Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik denk dat één meter het niet goed doet, komen we wel achter zo. Regulier gaat erin, eerst raam afdekken en ontdek net een lek in het kozijn, plasje water eronder in de hoek, dus eerst dat maar aanpakken.
zelf rolluik opgehangen ooit. en het inlaatgatje voor het snoertje om het om hoog en laag te trekken loopt verkeerd af, dus daar kan dus altijd water in lopen. Kozijn is zo rot als de neten. Net buisje eruit gejent, kacheltje erop om het plastic zachter te maken want het brak bij het jengen natuurlijk af.. filedata/fetch?id=1771607&d=1672240715&type=thumb
straks als het droog is, kit ik die zooi vol en gaan we weer verder met belangrijkere zaken
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Last edited by Greyvol; 28 December 2022, 16:21.
Reden: Dat de kozijnen rot waren wist ik al, maar wanneer gaan die rolluiken nou open? Ik kweek alleen maar in die kamer
In zo'n grote bak is het lastig werken met tensio's want het water kan wel meer aan een kant zitten. Ik werd er destijds knettergek van en heb ze er maar uitgehaald. Naar mijn mening werken tensio's het beste in 11 en 18literpotten en gebruik je ze bij voorkeur zodra de planten een cm of dertig zijn. Tot die tijd kan je beter op je gezonde verstand vertrouwen. Inwateren met 10% van de potinhoud, voordat de plantjes dat ophebben ben je minstens een week tot twee verder. Zeker met zo'n giga bak.
Bedankt voor het meedenken!
Ik had ze gereset en ze lagen in het water na schoonmaken. Paar weken zelfs. In de kas had ik ook afwijkende waardes. had toen al het vermoeden, dus nu maar eentje extra besteld. Met zo’n grote bak heb ik wel wat marge..
Het grote raam is lichtdicht met aluminiumfolie en tape, maar tape is op voor het kleine raam. Actieve ingang gebruik ik niet, maakt mij teveel lawaai. Ik stop er een oude koolstoffilter op en dan vind ik het wel goed.. filedata/fetch?id=1772205&d=1672416502&type=thumb
Netjes, ik had ook zoiets maar erachter was het flink gaan schimmelen. Mooi multiplex plaatje hout ertegen en de afzuiger of aanzuiger erop zetten. Ga ik weer doen als het droog is, had buiten al een rolluik erop gezet, maar die zijn niet lichtdicht en in mijn geval ook niet waterdicht..
Jazeker, ik gebruik wiet elke dag, dus zeker wel de moeite. Net een stoeltje erbij gezet, en ga er ook nog een verdamper bij zetten, maar dan moet alles wel af zijn..
Koolstoffilter zit op het aanzuig gaatje, van 16 cm naar 25 cm mof en dan schuin erop getapet zodat die uit de weg ligt. Drie tafelpootjes van 10 cm zitten eronder om het passend te maken.
Rubbertje en drempel voor de deur, helemaal rondom met dat spul lichtdicht gemaakt en is aan het suizen als een dolle.. komt door delucht die erdoor gezogen word. das minder.. op 75 volt de variac van de afzuiger gezet en dan is het net te doen, maar eens kijken of dat voldoende is. LV en temp daalde meteen, dus straks maar weer even kijken.
Gaan zitten kijken tot ze boven komen en een beetje natsproeien..
En toen Toch besloten om een actieve ingang te maken, zwaar overkill, maar praktisch geluidloos en heb het liggen. De deur gaat naar binnen open en word scheef getrokken door de zuigkracht van de afzuiger, dus ook niet lichtdicht meer, met een aanzuiger kan ik dat mooi regelen met twee variacs. Was ook het advies van Cees, hoeft geen grote te zijn, maar wel actief lucht aanvoeren! Dus dat gaan we vandaag maar doen.
Hoor net dat de nieuwe koolstoffilter niet geleverd word, dus dat is ook nog een licht lek, vanavond niet vergeten, want vandaag gaan ze op 12/12 ze is groot genoeg filedata/fetch?id=1773212&d=1672828311&type=thumb
Last edited by Greyvol; 4 January 2023, 11:33.
Reden: Lijkt een beetje geel die lobblaadjes
Comment