Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: Super lemon haze + White widow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek: Super lemon haze + White widow

Oorspronkelijk geplaatst door Droompie View Post
    Mijn Super Lemon Haze is vorige week de speciekuipen in gegaan en zo zagen ze er een week geleden uit

Gast, maak eens je eigen verslag inplaats van al je fotos op andere mannen hun verslag te dumpen ...

Comment

ziet er leuk uit succses met je kweek he ga je zeeker volgen ze

Comment

5potjes.jpgslh2.jpgtotaal.jpgslh1.jpgww.jpgww2.jpgslhachterstand.jpg

Update: Dag 17.
        De meesten groeien redelijk goed door, alleen het zaadje dat heel laat ontkiemde en bovenkwam doet het beduidend minder. Hij lijkt zijn achterstand ook alleen maar groter te maken. Blaadjes zien er ook wat raar uit (heel erg smal aan de stengel). Zie laatste foto daarvoor.
        De eerste geur is ook al aanwezig bij de super lemon hazes, bij de white widow nog niet.
        Ben een beetje aan het denken om ze ergens outdoor te plaatsen omdat de geur en meervingerige bladeren echt beginnen op te vallen nu. Om ze uit te planten lijken ze me nog wat te jong en breekbaar.
        Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Zien er heel mooi uit hoor
          God was never on your side..

Comment

Nice ^^
            Zo zagen de mijne er vorige week ook uit en deze week staan ze zo:
            jonge plant.JPG
            Dus met dit weer groeien ze als kool

btw deze gaan dan het bos is van mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ready Set Grow View Post
              Gast, maak eens je eigen verslag inplaats van al je fotos op andere mannen hun verslag te dumpen ...
              wat zei je ook alweer over foto's plaatsen in andermans topic ???

sorry hoor maar ben nieuw en wilde ze even laten zien, maargoed het is duidelijk hoor!
              Dream as if you 'll live forever...
              Live as if you 'll die today!

Comment

Plantjes groeien rustig door. Vandaag wel een eerste rariteit opgemerkt en ik weet niet goed of ik me er zorgen over moet maken of niet:
                Er zijn op enkele blaadjes van 1 van de plantjes wat piepkleine zwarte stippen. Deze staan samen in groepjes van 3 of 4, en er zijn een aantal plekjes lichtgroen geworden. Het lijkt wat op een slijmspoor, maar denk niet dat het dat is. Eerst dacht ik aan ongedierte, maar dat is vrij onwaarschijnlijk omdat de plantjes meestal binnen staan onder het dakraam tegenwoordig.
                Een foto (grote closeup). De lichtergekleurde deeltjes zijn in het echt niet zo licht, maar dat is waarschijnlijk omdat ze reflecteren in de flits. Foto;
                IMG_3526.jpg
                Weet iemand of ik me hier zorgen over moet maken? Als het beestjes zijn zou ik ze dan liefst zo snel mogelijk bestrijden, maar heb heel de plant al nauwlettend onderzocht en kon toch niets ontdekken. Kon de puntjes er ook niet afblazen of afvegen.

Comment

Vandaag weer een update. Plantjes zijn nu 3 weken oud. Het 'probleem' van hierboven heb ik niets aan gedaan. De schade is nog steeds aanwezig (er zijn enkele lichtbruine puntjes gevormd, maar breiden zich niet uit). De zwarte puntjes zijn weg. Verder verloopt alles probleemloos, alleen beginnen de lodblaadjes wat gelig te kleuren en de onderste blaadjes ook van mijn 3 gezondste plantjes. Is dit al om afvalstoffen te dumpen, of wordt het stilaan tijd om bij te voeden? Alleen de white widow vertoont nog een ander teken, een heel lichte verkleuring vanuit de nerven van het blad. Foto's vind je hieronder.
                  P.S. Overvoeding kan ook voorkomen, gezien ik gemerkt heb dat mijn vader soms groeivoeding voor groene planten bij het gietwater doet, weet ik niet of ik hier per ongeluk al mee heb gegoten of niet.

