Mijn plantjes zijn autoflowers van 7 weken oud en zouden nog 3 weken moeten. Nu duikt er een magnesiumtekort op waarvoor ik extra voeding heb toegevoegd. De gele bladeren zijn minder geworden maar op een andere plaats krijgen bladeren weer gele vlekken waardoor ik denk dat wat extra magnesium goed zou zijn. Maar ze hadden ook wat last van natte voeten door de extra voeding en extra water wat ik ze had gegeven. Ik heb gelezen dat planten op aarde vrijwel geen magnesiumoverschot kunnen hebben. Kan ik ook magnesium "los" geven van de andere voeding of als bladvoeding ( ik dep de blaadjes dan wel nat met een watje). Ik lees verschillende verhalen hoe goed/fout bitterzout is dus ik wil dat liever niet gebruiken. Ik kweek biologisch, welk preparaat of kant en klaar produkt raden jullie mij aan ?
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Ecostyle raadt me dit aan (nee meneer, ik weet niet precies wat voor plant het is maar het is voor 99% zeker een magnesiumtekort) http://www.ecostyle.nl/retail/producten/bladgroen-plus
maar er zit ook stikstof in en ik begreep dat ik hier erg mee moet oppassen
Bladgroen plus
Het antwoord op problemen met het geel- of bruin verkleuren van het blad, veroorzaakt door een tekort aan ijzer, calcium, magnesium of stikstof, dus een tekort aan voedingsstoffen.
Ook bij bruin verkleurende coniferen biedt Bladgroen-Plus direct een oplossing.
Gemakkelijk toe te passen en voor vele problemen in de tuin inzetbaar.
Samenstelling: natuurlijke meststof, N 9% + 5% MgO
Dosering: Afhankelijk van het gewas (35-70 gram per m2)
Wat denken jullie ?
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Ecostyle raadt me dit aan (nee meneer, ik weet niet precies wat voor plant het is maar het is voor 99% zeker een magnesiumtekort) http://www.ecostyle.nl/retail/producten/bladgroen-plus
maar er zit ook stikstof in en ik begreep dat ik hier erg mee moet oppassen
Bladgroen plus
Het antwoord op problemen met het geel- of bruin verkleuren van het blad, veroorzaakt door een tekort aan ijzer, calcium, magnesium of stikstof, dus een tekort aan voedingsstoffen.
Ook bij bruin verkleurende coniferen biedt Bladgroen-Plus direct een oplossing.
Gemakkelijk toe te passen en voor vele problemen in de tuin inzetbaar.
Samenstelling: natuurlijke meststof, N 9% + 5% MgO
Dosering: Afhankelijk van het gewas (35-70 gram per m2)
Wat denken jullie ?
Comment