Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voeding

Korting op 420shop
    Goedenavond ,
    Hier een vraagje over mijn voedingsschema .
    Mijn plantje is een HH en is op 19-7 geplant .
    ik heb hiervoor een plagron bio box gekocht . Nu staat er van af week 3 beginnen met Alga bloom toevoegen .alleen vind ik mijn plantje nog een beetje klein.
    Zou het verkeerd gaan als ik eerst nog 2 weken alga grow geef?
    Dit wordt de 1e voeding , 1e 3 weken alleen water gegeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Last edited by pinda; 17 August 2015, 18:17.

Re: Voeding

ziet er goed blijf de grow maar geven tot je duidelijke bloei ziet

Comment

wat voor grond ist ??

volgens mij zit er nog wel wat voeding in die grond !!

ik gaf vroeger pas voeding als ik de lobblaadjes zag verkleuren , vandaar dat ik vermoed dat er nog wel wat voeding in je grond zit

tevens draai volgende keer je picjes eens aub krijg er stijve nek van !!

groetjes
      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Het is universele potgrond en er zit inderdaad al wat voeding in .
        En is 3 dagen geleden over gepot .
        Ik denk dat ik vandaag ga beginnen met die voeding maar dan doe ik dat wel in kleinere hoeveelheid .
        Bedankt voor de tip met de lob blaadjes xD

Comment

je hebt net overgepot naar nieuwe pot ?? dus weer verse grond er in !! wat staat er van voedings waarde op je grond ??

wss kan ze nu weer paar weekjes verder zonder voeding

een plant in groei heeft echt niveel voeding nodig hoor

maar goed , ieder zen ding he

gl en hou ze groen he
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Dat schema is voor stekken en voor binnenteelt.
            Als je goed naar dat schema gekeken had, had je ook gezien dat de bloeivoeding pas gegeven wordt tijdens de 12uurs lichtperiode.
            Bij binnenteelt en stekken is dat na 2 weken groei. Bij buiten en zaden is dat heel anders.
            Buiten is het eind september pas 12 uur licht/donker, dus echt bloei zul je pas tegen die tijd gaan zien.
            Pas dan -als je topjes gaat zien- ga je bloeivoeding geven.
            Beginnen met halve dosis en elke week iets opvoeren.

Tijdens de groei geef je alleen groeivoeding. Een week of twee na de laatste keer overpotten.
            Als je dus net hebt overgepot, ga je nu geen voeding geven, dan gaat ze dood.

Het is wel erg zwarte en losse grond, da's meestal niet zo'n goed teken.
            Goedkoop, en er zit weinig in, hooguit wat pokon mestbolletjes, het klinkt vaak ook teveel in na een paar keer water geven, dan wordt het erg compact.
            Er moet ook lucht bij de wortels blijven komen, da's net zo belangrijk als water, daarom gebruik je luchtige grond, of meng het bijvoorbeeld met een paar handjes cocopeat ofzo.

Kijk eens verder op het forum, er is bijvoorbeeld ook een deel wat alleen over voeding gaat.

rechts.png Voeding voor wietplanten
            Alles over de juiste voeding voor je planten, PH waarde, Meststoffen etc..

Sub-Forums: Biologisch Kweken

T
            opics: 479

meditate.gif
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor de info guys
              ik ga het zeker door lezen .
              En ook maar ander grond kopen voor de volgende pot.ik wacht ook wel even met die voeding dan en even kijken wat de plant gaat doen nu.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Dat schema is voor stekken en voor binnenteelt.
                Als je goed naar dat schema gekeken had, had je ook gezien dat de bloeivoeding pas gegeven wordt tijdens de 12uurs lichtperiode.
                Bij binnenteelt en stekken is dat na 2 weken groei. Bij buiten en zaden is dat heel anders.
                Buiten is het eind september pas 12 uur licht/donker, dus echt bloei zul je pas tegen die tijd gaan zien.
                Pas dan -als je topjes gaat zien- ga je bloeivoeding geven.
                Beginnen met halve dosis en elke week iets opvoeren.

Tijdens de groei geef je alleen groeivoeding. Een week of twee na de laatste keer overpotten.
                Als je dus net hebt overgepot, ga je nu geen voeding geven, dan gaat ze dood.

Het is wel erg zwarte en losse grond, da's meestal niet zo'n goed teken.
                Goedkoop, en er zit weinig in, hooguit wat pokon mestbolletjes, het klinkt vaak ook teveel in na een paar keer water geven, dan wordt het erg compact.
                Er moet ook lucht bij de wortels blijven komen, da's net zo belangrijk als water, daarom gebruik je luchtige grond, of meng het bijvoorbeeld met een paar handjes cocopeat ofzo.

Kijk eens verder op het forum, er is bijvoorbeeld ook een deel wat alleen over voeding gaat.

[ATTACH=CONFIG]274682[/ATTACH] Voeding voor wietplanten
                Alles over de juiste voeding voor je planten, PH waarde, Meststoffen etc..

Sub-Forums: Biologisch Kweken

T
                opics: 479

[ATTACH=CONFIG]274683[/ATTACH]
                Was dit weekend 4 wkn jong nu , nog steeds geen voeding gegeven en vandaag ook voor het eerst getopt (als dat zo heet hehe) ik heb de topic van de plagron nu ook rustig gelezen,veel handige info xd

Naar mijn idee gaat ze wel lekker alleen begon dit weekend plekjes op de onderste te komen .is dit een tekort of iets anders?

Comment

De lobblaadjes sterven af, die hebben hun werk gedaan
                  Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Kleine update.
                    2 weken geleden ben ik begonnen met binden en ze schijnt het leuk te vinden want ze gaat goed naar mijn idee.
                    De aarde is nu erg droog aan het worden en de pot steeds lichter .
                    Dus ik ga deze week beginnen met voeding.

Comment

Bezig...
                    X