Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grondwater

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grondwater

    Korting op 420shop
    Kan ik in deze redelijk natte kleigrond, waar het grondwater op 20 cm van het oppervlak staat planten neerzetten? foto ter verduidelijking.
    Alle raad is welkom, ik wil hier zeker planten zetten, zeer mooie spot.
    Attached Files

    #2
    Re: Grondwater

    Kleigrond is rijke grond. En dat grondwater............. je plantjes maken gewoon een mat van wortels.
    Geen diepe gaten graven, want dan maak je vijvers. Gewoon ondiep omspitten, (met de gewenste bemesting + magnesia kalk) en aanplanten.

    Grtz, HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: Grondwater

      Nou dat is goed nieuws, ik wist het niet zeker, dus dacht ik, ik vraag het hier. Weet ik alleszins zeker dat ze geen watertekort zullen hebben. Ik heb het opgemeten, grondwater staat op 20 cm precies, als je erover stapt merk je het niet echt, maar vanaf je een putje graaft merk je het snel. Ofwel dacht ik is dit juist heel goed ofwel helemaal niet owv de wortels die het te nat zouden krijgen. Wist niet of de wortels de diepte ingingen, ofwel zoals jij zegt een mat vormden. Verder heb ik van die voorbemeste potgrond van bij Alien, deze is goed ook om met de aanwezige grond te mixen. Al denk ik op deze plaats voornamelijk die voorbemeste potgrond te gebruiken. Alvast bedankt.

      Comment


        #4
        Re: Grondwater

        Pas op, Pas op,

        Al je die potgrond niet heel goed met de bestaande grond mengd, creeer je ondergrondse vijvers. Die je eerst niet ziet, maar je planten verzuipen.
        Ook wordt het met veenhoudende potgrond vaak een kleffe bende, dan is zand en/of cocos nog beter.

        Vergeet ook niet wat magnesiakalk door te mengen, dat heeft ook een goede invloed op de structuur van klei.
        Ook drijft kalk voedingsstoffen uithet klei/humus complex, vandaar het oude gezegde " kalk maakt rijke boeren en arme zonen"

        Grtz. HJM
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #5
          Re: Grondwater

          je kan ook kleine heuveltjes maken zodat je plantjes wat hoger beginnen dan de rest dan hebben ze wat meer dan die 20cm om te beginnen.Onze plantjes houden toch niet zo van natte voetjes?Of zit ik ernaast
          Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

          Comment


            #6
            Re: Grondwater

            Het grondwater zakt toch naarmate het warmer word?

            En weetje zeker dat de gemeente niet op die plek komt?
            Ik zie namelijk op de 2e foto een kale boom zonder enige takken.

            Het is zeker een mooie spot, daar zou je zeker wat neer moeten zetten.

            Succes dit jaar.

            Comment


              #7
              Re: Grondwater

              Pas ook op met klei grond dat als het van de zomer droog wordt dat klei grond scheurt en je wortels aan gort trekken , dus zeker een zak grond door de klei mengen

              Ajo
              Ventje
              Living in Second live for real

              Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

              Comment


                #8
                Re: Grondwater

                Gelet op de hoogte van het grondwaterpeil is de plek niet ideaal. Als je toch doorzet zou ik in ieder geval stekken zetten en geen zaadplanten. Zaadplanten maken een penwortel aan en wortelen dieper dan stekken. Wortels hebben nu eenmaal zuurstof nodig en waar water is, is geen zuurstof.

                Comment


                  #9
                  Re: Grondwater

                  Sativa's maken een penwortel aan, Indica's niet of veel minder
                  Succes met je spot!

                  Grtjs,
                  The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                  Comment


                    #10
                    Re: Grondwater

                    Wellicht ten onrechte ging ik er van uit dat zowel indica's en sativa's een penwortel aanmaken. Kun je me een literatuur verwijzing geven waar aan je jouw standpunt ontleent?

                    Comment


                      #11
                      Re: Grondwater

                      Dat grondwater moet nog zakken.....
                      dus deze is goed, het is wel vrij open, let op dat niemand het zien je veldje...
                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Grondwater

                        Ik heb dit plaatsje met Google Earth gevonden, geloof me in een straal van paar kilometer geen huis te bespeuren, en ik vermoed dat het grond is van het Vlaamse Gewest (of overheid) of prive eigedom, zoiezo bedoeld voor de jacht en verboden toegang dmv bordjes Ik heb een heel ha voor plaatjes als deze te vinden, dus waarschijnlijk maak ik 4 spots met elk een plant, moest er toch een jager of boswachter ofzo passeren, hou ik toch nog iets over, als die niet onmiddellijk naar meer begint te speuren.

                        Als plant heb ik voor de Bubblegum female seeds gekozen, op aanraden van Alien, en heb ik ook grapefruit, semi-autoflower. Ik dacht op deze plaats bubblegum te zetten, deze is 55 procent Indica, wat dit betekend voor de wortels, zou het of een steekwortel of een pen wortel zijn, of iets tussenbeiden? Who knows? Maar ik heb verstaan uit jullie mening dat de plaats geschikt moet zijn, en dat er wel wat met de grond moet gebeuren. Ik zal minstens 50/50 aanwezige grond/potgrond moeten mengen en ervoor zorgen dat ik de gemaakte grond ophoog, rond de tien cm, niet te hoog, als het dan is goed regend liggen me wortels bloot. Ook ga ik het grondwater in het oog houden, want het kan nog zakken, hoeveel dat zal ik moeten testen. Bedankt voor de raad en ik hou jullie op de hoogte!
                        Attached Files
                        Last edited by Smokin' Ace; 1 April 2010, 19:48.

                        Comment


                          #13
                          Re: Grondwater

                          De meeste soorten hebben zowel Indica als sativa " bloed" . Volgens mij hebben beide ook een penwortel. Stekken hebben dit niet.

                          Een wietplant waait niet snel om trouwens, wel kunnen er takken afbreken.

                          Gr
                          Buizerd

                          Comment


                            #14
                            Re: Grondwater

                            Kan het jammer genoeg ook niet wetenschappelijk staven (even gezocht en er is daar op internet verrassend weinig over te vinden). Vorig jaar had m'n 90 procent sativa hasj-planten een dikke penwortel die heeeel diep ging (die kon ik er zeker niet uitgraven of zo), die wortel had veel relatief korte zijvertakkingen. De wortel van m'n Powerplant (toch wat meer indica dan die polm hasjplant) waren veel bossiger en korter en die kon ik wel min of meer uit de grond halen, dus ging ik er automatisch van uit dat dat aan de indica-genen in de plant lag, maar kan zijn dat ik fout zit aangezien er ook wel heel wat sativa in Power Plant zit (bij de ene zaadbank al meer dan bij de andere als je de 'seedfinder' er op na kijkt. De powerplant-wortel ging in elk geval vooral in de breedte en de hasjplant ging het in de diepte zoeken. De powerplant maakte misschien wel een korte penwortel aan (daarom schreef ik niet of veel minder), maar die was in elk geval minder dominant dan bij de andere planten

                            Maar kan zijn dat ik fout ben en kwam die gigantische penwortel uit die 10 procent Indica-genen bij die hasjplant. Ben misschien wat te kort door de bocht gegaan. Als ik ergens wetenschappelijk gestaafd zie staan hoe het juist zit zal ik het zeker posten

                            Grtjs,
                            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                            Comment


                              #15
                              Re: Grondwater

                              Sativa wordt groter, zal ook grotere wortel hebben.

                              Comment

                              Bezig...
                              X