Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MiniGrow Box Cheese

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vandaag nog wat plat moeten trekken en weeral bladeren weg gehaald.

Doel is om haar op de hoogte te houden zoals ze nu is, tot de pot rond om rond vol hangt met zijtakken en dan naar 12/12.

Alles die er intussentijd boven groeit zal ik toppen, en alles die te klein is in vergelijking met de rest knip ik weg.

Attached Files

Comment

Mooi gevuld al! Zal niet te lang wachten met omschakeling ivm hoogte van zon kastje.

Comment

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Nu snap ik het, bedankt

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Op naar de 65 gram!

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        65 gram zou zeer nice zijn

Week 4 sinds ze boven de aarde gekomen is

Ging haar normaal afgelopen maandag op 12/12 zetten, maar heb er een week bijgedaan omdat ik dag ervoor redelijk wat blad en zijtakken weg gehaald heb, ik merkte op dat ze trager groeide en veel kleine bladeren had, waarschijnlijk van al dat geknip...

Vandaag week verder sinds ik eraan geknipt heb en ze staat er veel beter bij, morgen 12/12.

Ik geef nog altijd geen groeivoeding, enkel roots, enzym, silica en soms sugar royal, 1.2 Liter water om de 4-5 dagen EC 0.6 PH 6.5

Toen ik begin vorige week water wou geven en eens de pot optilde zag ik dat er redelijk wat wortelen uit de pot kwamen, ik las dat je ze gewoon mag laten hangen en ze gingen vanzelf opdrogen en dan afsterven.
      Maar ik vond het teveel wortel om te laten verloren gaan, dus heb ik de opvangbak voor het overtollige water opgevuld met grow mix aarde zodat die wortelen kunnen benut worden...

Geen idee of dat mocht, ik dacht als top dressing kan, dan mag je onderdaan ook wel nieuwe aarde plaatsen Is intussen week verder en ze ziet er gelukkig niet van af, ga nu wel extra moeten oppassen als ik met de groeivoeding begin. De bovenkant is nu zogezegd uitgeput en zou ik met de groeivoeding moeten beginnen, onderaan zit er een goeie 5 cm aan nieuwe aarde bemest voor 3 weken...

Ik kan niet wachten om te zien hoe ze het in de bloei doet, voorlopig ziet het er al veel beter uit dan m'n eerste plantje in de grow box, had veel meer verkleurd blad en smallere takken. Het is ook beter gelukt om een veldje te maken met toppen die allemaal ongeveer een gelijke hoogte hebben

Attached Files

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        of een netje plaatsen heb je alles ook mooi op een hoogte

Ziet er fris en fruitig uit !🥦

Comment

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Bedankt, heb af en toe eens komen piepen bij jou verslag om te kijken hoe je ze laag houd

de plant heb mooi je boxje vol gegroeid gaat lekker zo

Comment

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Ja he, ze staat goed vol kan nie wachten tot ze begint te bloeien

Dan moet je toch eerst je lamp op 12/12 zetten. Ik zou het snel doen anders groeit het dadelijk je kassie uit. Ziet er wel erg puik uit man, heel netjes Randy !!

Comment

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de complimenten vandaag start de 12/12, hopelijk barst ze nie uit het kastje want de stretch duurt nog een goeie 2-3 weken
        Ik hoop ooit een farm te hebben als Randy, moet toch een zaligheid zijn om een wiet boerderij te hebben

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Moet je maar Thailand gaan, een neef van me moeder woont daar al jaren. Ik ga hem een dezer dagen toch eens contacten en kijken of het echt legaal is daar. Dan ga ik daar eens eens echte Thai creëren met wat Europese invloeden. Die kerel heeft een topleven daaro. Vliegen naar Bali of Tokyo of Singapore kost maar 100euro. Het leven kost geen drol. Stamppot eten bij ome Jan haha. Zou echt episch zijn, over 2kaar een kweelverslag vanuit Thailand!!!

