Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Circulair kweken, let's GrOw greener

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Boomschors uit nen zak ??
    ​
    👍đŸŧ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍đŸŧ
    ​

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Geen idee.. Maak me er niet echt zorgen om eigenlijk.. Maar wie weet is dit wel zo'n momentje dat ik m'n kop stoot We gaan het vanzelf zien!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Vrachtwagens komen uit een fabriek.

      Schijnt.

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Remco dat is niet verstandig met deze techniek van kweken

    #17
    Veel succes Kroket, sub

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Dank u

    #18
    10 december - signs of life
    Altijd spannend die eerste dagen.. Wanneer komen de zaailingen boven de grond?

    Dos Si Dos 33 heeft deze race gewonnen
    1C9EF9DE-FB94-48DA-A9BA-11788E91BA91.jpg

    Op de voet gevolgd door Cookies Kush
    A73DC547-4447-4F2D-B27F-95ED57103502.jpg

    Sannie's zaailingen houden zich nog even verstopt
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Freedom1984
      Freedom1984 commented
      Editing a comment
      Er is leven,
      Proficiat met de meisjes
      nog 2 te gaan?

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Helemaal correct

    #19
    De anderen zullen hopelijk spoedig volgen!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ze zijn nog een beetje verlegen Einde van de middag nog maar eens kijken of ze al uit hun huls zijn gekropen

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment

    #20
    12 december - wat een race!
    Voor Max Verstappen Maar net zoals Max hebben de dames in de kast geen vliegende start

    Behalve Dos Si Dos 33, met haar gaat alles nog goed.
    9D47496B-0F24-4DCF-9876-6DD9FC5D2ED4.jpg

    Cookies Kush903883B0-DEDE-46F9-B861-B1650DB9D159.jpg

    Door een vergrootglas zie ik nog wel iets wat lijkt op een groene groeipunt. Ze krijgt nog een kans..
    4C71B58F-80D3-4F20-9619-5AC7D1273CAE.jpg

    MxM komt bijna boven.
    428CFAB3-0751-4D22-B4BB-2374A20BD475.jpg

    En Sugarpunch440636E5-BD68-4928-8359-BAB2D88B4E13.jpg

    Niet de topstart waar ik op had gehoopt, misschien wel mijn minste. Al denk ik de oorzaak wel te weten De potgrond is/was nog kleddernat toen de zaden erin gingen. Ik had de potgrond ongeveer 4 weken eerder gespoeld en deze is niet voldoende opgedroogd
    Aan de temperatuur van 20-24 graden zal het niet liggen.

    Het is ook allemaal geen ramp, ik wacht rustig af. Als het dinsdagavond nog steeds weinig voorstelt, gaan er misschien een paar nieuwe zaden in
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Toch geef ik de Cookies Kush vandaag al meer kans als gisteren Takketoelli Vandaag is er weer wat groene kleur in het midden, dat was gisteren nog niks.

      Onkruid wieden bij een binnenkweekje Je maakt wat mee hier op het forum Remco

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Ik zie meer dan 10 plantjes staan of zijn al die kleintjes ook cannabis plantjes ??

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Er is zoveel verdwenen in m'n wormenbak, er kan werkelijk van alles bovenkomen

    #21
    13 december - te veel beestjes?
    Nou ik weet nog niet of de dames van Sannie het gaan redden Deze lijken ook boven de grond te komen met de lobblaadjes, maar zonder de eenvingerige blaadjes. In plaats daarvan zitten er flink wat beestjes op..

    424608B0-EFDD-4F43-9DE9-DB4C348697A4.jpg
    CDB34A35-C469-4D0D-9F7C-795D4FC75BF2.jpg

    Deze beestjes vind ik veel terug in mijn wormentoren en ik heb al 3 probleemloze rondes achter de rug samen met deze beestjes. Ik dacht eerst dat het roofmijten waren, maar nou weet ik het niet meer
    Ze vallen echt alles aan wat beweegt. Wat de wormentoren durft te betreden, wordt snel overmeestert door deze monsters. Krijgen ze geen beestjes te pakken, stillen ze hun honger meer organisch afval zoals takjes.

    Maar waarom deze beestjes vorige rondes geen problemen gaven..? Ik heb alleen een theorie
    Eerder liet ik de potgrond 1-2 weken rusten tussen de rondes door. Ditmaal was dat 4 weken. Deze beestjes hebben veel meer de tijd gekregen om zich te vermenigvuldigen, misschien iets te veel..?
    Als alles eenmaal draait, sterven deze beestjes langzaam uit, de omstandigheden van een kweek zijn waarschijnlijk niet optimaal voor ze.

    Maar goed.. Ik zou wachten tot dinsdagavond, dan ga ik pas beoordelen hoe het verder gaat
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Barney's zaden heb ik besteld bij 420shop, die vertrouw ik ook wel
      Sannie's zaden uiteraard bij Sannie's. Sugarpunch is ook een soortjes van Sannie zelf, niet van een andere breeder. De Sannie freebies MxM zijn niet van Sannie, maar van 'knutsel' (van het Wietforum? Kom daar nooit).

