Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Circulair kweken, let's GrOw greener

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Die vleesetende planten vind ik een erg leuk idee.

Sugar Punch heb ik ook al eens gekweekt maar nog nooit onder led.

Horks Fototopic 2.0

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Gelukkig houden die ook wel van een beetje licht Alleen wel goed vochtig houden (enkel met regenwater). En de plantjes zijn er ook blij mee, door al die mugjes groeien ze veel sneller!

• Nirvana
      Nirvana commented
      Editing a comment
      Heb hier eens gelezen dat water van de ontvochtiger wel in de smaak valt bij deze

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Dat zou heel goed kunnen Nirvana
      Kraanwater bevat namelijk te veel voeding (mineralen) voor vleesetende plantjes. Het water van de ontvochtiger zal dat niet bevatten
      Gedemineraliseerd/gedestilleerd water mag ook gegeven worden bijvoorbeeld. Maar vanwege het oplossende vermogen hebben die niet mijn voorkeur.

Weer een nieuw kweekje, zag het zojuist pas voorbij komen, we gaan het volgen, succes Kroket.
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      We zijn nog maar net van start dus veel heb je niet gemist Welkom

25 december - Dos Si Dos 14
    C45C0659-7CFD-4033-8812-B9D1325F9E9C.jpg
    Even een snel plaatje, om in later stadium de andere dames te kunnen vergelijken. Dos Si Dos 33 is vandaag namelijk 14 dagen oud geworden

Dan is het nu tijd om bij te komen en uit te buiken
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Gaan nog even door lust nog wel wat bier...

28 december - een beetje vergelijken
    97745506-3158-4215-8333-7E3AF80A7C5E.jpg
    Dag: 9
    Temperatuur: 20-26 graden
    Luchtvochtigheid: 25-40%
    Lampen: afstand 40-50cm, vermogen 30%

Eerst maar eens Dos Si Dos 33, haar hoeven we niet te vergelijken. Ze groeit gewoon mooi, ook al laat ze met haar blaadjes zien dat ze nog steeds natte voeten heeft
    4AC601F8-75F8-4663-8CCC-6BD8A30B6B5B.jpg
    Ze begint wel een klein beetje te strekken. Normaal gesproken had ik het vermogen van de lampen al wat verhoogt, alleen twijfel ik of de reservelingen dat wel aan kunnen
    96EA57BE-D219-454D-BF98-6E84369800F6.jpg

Dan is het nou tijd om echt te vergelijken, beginnende met Cookies Kush. Nou wat moet ik daar van vinden
    0D74566A-3A38-437D-B4D4-71B134B4BEB5.jpg
    De eerst gezaaide Cookies Kush heeft duidelijk een achterstand, maar doet nog steeds enorm haar best. Dat is maar goed ook, want haar reserveling heeft er minder zin in
    Twee dagen geleden begonnen haar lobblaadjes te verschrompelen, dus er gaat vermoedelijk wat fout. Toen ik voorzichtig met een sateprikker de grond wat losser wou maken was dat direct duidelijk Haar wortel is omhoog gegroeid, is droge grond tegengekomen en grotendeels afgestorven. Ik heb haar weer opnieuw ingegraven, iets dieper, maar of ze het gaat redden...
    12FFEC0F-7B5A-40EF-98F4-AE1F1A4A59EA.jpg
    Ik ben erg benieuwd hoe jullie verder zouden gaan met deze Cookie Kushes?

Goed, we vervolgen met MxM. Het ontbreken van haar eenvingerige bladeren heeft duidelijk voor wat strek gezorgd. Gelukkig doet haar reserveling het beter
    400AD4FB-236B-47B9-B6EB-636F29CF99C7.jpg
    Alleen waarom hangen de blaadjes van de reserveling zo? Ik heb het nog niet eerder gezien deze ronde. Ze staan niet nat, niet droog.. Misschien dat deze kleine potjes te veel opwarmen met de lampen aan..? De foto's zijn genomen aan het einde van de lichtperiode. Daarna heb ik de kast iets te snel dicht gedaan, want ik wou deze kleine potjes nog temperaturen
    A3AF5103-759B-46AE-AD86-EB9A2BA049DC.jpg

Last but not least, Sugarpunch Hier zeggen de foto's eigenlijk genoeg. Het eerste zaadje is echt enorm achtergebleven.
    67B5FE7F-3AA6-4F17-9DC8-DCA36390875D.jpg
    En ook bij haar hangen de blaadjes door.
    ECB4EB3D-02EA-4502-91A6-0216490F38B9.jpg

