Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hermafrodiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hermafrodiet

    Korting op 420shop
    IMG_20140728_181424.jpg

    IMG_20140728_183820.jpgIMG_20140728_183712.jpg

    Vandaag heb ik banaantjes gevonden tussen mijn toppen, wel maar 2 trosjes waarvan die op de eerste foto al is opengegaan lijkt me, dat zijn die lichtbruine banaantjes rechts in het midden vd foto..
    Bij de tweede foto zie je ook een haartje eruitkomen wat ik heel vreemd vind, waardoor ik twijfel of het wel mannelijk is? Het lijkt een calyx die is geopend ofzo maar het leek wel hard op banaantjes ook.
    Voor de rest vond ik er niet direct en ik zit nu in de 4de week bloei.

    Als ik alles goed in het oog houdt en mannelijke bloei eruitpluk zal dit dan veel invloed hebben op mijn wiet?
    Last edited by passionist; 28 July 2014, 18:34.

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Hermafrodiet

      Bij de tweede foto zie je ook een haartje eruitkomen wat ik heel vreemd vind, waardoor ik twijfel of het wel mannelijk is? Het lijkt een calyx die is geopend ofzo maar het leek wel hard op banaantjes ook.
      In feite is daar ook niks mannelijks aan. Genetisch gezien is stuifmeel uit een banaantje vrouwelijk. Ze stuurt hormonaal het meristeem aan waardoor er een andere celdifferentiatie plaats vind en er dus uit een calix een helphokje met stuifmeel kan groeien (een banaantje). hier kan best ook nog een pistel uitkomen.

      Het bouwplan van mens en dier staat vanaf de geboorte al vast. Je kan niet zomaar een orgaan erbij laten groeien of een extra arm maken. Planten daarentegen kunnen dit wel. De meristeme cellen (waar groei plaatsvind) kunnen hormonaal aangestuurd worden en zo kan een vrouwelijke cannabisplant onder stress of bij overrijp raken en nog niet bestoven zijn er voor "kiezen"om VROUWELIJK stuifmeel aan te maken om zo haar genen toch aan de volgende generatie door te geven.

      IMG_0459cropped - kopie.jpgIMG_0473cropped - kopie.jpgIMG_0475cropped - kopie.jpgIMG_0475Large - kopie.JPG
      Last edited by FlintStoned; 30 July 2014, 14:22.

      Comment


        #4
        Re: Hermafrodiet

        Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
        In feite is daar ook niks mannelijks aan. Genetisch gezien is stuifmeel uit een banaantje vrouwelijk. Ze stuurt hormonaal het meristeem aan waardoor er een andere celdifferentiatie plaats vind en er dus uit een calix een helphokje met stuifmeel kan groeien (een banaantje). hier kan best ook nog een pistel uitkomen.

        Het bouwplan van mens en dier staat vanaf de geboorte al vast. Je kan niet zomaar een orgaan erbij laten groeien of een extra arm maken. Planten daarentegen kunnen dit wel. De meristeme cellen (waar groei plaatsvind) kunnen hormonaal aangestuurd worden en zo kan een vrouwelijke cannabisplant onder stress of bij overrijp raken en nog niet bestoven zijn er voor "kiezen"om VROUWELIJK stuifmeel aan te maken om zo haar genen toch aan de volgende generatie door te geven.

        [ATTACH=CONFIG]236322[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]236323[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]236324[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]236325[/ATTACH]
        Vreemd dat ik daar niets van heb gevonden op het internet, hebben die banaantjes van op de foto dan al stuifmeel losgelaten? Want zo heb ik er wel 3 gevonden.
        Ben wel blij om te horen dat mijn oogst niet helemaal verpest is hierdoor

        Comment


          #5
          Re: Hermafrodiet

          dat is de fout, teveel uitgaan van het internet, en te weinig eigen kennis en ervaring.

          zoals flintstoned daar al zegt dat is helemaal correct

          groetjes van streetsoul

          Comment


            #6
            Re: Hermafrodiet

            JD staat ook op teh internetz heh..

            Als je nu al Chiquita's tegen komt wordt het vanaf nu dus wel elke dag de hele plant inspecteren tot aan de oogst.
            Zaad tussen je wiet is nooit goed, wat voor draai je er ook aan geeft.

