Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aarde is ingezakt. Is dit erg?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Goedeavond iedereen.

Men dames staan al enkele weken in hun 11l potten. Nu heb ik er 4 in lightmix staan en deze is na meerdere watergiften duidelijk kleiner geworden in volume.. lijkt of er nog zo'n 9l in zit ..

Vraag me af of het eventueel beter is om de bovenkanten terug op te vullen? Heb wel geen lightmix meer, maar canna terra professional plus.

Deze heb ik tevens ook gebruikt bij de drie andere dames.

Peace!

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Re: Aarde is ingezakt. Is dit erg?

Aanvullen die handel !

Cannabis Strain Testing 420 CST#420

Comment

Sorry voor semi HiJack :

Ik zit met hetzelfde, is het nog raadzaam om eerst een vork door de bovenste laag te halen ?

GHF

Comment

Volle potten willen wij, maar niet aanstampen!

Comment

Alright ga ik meteen doen dan
          @GHF ik vraag me hetzelfde af..

Comment

De bovenste laag lichtjes met de vinger punten los doen en de nieuwe aarde inmixen lichtjes.

Bovenste 2-3 cm

Succes !

Comment

Beter vanaf het begin zorgen voor volle potten zodat je niet hoeft aan te vullen.
              Je kunt rustig een beetje een kop erop maken als je de potten vult.

Als je naderhand gaat aanvullen, mix je grond waar de plant z'n afvalstoffen afgezet heeft door de verse grond.

Wil je toch aanvullen, vul dan bij aan de onderkant.
              Plant + kluit uit de pot tillen, laag nieuwe grond erin, en de kluit daar weer op zetten.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Das de beste oplossing yup ,als dat kan doe je best op die manier maar als dit in de eerste week ofzo is (vroeg) doe je dat toch beter niet?
                Als uw wortels nog niet super goed zijn doorgezet in uw grond valt de boel zo uit elkaar en heb je shit.
                Beter idd genoeg vullen in het begin en heel zacht aandrukken ,dan zakt het ook minder snel in als je water geeft.

Comment

De potjes zijn bijgevuld. Ja tis men eerste keer en ik wist datk de aarde luchtig moest houden, misschien iets te letterlijk genomen ^^
                  Thanks for the help guys

Comment

Comment

Ga dit eens proberen met een sateprikker. Heb ze aangevuld met andere aarde, waar de amnesia's in staan. Deze is heel luchtig en lijkt helemaal niet op gewone grond..

Was bij de start ook aan het twijfelen om langs boven of onder te wateren.. ben bovenaan blijven wateren omdat ik zo al bezig was. Als ik het juist heb is het niet goed om te veranderen ivm met de afvalstoffen die de plant bovenaan afzet.
                      Weer kennis bij voor de volgende x

Comment

Je kunt rustig van boven wateren, zo gaat dat in de natuur ook, en ik doe ook nooit anders.
                        Zorg er dan wel voor dat je niet bij de stam water geeft, maar langs de rand van de pot.
                        Dat stimuleert ook de wortelgroei.

er zijn meer wegen naar Rome
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Vele wateren vanboven en dat gaat natuurlijk ook best.
                          In de natuur zorgt het bladerdek ervoor dat langs de stam de grond droog blijft en er daardoor weinig tot niks aan ballastzouten weer terug naar de drinkwortels spoelt. Voel maar eens aan de aarde rondom een den of spar die is kurkdroog ook na hevige regenval. Net zo leid de cannabis plant water ver van zijn stam af. Een ongetopte, grote buitenplant zal ook bij regen nagenoeg droog blijven rondom de stam.

In onze kleine 11 liter potjes is dat wat moeilijker Als het bladerdek kleiner is dan het potoppervlak regent de pot te nat buiten en als het bladerdek groter is dan de pot gaat nagenoeg alle regenwater langs de pot. Het bladerdek van een beetje plant is al veel breder dan de pot zelf dus die afzetwortels zitten ook langs de potrand in een 11 literpotje. Cannabis wortelt van nature niet zo heel diep eerder vlak.

In 11 liters, Wat eigenlijk veel te klein is om een normaal evenwicht tussen wortelkluit en plantkroon te hebben. Spoel je dus naar mijn mening altijd ballastzouten mee naar onder ook als je niet vlak langs de stam maar langs potrand giet. Maar zoals reeds gezegd gat van boven gieten natuurlijk ook prima, ze vallen er niet dood van om maar alle niet opneembare ballastzouen tellen wel mee in de EC waardoor je dus minder wel opneembare voudingszouten kunt toedienen zonder over de maximale EC te gaan.

Overschakelen van van boven gieten naar van onder geven kan volgens mij gewoon en is niet echt nadelig.
                          Idd vele wegen naar Rome. Ik zeg ook niet dat van onder geven het heilige vuur is. Ik geef enkel mijn eigen bevindingen weer.

Comment

Bedankt voor de raad allemaal.
                            Heb de pot in kwestie 1x water gegeven langs onder en hierna was het probleem weg.. blijkt dat deze nu herma trekjes toont dus die vliegt er binnekort waarschijnlijk uit..

Comment

Heb bij mijn eerste kweekje ook last gehad van ingezakte Batmix,
                              vorige week wat bloedmeel ingeharkt en aangevuld tot aan de rand!
                              Ik geef trouwens alleen van boven water en iedere keer langs een andere zijde van de pot!
                              werkt in mijn ogen tot nu toe prima!

Comment

Bezig...
                              X