Eigenlijk wil ik de reservelingen MxM en Sugarpunch dolgraag in de grotere potten plaatsen. Helemaal nu ik de blaadjes zo heb zien hangen en vermoed dat het de grondtemperatuur is. Bij deze twee reservelingen komen de wortels al mooi onder het potje uit. Tegen het einde van de middag gaan de lampen weer aan, ik kan er nog even met jullie over nadenken

De populatie varenrouwmugjes is gelukkig wel weer onder controle Ik heb de Pinguiculas twee dagen geleden schoon gespoeld en ze hebben nagenoeg niks meer gevangen.
    853D2C9F-D047-4692-B2CE-3E452BF2BDA7.jpg
    Ik gebruik ze gewoon als biologische controle/vangkaart

En zo zijn we weer aan het einde van de update gekomen. Tot dusver ben ik nogal ontevreden over deze ronde, wat een flut start Jullie inzichten zijn dus van harte welkom!

Dan ga ik nu even..

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      die redden het wel , no paniek !èé!

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ze zouden het allemaal wel kunnen redden Remco Maar we willen natuurlijk allemaal mooie planten en geen achterblijvers. Met MxM en Sugarpunch komt dat wel goed, maar de Cookies Kush belooft nog niet zo veel..

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Geduld is een mooi gave èé

Zaailingen kunnen dat aan!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Er blijven maar 4 dames over, dat staat vast
      Hoe, wie, wat, wanneer.. ..meedenken mag

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zaailingen z.s.m. laten wennen aan de volle bak licht is mijn visie in deze.

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ik was me stiekem al aan het voorbereiden om MxM en Sugarpunch te verpotten
      Bij Cookies Kush durf ik die keuze nog niet te maken

28 december - deel 2
    EBD04825-9A02-4345-A876-61352213A152.jpg
    Dag: 9
    Temperatuur: 21-25 graden
    Luchtvochtigheid: Lo-25%
    Lampen: afstand 40-50cm, vermogen 30%

Voor wie deel 1 vandaag heeft gemist en wel zin heeft om wat meer te lezen, klik of scroll

Het zat er al een beetje aan te komen, ik kon niet langer stil zitten Zojuist heb ik MxM en Sugarpunch verpot. De potgrond die ik uitgegraven heb was eigenlijk helemaal niet zó nat. Ik was blij verrast om te zien dat het nog mooi luchtig is. Het vertrouwen in de grond heb ik in ieder geval terug gewonnen

De oude zaailingen kon ik wel zo uit de grond trekken. Daar zaten weinig wortels aan zoals je kan zien bij MxM
    69BF5C0F-AA63-47E6-9065-8AC211488FAD.jpg
    Gelukkig hebben de reservelingen wel genoeg worteltjes. Ook al was het verpotten aan de vroege kant, de kluitjes bleven mooi aan elkaar

De verwijderde Sugarpunch wist al helemaal niet hoe ze wortels moest maken
    B895150B-6B0C-4410-AF55-708137AB9759.jpg
    Bij het verpotten heb ik een beetje Sannie's Symbiosis in de plantgaten gestrooid. Nu dat gelijk in contact staat met de worteltjes, hoop ik dat de reservelingen er snel profijt van hebben

En de oude zaailingen? Die liggen nu mooi in de wormentoren
    062712BD-BC30-47BF-AAD8-A0DD1F15BFDC.jpg

Comment

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      En dat kon je al zien, nou succes dan maar met deze 4..

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Er rekening mee houdende dat er ook nog een week verschil in zit was dat al wel te zien inderdaad, nou bedankt dan maar.. Denk ik

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Die rechter op de foto is toch aardig gegroeid.

Ik ook na een paar dagen volle bak licht, zolang je afstand houd, 100% !
    Ganja always does the trick.

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Het zag er wel leuk uit ja Blad bleef ook stukken kleiner. Maar ik zie ook graag een beetje lucht tussen de bladeren zodat ze lekker kunnen verdampen, voor mij was het te compact

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik snap je punt... Is ook allemaal wat lastiger maar je hebt zojuist een van mijn vermoedens min of meer bevestigd dat teveel licht zorgt voor klein blad.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Nog niet zo over nagedacht. Had wel snelle groei toch hoor, omschakelen na 23 dagen in grote tent. Maar inderdaad blad formaat kon kleiner zijn, niet op gelet eigenlijk.

