Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Call me crazy.....ik ga er toch voor!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

    thx, dat honing recept is nieuw voor me! eens testen

    Comment


      #62
      Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

      Oorspronkelijk geplaatst door bramonius View Post
      je hebt last van kasspint.

      een lastig en hardnekkig soortje. aan te raden is om hier wel wat mee te doen. eenmaal in je kweek
      ruimte nestelen ze weg. er zijn veel middeltjes op de markt. online of maak even een sp(r)int naar de
      tuin cq kweek winkel. ook gewone tuincentra verkopen wel middeltjes, maar let dan wel heel goed
      op of deze chemisch zijn of uberhaubt geschikt. neem dan bijvoorbeeld een middel wat ook voor
      tomaten of paprika's en chilli's geschikt is.

      ik maak zelf een oplossing van 2 eetlepels honing met 2 liter water.
      deze benevel ik dan met een hoge druk plantenspuit. dit plakt iets waardoor
      ze vast komen te zitten. honing is natuurlijk en tast je plant niet aan. lukt het
      nevelen niet (lopen de beestjes gewoon door) dan verhoog ik het honing gehalte.
      ik doe dit alleen met bijenhoning van de imker, dat is 100%.

      heel veel succes.
      das mooi, groetmoeders oplossingen.
      Heb je al vaak last gehad van spint ? En werkt die honing iedere keer ?
      mvg Bubba
      sigpic

      Comment


        #63
        Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

        Alleen beetje schrik dat die zoetigheid dan weer bladluizen gaat aantrekken....typisch probleem bij zoete plantjes en die honing gaat hetzelfde effect hebben vrees ik...

        Comment


          #64
          Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

          haha het is niet zo plakkerig (1 a 2 eetlepels op 2 liter valt reuze mee. ik doe al een kwart el
          in de thee van mijn vriendin en dat die nou zo plakt. hehehe. en het trekt geen bladluis aan.
          een bladluis wil graag de sappen van je plant en scheiden zelf een honing achtige substantie uit, waar
          bepaalde soorten mieren door worden aangetrokken. zoals de bruine mier, deze zit nu te overwinteren in
          de grond en zullen dus niet opmarcheren naar je honing in je tent/kot

          elk beestje dat van honing kan leven geeft niets om je planten. hoogstens om je stuifmeel, zoals vlinders .
          bijen zullen ook niet aangetrokken worden, omdat honing tevens hormonen bevatten van de oorspronkelijke bijen kolonie.

          maar goed, kan een hoop over beestjes vertellen, maar wees daar maar niet bang voor, luizen eten geen honing

          mocht je het toch niet vertrouwen, je staat vrij een tip te gebruiken. ik smeer zelfs honing rond de steel om larven
          die in de grond uitkomen, maar via de stam omhoog kruipen om zich tegoed te doen aan chlorofielen uit het blad, tegen te houden.

          toch veel succes met de overweging.

          Comment


            #65
            Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

            Beestjes zal wel mee vallen.
            Honing is wel een prima voedingsbodem voor schimmels.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #66
              Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

              dat is bij niet 100% honing het geval.

              maar 100% honing schimmelt niet. die versuikert ik ben enorme honing liefhebber en laat
              zelfs honing vanuit dakar aanvliegen zo van de savanne. ik heb potten van jaren oud die
              ik laat versuikeren voor bonbons . nee honing zelf schimmelt niet, wel die glucode troep uit
              de supermarkt. die maken ze van dennenappels met een honing extract voor de smaak. de suikers
              die vaak 80% aanwezig zijn trekken dan de schimmels aan. in 100% natuurlijke honing zit geen suiker.

              maar voor de overtuiging, ik smeer honing op schaafwonden en kleine snede's. dit is net zo effectief (dan
              niet beter) als eucalyptus niet zelf bedacht met mijn geitenwollen sokken deel van t brein. nee oude geschriften
              en tekeningen bestuderen en erachter komen dat egyptenaren, maya's, chinezen, inca's en zelfs niet te identificeren
              losstaande gemeenschappen de honing als medicijn toedienen. navraag deed ik bij mijn toen malige buurmannen. ik woonde
              tussen 3 imkers(letterlijk tussen, 6 tot 8 meter afstand). en weet om die reden veel van honing.
              (om mijn ouderlijk huis heen stonden toender tijd 17 kasten continu, om in de betuwe en natuurlocaties uit gezet te worden
              gedurende de lente en de zomer)

              honing is net als cannabis 1 van de wereld wonderen der natuur. honing is tot op heden deels niet te ontleden of te herkennen
              vanuit een ander natuurlijk patroon .

              maar schimmel op honing???? nog nooit gezien.

              voor u uit eigen keuken

              honing soorten.jpg
              Last edited by bramonius; 27 December 2012, 13:11.

              Comment


                #67
                Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

                bestaat er voor jullie geen honingforum? just kidding

                heb het bij een Pyretrex bio middel gehouden, beestjes zijn weg maar schade aan de bladeren is helaas onomkeerbaar. Zal wel invloed gaan hebben op mijn oogst vrees ik.....

                nu, laatste keer autoflowers hier toch wel, opbrengst lijkt best ok te gaan worden maar als je normale platen na 4 a 5 weken in bloei zet dan zie ik geen tijdswinst.

