Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MiniGrow Box Cheese

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Heerlijk hokje vol!

Heb je er ook een fan in of alleen de afzuiging?
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1

Comment

• TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Bedankt! sorry dat ik zo laat reageer, heb er voorlopig alleen de afzuiging in en die staat op 90%. (wat het max is dat je kan zetten in de grow box).

veeel die kweeken met zoon growbox zie altijd de planten zover van de lamp staan terwijl k denk daar zit de winst nou net in als t goed is moet je wiet de lamp kunne raken zonder schade dus lijkt me met zoon growbox dat je dr juist zo dicht mogelijk bij wil wand licht is gewicht joun toppen zitten er redelijk dicht tegen aan dus dikke prima worden mooie toppen zo als je dr verder vanaf zit krijg je alleen maar meer fluf

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Meen dat je er 5cm van de lamp mag zitten

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      denk dat er nisk gebeurt met je wiet als het de lamp raakt is lage wattage moet geen kwaad kunne

• TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Ik had eens contact opgenomen met de mensen van de mini grow en het antwoord was "10cm van de leds bij afbloei zou goed zijn.hoger kan, maar liever niet."

wel bijzonder dat je al zo weinig ruimte hebt en dan ook nog zo ver van de lamp afmoet dan maken ze je het bewust moeilijk hehe

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      niks voot mij hou niet van moeilijk doen als het makkelijk kan en 70of 80gram per ronde red ik het niet tot de volgende ronde hehe rook gram tot 1.5gram per dag en vind al met me 1m2 ik vind dat al micro kweeken al moet ik wel zeggen als je hier goed in kweken kan kan je het ook ceker met een grote tent vol planten hier mee kan je wel alles van kweeken zorgen dat je het onder de knie krijgt das ook wel fijn das word de rest van kweeken alleen maar makkelijker

Dat is juist de kunst van zon kastje, lekker bezig zijn en op de juiste hoogte houden

Comment

39 Dagen sinds eerste bloeiharen

Kleine update, ze word nog steeds met de dag dikker en ruikt steeds intenser. Desondanks dat er een koolstoffilter in zit ruik ik ze als ik de kamer binnenkom, niet dat ik het erg vin

Ze begint onderaan ook veel geel blad aan te maken, kan iemand met meer ervaring zeggen of dit normaal is omdat ze laat in haar leven is, of omdat ze werkelijk een stikstof tekort heeft ?

Attached Files

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        voeding speelt een grote rol hoe je planten het gaan doen ondanks de fouten heb je met organisch minder problemen plagron is miniraal voeding wat je heel.snel te veel geeft en dat heb je met organisch nietis zeg maar wat meer vergeefbaar

• Dave25
        Dave25 commented
        Editing a comment
        Ik heb inderdaad ook goede dingen gelezen over Biobizz, helaas te laat en ik heb nu ook nog redelijk wat Plagron spul staan.
        Misschien toch na mijn eerste kweek BioBizz proberen, die Plagron spullen kan ik volgend jaar ook altijd nog gebruiken voor mijn buitenkweek.

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Tijnie82 ik draai met zowel mineraal als biologisch ongeveer 1.2gr/watt. Bio smaakt beter en is makkelijker vind ik.

Vraagje,

Kan het kwaad dat ik mijn plant voor de laatste 2 weken in de tent plaats ? Het licht zal nog altijd LED zijn maar de kleur is anders bij de mars hydro, vooral wit en de minigrow is alles roze/paars van kleur.

Zal ze hier door stressen, of zal ze gewoon verder doen alsof niets gebeurd is?

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Denk ook dat dit niet veel problemen geeft, ben ook al wat kweekjes tegengekomen die led en hps gebruikten.

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de hulp, maar heb toch besloten om ze te laten afbloeien in de mini grow. Gewoon om te zien wat het gewicht zal zijn in vergelijking met men eerste kweek.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        dat kan ook ceker denk alleen dat je opbrengst hoger zal zijn in de tent omdat die lamp ook sterker is en licht is gewicht

Dag 47 sinds eerste bloeiharen

Ben gestopt met voeding geven, ze heeft wat verbrande punten dus hier en daar wat teveel gegeven, desondanks doet ze verder alsof er niets aan de hand is.
      Ik gok dat ze nog goeie 2 weken nodig heeft voor ze klaar is dus nog tijd genoeg om wat aan te dikken.

Bij het aanraken komt er een benzine achtige geur vanaf samen met een natte aarde geur, klinkt viezer dan het is want het ruikt eigenlijk wel lekker

Trichomen zijn over het algemeen troebel, met hier en daar nog wat heldere trichomen enkel op de suikerblaadjes is er veel amber te zien.
      Bloeiheren zijn half wit half oranje, toppen voelen al wat hard aan maar er kan zeker nog wat bijkomen.

Attached Files

Comment

• RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Lekker bezig om zo goed als het maximale uit dit kastje te halen.

