Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
De poedersuikers zijn al gestrooid zie ik wel, ziet er goed uit, met die lamp dat gaat wel goedkomen denk ik, weet jij zo wat de spreiding is van die fc3000 want ben van plan een tent te kopen van 150 x 80 voor een eb vloed systeem.
FC-3000 schijnt een betere spreiding te hebben dan de SP3000. Ik denk dat je voor een 150x80 in het. geval van de SP wel 2 lampen nodig hebt (ik heb er 1 op 120x60 en die is al wat aan de smalle kant)
Misschien dat de sp3000 dan toch wel genoeg is want de tafel is 126 x 55,5 dat zou dan net kunnen, dacht dat jij de fc3000 had maar na nogmaals je vorige post te hebben gelezen kwam ik er achter dat je de sp3000 had.
Gisteren even bovenstaande foto's gemaakt naar aanleiding van enkele vragen/opmerkingen of het spul niet erg dicht op elkaar zit. Ja het zit dicht op elkaar maar er is zoals zichtbaar op de foto's voldoende ruimte voor de circulatie. Hier en daar plakken er wel wat bladeren aan elkaar maar dat mag niet echt naam hebben. Heb gisteren ook nog enkele extreme uitschieters omgelegd en besloten het vanaf hier te laten gaan. Verwacht voldoende ruimte te hebben om de lampen te verhogen dus moet haast goed komen. Van Mars Hydro Emmie Mars Hydro heb ik helaas nog niets vernomen met betrekking tot mijn lamp...
Tevens heb ik vandaag het water vrijwel geheel ververst met het oog op het feit dat er vanaf deze nacht Green Sensation in de oplossing wordt gedoseerd. Aangezien ik na de CalMag toevoeging al een wat hoge EC had leek me dat gewoon beter. En eerlijk is eerlijk....een beetje vers water op zijn tijd kan geen kwaad.
Goedemorgen,
inmiddels reactie gehad van Mars-Hydro. Ik kan de lamp opsturen voor reparatie of ik kan een nieuwe driver en t-connector ontvangen. Ik koos voor dat laatste, gaat sneller. Verwachting is dat ik die eind komende week of begin de week erop in huis heb.
De oude TSL doet het gewoon goed dus die mag er voorlopig dan even lekker boven blijven hangen.
Vandaag een beetje peroxide gedoseerd (ik doe dit al enige tijd niet meer op dagelijkse basis) omdat ik een lichte verkleuring in de leidingen waarneem. Dat bleek nodig want het geheel begon ondanks de vrij lage dosering direct te schuimen.
Ik weet ook niet zeker of green sensation organische componenten bevat dus dacht zo, ik kan het beter nu doen voordat de green sensation gedoseerd wordt.
Verder niet veel bijzonders. De strek is er aardig uit, af en toe nog een kleine uitschieter. Ik heb het geheel helaas niet zo gelijk kunnen houden als anders maar ja, er staan 13 planten en 4 strains. De komende ronde met 5 planten zal wat eenvoudiger worden. Maar goed, ik heb geleerd... als je het niet probeert weet je het nooit.
Toppen lijken zich inmiddels aardig te ontwikkelen, de Bruce Banger (uiterst rechts) begint al dezelfde vorm aan te nemen als de losse Bruce Banger die ik net geoogst heb. Lange compacte dunne toppen dus (kenmerkend voor sativa??)
De runtz geeft wat dikkere toppen (deze had de vorige keer ook last van toprot) en de gelato en purple haze zitten er een beetje tussenin (alsof ze geen keuze kunnen maken) IMG_5891.jpeg
Waterstofperoxide lijkt met geen van de voedingsstoffen te reageren. Aangezien ik 6 ml op 100 Liter doseer denk ik niet dat ik dat in de juiste dosering kan testen (0,06ml kan ik niet doseren, minimaal 0,1)
Waarden zijn best ok over een langere periode
Ingekleurd bolletje licht aan, de andere licht uit. Zo zie je even de 24-uurs-cyclus. Schermafbeelding 2021-11-06 om 11.01.32.png
Gewoon weer ff paar foto's... Zo heel veel gebeurd er momenteel niet. Ja de EC gaat vandaag naar 2.2 en als het goed is is de eerste GS nu dus ook gedoseerd. Heb inmiddels 1 liter voedingsoplossing gemaakt om te zien of het gaat vlokken binnen 24 uur. Samenstelling 4ml ATA AWA Max A, 4ml ATA AWA Max B, 1ml Green Sensation en 1 ml CalMag. Als dit niet gaat vlokken gaat dit morgen in het systeem en gaan we dus ook gewoon tot het einde CalMag blijven voeren want ik meen op enkele foto's wat magnesium tekorten te zien. (Hangend bladeinde en wat vlekken, tevens wat verbrande puntjes maar ik zit ook wel vrij hoog in de voeding).
