Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opruiming van mijn zaden.....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoort eigenlijk niet in dit verslag maar ben best trots op het resultaat...
    1 bruce banger in een 11 liter hydrobak (2 L water)
    IMG_0066.jpeg
    Attached Files
    In Sativa vind ik de motivatie, in Indica de verklaring waarom ik het toch niet deed.

Comment

ingezoomd... krijg je een idee van hoeveel er verloren gaat
      Attached Files
      In Sativa vind ik de motivatie, in Indica de verklaring waarom ik het toch niet deed.

Comment

Zo omdat iemand klaagde dat het niet meer gelijk was... weer even gebonden... Zoals je kunt zien... de strek is er nog lang niet uit.
        4D0856BA-C49A-49E7-838E-B66A6D939B6A.jpeg E5E1FDD8-D1F1-4E89-90C3-B80E134648A2.jpeg C498888B-E78B-4C4D-BE23-5CB0751AD4FC.jpeg 74D1455C-4C32-4CF5-9265-77D4E91BCB60.jpeg
        Attached Files

Comment

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Dat je nog plekjes kunt vinden om te binden vind ik al knap, wat een vol veld maar inderdaad wel weer mooi gelijk.

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Gij doet da goe , da gaat nogal nen puzzel worden tegen het net

Gade gij nog blad snoeien ??

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik zit er wel aan te denken vandaag of morgen wat blad weg te halen. Is nu wel erg vol en een hoop beginnende topjes ontvangen daardoor geen licht. Ik heb 576 vakjes als het goed is. Als ik nu toch eens in ieder vakje een topje van 3 gram kan kweken weet ik.. dat lukt niet, je hebt echt wel blad nodig maar je moet ergens naar streven

Hoi allemaal...
        Ik heb besloten dat ik ze even laat gaan (op af en toe wat blad of extreme uitschieters na dan) en de voeding flink te verhogen. Ik hoop tegen de overvoedingsgrens aan te zitten of er licht over. Het schijnt te helpen tegen de groei in de lengte en voor dikkere stammen moeten zorgen. Kans op wortelrot wordt ook groter dus doe ik nu net na het bijvullen van water een dosering peroxide. Dat is ongeveer een dag actief. Tussentijds verhoog ik de EC.
        78AE8029-7720-4376-925B-12F54F110034.jpeg
        Attached Files

Comment

Zo... fototijd
          Het is begonnen... de leukste tijd. Hier word ik dus echt blij van

IMG_0011.jpg IMG_0007.jpg
          Attached Files

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            mooi

Goedemorgen allen... het lijkt erop dat de verhoging van de EC heeft geholpen, het waterniveau daalt lang zo hard niet meer en de strek lijkt er ook uit te gaan. De toppen krijgen vorm dus voor de volgende ronde weer wat geleerd. Lage EC, veel groei, hoge EC veel volume. Belangrijk is natuurlijk om de juiste balans tussen die 2 te vinden. Ben benieuwd wanneer ik de eerste verbrande bladpuntjes ga zien
          Opvallend om te zien (maar naar verwachting) is dat de EC nu enigzins oploopt over 12 uur. Om 00.00u is de EC 1.99 en om 09.00u EC 2.10. Dat is natuurlijk maar minimaal maar het is er wel. In theorie overvoed ik de plant nu dus licht.
          Aangezien ik geen fatsoenlijk schema heb van Atami (ik kan weinig met een instructie van EC 1.3-2.2) blijf ik op het oog sturen. Wordt het spul TE donker dan gaan we iets lager zitten maar zolang de bladeren niet verbranden vind ik het acceptabel. Dit betekend wel dat ik nog een keer flink blad zal moeten verwijderen want als de toppen te compact worden zitten we weer met te veel vocht... Leuke ronde dit tot nog toe

IMG_5784.jpeg
          Attached Files

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Jep staat aardig vol (sowieso aan de linkerkant) maar ik verwijder dagelijks wel wat blad hoor. Maar niet meer dan ik noodzakelijk acht. Wanneer bladeren elkaar raken en daartussen condensvorming ontstaat haal ik het jongste blad weg.

Mijn Fototopic 2.0

It's better to have a gun and not need it than to need a gun and not have it.

