Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Stemma doet stout...

Administratie

Auto Jack gezaaid ontkiemd 21 juni; AJ-1, 27 juni (met hoesje om), AJ-2, 29 juni, AJ-3, 3 juli via keizersnede na stuitligging op 4 juli zelfstandig kopje omhoog.
    Blue Mammoth gezaaid op 21 juni ,ontkiemd ; BM-1, BM-2, BM-3, 26 juni
    CBD Med Gom gezaaid op 9 juni, ontkiemd CB-1,CB-2,CB-3, 16 juni getopt/gefimd 8 juli
    Deimos gezaaid 27 juni, ontkiemd; D-1 en D-2 op i juli

Blue Mystic gezaaid 4 juli
    Crimea Blue gezaaid 4 juli
    Grapefruit gezaaid 4 juli, ontkiemd 8 juli zaadhoesje verwijderd.
    Phatt Fruity gezaaid 4 juli

Tot nu toe aan de planten gegeven;
    Root Juice Biobizz
    Vital, Ecostyle
    Alga Mic Biobizz

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    11 juli

Een korte update.

Ik heb de mineervlieglarven gevonden en doodgedrukt, totaal 4 stuks.

Het ontkiemen gaat lastiger dan normaal, de zaadhoesjes lijken meer moeite te hebben met los komen. Of het nu met de warmte en daardoor snel opdragen van de grond te maken heeft, of ik ben tot nu toe gewoon verwend.

De grapefruit kwam na 4 dgn boven, moest het zaadhoesje los halen (zachtjes met mijn vingers)
    De rest is vandaag boven maar met zaadhoesje nog om en net boven de grond dus die geven we nog even de tijd, ik vind ze nog niet ontkiemd maar er zit wel leven in.

De getopte CBD Med gaat op de getopte plekjes verder. Bij de CBD-3 waar ik een blaadje had laten zitten stond dat blaadje de volgende dag kaarsrecht omhoog, een apart gezicht . Ik duw hem steeds zachtjes terug.
    Wat gek is dat bij alle getopte plekjes ineens pistels verschijnen ? Zal dit door de stress komen of toevallige voorbloei zijn, De 5e node is niet "ontluikt" maar gelijk weggeplukt.

De Foto's
    P1040245-1-1.jpgP1040247-1-1.jpg
    P1040258-1-3.jpgP1040268-1-1.jpg
    P1040269-1.jpgP1040270-1.jpg
    P1040271-1.jpgP1040275-1-1.jpg

Tot laters ...

Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Wat gek is dat bij alle getopte plekjes ineens pistels verschijnen ? Zal dit door de stress komen of toevallige voorbloei zijn
      Bij toppen verstoor je de planthormoonbalans. Je neemt immers een belangrijke productieplaats van veel planthormonen weg, de groeipunt (topmeristeem.) De verhoudingen tussen auxine en cytokine en verhouding BAP EN Ga3 veranderen.
      Last edited by FlintStoned; 11 July 2015, 18:48.

Comment

Dat zal dus stress zijn geweest? Heb dat bij vorige strains niet gehad.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Of je het stress kan noemen is discutabel. Door het wegnemen van de top verander je in elk geval de planthormoonbalans en deze hormoonbalans is mede verantwoordelijk voor de inductie van vorming van voorbloei. De plant stuurt het meristeem aan via planthormonen en enzymen. Verander je daar iets aan door te toppen zal de plant hierop reageren. Ik zelf heb ook vaak meteen voorbloei na toppen. Als ik van node vijf naar node drie top niet maar top ik wat later bijvoorbeeld van node 7 op node 5 wel. Een zusje wat ernaast staat en niet wordt getopt vertoont vaak pas wat later voorbloei. Dat toppen vaak het tonen van voorbloei versneld kan ik dus beamen uit ervaring.
          Last edited by FlintStoned; 11 July 2015, 19:24.

Comment

Bedankt voor je uitleg !

Stemma doet stout (2016)

Comment

Comment

Ik ga ook fijn volgen. Go plantjes go!

Comment

Welkom Dikkiedik en H2O, ik hoop er een leuk en leerzaam topic van te maken !

Stemma doet stout (2016)

Comment

Administratie

Auto Jack
                    (68 d) gezaaid 21 juni, ontkiemd AJ-1, 27 juni (met hoesje om), AJ-2, 29 juni, AJ-3, 3 juli via keizersnede na stuitligging op 4 juli zelfstandig kopje omhoog.
                    Blue Mammoth (70 d)gezaaid op 21 juni ,ontkiemd ; BM-1, BM-2, BM-3, 26 juni getopt/gefimd op 15 juli
                    CBD Med Gom 1.0 (63 d)gezaaid op 9 juni, ontkiemd CB-1,CB-2,CB-3, 16 juni getopt/gefimd 8 juli
                    Deimos (60 d) gezaaid 27 juni, ontkiemd; D-1 en D-2 op 1 juli

Blue Mystic ( 70 d bloei) gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli
                    Crimea Blue (60 d bloei)gezaaid 4 juli-> dood, gezaaid 13 juli Crimea Blue 1 ontkiemd 16 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd. CBlue-2 , CBlue- 3
                    Grapefruit (56 d bloei) gezaaid 4 juli, ontkiemd 8 juli zaadhoesje verwijderd. gezaaid 16 juli, ontkiemd Gr-2 Gr-3
                    Phatt Fruity (64 d bloei)gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd PF-2 PF-3

Root Juice Biobizz
                    Vital, Ecostyle
                    Alga Mic Biobizz

-----------------------------------------------------------------------------------------

16 juli

Het kabbelt hier rustig voort, zo rustig dat ik bij de Crimea Blue op onderzoek ging. Ze had een minuscuul worteltje, dus ik heb afscheid van haar genomen. Haar op voorhand gezaaide zus Crimea Blue, liet haar schouders zien 2 dgn na zaaien, dus ze ging een stuk sneller.