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Beter je eigen stekken maken, dan heb je deze ellende niet.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Dat betekent meer planten in huis en minder afwisseling in soortjes. Stekken is voor mij niet weggelegd Bovendien ga ik ÊÊn slechte ervaring met zaden nog geen ellende noemen, sometimes shit just happens.

    #22
    14 december - decision dinsdag
    Even geen energie voor een heel verhaal, maar de foto's zeggen genoeg

    A4852278-565B-49DC-AC29-B8866BF4D4DE.jpg
    578FF726-5058-47D9-9926-0C2B2758A06C.jpg
    F2AD59C8-1B1F-4D21-A2B2-EC1DBCCDA1D2.jpg
    749A79DA-71E9-4CC1-9C07-5003C1C54D8D.jpg



    AAC833B2-0E67-4775-8262-4D1B6DD7F966.jpg
    F480D059-EE5D-4A23-ADBA-657318AAB050.jpg

    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Neeh, toch lastig hoor..

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Blijkbaar.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Desondanks. Net als desalniettemin mooie woorden

    #23
    15 december - sorry beestjes
    Waar ik eerder nog dacht dat alle beestjes in m'n potgrond de ÊÊnvingerige blaadjes hadden opgegeten, bied ik vandaag mijn excuses aan hun aan.

    In de wormentoren komen alle wietzaden namelijk wel goed boven, mÊt ÊÊnvingerige blaadjes. En in die wormentoren zijn dezelfde beestjes in veel grotere getallen aanwezig.
    853D2D0A-7D26-48B5-A105-24C2724DE683.jpg
    Al die beestjes zijn gewoon de opruimers van de natuur. Schijnbaar zijn ze van mening dat 3 plantjes niet gezond waren en opgeruimd moesten worden. Laat ik dan maar gewoon vertrouwen op hun expertise

    Nog een kleine toelichting op de update van gisteren. Cookies Kush, Madscientist x Motherlode en Sugarpunch heb ik opnieuw gezaaid. Ditmaal in zaaipotjes. De verminkte zaailingen laat ik nog even staan uit nieuwsgierigheid hoe ze zich ontwikkelen. Uiteindelijk zullen de 4 mooiste planten mijn kastje mogen vullen en gaan de anderen de wormentoren in
    Van Madscientist x Motherlode ontkiem ik ook nog 2 zaden met de koffiefilter-methode. Deze tweede zaaironde moet namelijk slagen, anders wordt het verschil met Dos Si Dos 33 (die een week eerder is gezaaid) te groot.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Voor mij is kweken ook een hobby en dat doe ik het liefst zonder beestjes. Jouw aanpak staat haaks op de mijne maar dat is prima! Zolang jouw en mijn weckpot gevuld zijn met goeie rookwaar, doen we beide iets goed!

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Zo is dat

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment

    #24
    15 december - Cookies Kush doet haar best
    Misschien heeft ze vernomen dat er een opvolger voor haar wordt klaargestoomd Ze is druk bezig om nieuwe blaadjes te ontwikkelen en loopt daarin vrijwel gelijk met Dos Si Dos 33.
    E4F14499-26FD-4A17-8480-994714568FCD.jpg
    Foto is dus van Cookies Kush.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Vertrouwen hebben.

      Anders je wormentoren.

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      mooi he , ik vind zalig om te zien en weten dat deze u pokke stoned gaat maken !!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Kwekersbril op Remco?

    #25
    16 december - schijnbaar kan het blijkbaar toch?
    9BFF047C-8179-4C33-A879-D9762E32EEBB.jpg
    Cookies Kush lijkt echt 'gewoon' begonnen te zijn aan haar tweede bladpaar De andere twee verminkte dames beginnen aan eenzelfde hoopvol groen hart. Gaan ze het dan toch redden, of toch.. ..niet?

    Ik weet alleen niet of ik trots op ze mag zijn of dat ik ervan baal. Afgelopen dinsdag nog 5 extra zaden ter ontkiemen gelegd. Ahjah, het is nog steeds onzeker..
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      das karakter hebben , ik heb hier in huis nog 4 overblijvers staan die ik niet kon weg kieperen !èÊ!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Heb je plaats om de nieuwe lichting op te laten groeien totdat je toch deze over twee weken verwijderd?

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Als ze bovenkomen zet ik ze gewoon op een schoteltje op de potten in de kast. De eerste twee weken zullen ze elkaar niet verdringen

    #26
    19 december -
    Er gebeurt nog niet zoveel in de kast, Dos Si Dos 33 doet als enige wat ik van haar verwachtte.
    00B833F2-D1B1-4EF4-81D1-47FE84D44BB3.jpg

    En dan nog de verminkte dames.. Cookies Kush heeft wel echt een tweede bladpaar aangemaakt. Er is zelfs een klein stammetje zichtbaar
    9CFEDF50-7CED-4E17-847D-9CBC396B8C54.jpg

    MxM lijkt nog nergens op
    13114C30-9DE6-4354-B47A-367D1A00254E.jpg

    Net zoals Sugarpunch
    7E82E575-8992-4A27-9268-2E1EFA96A5F7.jpg

    De reserve dames staan ook nog niet bepaalt te springen. Maar ik zie bij 3 potjes de aarde wat omhoog komen
    54B3BEAE-60C6-438F-A069-63637EEBAF4A.jpg

    Al met al.. Een waardeloze start.. Niet hoe ik het gewend ben of het zou willen. Desalniettemin ga ik me er geen zorgen over maken. We kijken het gewoon geduldig aan.

