Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slaapmiddel op zolder. the saga continues

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Howdy Stoners, zijn we weer.

vandaag begonnen met 1 ml grow en 2 ml Bio Heaven per liter. een dikke liter verdeeld over de 3 dames. Helaas blijft de Gorilla van het eigen merk nog altijd wat achter in grootte:

IMG_6416.jpg IMG_6417.jpg

De Gorilla van Auto Seeds:

IMG_6412.jpg IMG_6413.jpg
    En de Sleepy Joe:

IMG_6414.jpg IMG_6415.jpg

ik zie bij de jongste blaadjes van de sleepy Joe wat verkleurde puntjes. betekent dat toch dat er nog ruimschoots voeding in de grond zit en ik dus moet wachten met voeding?

Verder zien ze er wel redelijk ok uit volgens mij. hopelijk trekt de Eigen merk Gorilla nog wat bij.

mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

Comment

Howdy Stoners,

Vandaag de tensios op 260 dus per pot 2 plastic bekers met water erbij gemikt. Even geen voeding vanwege de puntjes die ik zag bij de Sleepy Joe.

Hier een totaalplaatje van de dames:
      IMG_6419.jpg

links onder in beeld bij de Gorilla die het goed lijkt te doen wel 1 blad met vreemde kartels. blad zit onderin verstopt. wat het betekent geen idee. als het te warm zou zijn dan zou je een hoger blad verwachten er zo uit te zien? iemand een idee?

IMG_6421.jpg

morgen eens kijken of de tensios dan weer vergelijkbare waardes vertonen, dan kan er dan wel weer een liter met wat voeding verdeeld worden wellicht. ach ik doe ook maar wat.​

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Jaceker dat klopt gele puntjes op.het blad
        Is een te hoog ec en dus voeding bij die plant ceker niet nodig

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Klauwend blad kan ook hitte stress zijn de lamp er te dicht op ?????

En voedings verbranding zou ook ceker kunne

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja ik heb een mix van allmix, lightmix (beiden biobizz) en wat merkloze potgrond. dus het kan per pot wat verschillen hoeveel voeding er in zit. ik zal ff wat minderen. thnx!

En kwam dit nog tegen over blad dat lichter word
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

Comment

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ik ga de lamp nog wat verhogen en dan verhoog ik de achterblijver wel wat.

hitte is lastig te voorkomen helaas. ik kan de lucht niet kwijt van mn zolder.

bedankt voor het meedenken!

Howdy Stoners, zijn we weer. de lamp verhoogd en de kleine eigen merk gorilla ook.

tensios tussen de 350 en 400 dus toch maar per plant een halve liter water erbij. voeding weer even mee gestopt..

de kleine Gorilla:

IMG_6429.jpg
      IMG_6427.jpg

de Sleepy Joe:
      IMG_6425.jpg

en de Gorilla van Auto Seeds:

IMG_6428.jpg

Bij de laatste zie je nog wat klauwend blad. Lamp verhoogd, dus dat kan het niet zijn(?) Water moest ze echt wel hebben. Voeding hebben ze eigenlijk nog niet gehad ( 1 x) dus om nou na 4 weken ineens te gaan mopperen vind ik best wel ingewikkeld.

Nou ja ze zijn net wakker, misschien is dat het. Dan ben ik zelf ook niet op mijn best. we zien wel..

Attached Files

Comment

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        nee dan moet de kast echt uit elkaar geschoven worden. hoe kom he daar zo bij? wilde ik dat? vergeten denk ik

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Als je met bio kweekt hoef je geen ph of ec te meten

Maar het gaat juist om de water beurten zonder voeding die moet je wel afzuren tot ph 6.0-6.5

Veel vergeten dat met bio

Met voeding enzo er door kom je wel op een goede ph en ec uit

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        oh daar kon je wel eens gelijk in hebben. dat ben ik gewoon compleet vergeten. ik ga snel een ph meter of strips kopen..

net even gekeken en ze staan er opgewekt bij hoor. denk dat het hangen van het blad toch komt omdat ze dan net wakker zijn.
      tensios weer over de 300 dus slokje erbij.
      mn ph-meter nog maar eens in de onderhoudsvloeistof gezet. misschien komt ze weer tot leven.

vraagje toch. water zonder voeding; hoe lang kan ik dat gebruiken? moet dat dagelijks vers of is dat onzin.
      ontharder moet uit en kweek op zolder dus vers water pakken is zo’ gekut

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Beste is wel elke x nieuw en schoon water rond de 22 graden is het beste om te geven dsn zit er het meeste zuurstof in het water

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ok ik ga een reminder zetten. thnx. ja het vervelende is dat ik altijd de waterontharder uit moet zetten en dan is het water ook nog steenkoud want als ik er warm bijmeng komt dat uit een boiler waar nog onthard water inzit. ik laat het dus meestal een halve dag staan voor ik het geef. en meestal vergeet ik dat weer..

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Regenwater mag ook, maar kraanwater best 24 uur laten staan. Dan heeft het kamertemperatuur, en is eventueel chloor verdampt.

