Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

nice ik volg je ook hoor mooie toppen

Comment

Bedankt Theo......maar ik kan niks anders.

Het heeft ff op zich laten wachten, maar nu is het tijd voor een update. In beide tentjes zijn de dames voorzien van (h)eerlijke toppen.

Onder Tneon ontwikkelen de toppen minder snel en zijn iets luchtiger. De THC productie ligt voor mijn gevoel ook iets lager. De 2 dames lusten een aardige slok! Om de 2 watergiften word er 10ml bio bloei gemixt met 8ltr kraanwater en 2 drips Hesi supervit. De planten krijgen hier zo'n 4 / 4,5ltr van en dat verbruiken ze makkelijk in 2 dagen. Andere keren krijgen ze dezelfde hoeveelheid, maar dan direct uit het kraantje. Mbar waarden liggen tussen de 40 en 500!
      DSCF5004.jpgDSCF5013.jpgDSCF5018.jpgDSCF5034.jpgDSCF5035.jpgDSCF5017.jpgDSCF5024.jpgDSCF5025.jpg

Greetz Kitefreak
      Attached Files
      Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
      Blow it and you'll know it!!

Comment

Onder HPS is de laatste fase ingegaan........rijping! De meeste toppen zijn knalhard en sommige beginnen te puisten(foxtails). Nieuwe stampers worden aangemaakt over de bestaande heen en de toppen blijven zwellen. Sommige takken beginnen aardig door te buigen onder het gewicht v/d buds, maar dat vind ik niet erg!! Ik ga ze ook geen handje helpen,ze zoeken het maar uit. Deze mentaliteit kan ik me veroorloven met zo'n aardebak!! Eigenlijk al de gehele kweek!
        Alle toppen zijn omhuld met 1000den kristallen, kan dan ook niet wachten om het resultaat te proeven.

De dames krijgen vanaf nu alleen nog water vers uit de kraan, zoals de gehele kweek, alleen nu zonder toevoegingen. Ik heb 1x een thee gemaakt met Guanopowder, palmboomas, wormenmest en Hesi supervit. Verder hebben ze ongeveer 250ml tot 300ml BAC bio bloei gehad en op z'n tijd wat supervit. Ook hier kregen ze om de 2 waterbeurten voeding en de Mbar waarden liggen hier tussen de 40 en 300Mbar.
        DSCF5040.jpgDSCF5086.jpgDSCF5044.jpgDSCF5046.jpgDSCF5047.jpgDSCF5049.jpgDSCF5050.jpgDSCF5066.jpgDSCF5072.jpgDSCF5076.jpgDSCF5077.jpgDSCF5082.jpgDSCF5088.jpgDSCF5092.jpgDSCF5093.jpg

Greetz Kitefreak

Comment

Dat ziet er smakelijk uit

GR ED

Comment

Ik lees niks gvd!

Maar fotos zijn spectaculair.

Comment

Dat is echt geweldig zo'n aardebak binnen En die toppen Gimme some!!! Nog geen oogstkoorts? hehe

Comment

yummmmmmmmmmmmm.. gaat lekker vriend..

groet,

Theo

Comment

Je ziet wel duidelijk verschil tussen hps en tneon, maar alsnog zien beide er erg goed uit! Goed wit
                  Man ik zou de hele dag voor die tent zitten haha!
                  {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

Comment

Dus allemaal over op de aardebakken jullie!!!

Diploide.......je mag best eens een kijkje komen nemen hoor....

Greetz Kitefreak

Comment

hoi Kitefreak, alles lekker onder controle zo te zien.
                      Was even geleden dat ik ben komen kijken...je dames zien er prachtig uit.

groet

Comment

de haartjes beginnen mooi bruin te worden. laat je ega eens met een goeie lamp bijlichten voor echt goeie foto's.

Met alle voordelen van een aarde bak heb ik jaren geleden kennis mogen maken.

Je kunt een extra luxe maken, door op de bodem eerst hydrokorrels te storten, 6 centimeter ofzo, en dan je bak met

worteldoek bekleden, en daar dan je grond in. Je kunt helemaal onderaan je bak een gat maken, wat je af kunt tappen,

stel dat je teveel water gegeven hebt bv., of je kunt er lucht in blazen, zuurstof voor de wortels.