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Ik hoop het, volgens greenhouse heeft de cheese zware toppen en veel oogst... Wat dat uiteindelijk word in de mini grow ben ik zeer benieuwd naar

Vandaag laatste maal lst gedaan om de laatste 2-3 weken goed in te zetten. Misschien moeilijk te zien op de foto maar ze staan zo dat iedere top maximum licht krijgt, zal nu enkel nog afgezuurd water geven.
      Attached Files

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        2 a3weekjes gaan ze nog wel lekker dik van worden de toppen

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Ja denk ik ook, vooral die 3 in het midden

Mooie buds, leuk om te zien dat het in zo'n klein kastje ook prima kweken is! Succes met afbloeien.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Ben benieuwd hoe dik ze kunnen worden, hoop enkel dat ik niet te vroeg stop met voeding. Vind ik nogal moeilijk in te schatten.

Week verder sinds laatste update

55 Dagen sinds eerste bloeiharen

Ze is nog iets dikker en harder geworden, de ene top al wat meer dan de andere maar het ziet er goe uit voor deze herfst

Trichomen zijn over het algemeen troebel amber is vooral nog maar te zien op de suikerblaadjes.

Heb wat ingezoomde foto's van de trichomen bij de foto's gestoken, hopelijk is het een beetje duidelijk te zien. De ene foto lukt soms beter dan de andere.

20220827_205854.jpg

20220827_205831.jpg

11221.jpg

121211.jpg

20220827_210008.jpg

20220827_205953.jpg

Denk nog goeie een week of 10 dagen en we zijn er
      Attached Files

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Ik denk dat deze nog wel een week of 2 mag staan

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Denk ik ook, maar het is makkelijker om te zeggen dat het nog maar een week is, want het wachten begint moeilijk te worden Nuja ik oogst sws niet eerder tot dat ik veel amber zie op de buds

Heerlijke toppen zeg. Heb je verslag beetje terug gelezen en las dat je getopt heb bij de 5e node, of dat je dat van plan was. Heb je dit nou nog gedaan of enkel lst?

Om welke tijden draai je 12 12? Snachts of overdag

Ik zie trouwens niemand hier klieven en/of paar dagen donker doen aan het einde... Kan een behoorlijke boost geven! Deed het altijd met me buitenplanten.
      Last edited by Heyz; 28 August 2022, 05:18.

Comment

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Bedankt Ik was idd van plan om te toppen maar heb uiteindelijk enkel lst gedaan.
        De 12/12 draai ik van 03:00 tot 15:00
        Klieven of paar dagen donker zal ik eens proberen bij andere planten, deze zal ik nu gewoon laten afbloeien.

Enkele foto's terwijl ze aan het rijpen is, ik denk dat het voor ergens volgende week zal zijn
      De calyxen zijn de voorbije week lekker dik geworden op bijna iedere top, en ze ruikt sterker. Bladeren zijn ook sterk aan het verkleuren, trichomen zijn allemaal milky met hier en daar amber, we zijn dicht bij de oogst maar zal nog wa geduld moeten hebben

Voorbije 2 weken was het simpel kweken, enkel water geven die afgezuurd was en thats it. Als flushen nu werkt of niet, het bespaard alleszins op voeding en tijd.

De ene top is al wat groter dan de andere, reden hiervoor is simpelweg omdat de ene dichter bij de lamp staat dan de andere. Maar ze voelen wel allemaal hard aan, zelfs van degene die ik op het eerste zicht niet van zou denken. Enkel onderaan zitten er wat zachte plukjes.

Volgende update zal oogsttijd zijn denk ik

1001.jpg
      1002.jpg
      1003.jpg
      1004.jpg
      1005.jpg
      1006.jpg
      1007.jpg
      1008.jpg
      1009.jpg
      1010.jpg
      1011.jpg
      1012.jpg

Comment

Dikke toppen, hoop dat het 65gr of meer gaat worden

Comment

• TegridyFarms
          TegridyFarms commented
          Editing a comment
          Ik schat dat het idd rond 60gr zal zijn, mag altijd meer natuurlijk

Lekkere fatties

Filteren die twee noctuas met 250gr koolstof werkelijk alle geur uit dat hokje zo in de laatste weken? Met andere woorden, als je van buiten thuis komt en de kamer betreed waarin hij staat 0,0 wiet geur?

Comment

• TegridyFarms
          TegridyFarms commented
          Editing a comment
          Als ik de kamer binnenkom kan ik haar makkelijk ruiken, maar dat ligt waarschijnlijk omdat ik de koolstoffilter moet bijvullen.

• amanderine
          amanderine commented
          Editing a comment
          Ik heb 2 kasten staan in dezelfde ruimte, geen geur te bespeuren. De filters moeten echt wel tot de top gevuld zijn. Filter schudden en bijvullen, dit proces herhalen tot er geen korreltje meer bij kan. 1 kleine luchtdoorlaat die niet langs de korrels gaat zal een geurlek zijn.

• RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Mijn 4e ronde met dezelfde koolstoffilters en plant treedt nu in de bloei. Niks te ruiken. Werkt perfect.

Hoe staat het er voor

Comment

Bezig...
        X