DIt allemaal wetende krijgen ze meestal rechtstreeks uit de kraan, want vergeten.

als ze wat langer wakker zijn zien ze er vrolijker uit. het zijn net mensen..
      IMG_6439.jpg

Comment

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja dat durfde ik bij deze auto’s niet aan maar is misschien wel een goed idee. dank je

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Komt wel wiet aan. Geduld hebben en een beetje pamperen.

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ik hoop het want de potten zijjn nagenoeg leeg. ik zal straks een paar foto's plaatsen. de sleepy begint al wat pruikjes te tonen.

in afwachting van de ph meetstrips mik ik er nog altijd gewoon water bij. voeding ook nog altijd niet, hoewel ik daar wel mee denk te moeten beginnen.

ze hangen er weer wat droevig bij vandaag. tensios. 300 dus drupje erbiij maar weer.

kan ik met deze pruikjes al van beginnende bloei spreken trouwens? dan kan ik met voeden gelijk met bloeivoeding beginnen..

de sleepy joe:

IMG_6451.jpg

de Gorilla Auto seeds:
      IMG_6450.jpg

en de eigen merk gorilla:

IMG_6453.jpg

de ene keer kijk ik in de kast en word ik optimistisch, de andere keer zie ik droevige plantjes met rode stelen. ik dacht dat dit van de koude kwam, maar dat is haast onmogelijk. kouder dan 18 is het niet geweest de laatste tijd.
      Attached Files

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        👍🏼👍🏼👍🏼

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ok dank je wel man. dit ga ik nog eens rustig teruglezen een paar keer om het goed te onthouden. ik geef nu meestal 2 a 3 plastic bekertjes water per plant. dat zal tussen de 250 en 600 ml max zijn. ik zal het water geven wat opvoeren. hopelijk komen de meetstrips ook snel binnen dan kan ik afzuren want dat was ik tot nu toe ook vergeten.
        vandaag toch maar weer beginnen met voeding dan.

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Dat begint langzaam te bloeien ja.

ze staan er droevig bij vandaag. ik hoopte eerst dat het kwam omdat ze net wakker waren, maar na het geven van een flinke slok water met voeding en 2 uur wachten is het nog altijd een deprimerend gezicht.

de ene denkt wat te nat, de andere te droog. ik vind het lastig. potten wegen vind ik lastig want hoe het gister voelde weet ik niet meer. ik ga dus maar op de tensios af en die vroegen om water.

1,5 liter verdeeld. wat bio heaven en bio grow erbij gemikt. voorzichtig begonnen, vooral omdat de sleepy Joe het een weekje geleden niet leek te waarderen.

een totaalplaatje dan maar:

Links de sleepy Joe. ze is weer wat de lucht ingegaan dus de lamp nog wat verhoogd.
      Rechts achterin de Gorilla van het eigen merk. ze blijft nog altijd achter, maar de stand van het blad lijkt me te zeggen dat zij zich nog het beste vermaakt
      Voor in beeld de Gorilla van Auto Seeds. Het opgekrulde blad is verleden tijd, maar ook zij laat alle blad hangen. droevig gezicht

IMG_6463.jpg

Een uur na watergift staan de tensios op 33 dus meer geven dan dit lijkt me niet de bedoeling. LV schiet ook ineens enorm omhoog, dus of ik heb geknoeid, of het loopt onder uit de pot en ligt nu in een lekbak te meuren. morgen eens voorzichtig kijken.

De kleine Gorilla:
      IMG_6459.jpg

De Grote Gorilla:

IMG_6461.jpg

en de sleepy Joe:

IMG_6462.jpg

maargoed. we zien pruikjes dus we hopen er het beste maar van..
      Attached Files

Comment

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Lekker pruikjes dat zeker, goeie bloei gewenst

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        dank je wel! ja ik probeer nu even wat meer water, als ze er zo droevig bij blijven staan probeer ik wat minder en dan wat vaker te geven. moeilijk hoor.

24 uur na de dikke plons voedingswater staan de ene tensio op 160 en de andere op 124. dus misschien was het toch wat veel en staan ze idd af en toe iets te nat zoals Rietslang al zei.
      te veel en te weinig water levert ls ik het goed begrepen heb allebei hangend blad op, dat heeft moeder natuur ook niet handig geregeld

Ze staan er nog altijd wat troosteloos bij dus vandaag maar even niks en morgen weer wat water met flink voeding erbij want ze worden nu toch echt wat minder donkergroen. ik zal de biogrow nog een flinke tijd door blijven geven. dat advies meen ik me nog herinneren van QnQ . Het lijkt er op dat ik eerder had moeten beginnen met voeding, maar toen ik er 1,5 a 2 weken geleden mee begon had ik gelijk verbrande puntjes dus vandaar dat ik nog even gewacht heb. hopelijk trekt dit nog wel bij

Hopelijk dan ook eindelijk de strips binnen zodat ik de PH waarde kan meten.

