Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Statistieken: Dag 69: (2 dagen kiemen - 34 dagen groei - 43 dagen zichtbare bloei) Luchtvochtigheid: niet meer bijgehouden Verlichting: 12 uur per dag aan (72 dagen) Temperatuur: niet meer bijgehouden
Geschiedenis: 23-03-2012 - begonnen met ontkiemen (lampen 24 uur per dag aan) 24-03-2012 - zaadjes inde aarde gestopt (na 30 uur) 26-03-2012 - eerste zaadjes komen boven 27-03-2012 - alle zaadjes zijn boven 01-04-2012 - lampen op 18 uur per dag aan gezet 02-04-2012 - eerste voedingsbeurt 07-08-2012 - lampen op 12 uur per dag aan gezet 08-08-2012 - lampen onder grotere TL bak geplaatst 22-04-2012 - planten getopt en onderste scheuten verwijderd 30-04-2012 - eerste bloeiverschijnselen gezien 01-05-2012 - overgestapt van groei naar bloeivoeding 21-05-2012 - plantjes overgepot in 11 liter potten en onder 600 Watt HPS geplaatst 30-05-2012 - de grote planten gedieft (onderste bladeren en scheuten weggehaald) 31-05-2012 - alle planten op gelijke hoogte geplaatst
Huidige status: Op zich is er vrij weinig te melden. De plantjes gaan lekker door.
De Amnesia's bloeien nu zichtbaar zo'n 6 weken. Ze hebben al volop lekkere topjes en zitten helemaal vol THC. Kenmerkend voor deze plant is dat ze een ontzettend lekkere zoete Haze geur hebben. Niet echt Amnesia zoals ik ken van de shop, maar wel een geur die ik zo geweldig vind. Ik ruik er dan ook steeds aan, zo lekker. Voor mij veel belovend!!! Ook de compactheid die ik nu al zie is erg positief.
De Silver bloeien nu zichtbaar zo'n 2 tot 4 weken. Ze lopen erg achter ten opzichte van de Amnesia's. Maar dat is ook wel te zien aan het verschil in grootte. De Langste is nu 1,20 meter!! Hier nog weinig THC en geur. Dus dat is nog even geduld hebben. Ze zijn op twee na volop aan het bloeien. Twee hebben wat langer door gegroeid, maar zijn daar nu zo goed als mee gestopt.
Voeding: Ik geef ze nog steeds erg weinig voeding (1,3 EC), omdat ik absoluut niet wil overvoeden.
Ze krijgen dus druppelsgewijs naar behoeft: - kraanwater - Plagron Terra Bloom 5 ml/l (ec 1.3) - Canna PH- (afgezuurd tot een ph-waarde van 6.2)
Heb het al een tijdje niet meer kunnen volgen maar ze zien er goed uit, en de hoogte verschillen kan je makkelijk opvangen door wat je nu al doet....de kleintjes op verhogingen zetten.
Inderdaad gaat het zo wel goed met die hoogteverschillen. Wel een leuk soortje hoor die Amnesia's!!
Het stekken gaat lekker. Van de 8 die ik gemaakt (topjes van de planten) heb ik er 6 overgehouden (1 was gevallen en 1 was gewoon rot). Dus niet slecht voor een eerste keer. Ze staan bij een vriendin in de tuin en ze zien er goed uit. Ik heb ook drie moeders gemaakt nu. Ik hou ze lekker klein en oefen het stekken zo een beetje. Ik moet eerlijk zeggen dat het heel simpel is en dat ze vrijwel altijd het redden. Ik moet nu wachten totdat ik het geslacht kan bepalen van de moeders. Ik denk dat ik dit over een week of 4 weet. Dan ga ik verder met de mooiste moeder.
Dat stekken is gewoon leuk om te doen en je hebt altijd goede kwaliteit. En omdat ik om de drie maanden stekjes wil, kan ik lekker grote stekken laten groeien. En omdat het er maar een paar zijn, kun je de beste kiezen. Dus gewoon top als je dat vergelijkt met zaadjes (tenminste hoop ik dan).
Maar leuk dat je weer online bent. Je adviezen kunnen we goed gebruiken.
Zo te zien zijn jullie (bijna) allemaal klaar met het kweekverslag. We hebben alle growers op de voet gevolgd en gaan vandaag
de winnaar bekend maken. Ten eerste willen we jullie namens Zambeza Seeds bedanken voor alle moeite, mooie foto`s en
informatie m.b.t jullie kweek.
De winnaar van de 50 gratis zaden naar keuze is:
Vaderke
Met meer dan 32 pagina`s en honderden foto`s hebben we in overleg besloten de eerste prijs te overhandigen aan Vaderke.
Stuur maar even een mailtje naar info(at)zambeza.com dan zorgen we dat de 50 zaden naar keuze jouw richting op komen.
De overige kwekers krijgen zoals afgesproken ook een leuk extraatje van ons.
Willen onderstaande kwekers zich aub even melden via info(at)zambeza.com
Statistieken: Dag 83: (2 dagen kiemen - 34 dagen groei - 57 dagen zichtbare bloei) Luchtvochtigheid: niet meer bijgehouden Verlichting: 12 uur per dag aan (84 dagen) Temperatuur: niet meer bijgehouden
Geschiedenis: 23-03-2012 - begonnen met ontkiemen (lampen 24 uur per dag aan) 24-03-2012 - zaadjes inde aarde gestopt (na 30 uur) 26-03-2012 - eerste zaadjes komen boven 27-03-2012 - alle zaadjes zijn boven 01-04-2012 - lampen op 18 uur per dag aan gezet 02-04-2012 - eerste voedingsbeurt 07-08-2012 - lampen op 12 uur per dag aan gezet 08-08-2012 - lampen onder grotere TL bak geplaatst 22-04-2012 - planten getopt en onderste scheuten verwijderd 30-04-2012 - eerste bloeiverschijnselen gezien 01-05-2012 - overgestapt van groei naar bloeivoeding 21-05-2012 - plantjes overgepot in 11 liter potten en onder 600 Watt HPS geplaatst 30-05-2012 - de grote planten gedieft (onderste bladeren en scheuten weggehaald) 31-05-2012 - alle toppen van de planten op gelijke hoogte geplaatst 09-06-2012 - begonnen met topbooster (halve dosis)
18-06-2012 - toppen van de twee grootste Crystal Silver Haze afgeknipt (groeide maar door)
Comment