Maar, gewoon alleen vijverfolie, prima.

De kweek van Kitefreak is organisch, super, dat heeft ook mijn voorkeur. Maar je kunt dus ook N-P-K kweken, met HY-PRO bijvoorbeeld.
                        Dat geeft sterkere wiet, maar scherper, minder goed voor je gezondheid, om altijd te roken.
                        Voor N-P-K kweken heb je minder grond nodig ! Je krijgt luie wortels, die alles naar binnen gelepeld krijgen. Kant en klaar astronautenvoedsel.

Succes, ik hoop op veel grammen.

---------- Post added at 23:09 ---------- Previous post was at 23:03 ----------

oeps, nog ff vergeten te zeggen, dat je ook heel goed een grote SMART pot in je bak kunt zetten, van 250 liter, en 40 cm. hoog.
                        iets hoogteverlies daardoor. Normaal vul je je bak tot 30 cm.

Viking

Comment

Zijn het niet me planten dan zijn het wel mijn foto's..... Air pruning heeft zeker zo zijn voordelen! Wortels zullen nog beter vertakken en benutten het volume beter. Wel zal er meer water verdampen bij ademende potten/bakken, dus meer bevloeien zal noodzakelijk zijn.

Een aftap voor evt. te veel water is overbodig. Werk je eenmaal met een tensiometer dan is te veel water geven verledentijd. Ook het inblazen van lucht bij de wortels lijkt me zeer omslachtig en heeft volgens mij geen meerwaarde.
                          Ik vind mijn aardebak meer dan goed zo.

Mooi gezegd, maar ik wil er nog wat aan toevoegen!
                          Organisch kweken vereist minder inzet v/d kweker. Alle processen zullen beter/makkelijker verlopen en planten ogen gezonder. Luie wortels zijn idd uit den boze als je de Mbar waarden goed laat fluctueren. Dat je indamt op het aantal % THC ben ik niet met je eens. Wel zal het rookwaar zuiverder en lekkerder te roken zijn, voor de (h)eerlijke kweker. Wat dat betreft zitten wij wel op 1 lijn.
                          ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Gisteren heb ik toprot ontdekt bij 1 top onder de Tneon. De hoofdtop heb ik volledig verwijderd en de extra fan voor luchtcirculatie is aangezet. Wss loopt de omgevingstemperatuur 's nachts dusdanig terug(paarse steeltjes) en stijgt de LV iets te veel v/h goede. Zonde! Hou het wel ff in de gaten, anders ga ik harder afzuigen.

Onder Tneon hebben ze zeker 2/3 weken achterstand opgebouwd t.o.v. Hps. Alles staat op een lager pitje, maar de lampen hebben zeker potentie.
                          ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          In de grote aardebak is het einde in zicht. Veel takken kunnen het gewicht nauwelijks dragen en hangen flink door.
                          Groot blad begint te vergelen, 3/5 deel v/d stampers zijn rood en enkele trichromen zijn amber kleurig....Werk voor de boeg.

Greetz Kitefreak

Comment

ik werk ook met een bak zonder hydrokorrels, met daarop worteldoek, heb dat wel gedaan,
                            en meerdere prijzen gewonnen, hoewel het niet organic was, nu wel, en daar ben ik blij mee.
                            het is wat duurder allemaal, iets meer investeringen zijn nodig. maar veel leuker, en leerzamer.

maar, als je nu net ff geen geld hebt om die tensiometer te kopen, kun je het tijdelijk oplossen, door een
                            fles bv. in te graven, met een doorsnede, waar je hand net in past. als je die dan uit de grond trekt, kun je goed
                            met je hand onderin de bak voelen hoe vochtig de aarde is, en of je moet watergeven.

Kitefreak zit goed in de spullen in ieder geval.

groeten van Viking

Comment

ik hoop dat je geen last meer hebt van toprot dat zou nog zonde zijn
                              en nu maar wacten op het eind resultaat
                              good luck mate

Comment

ik zie er naar uit, om dit rokertje te testen , ben heel benieuwd , en pas

op, dat je niet vast blijft plakken , zodat de brandweer je misschien moet komen bevrijden.

Viking

Comment

Bezig...
                                X