    Ohjah.. Ik moet toch wel bekennen ietwat meer last te hebben van de varenrouwmugjes. Ik hoop dat de potgrond spoedig een beetje opdroogt zodat we normaal verder kunnen. Voor de tussentijd heb ik wat hulptroepen ingeschakeld
    84D4B6CE-B49D-4683-99E3-80E65186F587.jpg
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      De naam vetblad doet het niet echt vermoeden, maar je eerste gedachte was juist, het zijn vleesetende plantjes
      Ze zijn een beetje vergelijkbaar met zonnedauw (drosera), krullen de bladeren alleen niet op, en zijn mijn inziens beter geschikt om varenrouwmugjes te vangen. Ze kunnen ook stukken beter tegen het drogen van de grond, wat in de kweekkast een belangrijk pluspunt is.

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      De sukkeltjes , da komt hellemaal goed ge gaat nog verschieten , gaat waarschijnlijk
      nen topper worden , ken da - afgeschreven plantje toch mee verder nemen en blijkt
      dan dat zij meer in haar mars heeft dan dat je dacht , geef ze een kans !èÊ!

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      De kans krijgen ze Remco Totdat de reserve zaailingen.. reservelingen hun potje ontgroeien. Dan zal er een moeilijke keuze gemaakt moeten worden

    #27
    20 december - dag 1
    CBCB54F8-3CB0-42E5-9508-89A41811657D.jpg
    Dag 1? Klopt dat wel? Hoewel Dos Si Dos 33 al een ruime week boven de grond is, begin ik vandaag pas met het tellen van de dagen. Ik wacht normaal gesproken tot alle zaailingen boven de grond zijn en dat heeft ditmaal even wat langer geduurd

    5B3C0BA2-6EE4-4D28-BCE4-A3365E8F644E.jpg
    Vandaag zijn er eindelijk genoeg reservelingen boven gekomen om deze ronde echt te beginnen
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #28
      ik tel dag èÊn den dag ze tussen de koffie filter belanden !!!
      ​
      👍đŸŧ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍đŸŧ
      ​

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik tel meestal af


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik tel ook niet, ik kijk naar de planten en besluit dan wanneer ik schakel. Takketoelli lol ik ook, want de dagen dat ik dat liet doen liggen helaas al veel te lang achter me!

      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Ik meet me plantjes ?

      #29
      Dit is ongeveer het tegengestelde van mijn huidige kweek.. bio organisch Gaaf.. ik volg zeker... ook omdat we beiden vandaag op dag 2 zitten
      Lopend Verslag

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Jah leuk.. Het contrast is groot, maar wel leuk om te vergelijken

      #30
      22 december - de voorlopige selectie
      5FA09C52-D1A9-48EC-AC8D-816EAE631AB6.jpg

      Dag: 3
      Temperatuur: 20-25 graden
      Luchtvochtigheid: 38-42%
      Lampen: afstand 40-50cm, vermogen 30%

      Nu de voorlopige selectie bekend is, hebben we de overgebleven kandidaten verwijderd. Twee MxM freebies hebben het niet gehaald. ÉÊn is na 8 dagen nog niet ontkiemt, de ander wel, maar had niet de energie om boven te komen. Beiden hebben een tweede kans gekregen in de wormentoren

      F2623625-6F1B-4391-8F43-0959CED5E44B.jpg
      E3CE222C-7902-400C-B6A6-258506899406.jpg
      474B34E3-E911-44CD-B3A2-03BDD57B00C8.jpg
      46FFD5BE-E943-4FB7-905B-B94CF55802C1.jpg

      De vleesetende Pinguiculas hebben al aardig wat varenrouwmugjes gevangen Zoveel dat ik nog meer hulptroepen heb ingeschakeld, ditmaal in de vorm van aaltjes.
      Met het aangieten van de aaltjes is de oorzaak ook wel duidelijk (bevestigd) De potgrond is nog steeds kleddernat van het spoelen. 750ml per 25 liter pot, en de grond kon het niet vasthouden

      Nouja, het droogt vanzelf wel.. ..gewoon.. ..geen.. ..water.. ..geven..
      Oh dat ga ik moeilijk vinden
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        maandje geen water geven !!

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Zoiets inderdaad Remco Dat wordt een uitdaging hoor! Maar als het vermogen van de lampen omhoog gaat, kan het ineens snel gaan met water is de ervaring
    Bezig...
    X