Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Electro is bijna af, alleen de din rail tijdschakelaar nog afmaken.
De ventilatie buizen moet ik nog monteren. De koolstoffilter kan later, die heb ik niet direct nodig.
Ontkiemen duurt even dus daar was ik al mee begonnen, nu even met wat spaarlampen (het armatuur had ik nog voor portret foto's ) maar de HPS gaat er snel op. IMG_20140908_215903.jpg
Moet nog een koffersluiting bijmaken op de deur zodat die goed sluit en hier en daar wat tochtstrip erbij.
Ook nog een filter op de inlaat tegen beestjes zoals al werd geopperd.
Kweekverslag doe ik in een apart topic.
Bezig met de din rail, moet nog wat lasdopjes hebben om het af te maken IMG_20140910_204409.jpg
Temperatuur loopt flink op zonder ventilatie. Met gaat het prima, blijft rond 21 graden.
Ik heb nog een controller liggen die ik al bijna af had voor een ander project, die ga ik nu hiervoor gebruiken. Deze kan tot 10 ampere schakelen en kan verwarming en koeling aansturen. Hij schakelt de 230v door naar 1 van de 2 uitgangen. Eigenlijk heel simpel. Kost +-20 euro op ebay. Zoek op STC-1000
Deze ga ik op de ventilator zetten. Mocht het erg koud worden in de winter dan kan ik er nog een verwarming op aansluiten ook. Ideaal IMG_20140910_231958.jpgIMG_20140911_134911.jpg
Mijn tent is maar 160 cm hoog en dan moet je inderdaad ook erg opletten of scroggen, knakken etc.
Ik denk dat ik als ik jou was de afzuiger ook zo hoog en ideaal mogelijk had geplaatst, scheelt toch belangrijke ruimte.
Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!
Bedankt voor de input.
Ik heb daar inderdaad niet zo heel goed over nagedacht.
Zojuist gemeten en tussen rand van de pot en onderkant lampenkap minus 40 cm heeft de plant totaal 110cm veilige groeiruimte.
De afzuiger hangt nu inderdaad in de weg, die kan ik nog verplaatsen, omhoog wat +-15 cm gaat opleveren of helemaal vast monteren aan het plafond. Ik ga er eens mee aan de slag.
Zo de boel is omgebouwd. Ik heb nieuwe slang gehaald en deze is heel veel flexibeler, die had ik eerder moeten halen!
En een kettingkje die 40cm afstand tot de lamp aangeeft, afgekeken van een andere kweker hier op het forum.
De kap kan nog een stuk hoger als ik de easyrollers weghaal en kettingen gebruik. Ik haal dan ongeveer 110 netto ruimte, moet ik toch een heel eind mee kunnen komen toch!?
Comment