Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jack Herer in MiniGrowBox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vrijdag 25 november dag 32
    22 dagen 22/2
    5 dagen 13/11
    5 dagen 12,5/11,5

Aangezien ik van het weekend geen tijd heb voor een update volgt er alvast een vroege weekend update.

Vandaag 1,5 liter gegeven PH 6.0 scheutje terra grow erbij.

Vooraanzicht:
    20221125_092019.jpg

Lijkt hier iets lichter van kleur maar komt door lichtinval en stand camera.
    20221125_092549.jpg
    Attached Files

Comment

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Overigens nog steeds geen enkel blad verwijderd...stam oogt gezond. Vorige ronde ging tot hier ook prima. Zal wat langer terra grow geven.

• ex smoker
      ex smoker commented
      Editing a comment
      Nice bush
      Bij mij zag het er ook zo uit alleen de luchtvochtigheid liep erg op en er ontstond condens overlappende bladeren. Toen moest ik toch flink gaan ontbladeren.

Mooi vol hoor, beetje opletten dat het niet nat wordt, maar ze ziet er blij uit, mooi groen, geen verbrande puntjes.

Edit:

Zou wel vanaf onderaf een beetje gaan snoeien in de bladeren en kleine takjes

Comment

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ja ik heb wel enkele bladeren die elkaar overlappen wat dus wat condens oplevert, maar dit geldt enkel voor helemaal bovenin.

Onderin de plant valt dit wel mee dus ik kijk het nog even aan.
      Er zou ongetwijfeld een moment komen dat ik wat weg moet halen. Normaal pluk ik die bladeren dan gewoon eraf tot de stam, maar het is dan beter dat ik een deel van het steeltje laat zitten?

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      geen idee, één advies, neem nooit advies van me aan hihaho

Haha nee.... ja weet je, de mensen die mijn grows op het vorige forum hebben gevolgd weten dat ik soms een beetje wil doorslaan met meestal catastrofale gevolgen, dus ja... maar ok.

Ja ik haal gewoon het blad weg, steeltje valt vanzelf wel af. Bladeren die geen licht ontvangen of nauwelijks haal ik weg. Condensvorming is voor mij altijd wel een teken om een beetje in paniek te raken. Eenmaal gecondenseerd verdampt het niet zo snel meer, water. Sowieso wil ik altijd verre van schimmel blijven want als dat feest al begint voor ik ga bloeien gaat het niets worden.

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      KritischeMassa

Wat bedoel je dan met schimmel voor de bloei begint? Meeldauw op het blad dan ofzo?

Vrijdag 2 december dag 39

22 dagen 22/2
    5 dagen 13/11
    12 dagen 12,5/11,5

Hokje beetje vol geworden door weinig aandacht. Leuk de growbox naar de woonkamer verplaatsen maar dat beperkt mij flink in de aandacht die ik aan de plant kan geven. (Gezin)

Tuurlijk wel dagelijks even gauw kijken voor het werk 4.45 uur en in de avond na 21.00 uur, maarja voetballiefhebber en dan al jointje gehad dus kak dan meestal flink in waardoor ik er geen zin meer in heb om te binden.

Wat deze ronde vooral opvalt de trage overgang naar bloei i.c.m. flink wat strek waar ik de andere rondes geen last van had met Critical of Green Crack Punch.
    Voor Jack Herer de 1e keer in de growbox, maar die strekt dus behoorlijk.
    Dat kan weleens knakken worden de komende periode anders groeien enkele toppen tegen die diffuser aan.
    Tot nu toe slechts 1 verdord blad aan onderkant verwijderd.
    Volgende week weer late dienst dus dan iets meer tijd om de plant weer meer aandacht te geven.

2 foto's van donderdagavond:

20221201_222002.jpg 20221201_221924.jpg

Comment

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Mooi hokje vol, staat je pot op de grond?

Je ziet dat ervan af blijven toch vruchten afwerpt op 22 dagen groei.

Hier trouwens ook groot voetbal fanaat, elke wedstrijd gezien daar mogelijk en anders terug bekeken.

