Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedemorgen deze middag!

De dames gaan mooi d breedte in precies naar mijn zin.
    20250122_132109.jpg 20250122_132103.jpg 20250122_132013.jpg
    Mijn Fototopic 2.0

It's better to have a gun and not need it than to need a gun and not have it.

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja dat zou niet misstaan! Ik denk echter dat het bamboestokken gaan worden want de tent is 10cm breder aan beide kanten dan de kratten.

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Zo'n karretje kost maar 50 cent bij de action he..

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja weet ik maar de mazen zijn te smal en het licht schijnt niet door de wieltjes. Dan vind ik het wasrek een betere optie.

Ben de Horktensia Haze aan het roken en het smaakt prima!
    20250123_200753.jpg 20250123_200553.jpg
    Moet het nog ff knippen en wegen.
    Mijn Fototopic 2.0

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Mooi besneeuwde toppen, laat het je smaken.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Santé, mooi ziet er zulke echte bolletjes wiet uit, de opbouw vd toppen, doet me denken aan amnesia haze, wss door begindagen van haze was het veel zulke toppen lekkere wiet. Ik weet niet wat dat juist bepaalt, maar vond ik altijd mooi en lekker. Waardevolle wiet ook je haalt veel uit een top ook.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dank allen, smaakt ook goed maar ik merk wel dat ik meer en meer een hasj roker word! Grote kans dat ik van het leeuwendeel kief ga maken.

kelderkastje leuk dat je deze kant opkomt, altijd welkom om een pizza te komen eten!

Het zit ook niet mee. Twee van de drie cobs armaturen gaan niet meer aan, zodat de Sinaasappeltjes sinds vandaag 66,6% minder licht krijgen. Nu zoeken naar een oplossing.
    Mijn Fototopic 2.0

Comment

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Takketoelli ik neem aan dat alle 3 de armaturen hun eigen driver en stekker hebben dus in serie wordt lastig denk ik..

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik weet het ook niet meer wat het was

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Enorm dank voor het meedenken. Armatuur 2 brandt weer, heb ze nu beide wat feller om te compenseren voor de uitvaller. Het zijn inderdaad 3 drivers voor elk een Armatuur.

Nog steeds 3 armaturen aan het compenseren met 2.

20250130_140548.jpg 20250130_140645.jpg
    Mijn Fototopic 2.0

Comment

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Gaat wel prima zo te zien. Al in de gelegenheid geweest om dat armatuur eens te bestuderen?

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Kratjes raken al aardig gevuld.
      Ziet er goed uit

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dank!

norseman nee nog niet aan toegekomen, kan het voorlopig nog compenseren.

Bijna tijd om te schakelen...

20250131_134701.jpg
    Mijn Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ben bang van niet. Heb de hele set 2ehands gekocht en geen bonnetjes gekregen.

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ik dacht dat je al eens een nieuwe driver had gekocht, misschien toch maar doen lijkt mij?

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja klopt via Marktplaats. Het wordt waarschijnlijk tijdelijk een vervangende lamp zodat ik de defecte driver even kan bekijken. Heb sowieso nog wel even de tijd tot 12/12 en ik kan de armaturen ook nog feller zetten.

Nieuwe ronde nieuwe kansen. Kan de lamp maar dimmen tot 200 watt dus laat ik hem eerst een paar dagen om het uur uitgaan. Op die momenten brandt een 8 watt led tl. Zo kunnen ze even wennen aan het felle licht. Een bietje fitness.

20250130_161507.jpg
    Mijn Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja mooi hé?

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Als ik de geschikte ruimte had zou ik ook wel een paar tenten meer neerzetten. Dat is wel te creëren maarja prioriteiten..

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Wiet is bij mij een prioriteit.

Nog ff gesnoeid en het vat gevuld.

17383373593264992470332783752251.jpg 17383374236691327521169049955740.jpg 17383373946972253015279026664553.jpg
    Mijn Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het medium is hergebruikte kokos van de vorige ronde. Heb de kluiten er uitgetrokken, de kokos omgedraaid, nieuwe stekken er diep ingeplant en vervolgens allemaal langs boven ingewaterd met 3-4 liter per krat. Dit was kraanwater met alleen calmag (Ec 1.3) en de pH teruggebracht naar 5.5. De minimale run off heb ik opgevangen in een 10liter emmer en weggegooid. Betekent dit dat de planten alleen calmag te eten hebben? Nee want ik heb de voeding die nog in de kokos zat er niet uitgespoeld,ik heb het slechts aangevuld met alleen calmag, hetgeen ik eenmalig doe.