                Enig voordeel kan zijn als je buiten en klein wil kweken. maar binnen? Nee geen voordelen.

                Begin februari start ik dan ook een regular Silver haze, Belladonna & G13 sativa run. In dezelfde tent en schuur. Met extra aandacht voor beestjesbestrijding, liefst al preventief.

                denk aan oal Looktenen in de aarde, om de 4 weken een pyrethrum bio behandeling tot de bloei van start gaat en dan hopen.....
                Last edited by General; 29 December 2012, 16:22.

                Comment


                  #68
                  Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

                  even een foto update

                  week 5 van de bloei, zoals je kan zien zijn de plantjes vrij schraal geworden wat betreft aantal bladeren, een gevolg van de spint invasie die ik nu wel onder controle lijk te hebben.

                  Ben gelukkig nog best tevreden over de toppen, had gevreesd dat de spint epidemie voor mindere toppen zou gaan zorgen omdat zoveel bladeren dood gingen....

                  P1010536.jpgP1010540.jpg

                  de super lange plant links in beeld is een silver haze auto die duidelijk een zeer sativa fenotype blijkt te zijn. Verder 2 fast haze plantjes vooraan, de SAS is minder zichtbaar ergens rechts in het midden en dan achteraan nog 2 andere fenotypes van de auto silver haze (meer indica structuur). Samengevat allemaal sativa's maar slechts 1 echt 'sativa' fenotype. Eens benieuwd naar een verschil in smaak ook...?

                  moeilijk zeggen hoelang ze nog moeten, probleem toch wel bij autoflowers want wat bedoelen zaadbanken precies met 8 weken van zaadje tot oogst? Toch misleidend aangezien niet elke plant op hetzelfde moment in bloei gaat....trouwens, een plant begint pas rond de 4e week met bloei dus 8 - 4 = 4 weken bloei en dan klaar?????

                  de mijne zouden zogezegd dan al 2 weken geleden klaar geweest zijn terwijl ik schat dat ze nog minstens 2 weken mogen staan.
                  Last edited by General; 2 January 2013, 08:59.

                  Comment


                    #69
                    Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

                    Minstens 6 weken bloei heb je toch nodig. Zien er mooi uit ! En heb je geen microscoopje voor de trichs ? Grtz
                    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                    Comment


                      #70
                      Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

                      Lijkt me ook idd. Danzou een af dus al na 2 weken moeten gaan bloeien.....misleidend toch wel

                      Heb een microscoop ja maar nog geen amber te zien

                      Comment


                        #71
                        Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

                        Oorspronkelijk geplaatst door General View Post
                        Lijkt me ook idd. Danzou een af dus al na 2 weken moeten gaan bloeien.....misleidend toch wel

                        Heb een microscoop ja maar nog geen amber te zien
                        250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)

                        Comment


                          #72
                          Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

                          hier ook voorbloei de 3e week hoor, echte bloei vanaf de 4e week. Maar nogmaals: als de fabrikant stelt '8 weken van zaadje tot oogst' dan vind ik dat toch misleidend. Gesteld dat je toch 6 weken bloei moet hebben, dan zouden ze al na 2 weken echt moeten bloeien, wat onmogelijk is...

                          wekke haze AF heb jij staan of staan gehad? Goed meegevallen? Bedoel: lekkere haze smaak bij een AF of niet?

                          Comment


                            #73
                            Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

                            Oorspronkelijk geplaatst door General View Post
                            hier ook voorbloei de 3e week hoor, echte bloei vanaf de 4e week. Maar nogmaals: als de fabrikant stelt '8 weken van zaadje tot oogst' dan vind ik dat toch misleidend. Gesteld dat je toch 6 weken bloei moet hebben, dan zouden ze al na 2 weken echt moeten bloeien, wat onmogelijk is...

                            wekke haze AF heb jij staan of staan gehad? Goed meegevallen? Bedoel: lekkere haze smaak bij een AF of niet?
                            Heb Haze 2.0 staan (Dinafem Seeds) en ze doet het zeeer goed! Heb deze ook vorig jaar gezet en smaak viel zeer goed mee! Qua smaak heb ik nog nooit kunnen klagen met m'n af's, productie soms wel :p. Kwaliteit is goed, kwantiteit kan soms beter
                            250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)

                            Comment


                              #74
                              Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

                              ik doe het dan ook puur voor kwaliteit, puur voor mezelf dus hoef echt geen 50 gram per plant te halen, al is dat zefls al gelukt bij enkele AF. Wel niet sativa's dan. (oa de automatic van Big Buddha en de Royale automatic). Beiden wel beetje tegengevalen qua smaak maar kan zijn dat ik destijds het curen nog niet goed had gedaan.

                              Comment


                                #75
                                Re: Call me crazy.....ik ga er toch voor!

                                Dan kan ik je wel Dinafem Seeds aandraden (https://www.dinafem.org/dinafem-seeds?locale=en)

                                Ik bestel nu al een tijdje m'n zaden bij hun en ben er al altijd zeer tevreden over! Zowel hun af's als feminized planten zijn kwalitatief inorde vind ik en ze hebben een goeie variatie aan strains...
                                250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)

                                Comment

                                Bezig...
                                X