Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
3 x White Widow, 3 x Jack Herrer, 3 x Super Queen, 1x ??? - Super-Cropped & 100% organic!
Re: 3 x White Widow, 3 x Jack Herrer, 3 x Super Queen, 1x ??? - Super-Cropped & 100% organ
Het bewijs dat lief zijn voor je planten en er tegen praten de groei ten goede komt, vind ik erg mager.
Als ik tegen de ene helft van mijn planten ga vloeken in alle toonaarden en tegen de andere helft liefdesverklaringen afleg en er ontstaat geen verschil in groei is dan het bewijs geleverd dat het geloof in spiritualiteit geen invloed heeft op de plantengroei?
[COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]
Re: 3 x White Widow, 3 x Jack Herrer, 3 x Super Queen, 1x ??? - Super-Cropped & 100% organ
Werkt inpraten ook bij kippen? Kan ik met praten de eierproductie van onze hoenders verdubbelen?
Werkt het ook bij koeien? Geven ze door te praten meer melk? Waar moeten ze die melk laten? Worden hun uiers groter of moeten ze dan meer dan twee keer per dag gemolken worden?
Ik voorzie ook behoorlijk wat problemen met onze pere- pruime- en appelbomen: als ik tegen ze praat dan geven ze meer vruchten. Echter, ik sta toch voor een dilemma. Zonder tegen onze vruchtbomen te praten is de vruchtzetting van dien aard dat ik kort na de bloei enorm veel vruchten moet uitdunnen, omdat anders de takken breken door het gewicht van de vruchten.
Of zou het helpen dat ik ze vriendelijk vraag wat minder vruchten aan te maken of wat sterkere takken te vormen, zodat die niet onder het gewicht bezwijken.
Overigens vind ik je planten er voortreffelijk bij staan: ik denk dat dit door de goede verzorging komt en jij denkt dat praten ook heeft meegeholpen. Prima toch, een ieder heeft recht op een mening.
Maar ik heb mijn vrouw een verzoek gedaan: zodra ze mij ziet ouwehoeren tegen welk gewas dan ook dan moet ze me in een dwangbuis laten afvoeren, de deur van mijn isoleercel op slot doen en de sleutel weggooien.
Ik geloof maar in twee dingen: voor ik verwekt werd bestond ik niet en als ik dood ben dan besta ik niet meer. Alles wat met godsdienst, spiritualiteit e.d. vandoen heeft, strijdt met mijn ratio.
Maar een katholiek mag van mij voor beelden knielen, kinderen mogen van mij geloven in Sinterklaas en de Paashaas en volwassenen mogen van mij praten tegen planten en weer anderen mogen van mij paardenfluisteraar zijn. Ik vind het prima, zolang ik er maar niet toe gedwongen word.
Ze doen er minder kwaad mee dan met fietsen stelen.
De links die je geplaatst hebt, heb ik bekeken. Wat mij betreft zijn het charlatans, die inspelen op goedgelovigheid van mensen die gevoelens laten prevaleren boven rationaliteit.
Wie begon er over spiritualiteit?
Is het off-topic om hier op te reageren?
Ik vind de planten er ook prima bijstaan, maar wijdt dit aan de goede verzorging.
[COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]
Hey Mindfulnesz,
I must agree: de plant geeft zoveel aan de kweker... dan kan het niet anders zijn dat het vice versa is
Coole topic, mooie planten !
Gr, 12bb
Hey, knappe volle planten seg. Mooi.
Je hebt beendermeel toegevoegd voor het fosfortekort. Ik dacht dat organische stoffen altijd lange tijd nodig hebben om afgebroken te worden vooraleer door de plant opgenomen te kunnen worden. Niet?
Zwarte necrotosiche vlekjes, Kalium tekort:
Nee, dat is paarsverkleuring door de kou. En mineervlieg op die laatste foto die voor die tunneltjes heeft gezorgd in je blad.
Maar kalium toegevoegd dus, daar kun je een stikstofblokkade mee veroorzaken; verklaart geel blad in de toekomst. Moet je niks aan doen, want ze zijn al bijna rijp.
Je bent goed op weg, maar je moet niet teveel op zoek gaan naar problemen in je planten. Dan ga je veel te veel tijd stoppen in, tsja, problemen die er niet zijn en die dus ook niet opgelost hoeven worden.. Verspilling noemen ze dat. Die tijd kun je veel beter stoppen in de leuke dingen van het leven toch?
Goed zorgen voor je planten betekent ook: ze met rust laten. Net als met opgroeiende kinderen.
Ze zijn nu in een soort van pubertijd, als je dan teveel ouderlijk gezag gaat doordrukken, dan worden ze rebels
Comment