Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afbloeien in deze koude?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Afbloeien in deze koude?

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
    Planten bloeien juist af door de kou dus haal ze niet binnen ze smelten niet
    Binnen zou ik ze ook niet zetten, wel in het tuinhuis, om ze wat uit de regen te houden en ze 's nachts donker te houden, aangezien er een straatlamp vlak aan mn tuin staat..
    Ik dacht ook wel dat de kou iets zo helpen aan het proces, maar is 3-5 graden niet TE koud voor zo een plant?

@Vanniman1
    Bedankt voor de info Ik denk dat ik ze na vandaag (nog lekker zonnig weertje) nog enkele dagen binnen in het tuinhuis ga laten staan, ramen verduisteren, en dan afwachten wat het geeft inderdaad. Ik ben benieuwd, het begint inderdaad erg te kriebelen nu

Bedankt iedereen! Ik hou jullie op de hoogte

Comment

Deze topic heeft me aan het denken gezet. Is het ook niet nuttig om lauw/warm water te gebruiken in plaats van gewoon koud water. Ik denk dat de wortels dan misschien beter gestimuleerd worden om toch nog voedingsstoffen uit de grond op te nemen en dan ook verder groeien als er nog wat licht is.
      Feedback plz!

Comment

vanniman als je te warm water geeft gaan de kliertjes van de wortels dicht staan en zal er niks op genomen worden
        sommige doen dit ook net voor ze gaan oogsten omdat er dan geen water meer opgenomen wordt

Comment

Je moet nooit te koud of heet water geven. De watertemperatuur is ideaal bij 19 tot 23 graden. Wietplanten uit tropische gebieden bijvoorbeeld sativa soorten vinden een temperatuur van 23 graden prettiger dan 19 graden.

Comment

Zou ik eens op moeten letten, ik gebruik nu regenwater die dus opgepompt wordt uit de regenput, waarschijnlijk zal dit wel kouder zijn dan 19 graden..

Comment

@coredhz , je ''onbekende plant'' heeft veel sativa kenmerken, zou hem nog wel even laten staan je wiet word er beter op.

Comment

Alright, ik zal ze nog een weekje ofzo geven

Comment

Vraagje..ik heb een plantje gered van de meeldauw en heeft mooie toppen intussen (40tal), als ik met het vergrootglas kijk denk ik dat het beter is nog van een week minimum te wachten voor ik deze kortwiek en omgedraaid laat drogen alleen sinds 4 dagen is de meeldauw weer teruggekomen, hoogstwaarschijnlijk met het natte weer. Ik haal hem nu s'nachts ook steeds binnen vanwege de mogelijke vrieskou sinds 10 dagen. Is deze meeldauw niet schadelijk voor mijn toppen, het is nu veel erger dan hij ooit heeft gehad en ik vroeg me af of het dan niet beter is om nu al te laten drogen? alvast bedankt voor jullie advies (is mijn eerste buitenplantje)

Comment

ok, ik ben er nu ook al wat geruster in... eerst dacht ik ook dat deze planten tegen niet veel opgewassen zijn, maar niets is minder waar, inderdaad koude nachten, maar de toppen doen het goed, toch nog een paar dagen wachten met oogsten, en dan idd 3 dagen verduisteren, kan je trouwens ook goed combineren met je stam te doorklieven en sate-stokjes door te steken, geeft ze tgevoel dat ze doodgaan, en gaan dan nog meer hars produceren om toch nog hun voortbestaan te garanderen, oerinstincten, man, wat hou ik van die planten!
                    ik gooi wel nog wat foto's online om deze techniek aan te tonen...
                    greets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Angeldust View Post
                      Vraagje..ik heb een plantje gered van de meeldauw en heeft mooie toppen intussen (40tal), als ik met het vergrootglas kijk denk ik dat het beter is nog van een week minimum te wachten voor ik deze kortwiek en omgedraaid laat drogen alleen sinds 4 dagen is de meeldauw weer teruggekomen, hoogstwaarschijnlijk met het natte weer. Ik haal hem nu s'nachts ook steeds binnen vanwege de mogelijke vrieskou sinds 10 dagen. Is deze meeldauw niet schadelijk voor mijn toppen, het is nu veel erger dan hij ooit heeft gehad en ik vroeg me af of het dan niet beter is om nu al te laten drogen? alvast bedankt voor jullie advies (is mijn eerste buitenplantje)
                      Meeldauw is een schimmel: je eet waarschijnlijk geen beschimmeld brood, fruit of groente. Waarom dan wel beschimmelde wiet roken? De enige schimmel die ik eet zit in schimmelkaas.

Comment

@ Angeldust: Ik zou het idd niet meer oproken..
                        @ MerrySpliffmas: Ga ik ook doen, ze nog tot het einde van de week geven denk ik, dan verduisteren. Wat bedoel je met doorklieven? Gewoon de stokjes door de stam prikken, of de stam echt in 2 delen scheuren op een bepaalde plaats?

Comment

Afbloeien in deze koude?

Hallo

Kan iemand mij vertellen hoelang deze nog moeten ?

Alvast bedankt !

Comment

Zal nog minstens een week zijn denk ik Edwin, als de trichomes op de blaadjes (best bekijken met een vergrootglas of microscoop) milky/amber kleuren is ie goed om te oogsten normaal

Comment

ja de witte haartjes zijn nog niet bruin ofwel? of enkele? maar het bestekun je idd kijken naar je tricho's

Comment

Ik begin hier en daar wat milky en amber trichomes te zien.
                                Ik heb beide planten net gekliefd, heb ze ondertussen ook al enkele dagen geen water gegeven, de aarde is bijna droog nu.
                                Zou het verstandig te zijn om ze nu, gekliefd, al in het donker te laten staan, zonder water? Voor enkele dagen, en dan oogsten
                                Of zou ik ze beter nog enkele dagen buiten laten staan, ze nog een beetje water geven eventueel? en ze dan pas binnen in het donker te zetten?

Comment

Bezig...
                                X