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Hendig

De dames reageren goed op het lichtregime van de 200 watt lamp een uur aan en dan een uur de led tl van 8 watt. Ik laat dit eerst zo tot ze beginnen te groeien.

20250201_100846.jpg
    Mijn Fototopic 2.0

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Cool, wist ik niet. Van bomen es gelezen en veel planten ook dat ze via een mechanisme soms maar 1% van het daglicht toelaten en daarmee genoeg hebben. Mss kunnen wietplanten dat ook maar enkel buiten beter en niet onder kunstlicht. Stekken zijn dan nog weer anders idd, de eerste weken bij het aanpakken ook. Zou er geen dimmer materiaal bestaan waar je een kapje van kan maken voor ff over de lamp?

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Is het te meten ? Zonlicht is minder sterk voor planten achter glas maar glas is niet echt een optie of het gaat helpen ook niet zeker. Soort folie mss?

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja een diffuser zal zeker helpen edoch aangezien watts in tijd worden gemeten, denk ik dat de lamp 12 uur per etmaal te laten branden i.p.v. 24u hetzelfde resultaat teweeg brengt als die voor 50% dimmen.

Goedemorgen de stekken maken het goed!

20250202_090450.jpg
    Mijn Fototopic 2.0

Comment

Het moment van schakelen is bijna gekomen.

20250202_163529.jpg
      Mijn Fototopic 2.0

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ideaal als ze zo bezorgd worden!

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Zeker waar maar ja.. stekken..... Ik krijg er altijd ruzie mee. En stekken gelijk op 12 uur lijkt me dan weer minder handig... ze zijn in de basis natuurlijk al volwassen en dan zou ik microplantjes krijgen... dat is leuk voor de microgrowers maar niet voor in een tent.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Stekken vergen wat meer aandacht in de beginfase en (te) kleinen direct op 12/12 heeft weinig zin. Wat wel goed werkt is extern voorgroeien onder minimaal wattage (waar je ook weinig ruimte voor nodig hebt) en pas in het bloeihok op 12/12 zetten wanneer ze 30-40 cm zijn.

Vanaf vandaag komen er wat uren licht bij. Want volgens mij gaat het prima.

20250203_093833.jpg
      Mijn Fototopic 2.0

Comment

Vanaf morgen laat ik de lamp op 18/6 branden.

Mijn Fototopic 2.0

Comment

Het gaat lekker ditmaal met opstarten.

20250203_154119.jpg 20250203_154108.jpg
          Mijn Fototopic 2.0

Comment

• Grow Co
            Grow Co commented
            Editing a comment
            Dat is zeker mooi en ook geen plakstrip geklooi
            Hork is een meester voor al uw sier heester

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dank je, ook al is mijn rol beperkt/
            het voordeel van hydro is wat jij opmerkt.
            Eventuele beesies balen als een stekker,
            ze vinden die vieze kokos helemaal niet lekker!
            En zeggen, 'adios vervelend ventje
            ik haal wel een hapje in andermans tentje!'

• Grow Co
            Grow Co commented
            Editing a comment
            Niet mijn tentje
            Ik ben waarschijnlijk net zo’n ventje
            Hier geen kokos maar aarde dan wel met Biotabs dat geeft mooi weer wat meerwaarde en gerecycled want ik ben best een krentje

Goedemorgen, vanaf heden brandt de ledlamp 18/6 op 200watt en de 8 watt led tl is weer opgeruimd.
          20250204_094042.jpg 20250204_093751.jpg 20250204_093730.jpg 20250204_093745.jpg
          Mijn Fototopic 2.0

Comment

Mannekes ik krijg net te horen dat de kozijnen van mijn woning vervangen gaan worden. Iemand belde aan en wou even naar boven om foto's te maken van wat er nu voor de ramen hangt. Dat leek me beter van niet dus hebben we dat voorkomen maar het betekent wél dat de ramen er binnenkort tijdelijk uitgaan.

Helaas was ik wat van mijn stuk gebracht dus heb ik niet doorgevraagd naar precieze data. Opbreken of verplaatsen is nu de kwestie.
            Mijn Fototopic 2.0

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Had ik maar een kelderkastje maar daar zit mijn maîtresse al!

Ja we gaan weer opbreken, gelukkig dat ik in een tent kweek!

• stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Zet tent in garage die stekken kunnen dat prima hebben als je de mogelijkheid hebt,anders weg ermee en alles opruimen!

Je gaat toch niet onnodig risico nemen voor een paar kut stekken,en dalijk einde hobby.
              Is het niet waard als je er geen optie is verlies nemen en als klaar is opnieuw starten heb je zo weer ingehaald

• stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Grow Co eens,er gaat niks boven Maranti
              Zelfs kunstof niet
          Bezig...