Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant na 3 weken geel en groeit niet meer , half dood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Plant na 3 weken geel en groeit niet meer , half dood

Korting op 420shop
    Hallo Growers,

Ik heb een groot probleem.

Ik kweekte eerst met een tentje lekker een jaar lang en dit ging prima.
    Toen besloot ik een nieuwe tent van the green room te kopen want die oude tent was helemaal stuk.

Sinds ik deze tent heb heb ik nu al 5 runs gedaan en ze zijn alle 5 mislukt!

Het gaat elke keer hetzelfde.

- Stekken slaan goed aan
    - Groeit prima
    - Eerste 2 weken alleen water nog geen voeding
    - Begin week 3 worden de planten licht van kleur
    - Einde week 3 gaan ze al in bloei en groeien niks meer

Resultaat slappe kleine plantjes van 25 cm gemiddeld waar nog geen 5 gram per plant af komt als je het laat staan tot oogst.

Ik heb al de volgende dingen geprobeerd:

- Ander merk kweekmedium (kweek op aarde)
    - Al lichte voeding geven vanaf week 1 om te kijken of het met te weinig voeding te maken had.
    - De tent grondig schoon gemaakt , aangezien het een nieuwe tent is lijkt me dit overbodig maar toch.
    - De zeiltjes die ik op de grond als "waterbak" heb liggen komen uit mijn oude tent dus daar kunnen geen giftige dampen /gassen af komen anders had ik dat in mijn oude tent ook.
    - Alle andere spullen in de nieuwe tent zijn afkomstig uit de oude tent waar ik wel een jaar lang goed in heb gekweekt.
    - Tevens staat de tent ook op dezelfde plek als de oude qua omgeving etc.
    - Temperatuur is licht aan rond 28-30 licht uit 18 graden

Ik ben echt ten einde raad. Vandaag ga ik maar weer 3 weken alles er uit trekken want het heeft toch geen zin om dit door te laten groeien. Ze zijn 20-25cm hoog.... half geel dunne stelen word dus weer niks.

Wie kan mij helpen? Ik weet echt niet wat de oorzaak is van dit drama
    Ik zit der beetje doorheen. Veel geld in de nieuwe tent gestoken en afgelopen half jaar alleen maar geld gekost helemaal geen lekker wietje om te roken niks.....
    Zo vervelend als iets eerst wel altijd goed gaat en je dan een nieuwe tent koopt en ineens werkt het niet meer.

Stoppen is geen optie helaas haha
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Re: Plant na 3 weken geel en groeit niet meer , half dood

Ik kan helaas niet echt helpen maar mischien eens een kweekverslagje maken dat we alles kunnen opvolgen?
    - Fast Bud
    - Royal Dwarf Auto
    - Big Devil XL Auto & NY Diesel Auto

Comment

1 tip:

Zal veel helpen om achter het probleem te komen

Comment

oke ik zoek wel ff fotos want heb tijd geleden ook al fotos geplaatst van de planten toen dacht ik dat het eenmalig was maar is nu dus al de 5de keer.....

3.jpg

Dit is van een voorgaande ronde

En nu zijn ze nog slechter :

IMG_2601.jpg

IMG_2601.jpg

Wat je hier ziet planten zijn nu vandaag precies in week 4 aangekomen.
        Hebben 1ste 2 weken alleen water gehad , kweek op Plagron lightmix , gemixt met plagron grow mix. (Zou voeding voor 1ste 3 weken in moeten zitten)
        Omdat ze licht werden heb ik begin 3de week de eerste keer canna bijgegeven........alleen wel minder als op de fles omdat ik rustig wou opbouwen...... maar sinds begin week 3 groeit er niks meer.

Opbrengst is telkens ook maar 100 gram van 16 plantjes....