Maar ga je nu maar slechts 1x blad weghalen en alles binden/knakken of buigen zodat de plant het minst stress heeft en stil staat? Dat heb je tot nog toe nog niet gedaan toch zodat ze de optimale groei kon benutten?

Word een mooi kweekje.

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Jack herer is beetje sativa dominant vandaar wat meer strek, keer ontbladeren is niet verkeerd. Mooie dame verder!

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Heyz
      De pot staat inderdaad op de bodem en het valt mij op dat het op foto nog een fractie minder vol lijkt dan dat het in werkelijkheid is.
      Tot nu toe 1 blaadje verwijderd degene die als 1e werd geboren na de lobblaadjes.
      Verder de hoofdstam dus naar beneden gebogen en af en toe duw ik wat blad naar beneden verder niets aan gedaan.

Ik zit nu in de voorbloeifase, maar dit heeft een week langer geduurd dan verwacht en dan zie je al gauw dat de plant te groot is geworden. Hopelijk kan ik met buigen en binden nog een veld creëren wat niet het plafond van de growbox raakt.

Donderdag 8 december dag 45
    22 dagen 22/2
    5 dagen 13/11
    12 dagen 12,5/11,5
    6 dagen 12/12

De bloei is overtuigend begonnen, maar dit is een strekverhaal helaas.
    Te lang gewacht met actie ondernemen om de plant laag te houden.
    Ik begin bijna te denken is dit een amnesia haze zaadje ofzo? Kan het zaden door elkaar halen mij niet voorstellen maargoed.

Wat zal ik nog kunnen doen? Diffuser wordt bijna geraakt.

20221208_223923.jpg 20221208_223904.jpg 20221208_225411.jpg 20221208_225211.jpg 20221208_225251.jpg

Comment

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Wat je zelf zegt van knakken is geen optie meer.

Gewoon nu waar je zou knakken, afknippen en afknijpen. Ik weet niet of het goed is maar wat wil je anders! In principe is het niets anders dan toppen alleen dan een node verder of twee... En beneden ook meteen alles weghalen wat het toch niet word, niet de takken en goede bladeren maar de topjes die ontstaan zijn tussen bladsteel en steel weg knijpen. Gaat mooi alle energie naar de rest van de buds.

Ja of wat snuitje aangeeft een andere onderkomen.

Het is wat je wilt.

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Snuitje Ik heb dat allemaal in bezit.
      Tent 60x60x160cm, HPS 150 watt, badkamerafzuiging 250m3, variac tegen het geluid, maar de minigrowbox is juist aangeschaft voor de discretie na een eerder inval ga ik dat bij mijn partner vast niet geregeld krijgen.

Heyz toch gisteren na het voetbal aan het knakken gegaan en 1 voorste tak zelfs helemaal weggehaald plus wat blad, zodat er meer ruimte vrij kwam voor het knakken in een hoek van 90 graden.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      RickTerboeg, ja dat topic had ik gelezen. Begrijpelijk wel.

Ik had dus precies hetzelfde 2 weken terug, zelfs na 2 x flink wat blad te hebben weggehaald. Heb de afzuiging buiten mn tent gezet om de lamp iets hoger te kunnen hangen..
    Hoe is je LV? Ik heb ook de afzuiging naar onder geplaatst om warmte van mn ledlamp te gebruiken voor warmte en lagere LV. De LV is stukken lager gelijk en met lamp aan zeker 2-3 graden erbij.

Verder ziet het er wel allemaal supergoed uit bij je trouwens
    Last edited by ex smoker; 9 December 2022, 18:40.

Comment

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Dankje ex smoker LV is 50% maar ik kan natuurlijk geen kant op met die minigrowbox om lampen en afzuiging te verplaatsen.
      Gister op goed geluk eerste stress momenten bezorgd door wat blad weg te halen en 1 matige tak weggehaald en de hoge takken geknakt in hoek 90c

Enkele foto's van vrijdagavond laat net na het knakken en verwijderen van een tak en wat bladeren. Even geen gezicht, maar vanavond maar eens kijken of het knakken goed is gegaan of dat het weer recht op staat.
    lastige ronde deze keer veel te veel strek, plant stond ook veel te droog.

