Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Verslag] Zelfbouw kast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: [Verslag] Zelfbouw kast

Ga voor mylar dat schijnt het beste te zijn. Anders kan je gewoon witkalk nemen, ook prima

Comment

netjes gedaan man, vakwerk kastje
      https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Thanks man, kost toch wel veel tijd maar we zijn er bijna

Bedanks voor de adviezen, ik heb de kast mat wit gemaakt, dat was goedkoop en makkelijk.
        Hier zit de eerste laag erop

IMG_20140903_165224.jpg

Lidl heeft een mooie (keuken) onderbouw lamp in de aanbieding die echt perfect is voor de kast.
        Dit is uiteraard gewoon een hulplampje.
        IMG_20140903_165252.jpgIMG_20140903_204015.jpgIMG_20140903_204025.jpg

En ben aan het kijken hoe ik alles ga monteren, voorproefje:
        IMG_20140903_205900.jpg

Het gat in de hoek zit niet goed, die ga ik waarschijnlijk dicht maken en verplaatsen, de afzuiger zit er niet lekker voor namelijk.
        Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

Comment

Zo is dat, neem de tijd, weeg alles goed af en corrigeer waar nodig. Een maal begonnen word het lastiger. Ziet er vooralsnog allemaal netjes uit.

Comment

mooi man! Heb je geschilderd met witte latexverf op gesmost met kalk?
            Verslag bouw kweekruimte

Comment

Nee gewoon allround primer van de action.
              Vandaag aan electra gewerkt maar geen foto's nog, morgen wil ik de kast zover mogelijk afkrijgen.

Comment

Electro is bijna af, alleen de din rail tijdschakelaar nog afmaken.
                De ventilatie buizen moet ik nog monteren. De koolstoffilter kan later, die heb ik niet direct nodig.

IMG_20140908_215322.jpgIMG_20140908_215854.jpg

Ontkiemen duurt even dus daar was ik al mee begonnen, nu even met wat spaarlampen (het armatuur had ik nog voor portret foto's ) maar de HPS gaat er snel op.
                IMG_20140908_215903.jpg

Moet nog een koffersluiting bijmaken op de deur zodat die goed sluit en hier en daar wat tochtstrip erbij.
                Ook nog een filter op de inlaat tegen beestjes zoals al werd geopperd.
                Kweekverslag doe ik in een apart topic.

Comment

bijna af als je een kweekverslagje begint post hier dan even een linkje, dan volg ik je!

grtz Bigbud
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Tijd voor een update.
                    Ik heb de inlaat slangen voorzien van panty tegen de beestjes.
                    IMG_20140910_190233.jpg

Hier wat foto's van werkende setup, evsa staat op 50% gedimt, toch nog zeer kleine plantjes nu
                    IMG_20140910_194836.jpgIMG_20140910_194918.jpgIMG_20140910_194925.jpg

Bezig met de din rail, moet nog wat lasdopjes hebben om het af te maken
                    IMG_20140910_204409.jpg

Temperatuur loopt flink op zonder ventilatie. Met gaat het prima, blijft rond 21 graden.
                    Ik heb nog een controller liggen die ik al bijna af had voor een ander project, die ga ik nu hiervoor gebruiken. Deze kan tot 10 ampere schakelen en kan verwarming en koeling aansturen. Hij schakelt de 230v door naar 1 van de 2 uitgangen. Eigenlijk heel simpel. Kost +-20 euro op ebay. Zoek op STC-1000
                    Deze ga ik op de ventilator zetten. Mocht het erg koud worden in de winter dan kan ik er nog een verwarming op aansluiten ook. Ideaal
                    IMG_20140910_231958.jpgIMG_20140911_134911.jpg

Comment

Mooi werk!
                      Verslag bouw kweekruimte

Comment

Ziet er netjes uit inderdaad

Vraag me alleen af of die afzuiger niet in de weg gaat zitten als de planten hoger worden en de lamp aan het plafond komt?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Mijn tent is maar 160 cm hoog en dan moet je inderdaad ook erg opletten of scroggen, knakken etc.
                          Ik denk dat ik als ik jou was de afzuiger ook zo hoog en ideaal mogelijk had geplaatst, scheelt toch belangrijke ruimte.
                          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Bedankt voor de input.
                            Ik heb daar inderdaad niet zo heel goed over nagedacht.
                            Zojuist gemeten en tussen rand van de pot en onderkant lampenkap minus 40 cm heeft de plant totaal 110cm veilige groeiruimte.
                            De afzuiger hangt nu inderdaad in de weg, die kan ik nog verplaatsen, omhoog wat +-15 cm gaat opleveren of helemaal vast monteren aan het plafond. Ik ga er eens mee aan de slag.

Comment

De afzuiger idd zo hoog mogelijk en langs de zijkant

Comment

Zo de boel is omgebouwd. Ik heb nieuwe slang gehaald en deze is heel veel flexibeler, die had ik eerder moeten halen!
                                En een kettingkje die 40cm afstand tot de lamp aangeeft, afgekeken van een andere kweker hier op het forum.
                                De kap kan nog een stuk hoger als ik de easyrollers weghaal en kettingen gebruik. Ik haal dan ongeveer 110 netto ruimte, moet ik toch een heel eind mee kunnen komen toch!?

IMG_20140912_192938.jpgIMG_20140912_193010.jpgIMG_20140912_194129.jpg

Comment

Bezig...
                                X