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Ja dat klinkt als leven als god in Frankrijk maar dan in Thailand en met wiet
        Zou die kerel toch maar eens contacteren, wie weet kan je er paar weekjes logeren en eens de lokale wietjes testen.
        Volgens google is het er trouwens legaal om te kweken en de regels om het te roken zijn versoepeld

Kleine update

Ze groeit goed door, gisteren 1.4 liter water gegeven met voor de eerste keer terra grow samen met sugar, enzym, roots en silica. ec 1.1 ph 6.5

Ik moet zeggen dat ze er echt wel goe bij staat, zal haar komende 2-3 weken vooral met rust laten en hier en daar een blad weg halen die licht wegneemt.
      Nie teveel natuurlijk want nu mag ze zeker nie stressen tijdens de stretch

Voor de verandering eens foto's met de lamp aan

Attached Files

Comment

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Is misschien geen slecht idee, zal kijken hoe deze kweek verloopt. Voor nu zet ik de ventilators op 75%, ik zou ook liefst een lichte luchtstroom door de bladeren hebben, dat je ze net een beetje ziet bewegen. Maar ik denk dat iedere ventilator in dat kleine kastje overkill zal zijn. Je ziet ook nooit echt hoe de ventilators in die kast effect hebben op de bladeren omdat het beste effect er pas is wanneer de deur gesloten is...

• amanderine
        amanderine commented
        Editing a comment
        Om te zien of er beweging is kan je even filmen met je telefoon

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Goed idee, zal dat eens moeten testen

mooi veldje laat de toppie s maar komen

Comment

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Ik kan nie wachten

2 weken sinds 12/12 1 week sinds ik bloeiharen zie.

De stretch zit er goed in nu, wel raar dat de toppen nie gelijk met elkaar naar boven komen. Achterste top (is eigenlijk de hoofdtop) groeit sneller dan de rest en die er juist naast groeit ook sneller.

Ik ga ze nie eerder naar beneden trekken tot de stretch gedaan is, met beetje geluk stopt ze met groeien op een hoogte die nie te dicht bij de leds zijn...

1.3 Liter water om de 2-3 dagen met roots, enzym, silica, bloom, calmag en sugar. EC 1.03 zal ik langzaam optrekken naar 1.8, ph schommelt tussen 6.4 6.8.
      Ze ruikt al sterk als de kast opengaat, zalig om dat te ruiken , wat gaat dat geven als ze eenmaal bloeit

Ik doe hier en daar een blad weg and that's it, voor de rest doe ik er voor het moment niets aan.

Attached Files

Comment

• Captain fantasy
        Captain fantasy commented
        Editing a comment
        Fred van minigrowbox zei dat naar zijn weten 85gr. het meeste is dat er al droog uitgehaald is. Maja, 5 gr. meer of minder, ik vind 85 al een mooi streefgetal🙃

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        85gr halen zou idd al mooi zijn, met dat gewicht zou ik net genoeg hebben om tussen iedere kweek geen wiet te moeten kopen.

• amanderine
        amanderine commented
        Editing a comment
        K heb het gevoel dat je dat record binnenkort zal verbreken Captain. Obese toppen en al

By the way, als er iemand tips/commentaar/vragen heeft of iets zie die ik verkeerd doe laat het aub weten. Ik probeer zoveel mogelijk toe te passen wat ik allemaal lees en zie op het forum en Youtube, maar ik heb soms het gevoel dat ik 1 misstap verwijderd ben om het te verkloten

Comment

• Captain fantasy
        Editing a comment
        ...dat gevoel ken ik... Maar keep it cool! Vorige kweek is het toch ook prima gegaan? Wiet zal er zijn lijkt me...

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        ...ja je hebt gelijk natuurlijk, i'll try and keep it cool vorige kweek was idd prima verlopen. Maar dit kweekje gaat, in mijn ogen, uitzonderlijk goed. Ik heb het nog nooit zo goed gedaan, vandaar de paranoia om iets verkeerd te doen

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Hahahaha, minder blowen minder paranoia?🙃probeer gewoon elke keer beter te doen, neem risico's, kijk naar alle kweekfilmpjes op YouTube en absorbeer alle kennis op dit forum. Maar niet para worden omdat het keigoe gaat hey!