20221210_004610.jpg 20221210_004448.jpg 20221210_004519.jpg 20221210_004509.jpg 20221210_004608.jpg 20221210_004655.jpg

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ik zou persoonlijk nog wat meer blad weg hebben gehaald.

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Het was al 01.00 uur en een behoorlijke wietlucht dus vond het toen wel mooi geweest. Niet uitgesloten dat ik nog meer weg haal. Na 21.30u mag ik weer kijken

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Als je alles op deze hoogte kunt houden moet het goedkomen. Verras je ons nog met een fotootje?

Zaterdag 10 december dag 47
    22 dagen 22/2
    5 dagen 13/11
    12 dagen 12,5/11,5
    8 dagen 12/12
    Bloei 5 dagen zichtbaar

Flink opgeknapt in een dag tijd. Stond veel te droog.
    Had ik ook kunnen weten dit is de periode van meeste dorst, maargoed mag dus wat meer geven. Op zich mooi groen had ook geen voeding meegegeven bij 2 liter water PH 6,1.

Knakken is redelijk geslaagd, 1 tak niet en dat was natuurlijk nogmaals net teveel dus een barst dus even zien hoe die tak er morgen bij staat.

op den duur wel nog wat blad verwijderen maar nu eerst even de toppen weer recht omhoog en blad er voorzichtig onder duwen.

20221210_223317.jpg 20221210_223033.jpg 20221210_223018.jpg 20221210_223533.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      De geknakte tak levert waarschijnlijk de mooiste en potentste wiet op, dus apart houden na de knip.

hahaha als je nou een klap hoort weet je dat je kassie uit elkaar ligt hahahahaha wat een volle plant

Comment

Maandag 19 december dag 56

22 dagen 22/2
      5 dagen 13/11
      12 dagen 12,5/11,5
      17 dagen 12/12
      Bloei 14 dagen zichtbaar

Growbox niet open gehad dit weekend.
      Ze stond weer wat te droog en enkele toppen raakten de diffuser.
      vandaar toch tijd gemaakt om eens wat blad te verwijderen en enkele topjes heb ik naar beneden gebogen.

Verder zojuist de 1e keer water gegeven met een scheutje terra bloom. (2 liter PH 6.1)
      Inmiddels wel duidelijk dat ik mij niet in het zaadje heb vergist het is dus wel gewoon Jack Herer.

Ja helaas is foto's maken erg lastig als de plant zo hoog is.
      Dit is wat ik ervan heb gemaakt.

20221219_094010.jpg 20221219_093935.jpg 20221219_093808.jpg 20221219_093953.jpg 20221219_093742.jpg 20221219_093759.jpg 20221219_093701.jpg 20221219_093716.jpg 20221219_093857.jpg

Comment

• amanderine
        amanderine commented
        Editing a comment
        Erg vol hoor ben benieuwd naar de uitkomst hiervan!

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        ehm, plakkerige lamp?

• RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam

Hoe bedoel je plakkerige lamp?
        Er zit een diffuserpaneel om het licht beter te verdelen.
        Dit zit tussen de toppen en de 32 led lampjes te zien op de laatste foto.
        Is er binnen 1 seconde af te halen en dus ook schoon te maken.

Desondanks is dit natuurlijk niet hoe ik hetzelf graag zie.
        De takjes hadden wel 15 cm lager mogen zijn

Gaat nog net zo hé.

Ben erg benieuwd naar de uitkomst wie weet draai je wel een superoogst er hangt vast veel top tussen wat wij niet zien.

Op een groot succes
      ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

Woensdag 21 december dag 58
        22 dagen 22/2
        5 dagen 13/11
        12 dagen 12,5/11,5
        19 dagen 12/12
        Bloei 16 dagen zichtbaar

Nog maar eens een poging gedaan om er iets van te maken.
        Absoluut niet een ronde zoals jullie van mij mogen verwachten.
        Daarmee wil ik zeggen: korte strakke plant met alles op dezelfde hoogte.

Nee dit rondje gaat nog wel wat kopzorgen opleveren.

