Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Grondwater
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Grondwater
Oorspronkelijk geplaatst door HJM View PostAls de wortel het grond water bereikt zal die vetakken en een mat vormen En ehhhhhh, een plant van zaad is in principe vetaler.
Grtz, HJM
Comment
-
Re: Grondwater
Overgens is gebleken dat dit geen goeie spot is geweest.
Ik vermoed dat plaatsen waar veel gras groeit,
verwilderde weilanden eigelijk, geen goeie plaats blijkt, om wille van de grond? waarschijnlijk, en owv blootstelling aan grotere extremen zoals wind, regen, ongedierte en weet ik wat nog allemaal voor beesten. De grond of beter aarde die onder dat gras ligt, heeft ook niet de juiste ph-waarde vermoed ik, een ph-metertje ontbreekt mij nog. De grond vraagt daarom te veel voorzorg , en de nodige zorg in tussenperiodes, wat dankzij de grote afstand geen doen is. Dus moeten we eigelijk op zoek naar plaatsen die
vanaf het begin al de juiste ph- waarde hebben, voedzaam zijn, en waar weer en wind minder speelruimte hebben dan op open vlaktes. Uit Ondervinding, lijkt de rand van een bos de beste plaats.
Waar de open zijde loodrecht op het zuiden staat en waar er liefst grote braamstruiken en brandnetels staan.
Ik heb ook ondervonden dat extra watergeven en zeulen met biddons etc. niet veel brokken uit de pap roert, en dat je je planten rustig hun gangetje kunt laten gaan eens je je ideale spot gevonden hebt. Dit jaar ga ik mijn grond voorbereiden voor de winter en met de aanwezige grond, eventueel met cocos ondergemengd en ineens voeding voor de hele cyclus, zoals hoornmeel, beendermeel, kalk, magnesium, mest. Iig volgend jaar wordt weer beter als het jaar ervoor, en zo gaan wa maar door.
Groeten
Smokin' Ace
Comment
Comment