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dat ben ik deels wel met je eens hoor. Maar dan heb je het over de voorgroei periode. Zie dit verslag, vanaf week 2 draaien ze op 100% vermogen. Als het niet zo was dat ik de verschillen tussen de 2 mars-hydro lampen graag had willen weten had ik er al lang een paar paneeltjes bijgehangen. Dat is dus voor nu geen optie en dan blijft EC verhogen over. Hoge EC leidt tot meer droge stof heb ik begrepen. Merkbaar is dat een voedingsoplossing met een hogere EC minder snel wordt opgenomen

Goedemorgen... niet veel bijzonders vandaag. Ze lijken de hogere EC wel te waarderen dus volgende week nog een tandje erbij. Dan ga ik ook weer beginnen met de Green Sensation.
          Waterverbruik wordt al iets minder dus dat gaat de goede kant op. De strek lijkt er aardig uit dus dat is goed. Vanavond weer even een paar fotootjes maken... ik heb nu alleen even de foto's voor het overzicht gemaakt.
          Eind van de komende week de laatste uitschieters nog een keer binden en dan kunnen we volgens mij met een aardig gelijkmatig veld verder.

Lampen lijken wat laag te hangen maar ik zie geen tekenen van lightbleach dus we kijken het even aan.
          IMG_5795.jpeg
          Attached Files

Comment

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Nu al Green Sensation?

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            ja vanaf 7 november om precies te zijn

Goedemorgen... dames liggen nog lekker op schema. Schrok wel even toen ik mijn kast vanmorgen opentrok... alles in de lampen gegroeid en dus hier en daar wat lightburn. Had eigenlijk het idee dat de strek er wel uit was
          Nou ja, des te meer reden om eens flink op te ruimen en ik heb dus de scan erin gezet.
          IMG_5801.jpeg IMG_5802.jpeg

IMG_5803.jpeg
          Nadat ik de schaar erin gezet had zag het er zo uit
          IMG_5806.jpeg IMG_5804.jpeg IMG_5805.jpeg IMG_5810.jpeg IMG_5811.jpeg

Alles gaat gelijk slap hangen dus ik denk dat ik ze wel even flink wat stress heb bezorgd... nou ja, daar moeten ze dan maar aan wennen. Was wel weer ff werk maar ik verwacht dat ze er profijt van gaan hebben. Heb ook onder het net flink gesnoeid want die uitlopers breken toch iedere keer af als ik het dode blad verwijder.

Toppen worden redelijk gestrekt dus ik hoop dat ze uiteindelijk niet al te fluffy worden. Indien dat wel het geval is zal ik de laatste 4 weken zonder CO2 af bloeien (drukt de warmte) want het is nog steeds een test tussen de 2 lampen. Anders had ik er gewoon nog een paar lampen bij gehangen en de airco aangezet.

Attached Files

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Nou ik verwacht/hoop dat ik met de snoeibeurt er ook wel even een rem op gezet heb. Heb nog wel ruim 35cm speling maar die wil ik eigenlijk niet benutten.

Zien er gezond uit! Ik zou de uitschieters platleggen en de lampen nog wat laten zakken om de strek er uit te persen.
          Mijn Fototopic 2.0

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dat is best een goed idee... maar dan moet ik ze toch nog ff een paar dagen laten aansterken denk ik. Na mijn snoeisessie van vanmorgen zag eh ter behoorlijk gehavend uit. Nou ja.. over goed een uur weet ik hoe ze er bijstaan.

Grappig om te zien... Tijdens licht uit wordt de voeding op peil gebracht naar de ingestelde EC van 2.0. Iedere avond bereikt ze dat punt net voor het licht aan gaat. Vervolgens draait ze de hele nacht op deze ec en loopt deze op naar 2.1-2.3. Hierna komt er een liter of 16-20 vers water bij (meestal 's ochtends) en dan begint het hele proces weer opnieuw. Vraag voor de Hydrokwekers.... Is de EC zo goed of zeggen jullie dat die te hoog is (afgaande op het feit dat deze met 2of 3 tienden oploopt over 12 uur). Schermafbeelding 2021-11-01 om 20.22.14.png

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Probleem is wat overdreven... maar inderdaad kan ik de volgende keer de dosering beter over 2 dagen spreiden i.p.v. alles in 1 keer. Mengen gaat heel snel in dit systeem, gehele inhoud wordt ruim 30x per uur gecirculeerd

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dan dus in 2 minuten doseren?