Dat is dus precies de reden dat ik het in een emmer voormix. Kijken wat er gebeurd. De een zegt dat het geen probleem is, de ander zegt beginnen met GS is stoppen met Calmag. Aangezien er op geen van de verpakkingen iets over vermeld staat zou het in principe geen kwaad moeten kunnen maar zoals QnQ al aangeeft, mogelijk gaat het met elkaar reageren en vlokken veroorzaken. Dan krijg je in het geval van Hydro dus verstoppingen en zijn we verder van huis. Dus ik heb er nu een circulatiepompje in zitten met een 25 micron filter. Als daar na 24 uur niets op zit ga ik er van uit dat het geen problemen gaat geven.
Goedemorgen allen.... Gisteren dus 1 liter voedingsoplossing aangemaakt om te zien of het zou gaan vlokken. Dat is niet het geval... EC en PH zijn licht gewijzigd maar dat zie ik als normaal. Vloeistof is mooi helder en zelfs op een 750 micron zeef blijft er niets achter. Ik heb de oplossing dus maar in mijn vat gegooid, 5ml calmag gedoseerd en besloten dit vanaf heden om de dag te doen voordat ik water toevoeg. Dat is fors lager dan de aanbevolen dosering van 1 ml/L maar ik kan er altijd meer bijdoen in het geval van tekorten.
Net nog het een en ander platgelegd (niet eens gebonden, gewoon krak, en kijk maar waar je gaat liggen. En nu hopen dat ze niet al te snel overeind komen. Wellicht vanavond weer wat mooie foto's... kon er nu geen zin voor maken.
Buiten dat alles.... ze lijken het nog steeds prima te doen hoewel 1 purple haze in de uiterst linkse bak wel heel mager is. Ik denk dat ik dergelijke probleempjes niet heb met slechts 5 planten. Nou ja, het gaat er natuurlijk om wat er boven het net gebeurd en daar is alles nog steeds goed gevuld.
Wat ik erg vreemd vind is dat sommige toppen nu al milky en amber trichomen hebben, ook de bloeiharen verkleuren van die toppen nu al naar bruin. Zou dat dan komen doordat ze weliswaar pas een week of twee echt bloeien maar al wel 41 dagen op 12/12 staan? Dat zou dan wel een flink tegenvallende oogst worden. In principe zouden ze nog wel een weekje of zes moeten staan.
Ik zal vanavond laten zien wat ik bedoel.
Opmerkelijk detail.... ik kreeg vanmorgen de melding dat PH-, A en B leeg waren. Dit was ook daadwerkelijk het geval. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat deze alle drie tegelijk op waren. Nou ja, de waarden zijn nog ok dus verder niet iets om me zorgen over te maken. Ben benieuwd hoe ze op de Green Sensation reageren, nog niet eerder mee gewerkt en het kost zat.
Hier en daar wel wat tekenen van hittestress... maar dit betreft alleen de hoogst gelegen toppen en die offer ik dan t.o.v. de lager gelegen toppen.
Helemaal mee eens... Maar ik vind 600W voor dit oppervlak eigenlijk wel zat (of eigenlijk ook niet maar ik wil die test volbrengen). Zou er graag nog 2x 240W bijhangen maar dan hebben we geen eerlijke test meer. Buiten dat... dan moet de airco nog harder werken (ik vind de huidige 32 graden al hoog zat)
Goedemorgen allen...
We kunnen bevestigen dat bij een te hoge EC de EC stijgt en bij een te lage EC de EC daalt (ik had vorige week de EC wat naar beneden bijgesteld om dat te testen). Momenteel staat deze op 2.2 en dat is dus net te hoog. Ondanks dat laat ik ze een weekje zo draaien want heb ook al gemerkt dat de voedingsbehoefte soms aangepast wordt indien er meer voeding is. De strek is er min of meer uit, we gaan nu de breedte in. Mocht ik na een week nog steeds een stijgende EC hebben dan gaan we terug naar 2.0.
De PH is zeer licht stijgend (0.1 over 24 uur).
