Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 Big Bulls in de keukenkast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: 2 Big Bulls in de keukenkast

Korting op 420shop
    Welkom beste medekwekers!

Ik stel u met trots voor:
    Prspctr's Eerste Binnenkweek

Voor degenen die mij niet kennen -> ik heb vorig jaar mijn eerste kweek ooit gedaan. Die ging buiten door. Ik heb dan ook een kweekverslag bijgehouden in het desbetreffende forum. Verder antwoord ik sporadisch in een topic, maar meestal lees ik gewoon de vele kweekverslagen.

Na de zwaar tegenvallende buitenoogst deze zomer, heb ik besloten om ook een binnenkweek te doen tijdens de wintermaanden. Kwestie van zelfvoorzienend te kunnen blijven. (Wat een zaligheid om niet meer naar de shop te moeten... Zeker als Belg).
    Een vriend van mij ging een nieuw kastje bouwen en ik mocht de oude gratis hebben. Het is een een soort Frankensteinkast van 2 verschillende keukenkasten volledig geprept om als kweekkast te dienen.
    Ik heb dan zelf afzuiging en licht gekocht die dankzij de 3D printer van de vorige eigenaar zeer vernuftig zijn ingebouwd.

Waar werk ik mee:
    Ruimte: 50 x 60 x 80 - 100cm
    Licht: Spiderfarmer SF1000
    Afzuiging:
    Ruck EM 125 EC02 met PWM controller
    Filter: Prima Klima K2600
    Zo luitjes... Dat was het voorlopig. Ik hoop jullie snel goed nieuws te kunnen melden!
    Tot snel!!

Kastje ziet er zeer steriel uit, nice hoor. Je hebt in je verhaaltje over planten groot krijgen, ik kan het verkeerd zien maar een plantpot is al zo'n 30cm hoog en je lampi moet ook zo'n 30cm boven je plant hangen, op den duur. Dan blijft er zo'n kleine 60cm over voor je plantje, dan moet je de plant al laag gaan houden door te scroggen of Xtreme lst. En veel ervaren kwekersukt dat laag houden ook niet zo rap. En dan had je natuurlijk ook beter voor een langwerpige filter kunnen kiezen. Nu zeg ik dit alles als een beginner, maar ik denk dat je daar wel tegenaan gaat lopen. Misschien kun je daar wat mee.

Comment

• Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Dat zal ik deze eerste kweek zeker ontdekken. Ik kan de bodem nog nog redelijk wat naar beneden plaatsen. Dan moet ik wel een nieuwe deur fabriceren. Dat is een probleem voor later. Ik ga ze wel sowieso toppen en lst toepassen.

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Dat is mooi dat je die ruimte nog hebt, lekker man.

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Xtreme ?

Mooi kastje.
    Wat is er ge3Dprint ?

Ik zie maar 1 inlaat ?
    Of zitten die nog in de deur ?
    Dat kan evt. de oorzaak zijn van 32 graden.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Ik heb bovenaan aan de buitenkant 2 katrollen met veer voor de lamp te kunnen verhangen. De houdertjes voor die katrollen zijn ge3Dprint. Ik zet een foto in mijn post hieronder.
      Er is maar 1 inlaat voorlopig.

Effe actief inlaatje maken, filter buiten de kast, en de katrollen/kabels/karabiniers vervangen voor ketting en haakjes aan de lamp.

Comment

• Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      ik heb de afzuiging vandaag half open gezet en de temperatuur is rond de 29 blijven hangen nu. Als ik ze nog harder zet zal de temperatuur nog dalen. De lamp kan tot op 10cm van het plafond gehangen worden. Als de luchtfilter in de weg gaat hangen dan kan ik die makkelijk aan de buitenkant plaatsen. Gewoon nog een extra pvc mof halen.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Die tien cm moet nog minder worden, je gaat elke mm nodig hebben, ik zit ook met 100 hoogte.

• Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Ik denk dat ik dan de bodem nog een schuif naar beneden zet. Ik ben zeer tevreden over de ophanging van de lamp.

We zijn vertrokken!
    20211021_164537.jpg
    2 extra zaadjes gekregen!

QnQ Hier zie je de katrollen. De stukjes waar de schroeven inzitten zijn geprint:

Comment

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ah oke, handig ja. Er zijn heel veel dingen voor de hobby die je kunt 3dprinten.
      Als je teveel zaadjes hebt kun je ze eventueel (luchtdicht) in de koelkast of in de vriezer bewaren.
      Dan blijven ze jaren goed.
      Succes!

• Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Alle overgebleven zaadjes gaan bij mij rechtstreeks de koelkast is. Geen verkwisting hier.

Kannabia heeft wel lekkere wietjes, dacht ook es big bull gezet te hebben in mijn eerste ronde maar dat geheugen he . Inderdaad bijna altijd freebies, zeer tof. Succes , subke, mooie setup !
    Ganja always does the trick.

Comment

• Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Ik was vorig jaar zo onder de indruk van de geur en smaak dat ik het niet kon laten. Hoewel ik liever sativa rook zijn dit indica's. Gelukkig heb ik nog wat diesel van de buitenkweek van afgelopen zomer.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Diesel ook lekker ! Ik denk dat ik het allemaal graag rook , heb niet echt voorkeur voorlopig.