Verder gaat mijn man mee "de bosjes in " dus heb ik vandaag wat extra zaden gezaaid om guerilla te zetten. 2x Crimea Blue en 2 x Phatt Fruity en omdat mijn vriend graag wat "sativa-achtigs" wil ga ik ook nog maar 2 grapefruitzaadjes in de aarde stoppen. Wel na een badje van een uur of 8 zodat , naar hoor ik zeggen, het schilletje van het zaadje wat zachter wordt zodat het makkelijker ontkiemt.

Ik heb de planten zondag in een ander hoekje van de tuin gezet, afgeschermd van de huisdieren en nog goed uit het zicht. Lekker in de wind,regen en zon. Hier staan ze zeker een maand goed.
                    Verder was er hierna nog wat gaas omgekukeld boven op de BM 3, maar dat overleeft ze wel.

De getopte CBD's maken het goed. Vandaag de BM (blue Mammoths) getopt.De AJ 3 (Auto Jack) blijft achter, als ze niet bijtrekt gaat ze er volgende week uit.

De Blue Mystic en de Phatt Fruity zijn de 12e ontkiemd.

Natuurlijk weer van alles op de gevoelige plaat vastgelegd.

De foto's

Overzicht 15 juli en 12 juli
                    P1040288-1.jpgP1040281-1-1.jpg

Overzicht 15 juli en 12 juli
                    P1040290-1.jpgP1040283-2.jpg

Ambulance niet nodig, geen paniek
                    P1040285-1.jpgP1040286-1.jpg

Zelfde verpakking, verschillende ontkieming op 15 juli.
                    P1040325-1-1.jpgP1040326-1.jpg

De CBD Med Gom , 1 week na het toppen/fimmen
                    P1040307-1.jpgP1040306-1.jpg
                    P1040313-1.jpgP1040304-1.jpg

Blue Mammoth, 10 minuten na het toppen/fimmen.
                    P1040314-1.jpgP1040321-3.jpg
                    P1040315-1.jpgP1040320-1.jpg

Zo mooi de regendruppels op de bladjes

P1040296-1-1.jpg

Tpt laters ..
                    Attached Files
                    Last edited by Stemma; 16 July 2015, 11:54. Reden: Links toevoegen aan de strains

Stemma doet stout (2016)

Comment

Wat een schitterend verslag Stemma!

Bedankt!
                      LK (aka Thomas)

Comment

Lekker bezig

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

aardige collectie
                          tof dat we het verschil tussen getopt en niet getopt hier kunnen gaan zien

Comment

Binnenkort kan je eigen social cannabisclub oprichten met al je kweekjes Stemma

Comment

Administratie

Auto Jack
                              (68 d) gezaaid 21 juni, ontkiemd AJ-1, 27 juni (met hoesje om) getopt 16 juli , AJ-2, 29 juni, AJ-3, 3 juli via keizersnede na stuitligging op 4 juli zelfstandig kopje omhoog.
                              Blue Mammoth (70 d)gezaaid op 21 juni ,ontkiemd ; BM-1, BM-2, BM-3, 26 juni getopt/gefimd op 15 juli
                              CBD Med Gom 1.0 (63 d)gezaaid op 9 juni, ontkiemd CB-1,CB-2,CB-3, 16 juni getopt/gefimd 8 juli
                              Deimos (60 d) gezaaid 27 juni, ontkiemd; D-1 en D-2 op 1 juli

Blue Mystic ( 70 d bloei) gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli
                              Crimea Blue (60 d bloei)gezaaid 4 juli-> dood, gezaaid 13 juli Crimea Blue 1 ontkiemd 16 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd. CBlue-2 , CBlue- 3
                              Grapefruit (56 d bloei) gezaaid 4 juli, ontkiemd 8 juli zaadhoesje verwijderd. gezaaid 16 juli, ontkiemd Gr-2 Gr-3
                              Phatt Fruity (64 d bloei)gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd PF-2 PF-3

Root Juice Biobizz
                              Vital, Ecostyle
                              Alga Mic Biobizz

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lionkeeper, Wietefras, B2N en Rebelke.

16 juli (klopt 2e keer )

Ik zag vanavond een vervelende "bug" die we steeds vaker tegen zullen gaan komen nl. de drone.
                              Of men het voor de lol doet of met kwade bedoelingen maakt mij niet uit, ik hou niet van die dingen.
                              Hou ze boven je eigen tuin en hang niet boven iemand anders eigendommen.

P1040339-1-1.jpg

De AJ-1 heb ik getopt, de andere AJ's laat ik zo. Ik weet nog steeds niet of de AJ-3 blijft staan, ze is wel iets gegroeid vandaag.
                              Er staan planten genoeg, dus de kneusjes kunnen weg
                              De BM-3 groeit met een bochel, ws doordat het gaas op haar heeft gelegen(bericht 69, foto 5)
                              Vandaag, na een droge dag, de planten royaal ingespoten met Vital.

En het verschil tussen vandaag en gisteren ( heb BM-2 en BM-3 van plaats gewisseld)
                              Ik zeg "gegroeid" !

P1040340-1.jpgP1040302-1.jpg

Tot de volgende update !

Attached Files

Stemma doet stout (2016)

Comment

Mooie update! Gaat lekker daar. Ik zal de vital ook eens tevoorschijn halen
                                Baas in eigen brein.

Comment

Bezig...
                                X