Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BB ALL MIX bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding: BB ALL MIX bladprobleem

    Korting op 420shop
    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    of moet ik juist veel gaan spoelen ,omdat er nu juist een teveel aan voeding is??
    Omelette du fromage!

    #2
    Re: BB ALL MIX bladprobleem

    Tsja, all mix is flink bemest. Jonge wortels van jonge stekken, die kunnen dat niet aan.
    Begin de volgende keer met normale potgrond, en stap na een week of twee pas over naar iets sterkers.

    Spoelen kan, maar dan eindig je met een drijfnatte voedingsloze bodem. Opperrecept voor wortelrot.
    De beste kans die je hebt is om de planten eruit te trekken en in wat minder bemeste aarde (bijv potgrond uit de supermarkt) te zetten.

    Uiteindelijk groeien ze er wel overheen, trouwens. Maar dat duurt gewoon een maand.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: BB ALL MIX bladprobleem

      lr2 dank je wel voor je bericht.

      bedoel je dat als ik de huidige situatie blijf aanhouden, dan na een maand ze weer verder groeien? na een maand gerekend is het meestal nog 2 week tot de oogst.

      hoe scadelijk is deze situatie voor de uiteindelijke opbrengst (evt. in grammen)


      optie: eruit trekken zeg je, dan opnieuw in bijv. light mix zetten, trek ik de wortels dan niet stuk? in de light mix ( nwe setting) herstelt het blad probleem zich dank je?


      pffff wat een situatie. bedankt voor je reageren.
      Omelette du fromage!

      Comment


        #4
        Re: BB ALL MIX bladprobleem

        Misschien kan je beter nieuwe aanschaffen?
        Want 4 weken stilstaan is best veel. Voor een autoflower zou dat al bijna de helft van de zn levensduur zijn:0
        -De Perfecte Guerilla Kweek
        -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

        Comment


          #5
          Re: BB ALL MIX bladprobleem

          heb net email contact gehad met info@biozizz.nl , hij zegt: normaliter kan een stek gewoon in deze aarde, mits alle andere omstandigheden goed zijn. ik zei: die zijn altijd goed, heb dit nog nooit gehad.

          toen wist hij het ook niet meer.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          nwe aanschaffen heb ik overwogen, maar kan een stek niet herstellen ? ook al staat ie in de BB all mix ? opbrengst zal iets minder zijn, de vraag is hoeveel minder.
          Omelette du fromage!

          Comment


            #6
            Re: BB ALL MIX bladprobleem

            De groeiperiode zal langer zijn,maar de opbrengst hetzelfde,mits je wacht tot ze hersteld zijn en vol in de groei.
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #7
              Re: BB ALL MIX bladprobleem

              jorem,

              dank je wel voor je bericht.

              wachten tot ze hersteld zijn: hoe doe ik dat? wachten tot aarde is uitgeput, alleen water ph6 geven. Dus een plant zal uiteindelijk ( indien alle omstandigheden goed zijn, ph,lv etc) zich herstellen ?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              wat bedoel je trouwens met vol in de groei? alvast bedankt Jorem.
              Omelette du fromage!

              Comment


                #8
                Re: BB ALL MIX bladprobleem

                Zuur zelf niet af in het begin,en gebruik geen wortelzooi,gewoon langer voor groeien dan normaal,maatje had een keer slechte stek,hij groeide normaal ruim 2 weken voor,toen bijna 4 en toch 500 gram per 600 wattert.
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #9
                  Re: BB ALL MIX bladprobleem

                  ok bedankt, alleen heb ik ze nu sinds 2 dagen op 12/12 staan. moet ik nu weer terug schakelen naar 18/6? en water geven zonder afzuren.
                  Omelette du fromage!

                  Comment


                    #10
                    Re: BB ALL MIX bladprobleem

                    Ben je sowieso drie weken kwijt aan die omschakeling alleen al. 1ste week, je krijgt verbrand blad en toch ga je al omschakelen naar 12/12? Stekken, direct in bloei, focus op opbrengst... Tsja. Die zijn om zeep.

                    Comment


                      #11
                      Re: BB ALL MIX bladprobleem

                      Uit trekken die zooi,zo word het niks.
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment


                        #12
                        Re: BB ALL MIX bladprobleem

                        Knal er effe een foto op, misschien zien we dan wat er mis is.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: BB ALL MIX bladprobleem

                          camera stuk. tis echt voedingsprobleem, die ec van all mix is 2.4.

                          had trouwens light mix besteld maar kreeg all mix; ec verschil van 1.2 naar 2.4.

                          start;
                          -5 dagen op 18/6,
                          - nu 2 dagen op 12/12,
                          -na alle adviezen nu weer op 18/6.

                          vandaag aantal nwe stekken gekregen. ( omdat GS mij verkeerde aarde leverde dan besteld)

                          Advies is dus dat ik ze beter weer op 18/6 kon zetten.

                          Kan iemand mij aub uitleggen waarom 18/6 de stekken wel kan redden? de wortels blijven toch in de all mix staan? voeding tijdens 18/6 via blad, maar dan alsnog water opname via wortels EN die staan in de all mix.

                          of voeding opname bij 18/6 alleen via blad?

                          greetz,
                          Omelette du fromage!

                          Comment


                            #14
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: BB ALL MIX bladprobleem

                              Ik ruik croissants
                              Baas in eigen brein.

                              Comment

                              Bezig...
                              X