Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witpen's 5de kweek 6x PURPLE BUD white label SCROG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Witpen's 5de kweek 6x PURPLE BUD white label SCROG

Ontkiemen 9-2 <---> 11-2 dagen 2
    Voorgroei12-2 <---> 25-2 dagen 15
    Groei 25-2 <---> 27-3 dagen 30
    Voorbloei 27-3 <---> 1-4 dagen 5

Temp 20,0 <---> 25,9
    LV 29% <---> 52%

Lamp hoogte 40cm
    Vermogen 400watt

-----UPDATE-----

Ik heb niet veel te vertellen maar wel foto's om te laten zien die ik net heb gemaakt.
    Al ben ik wel benieuwd hoelang ze nog groeien het is groot veld aan het worden.
    Nu wachten dat de bloei zichtbaar wordt.

Morgen ga ik de lamp op 600watt zetten nu een kleine week op 400 watt gezet.

IMG_2807.jpgIMG_2809.jpgIMG_2810.jpgIMG_2811.jpg

IMG_2812.jpgIMG_2813.jpgIMG_2814.jpgIMG_2815.jpg

Comment

Ongelooflijk, als je dat verschil ziet van 5 dagen geleden!

Lekker bezig, hoop dat ik ook zo ver kom, met zo'n vol net!

Comment

De planten groeien als een malle, het is mooi om te zien hoe hard het gaat als je de klok op 12/12 zet.
        Bij jouw komt het net ook vol als je planten langer laat groeien moet het wel lukken.

En wederom bedankt voor de reactie

Comment

Voorbloei 27-3 <---> 3-4 dagen 7

Temp 20,8 <---> 26,9
          LV 34% <---> 60%

Lamp hoogte 40cm naar 60cm
          Vermogen 400watt naar 600watt

-----UPDATE-----

Gisteren de lamp op 600watt gezet daarmee ga ik de planten afbloeien.
          Ook ben ik gestopt met het opbinden de kast staat mooi vol en gisteren weer 2 planten knakt maar ook weer opgelost.
          De planten krijgen nu 600ml per plant de tensiometer staat weleens op 400+ wat veel te hoog is maar als ik een ze water geef staan ze na een uur op 40
          oftewel ik ga ze nog meer geven het zijn grote drinkers.

Met de lamp uit
          IMG_2817.jpg

IMG_2828.jpgIMG_2827.jpgIMG_2826.jpgIMG_2824.jpg

IMG_2823.jpgIMG_2821.jpgIMG_2820.jpg

IMG_2830.jpg
          IMG_2825.jpg

Comment

Wat ik in het begin deed met de tensionmeter, die trouwens vaak
            genoeg op 400 Mbar stond of hoger, was dat ik dan aanvulde tot ongeveer 100
            dus in dit geval 300 ml!

Toen ik na 7 weken een van mijn planten moest rooien vond ik dat toch erg droog!
            Nadien gaf ik dan 400 ml en kwam dan beter uit aan de planten te zien!
            Ik controleerde trouwens meestal pas ongeveer 3 na het wateren!

Maar ik begrijp ook dat de situatie bij iedereen en altijd verschilt, oa door het
            verschil van lampen en ventilatie!

Mijn tent zal met koud weer beduidend minder warm worden onder de leds dan
            met HPS, dus ook minder afzuigen, maar daar staat tegenover dat er in mijn lamp continue 6 fannetjes
            staan te blazen!

In de midden van de bloeitijd kregen mijn planten soms wel tot 800 of 900 ml water per
            plant per dag in de 11 liter potten, meestal verdeeld in twee keer!

Je zult dan ook wel bijna dagelijks de meter moeten bijvullen!

Comment

Vanochtend nog gekeken en ze staan nu op 230mbar .

En ik snap je verhaal maar als de meter op 432 stond gisteren en nu op 230 en ik geef 600ml water moet ik dus nog meer geven.

Maar de meter bijvullen dat is niet de bedoeling dan werkt het systeem niet echt goed.

Wel bedankt dat je meedenkt zo zie je maar ik leer elke dag nog bij.

Comment

Nee in het begin zou ik gisteren ongeveer 300 en nu 150 maar dat bleek een beetje krap!
                Dus later gaf ik in dezelfde situatie gisteren ongeveer 400 en nu 200 ml

Mijn idee was " 80Mbar is ideaal" dus zo telde ik terug!
                En dat klopte aardig bij die behoefte want een paar uur nadien stond dan de meter
                in de buurt van de 80Mbar!
                Maar nog later als de meter vaak nog hoger stond, gaf ik 's morgens zeg maar 400 ml en dan later
                op de dag nogmaals meten en aanvullen naar behoefte!

