Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant na 3 weken geel en groeit niet meer , half dood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Plant na 3 weken geel en groeit niet meer , half dood

Hoe kom je aan die tent? Zijn ook wel eens namaak tenten in omloop geweest, maar als ik daar op google kom ik alleen van Homebox tegen.

Als ik je verhaal zo hoor, is het enige wat anders is, je tent. Dus ja.

Of misschien een combinatie van je nieuwe tent, en de zeiltjes uit je oude... dat dat een reactie geeft ofzo. Maar lijkt me ook onwaarschijnlijk.

*edit*

Maar bij gifdampen zouden jonge plantjes er ook last van moeten hebben denk ik. Hmm

Comment

Stonden de vorige stekken ook op 24/24 bij de stekkenboer ? Vraag eens onder hoeveel uur licht hij de stekken heeft ?
      De plant heeft altijd wel een paar uur duisternis nodig om essentiele processen uit te voeren.

Heb je geen autoflowerstekken ?

Zoals Beowulf zegt probeer eens wat zaden dan weet je of het an de stekken ligt.
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ik had al gezegd , het ligt niet aan de stekken want ik haal ze telkens samen met een maat van mij en bij hem doen ze het prima geen problemen. We halen allebei op dezelfde dag bij dezelfde stekkenboer dezelfde soort.

Maar.... ik heb net wat in mijn tent gerommeld en ik denk dat ik misschien weet wat het kan zijn.

Toen ik mijn 120x120 tentje had had ik 1 600 watt en een 550M3 softbox er aan hangen.

Toen ik ging upgraden naar een 240x120 heb ik een 2de 600 watt er bij gedaan maar de softbox is nog steeds 550M3.

Hij hangt aan een fancontroller die schakelt in 5 stappen. Het word zoiezo NOOIT te heet dus hij voldeed eigenlijk wel alleen wat me nu opviel hij draait zo langzaam als de tent op "gewenste" temperatuur is dat er maar minimaal lucht in de tent word aangezogen.
        De tent is namelijk ook groter....

Ik heb nu een kleine fan door 1 van mijn openingen in de tent naar binnen laten blazen en als de afzuiging dan op laagste stand draait staat de tent al op overdruk! Hij word namelijk bol.....

En toen dacht ik............volgens mij komt er dus al die tijd gewoon veel te weining zuurstof de tent binnen..... Zou dit kunnen?
        Nu is dit wel opgelost door de fan er in te laten blazen maar nu staat mijn tent op overdruk = geur overlast.

Misschien dus toch een grotere softbox aanschaffen?
        NLX outdoor kweek 2011
        Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
        De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Comment

Reguliere planten gaan niet in bloei bij 18 uur, ook al komen ze van 24. Als je het al 5 keer geprobeerd hebt dan heeft dit geen zin he. Moet je crosstesten gaan doen en in mijn ogen is de simpelste dan starten uit zaad. Maar als je zegt dat ze niet deftig wortelen en klein blijven ligt dat wsl niet aan de tent he.

Comment

Klopt, de bloei is niet afhankelijk van het aantal licht-uren, maar van het aantal uren donker.
            Dat moet minimaal 10 zijn als ik het me goed herinner.

Kun je bij je fancontroller de minimale temp niet wat lager zetten ?
            Dan blijft-ie langer op 'n hoger toerental draaien.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Je zet hem na 5 - 7 dagen op 12/12? Probeer m ns 4 weken op 18/6

Comment

Is je voeding niet over datum?
                Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Klopt, de bloei is niet afhankelijk van het aantal licht-uren, maar van het aantal uren donker.
                  Dat moet minimaal 10 zijn als ik het me goed herinner.

Kun je bij je fancontroller de minimale temp niet wat lager zetten ?
                  Dan blijft-ie langer op 'n hoger toerental draaien.