4 januari - groeiiii
    B3C7E4D9-E9DC-4C66-9727-DEBB0AEEBFD0.jpg
    Dag: 16
    Temperatuur: 22-28 graden
    Luchtvochtigheid: 37-42%
    Lampen: afstand 40cm op 50% vermogen, en afstand 50cm op 30% vermogen.

De groei zit er inmiddels lekker in en het is alweer een week geleden.. Hoog tijd voor een update De planten hebben een klein dansje gedaan en zijn veranderd van plek. De twee grootste dames staan nu vooraan, zodat ik er makkelijker bij kan. Want het gaat nog een uitdaging worden om ze in toom te houden

Dos Si Dos 33 groeit als een malle. Zij was de enige met een normale start en het verschil is goed duidelijk De onderste twee nodes heb ik eergisteren verwijderd, vanavond wordt ze misschien getopt..
    D7400525-4730-45D9-B65F-E3A19C900B3A.jpg

Cookies Kush heeft een inhaalslag gemaakt. Tegen alle verwachtingen in lijkt ze toch over haar slechte start heen te groeien Alhoewel ze veel luchtiger is, loopt ze maar één node achter op Dos Si Dos 33. En dat is maar goed ook, want haar reserveling heeft het laten afweten Ook bij Cookies Kush heb ik eergisteren de onderste twee nodes verwijderd.
    C7367FBF-3982-4C93-876E-058DA93733BC.jpg
    Voor Dos Si Dos 33 en Cookies Kush heb ik het vermogen van de lampen opgeschroefd naar 50%, waar ze nu op een afstand van 40cm onder staan

MxM en Sugarpunch hebben het verpotten goed doorstaan. Ook zij laten nu duidelijk zien dat ze groeien. Maar wat een verschil met de andere twee dames Voorlopig zijn zij nog tevreden met de lampen op 30% vermogen en 50cm afstand
    F426EFEC-A1F5-44E5-A6A9-51C24547A8E2.jpg
    D6D501DF-75F8-4AA8-AF03-6FA3379F4627.jpg
    Op de achtergrond zie je nog de reserveling van Cookies Kush, aan haar zal ik geen aandacht meer besteden Maar nu eindelijk de groei er flink in zit, gaan we de slechte start snel vergeten!

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Het is eigenlijk idioot dat die grond zo lang nat kan blijven
      Ooit heb ik 30% vermiculiet aan deze grond toegevoegd, doordat dat steeds kleiner is geworden vind ik daar niet meer veel van terug, maar misschien dat het zijn watervasthoudende capaciteit niet is verloren

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Er begint goed vaart in te komen!! Je hebt je lampen gedimd, doe je dat alleen voor te besparen. Of omdat je anders van je 4lampen overkill geeft aan de plants? Of door ervaring het "advies" van de fabrikant links laten liggen? Ben erg benieuwd hoe die dosidos zich gaat ontwikkelen.

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ik heb inderdaad een beetje overkill aan verlichting in de kast hangen Kunichika Als ik begin met te veel vermogen krijg ik een enorme compacte groei waar ik weinig mee kan beginnen

5 januari - Dos Si Scrog 8
    A1B330D9-0261-4536-9298-BA813B357E54.jpg
    Dag: 17
    Temperatuur: 20-27 graden
    Luchtvochtigheid: 37-46%
    Lampen: afstand 40-50cm, vermogen 50%

Met het grote verschil in de planten is het wel tijd om daar wat aandacht aan te besteden. Ik hoop ze in de bloei redelijk op gelijke hoogte te krijgen. Of het gaat lukken gaan we nog zien. Het gaat in ieder geval een leuke uitdaging worden

Het ik-hoop-ze-gelijk-te-krijgen-plan in het kort:
    - Dos Si Dos 33; scroggen.
    - Cookies Kush; toppen en flink wat LST.
    - MxM; waarschijnlijk toppen, misschien LST.
    - Sugarpunch; waarschijnlijk niks, misschien toppen.
    Hoe het ook uitpakt.. Ik heb in ieder geval van alles wat uitgeprobeerd

Aangezien Dos Si Dos 33 de groeispurt flink te pakken heeft, krijgt zij als eerste de aandacht. Voor haar heb ik een Scrog rekje gemaakt
    AE9A5D55-9742-4033-B735-E4A87B0825E9.jpg
    Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar dit is wat ik nog had liggen. Nu zoveel winkels zijn gesloten vraagt dat soms om iets meer houtje touwtje werk