De foto's, als er iets scheelt, tips enz hoor ik het graag:
                  IMG_3536.jpgIMG_3530.jpgIMG_3537.jpgIMG_3529.jpgIMG_3533.jpgIMG_3531.jpgIMG_3541.jpgIMG_3538.jpg

Grtz,
                  Dissi.

Comment

Zien er goed uit hoor
                    Ik zou ze alleen wel even over potten naar grotere en liefst diepere potten.
                    En ze tot de Lopblaadjes in de aarde zetten .
                    groetjes

Comment

Tijd om ze uit te gaan planten dus? Ik ga ze niet in nog een andere pot zetten, tis uiteindelijk een buitenkweek .

Comment

Ben daarnet de plekjes gaan klaarmaken waar ik ze wilde zetten. Maar halfopgevreten door muggen ben ik terug met enkele vragen:
                        De grond was heel hard wat dieper. Ik kon er als het ware stukjes grond van afschillen. Daarentegen groeien er wel enkele bomen, netels en het 'plakonkruid' dat overal van die bolletjes op je achterlaat. Zou deze harde grond een probleem zijn voor de plantjes?
                        Vandaag staan de plantjes ook heel de dag al buiten in het zonnetje, maar ik merk dat ze wat moeite hebben om zich recht te houden (door vlakke zon, wind of beide). Zou ik ze nog steeds uitplanten, of even wachten tot hun steeltje wat sterker wordt? Dan wordt het uitplanten ook stukken gemakkelijker, tenzij dit nefaste gevolgen heeft voor de groei in de pot.

Sorry voor de vele vragen.
                        Groetjes,
                        Dissi.

Comment

Dat plak spul daar moet je bij uit de buurt blijven daar komt straks meeldauw in altans dat zag ik hier vorug jaar
                          brandnetels zijn heel goed voor je planten.
                          Hele harde grond is niet echt goed voor je planten.
                          Zet ze dicht bij de brand netels en maak je geen zorgen en vragen stellen mag hoor

Comment

Hee kerel,

Hoe is het met je plantjes, ik wil het ff bijhouden aangezien ze ongeveer even oud zijn. hier de mijne http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Rose-1e-kweek

greetings

Comment

Op aanvraag dan nog een vroegtijdige update:
                              De plantjes groeien nog door en zien er volgens mij vrij gezond uit. Alleen de onderste blaadjes beginnen te vergelen en verschrompelen in hun punt. Er is Ook een blad dat eerder zijn kleur aan het verliezen is en wit wordt. Ze zitten al meer dan 3 weken in deze potten, dus ik denk dat de pot zowel te klein wordt als de voeding op geraakt. Ondertussen ben ik into the wild hun plaatsjes aan het aanpassen en testen (zodat ze niet verdrinken in een leemzwembadje). Tot ze klaar zijn denk ik dat ik hen voorzichtig ga bijvoeden met substral plantenvoeding omdat we deze nog in huis hebben. Er staat op: voor groene planten, stimuleert de groei en bloei. De bladeren zullen groener en steviger worden. Volgens mij kan ik deze voeding dus wel gebruiken .
                              De achterstand van sommige plantjes blijft bestaan en wordt groter met de dag. Dit komt waarschijnlijk door de ongelukkige grondmix waarmee ik begonnen ben. Maar ik ga hen toch nog opvoeden, je weet nooit hoe groot en sterk ze nog kunnen worden .
                              Feedback is nog steeds welkom!
                              Foto's:
                              IMG_3547.jpgww.jpgIMG_3545.jpgIMG_3548.jpgIMG_3546.jpgIMG_3549.jpgIMG_3544.jpgSLH1.jpgIMG_3552.jpgkleurloos blad.jpgIMG_3550.jpg

Comment

Hey dissi man,

Je mag best beginnen bij voeden denk ik zo, maar zou niet direct met standaard plantenvoeding werken, je moet het nog wel opsmoren en cannabis voeding is speciaal samengesteld voor wietplanten zelf.
                                Anders ga je wel halfweg de kweek terug problemen krijgen.

Veel suc6!
                                Don't panic! It's organic!

Comment

Bezig...