Toch nog wat foto's van de wildernis hoe lastig het maken van de foto's momenteel ook is.

20221221_092907.jpg 20221221_092903.jpg 20221221_093101.jpg 20221221_092724.jpg 20221221_093010.jpg 20221221_060930.jpg

Comment

lekker vol heur, mss wat grotere bladeren snoeien? Of dringt het licht voldoende door

Comment

• RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Verwijderen overtollig blad beoordeel ik per kijk beurt. De bedoeling was niets verwijderen deze ronde, maar heb al wel flink moeten snoeien, knakken, buigen en binden.
            Licht komt er wel aardig goed door

Je hebt er nog aardig wat van gemaakt ondanks de wildgroei 😬 zie vooraan al hele dikke koppen en je mag nog zo'n 50 dagen. Worden mooie toppen.

Mooi opgelost ook zo met je fan. Die briest straks lekker tussen de dikke joekels door.

Komt vast goed allemaal.
          ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

• RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Ja dankje wel. Waar jij vaak andere kopzorgen hebt over het plantje heb ik dat alweer voor de angst van toprot. Enkele toppen zijn alweer zo dik dat ik er alweer voor vrees.

Vrijdag 23 december dag 60
          22 dagen 22/2
          5 dagen 13/11
          12 dagen 12,5/11,5
          21 dagen 12/12

Bloei 18 dagen zichtbaar

Deze week iets scherper geweest met watergift.
          ze drinkt behoorlijk en staat er wel aardig goed bij.

Toppen achterin krijg ik erg lastig op de foto aangezien deze een fractie lager zijn dan de toppen vooraan en in het midden.
          Jammer dat het voorlopig weer een vochtige bedoening is buiten net nu je de belangrijke fase in gaat.

Desondanks wens ik iedereen fijne kerstdagen en bedankt voor het volgen van dit verslag.

We sluiten af met nog een 6 tal foto's en de volgende update volgt volgende week weer.
          20221223_090342.jpg 20221223_090305.jpg 20221223_090116.jpg 20221223_085715.jpg 20221223_090104.jpg 20221223_085804.jpg

Comment

Maandag 26 december dag 63
            22 dagen 22/2
            5 dagen 13/11
            12 dagen 12,5/11,5
            24 dagen 12/12

Totaal 41 dagen op de bloeistand waarvan de echte bloei 21 dagen zichtbaar is.

Inmiddels 3 weken volop bloei en de strek is er ook eindelijk uit.
            Toppen krijgen wat meer de overhand in de bush.

Jack Herer drinkt nog steeds behoorlijk dus weer een ruime liter water PH 6.2 gegeven met een scheutje terra grow.

De vorige ronde ging het vanaf nu snel bergafwaarts met verkleurd blad en vrij snel budrot erbij achteraan.
            Kanttekening: De vorige ronde was puur op gevoel de PH waarde bepalen zonder defecte meter. Deze ronde meet ik wel het voedingswater dus hopelijk wordt dat beloond.

Nog enkele foto's en allen nog een fijne 2e kerstdag!

20221226_070443.jpg 20221226_065915.jpg 20221226_070101.jpg 20221226_071037.jpg 20221226_070813.jpg

Comment

• Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              Vergeet niet dat het vorige ronde 35 graden buiten was, zal ook wel meeschelen in de rot plus je hebt nu een fannetje erin hangen voorafaan.

Mooi bos vol zo en nog mazzel met die smalle sativa bladeren.

💯

• RickTerboeg
              RickTerboeg commented
              Editing a comment
              Ja is vrij hard gegaan met top opbouw afgelopen week.

Heyz ja met name in de groei en vroege bloei was het buiten 35 graden, maar heb ongetwijfeld een te varierende PH waarde gehad i.c.m. voeding welke misschien te lang open was en een hoge RV.

Deze ronde meestal tussen 16 en 21 graden. Kan niet alleen voor de plant gaan stoken. Toch de verwarmingsmat eens overwegen.

• Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              RickTerboeg nu voor in de bloei perfecte tempraturen toch... Kouder als 16 word wel té maar het word niet echt meer kouder als dit neem ik aan.
          Bezig...
          X