Als je bij stand 450 Mbar 600 ml geeft staan ze een aantal uren te nat!

Je zult de meter regelmatig moeten bijvullen, kijk maar naar de luchtbel als
                je hem op zijn kop houdt!
                Als je grond droger word dan trekt de grond vocht uit de meter, dus in de hoogtij dagen
                zult je de meter bijna dagelijks moeten bijvullen!

Ik deed dat wel na het meten, want dan duurt het weer een tijd voor
                hij weer vanaf 00 op de correcte stand is aangekomen!

Comment

Okay duidelijk, wat ik ga doen is mijn tensiometers vanavond uit de potten halen en dan ze bijvullen en een nachtje in het water leggen en morgen ze nadat ik ze in elkaar heb gezet weer resetten.

En dan kijken hoe ze de komende dagen gaan doen.
                  Als ik het goed begrijp van de meerdere topic die ik gelezen heb, is de bedoeling dan de tensiometer tussen de 80 en 120 staan maar nu weet ik niet wanneer deze waardes moeten zijn na het water geven of voor ik ze water geef.
                  Zoals ik vertelde staan enkele tensiometer voor ik water geef rond de 400 en een 1,5 later ronde de 40, is dit de goede manier of niet.

Comment

Zit je aardig goed denk ik, misschien net ff 50 of 100 ml minder proberen!
                    Of proberen tweemaal per dag?
                    80 Mbar is de ideale waarde voor wiet!

Maar aanvulling zal voor iedereen door de verschillende omstandigheden anders zijn: andere
                    voedingsbodem, andere verwarming, andere potten en planten etc.

Mijn plantjes zijn nu anderhalve week oud, verbruik is eigenlijk niet of nauwelijks
                    te meten met de meter nu, maar door te wegen zie ik toch elke dag zo ongeveer 200 gram
                    verdwijnen, dus dat zal meer door verdamping zijn dan opgenomen door de meisjes!

Ik vul gelijk na het meten bij indien nodig, zo vol mogelijk en zet dan de meter gelijk terug
                    in de grond!
                    En de punt maak ik af en toe onder lauw water met een schuursponsje schoon!
                    Last edited by Old Dagga; 4 April 2016, 16:42.

Comment

2maal per dag is misschien een optie ga ik over nadenken .
                      En het is inderdaad zo dat bij iedereen het anders is er zijn zoveel verschillende factoren.
                      Zoals nu draai met 600watt hps en de temp is 27graden max dus ze verdampen en vebruiken toch aardig.
                      Het enigste waar ik regelmatig naar kijk is mijn vorige verslagen al is dit natuurlijk ook weer ander aangezien de planten anders zijn.
                      Uiteindelijke vertellen de planten het meeste en zoals het nu gaat heb ik niet veel te klagen.

Comment

Ik zeg: lekker bezig met onze hobby!

Vraag me af als het legaal zou zijn of het dan nog zo leuk
                        en spannend zou zijn?

Al telt de kwaliteit voor de rokers onder ons erg zwaar mee!

Comment

De spanning dat het niet mag is wel extra leuk, maar van mij mogen het wel legaliseren tot op een zekere hoogte.

Comment

Voorbloei 27-3 <---> 7-4 dagen 11

Temp 20,9 <---> 26,6
                            LV 34% <---> 56%

Lamp hoogte 60cm
                            Vermogen 600watt

-----UPDATE-----

Dag mede forumleden tijd voor een update.
                            Bloei begint zichtbaar te worden dit na 11 dagen
                            Qua voeding de planten krijgen 2 keer per week voeding mee 1ml bio-heaven 1ml bio-grow en 0,5 alga-mic op 1L dit volgens de schema van QnQ
                            Gisteren zijn de tensiometers weer geplaatst en de planten krijgen nu 650ml per plant.
                            Met het opbinden ben ik begonnen ik weet wel dat de volgende ronde dat ik ze eerder in bloei gaat zetten het is een oerwoud.

IMG_2843.jpgIMG_2842.jpg
                            IMG_2840.jpgIMG_2841.jpgIMG_2837.jpgIMG_2838.jpg

Foto van onder de bladeren en close-up van een top in wording
                            IMG_2847.jpgIMG_2849.jpgIMG_2850.jpg

Comment

Wat een jungle daar zeg!

Mooie dike stelen ook. Als ik dit zie wou ik soms ook dat ik naar 600W kon gaan. Die zullen dik worden hoor.
                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Wow

Weet je zeker dat die foto's in je tent zijn genomen en niet ergens boven de Amazone?

Wat een oerwoud man!

Ga je dat kreupelhout onderin nog snoeien of wat?

Comment

Bezig...
                                X