Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Critical, 1x Girl Scout Cookies, 1x Cataract Kush , onder de Mars Hydro FC3000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Update dag 19

Temp 18,3 - 23.7
    lv 38% - 51%
    afzuiging volledig gedimd

Geen water gekregen sinds overpotten.

Eindelijk gisteren de vloer geïsoleerd met 6cm piepschuim en handdoeken. AC infinity warmtematten eronder 40w, en warmtekabel 20w rond de plantjes. Dat zorgt ervoor dat de warmte eindelijk een beetje blijft hangen.

Heb namelijk een dieptepunt laatst bereikt van 14.3 graden.. Slecht geïsoleerde klote locatie is het eigenlijk. Word er echt verdrietig van om te zien dat ze zo zijn geremd

Critical 1: deze dame is mooi groen, is bezig aan haar 4e node. Is het beste van de 3. Weinig op of aanmerkingen.

Critical 2: heeft het duidelijk zwaarder te verduren met de omstandigheden. Gaat nog wel bijtrekken.

Girl Scout Cookies: beetje licht groen van kleur, mogelijk al aan eerste voeding toe?

Cataract Kush is uiteindelijk verschrompeld na de laatste koude nacht. Al vallende leert men.

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

Comment

• Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Ze staan op het moment iets te droog
      En voeding mag je altijd mee geven
      1.0/1.2ec wortelstimulator en sowieso enzym die zorgt ook dat voeding in de grond heropnembaar word
      En als je de tempratuur kan hanteren van afgelopen dagen nacht
      Staan ze er met 1 week compleet anders bij😊

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Oke.

Toplaag is inderdaad droog. Potten zitten wel nog vocht in, voelen nog zwaar zat.

Wat voor enzym zou dan goed zijn. Momenteel nog geen enzym in mijn assortiment staan, kan morgen dat wel ergens oppikken.

Heb ff ingelezen over die enzym dus dat komt goed. 👍👍
      Last edited by Raver; 3 weken geleden.

Update

Temp 20,2 - 25.1
    LV 41% - 56%
    Lamp 75% , ppfd 550 - 600 , juist? Hoger hangen lager?
    Bodem temp 20gr

Hebben gisteren water gehad. 600 - 800ML afgezuurd water. Ph6.3 , met 2ML Alga Grow en 1ML Take Root en wat Enzym. Water temperatuur was 21.1 graden

Allemaal goed zou je zeggen?? Ze hebben gewoon een klap gehad en volgens mij zijn de wortels ook gewoon nog niet goed ontwikkeld door de kou. Heb dat echt onderschat, de vloer is super koud. Gelukkig is dat nu allemaal onder controle...

Hopelijk gaan ze snel de groeispurt in..!!
    Attached Files
    Last edited by Raver; 2 weken geleden.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Net als bij ons; als je lang kouwe voeten hebt voel je je gewoon niet goed he.
      Zodra die wortels beginnen gaat het boven de grond ook snel

Critical 1 LST begonnen. Girl Scout geef ik nog een paar dagen, Critical 2 krijgt nog een week.

Ik twijfel of ik ga toppen... Heb al veel tijd verloren. Graag jullie mening.

Scrog net hangt er al, alleen mazen zijn denk te breed.

Mooie compacte plantjes, lichtintensiteit is meer dan prima zo !! Geen strekking zoals ik soms zie op Youtube bij lage watt LED. Mijn lamp is volgens Mars hydro voor 90x90, dus top voor mijn 80x80. Al staat die nu al op 75%

Klimaat hetzelfde gebleven. 👍👍👍
    Attached Files

Comment

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Hoeveel staat je? lamp 25%

• Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Inderdaad laat ze eerst even goed aanslaan
      Dan pas toppen
      Dan nog even wachten tot je ze ziet door knallen
      Daarna is het vroegste moment om te schakelen
      Eerst gezonde streslize omgeving creëren
      En je plantjes zullen je ruimte belonen
      Als de omstandigheden.digheden goed zijn
      Kan het snel gaan
      Anders hebben ze wat meer tijd nodig
      En jij kan langzamerhand het gaan perfectioneren na veel over de juiste omstandigheden van een wietplant ingelezen te geven

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Lamp staat op 75% sterkte, dus nog 25% te gaan tot die op 100% staat. Maar kan altijd de lamp dichterbij gaan hangen in de bloei. Kan tot 1100ppfd ofzo halen

Goedemorgen

Even paar foto's van vanochtend toen ik de tent opendeed.

Klimaat is echt super nu. Het isoleren werkt.

Ik ga ze nog even laten gaan dan. Nog niet toppen. Plan is toch 1 keer toppen en daarna scrog net erboven en proberen die canopy gelijk te houden.