Zojuist heb ik het rekje boven Dos Si Dos 33 geplaatst. Ik had haar gisteren al een keer getopt..
    FE9BEE44-38D9-4941-999D-3661E42B2C77.jpg
    ..maar na het plaatsen van het rekje, heb ik haar nog maar een node verder terug getopt. Ze heeft nu 8 takken, daarmee zal dit rekje snel genoeg vol zitten

Nou was ik niet meer van plan om de potten te verplaatsen.. ..echter had ik Dos Si Dos 33 net op dat ene plekje gezet waar het scrogrek niet past (ophangbeugel ventilator zit in de weg).
    Aan de andere kant ben ik er eigenlijk wel blij mee, ze staan nu veel mooier verdeeld mits ik het veld een beetje gelijk krijg

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Maak er asjeblieft geen religie van

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      heerlijk droog Toelli
      Ik geef je wel gelijk

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Helemaal mooi dat opgebouwde scrogje!

Even een n00b vraag Ik ben een beetje in de war omdat ik verschillende dingen lees..

Het vochtgehalte van de potgrond controleren met een sateprikker, hoe gaat dat nou precies?

Steek je de prikker in de grond en trek je hem er direct uit? (Als er dan zand aan kleeft is de grond nog vochtig, blijft de prikker schoon geef je water.)

Of laat je de prikker langere tijd in de grond? (Als de prikker water opneemt/verkleurt is de grond nog vochtig, blijft de prikker droog geef je water.)
    En hoe lang moet de prikker dan in de grond? 5 minuten, 24/7, of iets er tussenin?

Comment

• Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Ik ga ook voor de vingermethode, is mss niet goed maar als je dit voorzichtig aan de zijkant van de pot doet kan het geen kwaad heb ik gelezen. Dan voel je het tenminste. Potten optillen gaat natuurlijk niet in een sgrog met een vast net. En dan heb ik nog iets van...je planten worden ook zwaarder met de tijd dus wat baat het tillen dan nog? Dus vinger of tensiometers is volgens mij de enige beste optie. Het tillen vind ik ook maar niks want je gaat 50 gr verschil niet voelen als je de potten opheft denk ik. Als ze echt helemaal uitgedroogd zijn ja, maar zo ja, nee, ik weet het niet dan. Dus ik zal voorlopig bij de vinger methode blijven. Tensiometers staan op de investeringslijst heb nog zo'n analoge gehad maar als je deze laat zitten in de pot werkt deze na een tijdje maar half meer.

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Tensio meters daar moet je ook me leren werken !!

Maar ik vind het zalig werken met die dingen !!

heel da pot getil heb ik ook mijn twijfels over èé

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ik wil ook niet tillen.. Voor de planten niet en voor mezelf niet Sateprikkers geven me tot nu toe een aardige indicatie. Eens kijken of ik daar aan het einde van de kweek nog zo over denk

8 januari - nog even doorgroeien
    E38B33B9-0EB2-4192-BBF4-456F91FA5BF9.jpg
    Dag: 20
    Temperatuur: 20-28 graden
    Luchtvochtigheid: 36-46%

Op zich groeien alle dames nu redelijk mooi Alleen de bladranden krullen aardig op bij de jonkies MxM en Sugarpunch.
    667817F1-4CB3-4F83-AB4B-EC42F6071029.jpg
    Nou las ik iets over kanoblad en te veel verdampen Kan dat ook met iets te veel licht te maken hebben bij de kleintjes?
    Het is wat meer gaan krullen toen ik het vermogen van de lampen naar 50% heb gebracht.. Maak me er niet zoveel zorgen om, de grotere zusjes zijn daar overheen gegroeid. Maar inzichten zijn welkom, daar leren we weer van

Dos Si Dos 33 groeit mooi door Ze heeft bovenin wat bladsnoei gehad om het scroggen makkelijker te maken. En om de groei in de bovenste twee nodes tijdelijk te remmen.
    3FE9B989-870D-473B-BA1A-9081E797EA40.jpg
    De onderste twee nodes hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt en zijn mooi gelijk getrokken.