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            ja zoiets ja of in 2 keer ipv in 1 keer... ach maak me er ook niet zo heel druk om... is nog maar een paar dagen en dan ga ik toch over op green sensation

Zo... de dames zijn aardig vlot opgeknapt
          Heb paar foto's van de (mini-)topjes gemaakt. IMG_0025-2.jpg IMG_0019.jpg
          Attached Files

Comment

Naar advies van Hork besloten om het een en ander dan nog maar een keer plat te leggen... Verrasend hoeveel geel blad er dan toch nog zichtbaar wordt terwijl je dacht zo'n beetje alles weg te hebben. Hierdoor de lamp 15cm kunnen laten zakken en dan nu maar even zien hoe het er vanavond bij staat. Heb vanmorgen een flinke scheut (20ML) Calmag in het systeem gedaan, merk toch lichte tekorten. 7 november ga ik starten met de Green Sensation dus dan hebben ze dat nog een keer meegekregen.
            Nu dus weer een redelijk egaal veld. Rechts lijkt niet langer te strekken, links dus nog wel onder de SP3000. Nou ja, we gaan weer zien hoe het verloopt, feit is dat er wel weer meer licht door het bladerdek schijnt.
            IMG_5832.jpeg IMG_5834.jpeg

Comment

Rechts achterin zit een uitschieter die je ook plat zou kunnen leggen, waardoor de lampen nog wel 15 cm lager kunnen.

Lekker bezig hoor en het ziet er top uit!
              Mijn Fototopic 2.0

Comment

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Dat klopt wel maar als ik de lampen nog verder laat zakken wordt de footprint te klein. Dan heb ik voorin fors minder licht. Bij de TSL gaat dat nog, de SP kan echt niet lager

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Ik snap het, dan is het niet anders.

En dan word je ineens op de bank wakker... He... had ik alles uitgedaan maar ben ik niet naar mijn bed gegaan?! Lijkt me stug... Wacht eens... het is wel erg stil
              Verrek... alle stroom weg... KUTTTTTTTT

Wat zal dat zijn? Nou laten we beginnen met alle stekkers verwijderen en dan maar terugsteken tot de stroom weer afslaat (best kut in het donker). GVD!!! Mijn Mars Hydro TSL2000 is naar de klote.

Gelukkig heb ik er nog een... die er dan maar boven hangen en kijken of dat het probleem oplost.... Ja hoor... dat is hem.. Oorzaak.... defecte driver zo te zien... Nou we gaan meemaken hoe de service van Mars-Hydro is. Gelukkig heb ik deze via de officiële website besteld... wellicht dat ze een losse driver opsturen? Ik hou jullie op de hoogte.

Zes uurtjes licht minder dus afgelopen nacht aan een zijde. De dames lijken er geen hinder van te hebben. Valt me overigens wel tegen van de TSL... ik liep juist tegen de conclusie aan dat de TSL wellicht beter is dan de SP3000.. Nou ja, blijft elektronica.

Gisteravond nog even creatief geweest.. hand van wietchocola gemaakt
              Nou ja.. scheelt me wel weer een dag binden.. IMG_5857.jpeg IMG_5855.jpeg IMG_0005.jpeg
              Attached Files

Comment

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Damn, das klote zeg. Wel fijn dat je doorkunt! Ben benieuwd, ik verwacht geen issues met Mars hydro.

Dat is ook precies de reden dat ik twee lampen in de tent heb hangen; als er eentje kaduuk gaat is er niks aan het plantje. Ik heb liever 2x100 watt dan 1 x 200 watt

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Nou ja, op 1 lamp zou het wel door kunnen draaien maar dan is de test wel aardig om zeep. Ergens ben ik dan ook wel blij dat het de TSL is. Dat zou gewoon garantie moeten zijn. de SP3000 heb ik van Emmy kado gekregen en daar verwacht ik dus geen garantie van.

• Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                opoe da moet zeer gedaan hebben hand er af !!
            Bezig...