Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jack Herer in MiniGrowBox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Na 6 dagen drogen met 48 tot 60% luchtvochtigheid is het kleine(re) fluffy spul al droog en heb ik er natuurlijk alvast 1 gedraaid. Rookt al goed weg en slaat aardig aan πŸ˜…
    Dit zit inmiddels in een weckpot.

De grotere toppen blijven nog even hangen, maar zijn aan de buitenkant al wel lekker hard en droog en bevatten amper nog vocht en kunnen spoedig in een weckpot.

Actueel gewicht van 331,1 naar 84,46 gram geslonken.
    Daar gaat niet veel meer vanaf.
    70 tot max 80 gram gaat wel lukken.
    Na 2 schimmelrondjes al trots op het resultaat.

De ontwikkelaars geven aan dat 25 beginner tot 70 gram ervaren kweker haalbaar moet zijn in de minigrowbox. Mag ik mij dan ervaren noemen momenteel? πŸ˜…

Dit verslag heeft nog het eindgewicht tegoed met foto en de kluit zit nog in de stoffen kweekzak daar maak ik nog wel een foto van.

Al eens vaker geschreven dat Critical mijn favoriete wietje is. Een snelle bloeier geen mega opbrengst maar het zaadje zit reeds in een koffiefilter.

Comment

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      gaaf man was ook mooi plantje

Zondag 05-02-2023

Het is zover na 8 dagen drogen onder ideale omstandigheden kunnen we de eindbalans opmaken.

We beginnen met de kluit die ik gisteren met moeite los kon wrikken van de stoffen kweekzak.

De kluit bleef mooi compact en ziet er gezond uit.
    20230204_102320.jpg

Nog even de gedroogde wiet uitsorteren en beoordelen of het voldoende gedroogd is om te curen.
    20230205_125235.jpg

Helaas kon ik de keukenweegschaal niet vinden dus heb ik met de kleine compacte weegschaal in 4 etappes gewogen.

Screenshot_20230205_133738_Gallery.jpg
    Screenshot_20230205_133719_Gallery.jpg

Screenshot_20230205_133709_Gallery.jpg
    Screenshot_20230205_133729_Gallery.jpg

15,55 + 25,04 + 18,36 + 23,22 = 82,17 gram gedroogde wiet πŸ˜€.

Grote weckpot van 3 liter.
    20230205_130705.jpg

De temperatuur en luchtvochtigheid natuurlijk de komende paar weken in de gaten houden dus de sensor die op afstand uit te lezen is plaatsen we ook in de weckpot.
    20230205_132003.jpg

Gisteren de minigrowbox gereinigd voor een nieuwe ronde.
    Hier nog even een foto van de 35 cm doorsnede opvangbak waarbij ik het achterste gedeelte eraf heb geknipt, omdat het anders niet past.
    20230204_123506.jpg

Als je dan toch bezig bent ook de stoffen kweekzak grondig gereinigd en alvast de nieuwe cannapro grond ingewaterd met 1,8 liter water met power roots wortelsimulator PH 6.2
    Alleen nog even geduld hebben tot het zaadje kiemt en het volgende verslag kan dan opgestart worden.
    20230204_123645.jpg

82,17 droog delen door 331,10 nat maakt een percentage van 24,82% wat ik eraan over heb gehouden. Nog even geduld opbrengen voor het curen en we kunnen er weer even tegenaan!
    Allemaal bedankt voor het volgen van mijn kweekverslag.

Comment

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Heyz Ik miste al een reactie van jou aangezien je zo nieuwsgierig was πŸ˜…

82 gram heeft mijn eigen verwachting overtroffen. Lastig omdat nog eens te evenaren. Gaat sowieso volgende ronde niet lukken aangezien het Critical zaadje het niet heeft gehaald heb ik een week vertraging opgelopen.
      Niet ideaal maar ik heb nog nooit een autoflower groot gebracht en heb toch besloten om een Afje te water te leggen.
      Miniwortel zit eraan dus vandaag in de pot gepoot.

Over het curen..heel verhaal en ik geloof je verhaal ook wel, maar was het niet zo dat je je curepot maximaal 3/4 mag vullen ivm schimmel? En dat minder dan niet erg is?
      Ik heb inmiddels 2 curepotten 1 met de grote en 1 met kleine topjes en in beiden een sensor gestopt die ik via de telefoon kan uitlezen. Als je dan zorgt dat je RV rond de 62% blijft dan wordt het vocht netjes gelijk verdeeld over de toppen en maakt het volgens mij niet zoveel uit hoeveel lucht erin zit aangezien die RV over de gehele pot dan hetzelfde is natuurlijk.
      Curen gaat prima Jack rookt erg fijn weg, maar betrap mij er wel op dat ik 1 joint in 1 keer wegpaf en dan is het lastig om van de bank te komen. Vanavond eens eerst een halfje proberen. Hij slaat er voor high en stoned wel goed genoeg in. Slaap er goed van en wordt niet beroerd wakker wegens de sterkte.