Ook Cookies Kush groeit mooi door. In haar heb ik echt weer alle vertrouwen gekregen Morgen of overmorgen verwacht ik haar te toppen.
    2F69ADFE-AAA0-4FBD-A987-C3A34BD6E632.jpg

MxM begint inmiddels ook een mooie jonge dame te worden, zei het met wat opkrullende bladranden
    B30AD321-5443-40A2-84A9-08784ECE03E4.jpg

Sugarpunch is de kleinste van het stel, ook met krullende randen. Zoals het nu lijkt, zal zij inderdaad niet getopt worden. Dat is de eerste keer voor mij en ik ben eigenlijk best nieuwsgierig hoe dat bevalt
    7CD49936-CAD2-4BA7-B795-C010C647944A.jpg

Om de dames nog wat meer gezelschap te geven, heb ik nog een paar wormen in de potten vrijgelaten. Dus wie wat vochtige grond ziet, dat is met de wormen meegekomen Ik heb nóg stééds braaf geen water gegeven.
    Al lust ik zelf nu wel een bakje

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      da go hie goe

Lage temperaturen kunnen voor opkrullende bladeren zorgen.maar das hier niet het geval denk als ik naar uw temp. kijk !!

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kanoblad komt door te warm blad en teveel/te weinig water, dat kan je dan aan de bladpunten zien.
      Heeft iets met capillair systeem te maken.

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Hmmm, te warm kan ik me eigenlijk niet voorstellen.. De temperatuur ligt de gehele ronde al tussen de 20 en 28 graden. Gisteren ook nog op verschillende momenten met een infraroodthermometer de bladeren gemeten, die blijven tussen de 22 en 25 graden..
      De grond zou wel nog te nat kunnen zijn, dat zou ook verklaren dat de grotere planten er al overheen gegroeid zijn

9 januari - even snel..
    207BF71E-FCFF-403F-87BB-7DC84B1901E6.jpg
    Dag: 21
    De rest: ongeveer hetzelfde waarschijnlijk

Even snel want ik heb eigenlijk geen tijd, maar we moeten de administratie natuurlijk wel bijhouden Dos Si Dos 33 en Cookies Kush hebben vandaag hun eerste slok drinken gehad De lange sateprikkers bleven zo goed als droog, alleen het uiterste puntje was licht vochtig. Er is gelijk wat Sannie's en Biobizz doorheen gegaan om het bodemleven gelukkig te maken

500ml per plant, met:
    1gr Sannie's Bacto per liter
    2ml bioheaven per liter
    2ml fish mix liter

Verder is Cookies Kush vandaag getopt. Ze mag verder met 6 nodes
    5C8D6625-0F7F-4F59-AB21-4A7DE2D717C5.jpg

Comment

Die dos Si groeit wel als een malle en de madscientist is een goeie inhaalmaneuvre aan het maken
      Mijn interesse is inmiddels geprikkeld. Suc7
      Geduld is een schone deugd.
      Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

Comment

• Conqueringlion
        Conqueringlion commented
        Editing a comment
        Ja idd altijd mooi om voor zo'n verrassing te komen staan Ja ik kan ook niet wachten tot ik met de bloei kan starten, maar ik vroeg me af wanneer jij ze juist op 12/12 zet? Doe je dit op een bepaald tijdstip of wanneer de bladeren van alle planten mekaar raken?

• kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Ligt er een beetje aan hoe het gaat.. Deze ronde startte niet echt lekker, nu is het aankijken. Maar m'n vermoeden zegt zo dat ik morgen naar 12/12 ga
        Normaal zou ik 3 weken groeien, vervolgens toppen en omschakelen. Mja.. dan moet het allemaal wel voorspoedig lopen..

• Conqueringlion
        Conqueringlion commented
        Editing a comment
        Thanks voor je uitleg, zal ik ook rekening me houden voor mijn kweekje. Ik ben nog volop aan het denken wanneer ik ze juist wil omschakelen, waarschijnlijk ga ik ze wel moeten toppen, omdat ik een tentje heb van 180cm hoog.

11 januari - laatste dagje op 18/6
      F5EAF792-0FC4-4F35-AE44-F778106020D8.jpg
      Dag: 23
      Temperatuur: 19-28 graden
      Luchtvochtigheid: 39-49%

Ik heb vandaag wat gesnoeid of eigenlijk getopt.
      74794789-5511-4461-9247-C6BE0C0EB3F5.jpg

Maar eerst nog even de administratie op orde stellen Gisteren hebben Dos Si Dos 33 en Cookies Kush nog een kleine waterbeurt gehad van 750ml, samengesteld met Biobizz:
      1ml ActiVera per liter
      1ml AlgaMic per liter
      1ml BioHeaven per liter
      2ml Fishmix per liter
      Pfff.. Al die verschillende middeltjes niet echt mijn ding. En dan te bedenken dat er ook nog CalMag, Grow, Bloom en Topmax staat te wachten

Over tot de orde van de dag. Zoals ik al schreef heb ik vandaag wat gesnoeid. Bij Dos Si Dos 33 heb ik de vier onderste takken getopt Deze hadden de hoeken van het scrognet bereikt.
      D4A4C3C5-9684-4FE4-9C72-7AED0E43D897.jpg
      De draden van het scrognet zitten niet meer echt netjes op hun plek. Ik maak er dankbaar gebruik van dat ze buigzaam en verplaatsbaar zijn Dit maakt het scroggen net iets makkelijker.