Wortels zien er goed uit (helaas, foto maken is echt onmogelijk) en ik heb zojuist ook even flink gediefd. Dat zal wel weer even een rem op de ontwikkeling worden maar ik ergerde me aan de losse takjes met een veel te licht groene kleur door lichtgebrek. Buiten dat moet ik denk ik nog wel een keer echt flink snoeien want het valt me op dat toppen die bedekt zijn door blad vrijwel direct oranje bloeiharen ontwikkelen.
Ik heb ook even een paar foto's gemaakt met het licht uit... ik begrijp dat sommigen dat makkelijker vinden om de kleur te beoordelen. Lichtspreiding begint wel een dingetje te worden. Ik zou nog een heleboel plat kunnen leggen zodat er meer ruimte ontstaat maar eigenlijk is de enige goede oplossing meer licht. Dat ga ik deze ronde niet doen maar ik ga dat wel testen voor een volgende ronde.
Opvallend... 1 top laat haar blad wat hangen. Nu heb ik dat vaker gezien in de bloei net voor licht uit maar ik hou het toch even in de gaten. De rest van de toppen aan dezelfde uitloper heeft er geen last van IMG_5941.jpegIMG_5939.jpegIMG_5940.jpegIMG_0080.jpg
De meeste pieken worden veroorzaakt door openen/sluiten deur. Maar hoge pieken komen door de ontvochtiger die vol zit. Dan was ik dus de avond ervoor deze vergeten te legen
Klein probleempje... extreem rode stengels en enkele toppen tonen alsof ze bijna rijp zijn... IMG_5958.jpeg ik heb de wortels nogmaals geïnspecteerd en ik zie bij 1 dame verkleuring dus ik ga een shockdosering peroxide geven. Verder ziet alles er prima uit
Ok... ik dacht dat ik gisteren mijn verslag nog had bijgewerkt maar niet dus. Ik had last van wat verkleuring in de wortels dus een shockdosering H2O2 toegevoegd om vervolgens na 12 uur het water te verversen. EC naar beneden bijgesteld (1.6) en wat extra CalMag gedoseerd. Ze drinken gelijk meer water en de ontuchtiger staat nu dus ook vrijwel permanent aan.
Dames hadden dus toch last van de hoge EC. Nu gaan we deze dus gewoon weer vanaf vandaag wekelijks met 2 tienden verhogen totdat deze vanzelf licht oploopt. Ik vermoed dat dat 1.8 gaat zijn. Strek is er schijnbaar toch nog niet uit want heb de lampen weer moeten verhogen en mijn veld is ook verre van gelijkmatig te noemen... Best lastig met zoveel soortjes, gaan we niet nog een keer doen. Buiten de genoemde problemen staan ze er best lekker bij. Opvallend hoe verschillend de dames bloeien... enkelen zou ik een jaar of 2 geleden wellicht al geoogst hebben zo rijp zien ze er uit en anderen zou ik zeggen dat ze net een week bloeien. Met name de Runtz toont alsof die bijna klaar is met zelfs al enkele amber trichomen. Ik denk dat het door de hoge EC komt 9dus lagere voedingsbehoefte0, anders kan ik het ook niet bedenken.
Via growdiaries uitgevonden dat er op de SP3000 nog een aparte potmeter zit waarmee ik de output kan reguleren. Ik had volgens mij al opgemerkt dat de SP3000 maar 280 W gaf en iemand vertelde mij dat je dat dus kan bijstellen. Deze ronde doe ik er niets meer aan maar een volgende ronde zal ik eens gaan meten bij welke output ik de hoogste PAR-Waarden registreer. Ik begrijp van Mars Hydro dat hun de lampen af-fabriek op een optimale output afstellen en dat wil ik best van ze aannemen.
Goedemorgen... geen bijzonderheden vandaag. Iets CalMag gedoseerd (10ml) en vers water toegevoegd. Vandaag 45e dag 12/12. 3 weken echte bloei dus nog een week of 5-6 te gaan hoewel ik niet geloof dat die runtz zo lang kan blijven staan... Ach we zien wel, als ze er tussenuitgaat is dat veel extra ruimte voor de overige dames. IMG_0131.jpg
Klopt... maar dat is bij deze niet het geval.... daarvoor zijn het teveel toppen die er zo uit zien op plekken waar ik er sowieso niet echt bij kom. Ik denk dat ik hier een andere oorzaak voor moet zoeken maar nog steeds geen duidelijke gevonden. Het is ook echt maar 1 plant, wel degene die als eerste pruikjes had. Wellicht dat die van de bijna 4 weken voorbloei er al 2 echte bloei heeft gehad, kan het anders echt niet bedenken.
Comment