Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Het heeft ff op zich laten wachten, maar nu is het tijd voor een update. In beide tentjes zijn de dames voorzien van (h)eerlijke toppen.
Onder Tneon ontwikkelen de toppen minder snel en zijn iets luchtiger. De THC productie ligt voor mijn gevoel ook iets lager. De 2 dames lusten een aardige slok! Om de 2 watergiften word er 10ml bio bloei gemixt met 8ltr kraanwater en 2 drips Hesi supervit. De planten krijgen hier zo'n 4 / 4,5ltr van en dat verbruiken ze makkelijk in 2 dagen. Andere keren krijgen ze dezelfde hoeveelheid, maar dan direct uit het kraantje. Mbar waarden liggen tussen de 40 en 500! DSCF5004.jpgDSCF5013.jpgDSCF5018.jpgDSCF5034.jpgDSCF5035.jpgDSCF5017.jpgDSCF5024.jpgDSCF5025.jpg
Onder HPS is de laatste fase ingegaan........rijping! De meeste toppen zijn knalhard en sommige beginnen te puisten(foxtails). Nieuwe stampers worden aangemaakt over de bestaande heen en de toppen blijven zwellen. Sommige takken beginnen aardig door te buigen onder het gewicht v/d buds, maar dat vind ik niet erg!! Ik ga ze ook geen handje helpen,ze zoeken het maar uit. Deze mentaliteit kan ik me veroorloven met zo'n aardebak!! Eigenlijk al de gehele kweek!
Alle toppen zijn omhuld met 1000den kristallen, kan dan ook niet wachten om het resultaat te proeven.
de haartjes beginnen mooi bruin te worden. laat je ega eens met een goeie lamp bijlichten voor echt goeie foto's.
Met alle voordelen van een aarde bak heb ik jaren geleden kennis mogen maken.
Je kunt een extra luxe maken, door op de bodem eerst hydrokorrels te storten, 6 centimeter ofzo, en dan je bak met
worteldoek bekleden, en daar dan je grond in. Je kunt helemaal onderaan je bak een gat maken, wat je af kunt tappen,
stel dat je teveel water gegeven hebt bv., of je kunt er lucht in blazen, zuurstof voor de wortels.
Maar, gewoon alleen vijverfolie, prima.
De kweek van Kitefreak is organisch, super, dat heeft ook mijn voorkeur. Maar je kunt dus ook N-P-K kweken, met HY-PRO bijvoorbeeld.
Dat geeft sterkere wiet, maar scherper, minder goed voor je gezondheid, om altijd te roken.
Voor N-P-K kweken heb je minder grond nodig ! Je krijgt luie wortels, die alles naar binnen gelepeld krijgen. Kant en klaar astronautenvoedsel.
Succes, ik hoop op veel grammen.
---------- Post added at 23:09 ---------- Previous post was at 23:03 ----------
oeps, nog ff vergeten te zeggen, dat je ook heel goed een grote SMART pot in je bak kunt zetten, van 250 liter, en 40 cm. hoog.
iets hoogteverlies daardoor. Normaal vul je je bak tot 30 cm.
Zijn het niet me planten dan zijn het wel mijn foto's..... Air pruning heeft zeker zo zijn voordelen! Wortels zullen nog beter vertakken en benutten het volume beter. Wel zal er meer water verdampen bij ademende potten/bakken, dus meer bevloeien zal noodzakelijk zijn.
Een aftap voor evt. te veel water is overbodig. Werk je eenmaal met een tensiometer dan is te veel water geven verledentijd. Ook het inblazen van lucht bij de wortels lijkt me zeer omslachtig en heeft volgens mij geen meerwaarde.
Ik vind mijn aardebak meer dan goed zo.
Mooi gezegd, maar ik wil er nog wat aan toevoegen!
Organisch kweken vereist minder inzet v/d kweker. Alle processen zullen beter/makkelijker verlopen en planten ogen gezonder. Luie wortels zijn idd uit den boze als je de Mbar waarden goed laat fluctueren. Dat je indamt op het aantal % THC ben ik niet met je eens. Wel zal het rookwaar zuiverder en lekkerder te roken zijn, voor de (h)eerlijke kweker. Wat dat betreft zitten wij wel op 1 lijn.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gisteren heb ik toprot ontdekt bij 1 top onder de Tneon. De hoofdtop heb ik volledig verwijderd en de extra fan voor luchtcirculatie is aangezet. Wss loopt de omgevingstemperatuur 's nachts dusdanig terug(paarse steeltjes) en stijgt de LV iets te veel v/h goede. Zonde! Hou het wel ff in de gaten, anders ga ik harder afzuigen.
Onder Tneon hebben ze zeker 2/3 weken achterstand opgebouwd t.o.v. Hps. Alles staat op een lager pitje, maar de lampen hebben zeker potentie.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In de grote aardebak is het einde in zicht. Veel takken kunnen het gewicht nauwelijks dragen en hangen flink door.
Groot blad begint te vergelen, 3/5 deel v/d stampers zijn rood en enkele trichromen zijn amber kleurig....Werk voor de boeg.
ik werk ook met een bak zonder hydrokorrels, met daarop worteldoek, heb dat wel gedaan,
en meerdere prijzen gewonnen, hoewel het niet organic was, nu wel, en daar ben ik blij mee.
het is wat duurder allemaal, iets meer investeringen zijn nodig. maar veel leuker, en leerzamer.
maar, als je nu net ff geen geld hebt om die tensiometer te kopen, kun je het tijdelijk oplossen, door een
fles bv. in te graven, met een doorsnede, waar je hand net in past. als je die dan uit de grond trekt, kun je goed
met je hand onderin de bak voelen hoe vochtig de aarde is, en of je moet watergeven.
Comment