Ook nog even een foto van onder het scrogje.
      BBA47455-721F-4909-B631-831E46025AEC.jpg
      Dos Si Dos 33 verzet zich wel een beetje tegen het scroggen. Zelfs haar stam kleurt lichtelijk paars

Om te vervolgen met Cookies Kush. Een dame met een luchtig karakter en schaars gekleed. Maar ik begin haar toch wel een héle mooie dame te vinden
      B6B93BBE-F172-43C5-8E3D-1D866CC59DDB.jpg

Tijd voor MxM, zij is vandaag ook getopt en zal straks de bloei in gaan met 10 nodes. Ze ziet er een beetje ruw uit met haar bladranden. Maar dat lijkt haar geen kwaad te doen De groei zit er lekker in.
      FC6777A4-0D43-4BEA-8560-1F67CA067C45.jpg

Als laatste het kleine schatje Sugarpunch. Zij lijkt nu ook de groeispurt te pakken te hebben
      FD9C5C99-8AFA-4CFA-8D01-8C2554F27809.jpg
      Goed, die kast komt wel vol
      Vanavond pas ik de tijdschakelaar aan

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Das een lekker cookie ja!

Gaat wel goed hier. Hoe is het met de Vliegenvangers?

• Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Woop woop

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit

12 januari - LST en twijfel..
      25274852-E537-429C-8416-1A4448BC6405.jpg
      Dag: 24
      Temperatuur: 26-28 graden
      Luchtvochtigheid: 37-43%

Hoe is het met de Vliegenvangers?
      C17F2F73-3473-4608-81FB-77AE7EDC3E81.jpg
      Toen ik gisteravond de vraag van Takketoelli las, besefte ik me dat de Pinguiculas nog een slok water nodig hadden (thanks for the reminder)
      Het gaat wel goed met deze vliegenvangers. Het blad waarmee ze in de kast kwamen begint langzaam te verwelken, die waren de sterke verlichting niet gewend. In het hart vormt zich nu een prachtig rozet met nieuwe bladeren

Deze foto is geschoten door een handmicroscoop
      CF2BA2D2-B6DB-402C-9D3D-86BD32F4BE89.jpg

Toen ik eenmaal voor de kast zat, brachten de dames mij in de verleiding om wat meer tijd met ze door te brengen. Cookies Kush in het bijzonder, na haar enige tijd bewonderd te hebben, heb ik wat LST toegepast
      D8A02FD8-928D-4F28-AAFB-9562EFA59F82.jpg
      De kruin heb ik omgebogen zodat deze gelijk ligt met het scrognet van haar buurvrouw. Twee vertakkingen kwamen daardoor wat verder boven de rest uit. Omdat deze op een mooie plek zitten, wil ik daar niet aan buigen. Om de groei van die vertakkingen wel iets te remmen, heb ik twee fanleaves verwijderd
      6908A1AE-3919-4648-BA0C-2E98611F5399.jpg

En toen sloeg de twijfel toe
      Wel omschakelen naar 12/12, of nog niet..
      Want Cookies Kush mocht van mij ook even bijkomen..
      En Dos Si Dos 33.. Zou ik haar groei bovenin wat remmen met (zeer selectieve) bladsboei? Zodat de ondergelegen vertakkingen ook boven het scrognet kunnen komen...
      Ik weet het even niet.. Ze staan nog steeds op 18/6

Maar nu ga ik me eerst bekomeren om m'n hond, die mag ik zo ophalen na een héle zware gebitsbehandeling arm beestje..

Comment

• kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Thanks allemaal
        Champignons Waterfall420? Zijn m'n foto's zo slecht?

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Mooi in 24 dagen ! Pinguiculas , pinguiculas,... helpt me onthouden. Veel beterschap voor de woef !

• Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Die vleesetende plantjes kroket
    Bezig...
    X