Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
De spider farmer sf4000 staat nu op volle kracht. Af en toe de airco erbij aan om hittestress tegen te gaan, dat werkt wel goed. 16902651622131279214600757439191.jpg
Hallo, ik gebruik een tent van 120x120x200 en gebruik ook de: https://spiderfarmer.eu/products/sf-4000-led-450w/. Maar ik weet niet goed hoe hoog ik de lamp moet hangen en op hoeveel%? Want ze zijn nu ongeveer 35 dagen oud en heb m'n lamp op 40cm hangen en op ongeveer 70% gezet. Maar ik vroeg me af of dit goed is of waar ik kan vinden wat ongeveer de beste afstand is voor veg en bloei stadium en op hoeveel % ik de lamp moet zetten dan?? Alvast bedankt
Klinkt wel prima, ik ben zelf ook telkens maar een beetje aan 't spelen met de dimmer en kijken hoe de plantjes erop reageren. Ze lijken de 100% nog wat heftig te vinden en daarnaast moet je ook onthouden dat er ook veel water verdampt als dat ding vol aan staat.
op de link die je deelt staat toch de aanbevolen afstand en %van zijn maximale mogelijkheden per fase waarin je plant zich bevindt?
is dat geen goed vertrekpunt? (let op het zijn wel inches ipv cm dus x 2,5 ofzo)
deze bedoel ik. sorry voor mn gespam in je topic maar ik kan in een comment volgens mij geen plaatje tonen? image.png
Is dat niet redelijk duur een mobiele airco of wat voor iets heb jij dan gekoch? Want als ik even rondsnuffel voor een mobiele airco en bij bol.com bevoorbeeld heb je zoveel keus maar weet niet goed wat goede of slechte zijn. Want je wilt natuurlijk ook geen airco dat tevens een luchtbevochtiger is. Hoe doe je die @en dan de "naam" van de persoon?
SugarLumpken als je gewoon parakweker typt dan maakt hij er automatisch een tag van wanneer je het bericht plaatst.
Ik heb die van mij van de lidl, was 150eu. Qua stroomverbruik valt ie mij mee maar heb 'm ook niet iedere dag aanstaan en daardoor valt het in het niet bij vergeleken met wat de lamp en rest van de setup verbruikt.
Overigens komt een ontvochtiger stand je gegarandeerd nog wel van pas in de bloeifase om toprot te voorkomen.
parakweker merci voor de info. Ja wette het valt nog mee met de temperatuur: tussen de 23°C en soms 28°C en luchtvochtigheid tusssen de: 40% en 60%. Maar inderdaad als ik m'n luchtvochtigheid tijdens de bloei niet rond de 40% en minder krijg is een ontvochtiger wel handig. Maar nu tijdens de groei is m'n temperatuur en luchtvochtigheid wel goed.
Na een beetje schuiven ook nog ruimte gevonden voor de 3 backup plantjes die ik had laten ontkiemen toen mn plantjes er aan 't begin nog uitzagen alsof de helft het niet ging overleven.
Ziet er netjes uit allemaal. Ben benieuwd wat je van de frosty gaat vinden. Ik ga binnenkort de braindamage neerzetten van growers c. Een van de ouders van frosty gelato. Succes en Subje.
Dat de planten het niet opnemen betekent niet perse dat ze genoeg hebben bovenin. Het water zakt immers naar onderen, dus wellicht is de onderste 5 cm zeiknat maar de rest kurkdroog.
20 liter is namelijk veel te weinig, zeker bij zulke potten die elk al 50 liter zijn als ik me niet vergis. Ik vermoed dat 75% van de potten kurkdroog blijft bovenin. Merk op hoe klein je planten nog zijn, duidelijk veel te weinig water. Mieter er maar eens 65 liter in en laat dat een uurtje staan, moet je zien hoe weinig er van overblijft wat je terugpompt.
Ik zou de groten terugsnoeien en ze minimaal nog een week 18/6 geven. Ja het lijkt nu vol maar verwijder eens alle blad dan zul je zien dat het nog hele kleine plantjes zijn en blad is geen tak noch een top in wording.
Verder zien ze er heel goed uit, de waterhuishouding is duidelijk geoptimaliseerd.
Idealiter ja, maar ik moet eind oktober klaar zijn met deze kweek, dus nog een week wachten is geen optie. Heb al een week langer gewacht dan ik van plan was. Ik heb de twee groten achter al getopt, voor de rest ga ik zo weinig mogelijk snoeien om onnodige stress te voorkomen want ze hebben al genoeg vertraging gehad.
Zeker weten Bo$wachter , die grote achterin heb ik in januari getopt, die joekel die daar bovenop groeit heeft zijn grootte tot nu toe vooral aan de zon te danken maar aangezien die met vakantie is, mogen ze onder de lamp verder groeien
De slang zat net niet helemaal goed vast op de vlaktepomp toen ik het water weer weg wou pompen..
Met als resultaat dat ie het water op hoge druk door de tent en de kweekkamer spoot voor enkele seconden..
4 doorweekte badhanddoeken en weer een lesje rijker!
Comment