Wat ik me nu al afvraag..... onderin zitten die lucht roosters/gaas , ik heb bij elk gaas al 2 wc rollen er langs gestoken zodat ze goed open blijven want mijn afzuiging trok de klittenband telkens dicht maar er komt voldoende lucht in de tent als ik voel bij die roosters........ Zou dit te weinig zijn ? Moeten ze volledig open ? Ik heb verder geen inblaas. Maarja lijkt me ook niet nodig.
        Last edited by Wierie Wierie; 9 May 2015, 10:58.
        NLX outdoor kweek 2011

Comment

Klopt iets niet he, je zegt dat ze einde week 3 in bloei gaan en niet meer groeien. Dat bepaal jij zelf toch? Laat die stekken eens voor wat ze zijn en start vanaf zaad. Koop u een simpele indica of hybride van sweet seeds ofzo. Een sweet afghani delicious of ne black jack. Daar gaat zelden of nooit iets mee mis. Eerste paar weken in allmix, daarna in batmix overpotten. Feilloos systeem

Meet je je ph?

Comment

Ja maar ik bedoel je groeit 5 tot 7 dagen voor en dan zet je ze 12/12 ..... normaal gesproken begint de bloei dan pas ergens halverwege week 4 en strekken de planten nog zeker door tot week 5 (Amnesia) Nu stopt het in week 3 en begint de bloei al volledig.

Uit zaad kweken kan altijd maar daar gaat het me nu niet om. Ik wil graag weten wat er aan de hand is. Omdat dit een heel raar probleem is waar ik helemaal geen raad mee weet. En kweek toch al enige jaren maar ben nu wel ten einde raad.
            NLX outdoor kweek 2011

Comment

Slechte kwaliteit stekken? Indica genen? Groei ze dan wat langer voor?

Comment

Zuur jij je voedingswater af?
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Wat raar ! Zet je ze niet te nat ?

Heb je andere stekkenleverancier ?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Hallo. Bedankt voor de reacties. Ik kweek samen met iemand anders en we halen altijd dezelfde stekken dezelfde dag zelfs en bij hem groeien ze wel elke keer goed. Te nat lijkt me niet.

Maar wat me wel op vAlt. als ze niet meer groeien vAnaf week 3 nemen ze ook geen water meer op bekant. Ik heb woensdag wat water in de bak gedaan en het staat er nu nog steeds in. Normaal is dit zo weg. Maarja de planten groeien dan ook ineens niet meer.

Tevens zag ik toen ik alles leeg haalde vandaag dat er weinig tot geen wortels in de grond zitten.

Hoe kan dat
                    NLX outdoor kweek 2011

Comment

Stekgel oid vergeten ?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ik maak die stekken toch niet zelf ? Als je stekken koopt zitten er al lang wortels aan.
                        Ik bedoel dat in die 3 weken is er bijna geen wortel kluit ontwikkeld in de aarde.

@ de witte. Zuur het water niet af. Maar heb ik voorgaande jaar ook nooit gedaan dus lijkt me niet het probleem
                        NLX outdoor kweek 2011

Comment

Geen wortelontwikkeling, mischien te weinig zuurstof ofzo? Heb je al eens co tabs door de aarde gemengd, mischien helpt dat?

Ik zuur ook niet meer af.
                          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Heb je het plastic van de stekblokjes af gehaald ?

Als ze niet wortelen kan er iets mis zijn met het medium.

Nieuwe tent.
                            Heb je gezocht naar ervaringen met die tent, is het geen "giftent" ?
                            Een paar jaar geleden zijn er eens tenten in omloop geweest die rare dingen met plantjes deden als ze warm werden.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoi jongens.
                              Het is een tent van the green room. Hij geurt wel een bepaalde geur als de lampen aan zijn maar ik heb op internet gezocht maar kan daar niks over vinden bij dat merk.

Als iemand anders andere dingen weet hoor ik het graag.

Mijn stekken zitten in vierkantjes steen wol zonder plastic.

Waar ik nu aan zit te denken ik zie ook dat de bloeivorming dus veel te snel begint. Is het misschien handig om de voorgroei periode geen 18 uur maar bv 20 uur licht te geven.
                              Ik zag deze keer namelijk ook 3 planten met stress (2 of 3 vingers aan blad)
                              Ik denk namelijk dat ze bij de stekken boer op 24/24 staan en dan bij mij gelijk naar bloeifase overgaan als ze op 18 komen. Zou dat kunnen? En kan het kwaad 20 uur licht voorgroei?
                              Last edited by Wierie Wierie; 10 May 2015, 11:24.
                              NLX outdoor kweek 2011

Comment

Bezig...
                              X