Hoi QNQ

Ik kan helaas niks aan de laagste stand veranderen. Wat ik nu gedaan heb ik een clipfan de houder er af gehaald en aan de zijkant van de tentdoorvoering gemonteerd met een 120mm slang zodat hij constant verse lucht van buiten de tent in de tent blaast. Hij blaast precies de hoeveelheid lucht zodat ik nog net een onderdruk in mijn tent heb.

Ik denk dat dit voldoende moet zijn zodat ik het zuurstof probleem kan uitsluiten?

Ik zal ook eens kijken naar mijn voeding ik zag solo mio dat zei kan over datum zijn. Wist ik niet eens.

update: voeding is niet over datum
                  Last edited by Wierie Wierie; 12 May 2015, 14:42.
                  NLX outdoor kweek 2011

Comment

Verandering doorgevoerd....... Buisventilator van 180 m3 / uur voor actieve inblaas.

Een eventueel zuurstof probleem is nu ook uitgesloten......

Nou heb nu zon beetje alles in orde gemaakt wat er eventueel te maken mee kon hebben...... Nu is het maar weer afwachten tot week 3

Ik hou jullie op de hoogte
                    NLX outdoor kweek 2011

Comment

Ik ben benieuwd of het helpt, zoiets is vaak moeilijk te zien.

Ik denk dat dit zinnetje vooral belangrijk is: "Sinds ik deze tent heb, heb ik nu al 5 runs gedaan en ze zijn alle 5 mislukt!"

Omdat het voorheen wel goed ging moet het iets zijn dat veranderd is sindsdien.
                      Nieuwe potten ? Nieuwe pH- ? Tent staat nog in dezelfde kamer ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoi QNQ ,

Alles is hetzelfde wel een paar extra potten maar tevens ook de potten van de "oude kweken" groeien de planten niet goed in.

Voor de rest echt alles totaal hetzelfde als voorgaande kweken. Daarom kwam ik dus al snel uit bij de afzuiging.....tent is 2 keer zo groot en daar heb ik niks aan gedaan. De afzuiging was al een de lage kant en nu heb je dus ook meer planten en grotere ruimte dus meer zuurstof nodig. Tenminste dat is het enigste wat ik kan bedenken.

Maar we zullen het zien... ben afgelopen maandag herstart....

Heb de tent vn top tot teen ontsmet en zelfs ook alle potten uitgewassen onder de douche. Tevens het ik het stekkerblok wat er in hing buiten de tent gehangen om eventuele gassen uit plastic ook uit te sluiten. De tent is dus helemaal leeg nu op lampen , potten , filter en clipfans na. Maar al deze spullen waren er ook in in de kleine tent dus moet geen probleem leveren.

Tot op heden gaat het goed. Het is nu afwachten tot begin week 3 want daar ging het telkens mis.
                        NLX outdoor kweek 2011

Comment

Ik wens je heel veel succes !

Stemma doet stout (2016)

Comment

Tot op heden gaat het prima.

Had even een fotootje gemaakt toen de dames aan het slapen waren.......

IMG_2801.jpgIMG_2800.jpg

Nu is het wachten tot week 3
                            Attached Files
                            NLX outdoor kweek 2011

Comment

Week 3 is maandag van start gegaan. Ik heb ze afgelopen zaterdag getopt....... einde week 2 dus. Dat was misschien beetje laat?

Wat me nu opvalt is dat de planten nog steeds groeien alleen niet meer zo hard als in het begin.
                              Ik zie wel dat de plant in de zijvertakkingen meer groeit nu als in de lengte.
                              De planten worden dus breder. Verder nog geen geel blad te zien! Alles gaat voorspoedig.

Ik heb alleen 1 vraag hoop dat iemand me kan beantwoorden. Ik heb nu 4 dagen geleden getopt maar zie nog steeds niet echt een splitsing groeien. Terwijl je dat normaal na een dag of 3 meestal wel ziet. is dit omdat ik wat laat getopt hebt ? (einde week 2)
                              NLX outdoor kweek 2011

Comment

Fotootje ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                                X