            Zo'n pinda brandt wel heel lang trouwens.
            Het zijn handige olielampjes.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Hermafrodiet

              Hoho, dat stuifmeel is niet altijd vrouwelijk. Soms ook geslachtloos of tweeslachtig als de moeder. Het hoe en waarom weet ik niet, maar ik weet het uit ervaring

              En die pinda's, dat is wel handig als je geen kaarsen hebt. Wisten jullie trouwens dat dat puntje tussen twee pinda's in, een kabouter genoemd wordt in Afrika? Dat stuk brandt het langst.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Hermafrodiet

                  Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Hoho, dat stuifmeel is niet altijd vrouwelijk. Soms ook geslachtloos of tweeslachtig als de moeder. Het hoe en waarom weet ik niet, maar ik weet het uit ervaring
                  Kan ik je in volgen LR2. Genetica die banaantjes aanmaken gevoelig is, dus eigenlijk slechte genetica voor ons doel, en al vroeg in de bloei zonder stress banaantjes gaat aanmaken zal ook deze kenmerk doorgeven en wel versterkt. Neemt niet weg dat er geen volledig mannelijke genen aan te pas komen. De helmhok die uit die calix groei kan enkel de genen van de plant zelf dragen. Nu is dat een en tweehuizigheid bij cannabis iets ingewikkelder dan bij de erwten van mendel dus ik geloof meteen wat je daar aanhaalt.

                  Als je plant echter gewoon normaal afbloeid zonder herma bloemen of banaantjes zelfs onder stress en je laat deze overrijp worden tot ze wel banaantjes gaan maken heb je dus genetica die banaan aanmaak ongevoelig is onder normale omstandigheden

                  Soma maakt zo zijn zaden geloof dat hij dat roderalisatie noemt.
                  Last edited by FlintStoned; 31 July 2014, 17:29.

                  Comment


                    #10
                    Re: Hermafrodiet

                    Ik blijf vooral in de twee hoofdtoppen meer en meer banaantjes vinden jammer genoeg, vandaag echt 10 eruitgeplukt, wel nog allemaal groen en klein dus deze zullen nog geen stuifmeel losgelaten hebben.
                    Ook vind ik kleine groene balletjes in sommige calyxen, is dit dan zaadvorming of een vroege fase van banaantjes?

                    Comment


                      #11
                      Re: Hermafrodiet

                      Wat voor zaad is het, waar vandaan ?
                      Is dit je enige plant ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Hermafrodiet

                        Ik zie soms gewoon een geopende calyx waardoor een klein groen balletje met een putje in zichtbaar is, dus schat ik dat dit beginnende zaadjes zijn. En dat is op mijn enige plant dezelfde die banaantjes aanmaakt. Zou wel binnen 1 of 2 weken klaar moeten zijn.
                        Last edited by passionist; 2 August 2014, 13:19.

                        Comment


                          #13
                          Re: Hermafrodiet

                          Dat is idd zaad.2013-03-171.jpg duurt een week of 6 voordat dat rijp is.

                          Gezien je plant gevoelig is om vroegtijdig in de bloei al banaantjes te maken zal het zaad deze eigenschap versterkt dragen, niet echt bruikbaar zaad dus. Ze heeft zich namelijk zelf bestoven met stuifmeel uit haar eigen banaantjes wat dus genetisch gezien identiek is aan haar eigen genen.

                          Comment


                            #14
                            Re: Hermafrodiet

                            Ik ben ook wel benieuwd waar die zaden gekocht zijn. Kun je dat eens vertellen passionist?
                            @Flintstoned: we moeten binnenkort misschien eens 'n herma observatietopic openen waarbij men vermeld hoe er bevrucht is, met welk type plant (reg/fem) en welk type banaanvorming (stress, rodelisatie, sts etc.) en wat daar uit is gekomen. Met datsoort data - mits in grote hoeveelheid- kunnen we misschien een soort kansenmatrix opstellen om te kijken of er een vinger op de pols te leggen valt in dat hele herma verhaal.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: Hermafrodiet

                              Zaadjes zijn gekocht van dutch passion seeds, de soort is passion #1 feminized wat een redelijk oude en stabiele soort was dacht ik.
                              Kan ook wel mijn eigen schuld zijn hoor, dit is de eerste keer dat ik kweek met uitzondering op een mislukte autoflower vorig jaar. Ik ben eind juni beginnen verduisteren door ze telkens om 18u30 in het tuinhuis te zetten en als het donker was na 23u zet ik ze weer buiten. Nu doet mijn pa soms het licht van het terras dan nog aan waardoor de plant wel denkt dat er licht is volgens mij, ook al staat die 50 meter verder.
                              En zo een herma topic zou wel heel handig zijn!

                              Comment

                              Bezig...
                              X