Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Het einde van mijn Actionkweek is in zicht. Het heeft me 1 euro nog wat aan voeding gekost. De dames hebben de hele cyclus uit een flesje gehad en geen enkele booster gehad.
Je kunt op werkelijk alle voeding wiet kweken ja. Specifieke wietvoeding is nog vollop in ontwikkeling, zijn ze net pas mee begonnen in amerika en canada. Daar is het legaal namelijk . Alle andere voedingslijnen halen de onderzoeksgegevens van hunzelf (niet betrouwbaar) of van onderzoeken door universiteiten op andere planten. Wageningen doet ontzettend veel onderzoek naar de invloed van medium en voeding op volume smaak en uiterlijk. Vooral wijn en tomaat en aardappel, daar wordt veel geld mee verdient. Specifieke bacterien en schimmels ontwikkelen voor bodemleven enzo. Wat het verschil in invloed is tussen kaliumnitraat, kaliumnitriet fosfaten en allemaal verbindingen op planten. De een heeft voorkeur voor dit, de andere dat. Enz enz
Voeding, medium en veredeling zijn de manieren om iets lekkerder te maken. Voor mens en dier is dat zo.
Google mensen, kom je een hele hoop tegen. Bovenstaande heb ik vanmiddag ff opgezocht, want zo'n discussie levert een hoop vragen op bij mij
Het verschil tussen jou en mij Takketoelli is dat jij uitzoekt wat jouw voorkeur heeft waar ik puur kijk naar de voorkeur van de plant. Want het maakt de plant niets uit waar de N, de P en de K uit afkomstig zijn.
Ben eindelijk van de beestjes af lijkt mij zo toe. IMG_20240225_164850.jpg
Vind de dames wat licht van kleur, dus maar wat magnesium in het vat gepleurd.
Misschien deel ik mijn woning wel met zoveel mensen dat we ieder 5 planten hebben. Bovendien is wat er van vijf planten afkomt net zo strafbaar aangezien je maar 5 gram wiet in je bezit mag hebben.
Bo$wachter Dus hij moest wel anders kon hij zijn forum sluiten xD
Maar logisch met een gemiddelde tent van 1,20 bij 1,20 knalt iedereen toch al gauw minimaal 9 potten te neer.
Hork Ja dan is er nog de onduidelijkheid. Volgens mij hanteren ze het hier op een max 5 per huishouden en niet per persoon.
Anders zou het wel makkelijk zijn... Man, vrouw, 2 kinderen en oma erbij... huppakee volknallen die zolder haha.
Maar inderdaad de wet en regelgeving is behoorlijk krom.
Hork
aah dus toch... was eigenlijk mijn eerste gedachte maar had die gedachte snel afgedaan aangezien ik het verder niet zag
En de verhoogde grond er rond heen kwam de 2e optie meer naar voren.
Ze gaan de goeie kant op, maar ik heb de indruk dat het op steenwol toch wat sneller gaat.
IMG_20240227_214107.jpg
Als eenmalig uitstapje vind ik kokos leuk en ben ook blij dat de beestjes weg zijn!
Edoch houdt kokos zoveel water niet vast en blijft het zo nat niet als mijn favoriete medium steenwol. Mijn volgende kweekje in de grote tent wordt er dan ook zeker weer een op steenwol dus.
Vaak wordt kokos beschouwd als semi hydro maar onterecht want evenals steenwol is het inert dus beide volledig hydro.
De kant en klare kokos waar ik voorheen op gekweekt heb, hield juist altijd wel heel goed water vast, nog beter en langer dan steenwol. Deze kokos afkomstig van bricks droogt eerder op heb ik de indruk maar geen probleem, ik heb de timer al op 2 x daags vloeden gezet.
Mmm zeer apart,
Ben benieuwd wat het verschil dan is met de andere coco's
In mijn kennis was cocos juist heel waterdoorlatend.(minimale vasthouding)
Maar zal dan het kwalitatief verschil zijn tussen de cocosen.
Maar i.i.g. blij dat je er snel bij bent, niks zo vervelend als je tent openen en je plantjes krom zien hangen van de dorst
Sommige soorten kokos (lees ik net) houden wel negen keer hun gewicht aan water vast. Dus het moet wel goed zijn en inderdaad droogte is de vijand van je (hydro)kweek!
Absoluut, dat scheelt flink. En doordat mijn lamp full spectrum is, kan ik eerst de lichtintensiteit nog verhogen door het armatuur te laten zakken, voordat ik het wattage opvoer. Want straks in de (vroege) bloei wordt het wattage opgeschroefd naar 400-450 watt maar dan brandt de lamp nog 'maar' 12 uur per etmaal.
Ik heb de hoogte niet gemeten Greenliner maar ongeveer 70 cm vanaf het gewas. In de groei kom ik niet hoger dan 50-60% van het maximale wattage. Tevens probeer ik te voorkomen dat de stekken strekken dus geef ik ze aan licht wat ze aankunnen en beslist niet meer, zeker niet tijdens de groei.
Vandaag laat ik de lamp hangen op dezelfde hoogte. De SSK stekken gaan nu mooi en geen beestjes! Aangezien ik de gele kleur niet meer weg krijg met de smartfoon maar een tweetal kiekjes gemaakt in raw met mijn oude cam.
En ach de foto's met led zijn nog niet zo erg als die lightray foto's van de HPS.
Beste moment om foto's te maken is net voor het ligt aan gaat of net na het uitgaan.
die 2-5 minuten meer ligt maakt niet zo'n heel erg huge verschil.
Alhoewel ze met net voor het ligt aan nog heerlijk in slaapstand hangen
Babz ik doe in deze fase nagenoeg niks behalve de lamp af en toe een schakel laten zakken sinds ik de timer heb aangezet die 2 x daags de tafel onder water zet.
DenSchimmige vind de vorige foto's behoorlijk geel ondanks dat het led is. Een foto maken net voor de lamp aangaat is me te vroeg!
Comment