Ik heb die schotel gewoon met de keukenschaar bewerkt.
      Eerst meten hoeveel eraf moet en dan heel voorzichtig knipjes van de rand naar beneden maken om de paar cm.

| 2cm | 2cm | 2cm | 2cm | 2cm | 2cm |

______ ______

| staat voor knipje van bovenkant naar beneden en erna ___ horizontaal knippen per die paar cm dan moet het goed gaan!
      Kan ook met je wietschaar πŸ˜…

Succes

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Ah thanks voor de info ik ga het nogmaals maar eens proberen. Ik doe het ook aan twee kanten, misschien moet ik het ook maar aan een kant doen hoeft het ook maar eens te lukken..

Van dat curen, ik heb het ooit zo geleerd 75 procent aan top. Ook niet veel voller er moet lucht zijn. Maar tussen je toppen zit ook lucht dus het zal altijd meer dan 25 procent lucht hebben ten opzichte van wat je ziet aan de bovenkant. En zolang je het op laat lopen tot 62 a 63 procent en niet vanaf 62 op laat lopen tot 66 kan er niks. Rotten. Dus bij 62 luchten pot dicht en weer tot 62. Tot het heel langzaam zakt of stijgt en naarmate de pot dus langer dicht maar enkel even draaien.

Maar ieder ze ding, het enige wat er moet gebeuren is bij een juiste lv tijd verstrijken zonder rot. Zolang je het in de gaten houd op welke manier dan ook is het prima. Het mag gewoon niet onder 55 komen en zeker niet voor een paar uur boven de 63 a 64.

Ik rook in elk geval minstens 2 weken niet van mijn geoogste wiet. Liever langer, helemaal met buitenwiet wat vaak grassig word. Had ik nu eerste keer binnen enkel 2 dagen tijdens het drogen. Die gelato rookt nu echt als wonderwiet weg, het smaakt en ruikt fanastastisch.

Ben alweer benieuwd naar je volgende ronde mede door deze monsterlijke opbrengst, hopenlijk is ze snel boven. Autoflower zul je zien heb je het maar mee te doen klein groot dik dun veel toppen weinig toppen. Maar als de situatie niet anders is beter dan niets.

Succes weer zie het verslag tegemoet.

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      @Heyz

Bedankt voor het uitgebreide antwoord v.w.b. curen. Duidelijk verhaal dat komt wel goed.

Heb nog feminized Jack Herer, Amnesia Haze, Critical, Green Crack Punch zaden liggen, maar na het mislukken van kiemen bij Critical heb ik besloten om toch eens een autoflower te proberen.

Het is geworden Northern Lights autoflower, mm worteltje was er te zien dus zit sinds begin van de middag in de 17,5 liter kweekzak. Verwacht haar maandag wel boven en dan kan het volgende verslag aanvangen

Flinke resultaat! Van 65w aan led? Doe je goed geniet er van!

Comment

Hoe kom je aan het ventilatortje? Als ik op de officiΓ«le website van MiniGrow kijk, zie ik er niks over?

Comment

• Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Zijn niet op voorraad op dit moment. Maar als je zoekt op Amazon voor de Noctua NF-A6 5v PWM met 4 pennen, kan je 'm zo rond de €15 a €20 aanschaffen. Zit alleen dan geen behuizing omheen, dus of iemand met 3D printer zien te vinden, of zelf wat maken.

• KaasstengelXL
        KaasstengelXL commented
        Editing a comment
        Aah vandaar.. Maakt het veel verschil?

mooie toppen man, laat ze smaken.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

Mooi resultaat, zou bijna zeggen geen tijd aan besteden, want dan is je opbrengst giga 😜

Geniet er van, lekker tussendoor snoepen hoor. 1e 2 weken paar keer per dag "burpen", daarna om de paar dagen en na zo'n 4 weken 1x per week. Dat ze mag smaken πŸ‘
        ​​​​

Heyz Ik probeer nu al een aantal weken bij de Action een vierkante schaal te scoren, maar bij mijn vestigingen zijn ze telkens niet op voorraad. Die vierkante past er precies in. Denk maar weer wachten op de lente, komt ie vast en zeker weer terug. Zou deze zijn:

Screenshot_20230723_212644_Chrome.jpg

​​​
        Last edited by Bitterbal; 7 August 2023, 22:31.
        Baking cookies in my MiniGrowBox .

The ultimate growbox for one plant. ​​​

Comment

• Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Niet in de winkel: moet je via hun website bestellen en naar de winkel laten sturen. Moet ik alsnog 5 dagen wachten 😏

Vandaag 1 gescoord bij de Intratuin, ook dat was moeilijk maar heb er 1 πŸ‘

• Eclecticon
          Eclecticon commented
          Editing a comment
          Ik heb er deze week 2 gehaald bij de Action. Ze liggen er dus weer.

• Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Klopt, het seizoen in en rond de tuin is weer begonnen. Heb zelf band e week weer binddraad en plantenklemmen gehaald πŸ‘πŸ»
      Bezig...
      X