Net afgewerkt hok man!
    Ik heb een subje gedaan en blijf het volgen

Comment

• Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Tnx mate! Pak een stoel en een pintje en maak het je gezellig.

Ik ben eens aan het grasduinen in het overaanbod van voeding.
    Ik denk dat ik met de biobizzlijn ga werken, maar er zijn zoveel soorten voeding dat ik even niet weet wat echt nodig is.
    Ik bestel sowiezo Ph-, grow en bloom. Maar hoe nodig is cal/mag, rootbooster, fishmix, ...?

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Lightbleach.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Heb je dan besteld ? Ik gebruik geen roots of calmag of fish, anderen weer wel. Wel 2 andere additieven sugar en enzym, wat anderen dan niet gebruiken. Bestaat dit bij biobizz?

• Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Wesley pipes:
      Ik heb nog niks besteld. Zoals ik al zei: grow en bloom gaan noodzakelijk zijn. Q zei dat ik misschien geen pH- nodig zou hebben, maar ik ga hem toch meebestellen. Verder zie ik dikwijls cal/mag verschijnen in andere kweekverslagen dus die denk ik ook te kopen. Maar ik hoef voorlopig geen hele supermarkt aan plantenvoeding.

Met biobizz kun je evt. zonder pH aanpassen.
    In m'n kweekverslagen kun je er vanalles over lezen.
    (linkjes hieronder)

Comment

Nog niks te zien, maar de zaadjes zitten in de grond. Nu een dag of 2 wachten op leven. Spannend!

Comment

Ik kan met trots vertellen dat ik net papa ben geworden van 2 prachtige dames.

Dan mag ik nu beginnen tellen?
        Bij deze:
        DAG 1

Ze zijn zonder helmpje bovengekomen en zijn zich op dit moment naar het licht aan het richten. 20211024_225610.jpg
        We zien wel hoe het vordert. Ik ga iig de komende dagen geen water moeten geven. Ik kan alleen maar kijken hoe ze groeien.

Ik hou jullie verder op de hoogte.
        Attached Files

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Proficiat met de geboortes !

Als je de voorgeschreven hoogte aanhoudt moet je de lamp niet dimmen.
        Yeah, de eerste week is simpel. Gewoon niks doen

Ik begrijp dat je die Big Bull bij Zamnesia gekocht hebt, maar ze komen van Kannabia trouwens. (linkje)
        Leuke genetica. Het is een Black domina kruising. Indica dus. Dat wordt grotemannenwiet, als je ze goed afbloeit.

Comment

• Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Ik zag op de verpakking dat ze van bij kannabia kwamen.. foutje van mij.
          Ik was vorige zomer zo overdonderd door hun geur, ik hoop dat ik die opnieuw krijg.

What up growers?

Dag 5 groei

Even een kleine update over mijn 2 Big Bulls.
        Ze zijn een kleine week oud nu en ze groeien flink. Ik zie elke dag vooruitgang. Ik heb ze nog geen water moeten geven, maar straks als het licht aangaat geef ik ze elk 100ml langs onder. Zonder voeding nog. Daar ga ik pas mee beginnen als ik ze overpot naar hun eindbestemming.

Omdat ik niet veel plaats heb in mijn kastje heb ik twee 11L potten besteld en ik ben van plan om ze te mainlinen. Op Growweedeasy.com staat dit zeer duidelijk uitgelegd hoe ik te werk moet gaan. We gaan zien hoe goed het in de praktijk gaat lukken.

De voeding is ook besteld. Ik heb de BioBizz lijn gevolgd en heb pH min, grow, bloom en cal/mag besteld. Dat moet volstaan voor deze kweek.

Tot slot een paar foto's van de de vooruitgang:
        Tot de volgende update!

Attached Files

Comment

• Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Plantjes staan trots door je nice werkwijze
          kan men van leren hier

• Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Tnx Rietslang. Het is slechts mijn eerste binnenkweek. Ik neem veel over van de andere kweekverslagen. Ik hoop dat deze tot een goed einde kan brengen.

Dag 10 groei
        Kleine update van de bb's

De groei gaait mooi vooruit.
        Ik heb ze intussen al twee keer elk 100ml water gegeven. Al denk ik dat die laatste er eentje te veel was. De blaadjes hangen nogal slap.

De rechtse heeft een rare kronkel in zijn eerste blad gemaakt. Die wou zeker belangrijk doen.

Wanneer zou ik kunnen overpotten? Hier en daar zie ik al wat wortel onder de pot tevoorschijn komen maar ik weet niet of ze de kluit al bij elkaar kunnen houden.

tips zijn meer dan welkom!

Tot de volgende update!

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Tsja, de kluit droog laten trekken is er een.

Pot tillen, zwaar is geen water.

• Nirvana
          Nirvana commented
          Editing a comment
          Eerste bladeren kronkelen “bijna” altijd.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Als er wortel uit meerdere gaten komt, proberen. Eerste wortel is denkelijk penwortel, alles erna vertakking, zou je een gevormde kluit kunnen hebben . Maar ik zou ze zeker een week geven , hoe groter de pot hoe langer he. Gekruld blad heb ik ook.

Transplanteren geloof ik als de blaadjes over de pot heen gaan groeien.

Comment

Bezig...
        X