Ziet er toch goed uit? No worries!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Ziet er idd goed uit, maar ken je dat gevoel dat het allemaal iets te goed gaat, en je bang hebt om iets te doen die het allemaal teniet doet ? Het zal wel de paranoïde stoner in mij zijn

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        dan snap ik ceker helemaal als je zoon kleinhokje hebt met 1plant als je groot hok hebt en 10planten kun je wel 1missen als iets niet goed gaat dan

mooi kastje voll zo

Comment

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        dat ze maar vlug opvult met dikke kaas toppen

26 Dagen sinds 12/12

De stretch is intussen gedaan, ik heb de toppen die wat meer uitsteken dan de rest gewoon zo gelaten. Ik had geprobeerd om ze wat naar beneden te halen maar de kans dat het ging knakken was te groot, ze zit ook veel verder van de leds dan bij de vorige kweek dus dat zal wel ok zijn.

Vandaag ook gelollipopped, alles die geen kans had om een dikke top te worden is weggehaald en alle bladeren die geen licht kregen of licht wegnam van buds zijn weg.

Om de 2 - 3 dagen 1.3 liter water, ec is intussen opgetrokken naar 1.6, ph schommelt nog altijd tussen de 6.4 - 6.8

Ze heeft het nog altijd naar haar zin lijkt me, iedere dag zie ik wel verandering. De leukste tijd van het kweken begint nu, en dat is beginnen aanmaken van dikke toppen
      Attached Files

Comment

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Heb idd nog redelijk wat ruimte tot de lamp, vorige plantje zat er 2 cm van verwijderd. Nu zit ik er een dikke 10 cm vanaf

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Het ziet er mooi uit .
        Kun je ook de EC waarde van het grondwater bepalen ? want dat is feitelijk wat er echt toe doet.

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Wel sinds ik de opvangbak voor het overtollige water opgevuld heb met aarde, kan ik geen staal nemen om de ec te bepalen. Ik weet dat het belangrijk is omdat te kunnen zien, omdat je zo ziet hoeveel ze werkelijk opneemt. Maar nu doe ik het op goed geluk... Ik volg het schema van plagron 1:1 en dat lijkt voorlopig goed te lukken. Volgend kweekje zal ik er wel weer zorgen dat ik het afvloeiwater kan meten.

33 Dagen sinds de eerste bloeiharen

Ze heeft het nog steeds naar haar zin, begint hier en daar al wat dikker te worden, de geur gaat op naar een naaldboom met zoete ondertonen, ruikt eigenlijk echt wel lekker

Sinds ik gelollipopped heb heeft ze wat minder water nodig lijkt me, in plaats van na 3 dagen er compleet futloos uit te zien staat ze er nog steeds fris bij.
      EC is intussen opgetrokken naar 2, geef nu ook sinds week 4 green sensation.

Van de 13 toppen valt het direct op welke de hoofdtop is, steekt met kop en schouders boven de rest uit prachtig om te zien hoe snel ze veranderd.
      Bijna iedere dag zie ik wel een verschil met de dag ervoor, haren die bruiner worden, toppen die dikker worden, trichomen op de suikerblaadjes die amber kleuren, geur die intenser is als kast opengaat, dit is echt wel de plezantste periode tijdens het kweken, oogsten staat wel nog op #1 natuurlijk

Attached Files

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        als het zolang duurt voor je weer water moet geven kan je beter minder geven en elke dag precies geven wat ze willen en het beste moment is het te doen net als het licht aan gaat zodat de plant lekker rustig de heledag kan verdampen en een van de belangerijkste dingen in een kweek is het water geven iedereen denkt dat het makkelijk is maar als je elke dag precies genoug geeft is altijd beter dan dat je meerdere dagen moet wachten tot de pot weer droger word ik zou aan raden 1x per dag of 1x per 2dagen maar het is advies je hoeft natuurlijk niks ze zien dr wel gezond uit

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de tip, voorlopig lijkt het me wel makkelijker om om de paar dagen water te geven, of wanneer ik zie dat ze het nodig heeft natuurlijk. Ik geef nog altijd water op de 3e dag, viel me gewoon op dat ze er wat minder futloos uitziet.

Dat ziet er veelbelovend uit! Leuk dat je er zo van kan genieten

Comment

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Zeker wanneer alles goed verloopt, nog kleine 4 weken en ik mag oogsten
    Bezig...
    X