De bovenlaag van de potten zijn weer droog, maar de potten zijn nog goed aan gewicht. Ik heb ergens iets gelezen hier over veel water geven, de planten water leren drinken. Ik heb t gevoel dat ik ze nu al meer water kan geven maar hé, zo voelen de potten niet.

Mijn voedingsplan is hetzelfde als wat ik deed met me buitengrows. Water voeding water voeding water voeding enzovoort. Met de week ec 0,1 verhogen tot max 2.0. Mijn ec van het kraanwater is al 0.5 , dat is wel irritant eigenlijk..

Wanneer cal/mag geven?? Moet ik nog denken aan een extra product voor het bloeien? Ik heb alga bloom en pk 13/14 maar iets van sugar royal bijvoorbeeld..

Peace!! Ik ga me bong nog ff volgooien, Alien Cookies wiet.
    This gallery has 4 photos.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Pot tillen!!!

Zwaar is geen water en licht wel.

• Raver
      Raver commented
      Editing a comment
      Ja dan geen water he haha

• Italiano
      Italiano commented
      Editing a comment
      voor de bloeifase heb je nog:

* Sugar royal ( kan al vanaf week 2 van de groei tot einde kweek )
      * Vita Race kan nu al zo'n beetje tot week 3 bloei
      * Pure zym vanaf de groeifase tot 4e week bloei
      * Green sensation vanaf de 4e week bloei ongeveer tot einde kweek.
      * Power Buds vanaf 1ste week bloei tot einde
      * Silica (silicium) de gehele week

De rest heb je al.

Update.
    Attached Files
    Last edited by Raver; 1 week geleden.

Comment

De GSC laat nu al de eerste pistils zien, is dit normaal voor een feminized zaad? Of heb ik een autoflowering variant gekregen?

Die 2 Criticals laten nog geen pistils zien namelijk.

Comment

This gallery has 2 photos.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Heeft niks met voorbloei te maken.

Dat begint in de toppen, daar gaan zich dan "pruikjes" vormen.

Maar dat zie je genoeg in andere kweekverslagen.

• Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        In de oksels Dat zijn de bloeiharen die jou vertellen dat ze een vrouw is
        Mocht er 1 omslaan naar een hermafrodiet
        Dan zal uit zo'n oksel geen wit bloeihaartje komen
        Maar dan intwikkeld er een balletje die uit groeid in de vorm van de schoppen van je pakje kaarten
        Alleen deze is groen
        Je plantje laat haar geslacht zien
        Maar nog altijd blijven checken tot de 5e week +/-

Update

Het gaat goed hier.

Temp
      18,7 - 24.3
      Lv 41% - 64%
      ​​​​​​afzuiging gedimd
      led 80%

Dames hebben gisteren voeding gehad.
      2ML Alga Grow , 0,5ML Take Root , 1ML pure zym. Ph6.3 en water temp was 21°.

Potten vandaag alweer stuk lichter dan gisteren na het water geven. Morgen weer even voelen anders krijgen ze weer lekker een halve liter afgezuurd water.

Ff dingetje over water geven; moet ik cal/mag geven als ik hard water gebruik? Ec is al .5 , daar zit dan toch al voldoende cal in? Mag dan?

Daarnaast schiet de PH naar beneden door het gebruik van Alga Grow , kan ik gewoon kraanwater gebruiken als ph+ ??
      Kraanwater is ph7.5 hiero, met 2ml algra grow p/l gaat het al naar 6.5 , en EC is dan pas 1.0 haha.

Net erboven is ff voor t idee ga nog wat anders maken/halen deze week. Plantjes zijn goed onderweg om echte struikjes te worden. Groeien als kool, ondanks de stress van eergisteren. Daarom nog ff 1 keer Take Root meegegeven voor herstel.

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Klopt je ph meter wel?
        Geen ervari g met die alga grow, maar met terra grow heb ik veel minder verschil. Maar de ph zakt wel

Als het je lukt om met kraanwater de ph goed te krijgen gewoon doen. Er is ph plus te koop maar die zou je eigenlijk niet nodig moeten hebben. Ik ken hier niemand die dat gebruikt maar ik kan er naast gelezen hebben

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Mijn water ec is .66 en ik geef calmag preventief, hoeft ook niet elke water beurt en gewoon op je plantje letten hè.

Je kan het voeding water ook een (halve) dag vantevoren maken, de ph loopt altijd op, maar kraanwater is prima als ph+.

Als je voeding ec de ph onderuit haalt dan hebben die voedingslijnen inderdaad ph+ in het assortiment, maar dan zit je al boven de ec 2, terwijl dat vaak niet nodig is, geadviseerd word hier om rond de1.5 te blijven, max.

Takketoelli
      Zou best kunnen dat de PH meter te laag uitslaat hoor. Ik heb een Milwaukee PH meter, bluelab staat op de planning!

Rreppellsteeltjam
      oke cal/mag ga er af en toe bij. Wat je zegt letten op de planten.

Ik ga dan gewoon kraanwater gebruiken als PH plus.. Maar misschien ook wel de ph plus halen van Plagron.

In me tuintje ziet het beetje droevig. Bladeren zijn wel stevig maar vallen / krullen wat naar benee..

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ik ijk altijd met gedemineraliseerd water.

• Raver
        Raver commented
        Editing a comment
        Ja dat is 7 gewoon toch?

Heb net weer even de PH meter in wat Spa gezet en dan geeft die gewoon 6.0 aan, zoals aangegeven op het flesje.

Zet ik hem daarna in kraanwater loopt die weer naar 7,6. Op basis hiervan kan ik ervan uit gaan dat het ijken met spa naar 6 gewoon werkt voor mijn Ph meter. Milwaukee ph600.

Goed, lang verhaal kort. Het is toch nu maar tijdelijk want ga een bluelab halen zodra de financiën het toelaten.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Okiedo, heb je dat uitgesloten.
        Bluelab schijnen de beste te zijn

Heb de onderste nodes verwijderd bij de Girl Scout Cookie en Critical 1. Ging veel energie naartoe ja, ben nu klaar met HST.

Ik wil eigenlijk over 1,5 week naar 12 / 12 schakelen.

Kan ik nog iets met dit?
      This gallery has 1 photos.

Comment

• Raver
        Raver commented
        Editing a comment
        Ik zou de Girl Scout cookie wel willen stekken ja, ga ik wel ff uitzoeken.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Punten er af op een derde tegen vocht verdamping, kan op een glas water of in een potje grond en 2 weken vingers gekruist en veeeeel bidden, of effe stekpoeder halen misschien in de bouwmarkt tuin afdeling of welkoop, of gewoon voor bereiden voor volgende week en dan nog eens wat stekken trekken.

Dus stekpoeder, stekblokjes optioneel, kastje of doos met tl lamp 10 watt op 24 uur zetten, meer heb je niet nodig.

• Raver
        Raver commented
        Editing a comment
        Ok.

Heb de Girl Scout stek klaargemaakt dan, staat nu op water.

Morgen ff spulletjes halen. Vond t zo zonde om t weg te gooien haha.. 😅

Goedemorgen.

De dames staan goed in kleur! Nog geen water gegeven, potten zijn zwaar nog. Dus laat ze maar moeite doen voor het water ff.

Kan niet wachten op de bloei!

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Ja, maar niet in 1 x geven

• Italiano
        Italiano commented
        Editing a comment
        Aan het blad te zien staan ze volgens mij te droog maar er zijn er hier meer die er veel verstand van hebben en beter kijk erop hebben dan ik.

• Raver
        Raver commented
        Editing a comment
        Toch zit er nog vocht in de bodem, wil ze even goed droog laten trekken en dan krijgen ze water.

Water geven is lastig!! Gisteren nog gewicht in de pot, vanochtend zo aangetroffen in de tent!

Gelijk water gegeven! 1 liter met Zym en afgezuurd naar 6,3 met Lemon Kick. Het water in 2 keer gegeven, water temp 21.5gr.

ach, nu zien ze er na het water meteen beter uit haha...
      This gallery has 1 photos.

Comment

Ik weet t nu ff niet hoor ? Ik zie iets aan ze maar wat het precies is?

Even informatie. vanochtend trof ik ze zo aan, maar in een nóg ietswat slappere staat. Maar scheelt niet veel, heb toen water gegeven.

Water met alleen
        - Pure Zym plagron 1ml p/l
        - Lemon Kick plagron 12 of 13 druppels op 5 liter ongeveer. Ph 6,3 . Geijkt, als t goed is moet de meter het gewoon doen. Volgende week een blue lab.

Water temperatuur was 21.8 graden.

Er is een klein beetje water doorgelekt uit de onderzijde na het watergeven. Dan praat ik echt over 10 of 20ML.

Girl Scout Cookie en Critical 1. Voelde het lichtste aan van de 3 dus die hebben 1000ML water gekregen. Dit heb ik in 2 keer gedaan in 30 minuten tijd. De Critical 2. kreeg maar 700ml omdat er nog vocht in de pot zat. Maar licht genoeg voor water.

Dus wat is er aan de hand?

Wat ik zelft misschien denk;
        - teveel calcium??? mijn waterhardheid is hard dus veel kalk? Sommige bladPuntjes van de Girl scout cookie vallen in een hoek van 90gr naar beneden.
        - te weinig verse lucht?
        - PH schommelingen? 6.3 6.1 6.4 6.5 ? Kan natuurlijk gewoon met een ph600 meter van 3 tientjes
        - teveel water gegeven? Wortel verstikking?
        - te lage LV?
        - te hoge lichtintensiteit? Groei is zeer compact namelijk, zie weinig strekking naar licht. Ppfd tussen de 750 en 850 lamp op 80%

peace !!

Comment

• Raver
          Raver commented
          Editing a comment
          Laatste ec voedingswaarde 1,0.

Ik geef water via bovenzijde. Meer voeding gaat er komen. Pure zym geef ik al, power roots vergelijkbaar met top Root wat ik gebruik.

Lamp staat nu op 70% op 40cm erboven. Ga het ff aanpassen, al is 40/50% wel laag toch?

Hoe heb jij het probleem uiteindelijk opgelost?

Kijk net in de tent, staat er al stukken beter bij. Heb de lamp op 35cm gehangen.

• Italiano
          Italiano commented
          Editing a comment
          Wat ik heb gedaan is lichtpercentage eerst op 30/40% gezet en langzaam naar 60% voor ruim 40 dagen. De lampen draaien bij mij sindskort nadat ik de lampen op 12/12 gezet heb op de volle 100%

Mijn lampen blijven op 35cm hoogte staan tot ze uitgegroeid zijn dan verlaag ik de lampen naar 30cm hoogte

Watergift gaf ik onregelmatig en veel te weinig of veel te veel in 1x en dan weer dagen niet. Dit ging bij mij fout!

Nu geef ik de planten elke 2 dagen 2 liter voedingswater met een ec waarde van 1.5 als er uit de onderkant niks stroomt geef ik water bij of ik geef de volgende dag een klein hoeveelheid water extra. Dit had mijn problemen verholpen.

Heb je toevallig een foto van de planten met het licht uit?

Ps, zie mijn verslag en de adviesen van andere. Daar kun je een vergelijking zien tussen de planten van jou en mij

• Raver
          Raver commented
          Editing a comment
          Ja ik moet zeggen dat ik vrij snel de lamp op 80% gezet had, en hoger gehangen (45cm).

Ga het nu rustiger opbouwen, heb even foto's opgezocht van teveel licht en zie wel overeenkomsten. Verder denk ik dat het probleem echt te weinig water is en te onregelmatig. Erg herkenbaar de manier van water geven wat je beschrijft. Er kwam tot nu toe ook geen water uit de onderkant en ben zuinig geweest met water.

Morgen ochtend kijk ik even hoe ze erbij staan anders ga ik ze nog wat water geven.

Foto met lamp uit ga ik ff delen.

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ik heb dit ook als eens gehad, meerdere keren in het begin van m'n kweek avonturen en het kwam er op neer dat ik meer water moest geven.

• Raver
          Raver commented
          Editing a comment
          Heb het allemaal gelezen Italiano. Ben er ook van overtuigd dat dat het is.

Morgen ochtend nog aanvullen denk ik van vandaag als ze weer slapjes zijn. Vanaf dan elke 2 dagen tot er water uitkomt. Dat zal rond de 1200ml zijn als ik t zo inschat.

Ik zie ook YouTube video's waar de planten super veel water krijgen als ik het vergelijk met mijn plantjes.

Het brengt me ook ineens terug maar mijn eerste buitenkweek zo'n 15 jaar geleden. Ik had een paar autoflowertjes staan, droevig en het wilde niet. Liet ze altijd droog en nooit in de regen. Tot ik eens vergat dat ze nog buiten stonden. Volledig kleddernat geregend, daarna waren het een stel vrolijke dames. Zo had ik ze niet eerder gezien!!! Dus hier is gewoon hetzelfde aan de hand.

Thnx ga t uiteraard ff updaten hiero!

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Ik gebruik passieve zelf waterende potten waar de aarde water kan opslurpen van het reservoir en dat gaat erg goed. Kmoet me nooit nog druk maken om teveel of te weinig en als ik het reservoir vol zet kan ik zelf de deur uit voor een week. Enkel niet als de planten groot zijn en in bloei want dan trekken ze dat reservoir op een dag en half leeg.. hoewel ja kan je nog voor het weekend weg want ja éénmaal het reservoir leeg is duurt het nog wel effe eer ze alles in de pot zelf verbruikt hebben.

Vandaag ietsjes beter.

This gallery has 2 photos.

Comment

Bezig...