Volgende ronde doe ik beter niet weer naar de zomer toe vanwege de hitte, beter in de winter en dan desnoods met een kleine verwarming erbij.
      Op zolder kweken, geen hoogte, geen luchtafvoer en wel een wtw installatie die 24-7 frisse lucht de zolder in blaast, het is verre van ideaal. We doen het ermee, slaapmiddel moeten we hebben

Helaas een paar slechte uitslagen in het ziekenhuis gehad dus ik zou bijna de mighty aangooien om het humeur wat op te krikken, maar de wiet is bijna op dus ik bewaar het voor de nacht.

IMG_6469 2.jpg

Comment

• hetismij
        hetismij commented
        Editing a comment
        Sterkte! Door blijven ademen. Dat is wat je kan doen.

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        dank je wel mannen. het gekke is dat het vaak best goed gaat met me. de kwelling zit in de vooruitzichten. vind het lastig dat aan de kant te zetten en te genieten van het nu en van wat nog wel kan. en dat moet juist wel want depri gaan zitten wachten op de ellende die komt is ook niks. ik zou graag wat zorgelozer zijn. wiet helpt daar wel bij
        Last edited by Alzheimer; 30 May 2023, 22:42.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Fix een grotere tent dan rookte de zorgen zo weg, lekker met de dag leven druk maken om volgende week heeft geen zin mss bende er morgen al niet meer🤷🏼‍♂️ ongeluk zit in een klein hoekje heb ik door de jaren geleerd! Sterkte iig pik!

Howdy Stoners, zijn we weer

Bo$wachter Een grotere tent zou idd wel lekker zijn. heb nu alleen al geen plek om mijn bonanza volledig te benutten dus dan moet ik eerst verhuizen

na een dagje overslaan vanwege 'best wel nat' vandaag maar wat voedingswater erbij. op 1 ltr water 2 ml bioheaven, 1 ml grow en 1 ml bloom
      de strips zijn eindelijk binnen. niet afgezuurd is het water een hoge 7 dus ik heb er een paar druppen ph min bij gedaan

Een totaalplaatje:

links de sleepy joe
      vooraan Gorilla Auto seeds
      en rechts achter de Gorilla eigen merk. die laatste heeft het nog het meeste naar haar zin als ik de stand van het blad mag geloven.​
      IMG_6481.jpg

toch hier ook een beschadiging op het blad die me ik niet thuis kan brengen:

IMG_6472.jpg

IMG_6471.jpg

verder ziet ze er prima en mooi donker uit:

IMG_6473.jpg

Dan de Gorilla vooraan.
      de ene steel is mooi groen. de andere rood. genetisch? koude kan het niet zijn.

IMG_6474.jpg

Het rode loopt door tot in de nerf van het blad:

IMG_6475.jpg

Onderin ook al wat lichter kleurend blad. misschien te laat met de voeding geweest?

IMG_6476.jpg

en dan de sleepy joe:

ook niet de vrolijkste. maar wel het verst gevorderd qua bloei
      IMG_6478.jpg

ook hier een vreemd plekje op het blad maar het is vooral hangend blad dat me zorgen baart.
      IMG_6480.jpg

Vanavond dat bladproblemen topic er maar eens bij zoeken.
      Vanaf nu meer voeding en afgezuurd water, hopelijk valt het nog te redden allemaal.

mn pot slaapwiet is op. nu een wietje waar ik niks van voelde dus 3 vullingen bruin gelurkt. vannacht werd ik wakker en ik had me toch liggen zweten.. gruwelijk. zal wel door het dampen komen

-----edit. bladprobleemoplosser bekeken en ik denk toch calcium tekort. heb een waterontharder en hoewel ik die altijd uitdoe en de kraan dan even door laat lopen zou dat de oorzaak kunnen zijn. heb nog calmag staan van de vorige ronde. is wel 1,5 jaar oud. die ga ik maar meegeven denk ik

Attached Files
      Last edited by Alzheimer; 31 May 2023, 18:46.

Comment

• Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Balen dat de slaap wiet op is! Nouja meer als balen, kun je niet een grammetje bij de shop halen? Om te overbruggen? Zoveel shit gebruik je niet, ik zou het niet laten en doe het zelf ook als de potten op zijn. Ik probeer zelfvoorzienend te zijn, maar lukt niet altijd of soms werkt de shit niet (te vroeg geoogst). Af en toe een grammetje bij de shop om de gewenning tegen te gaan. Laatste twee keren was boerenjongens en daarna bulldog uit Amsterdam. Had nog gewoon shit in huis, maar als ik in de buurt ben ga ik zeker wat halen. Bij jou is het ook medicijn en geen recreatief gebruik.. ik word ook zwetend wakker als er geen shit in huis is, het idee al!

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja misschien goed idee om eens in een shop te kijken. wie weet vind ik een soortje waar ik goed op slaap en kan ik die daarna zetten. ik heb nog 1 pot met hele oude wiet. die proberen we eerst nog eens.

• Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Precies, ik heb ook zaadjes gekocht van de wiet die ik bij boerenjongens heb gekocht en ga die volgende ronde draaien. Een ouwe pot kan ook lekker zijn

vandaag staan ze er wat energieker bij, dat geeft vertrouwen. wel zet de vergeling, veel te vroeg , door. dus weer een dikke liter water erbij met flink voeding:

2ml grow
      1ml bloom
      2 ml bioheaven
      2 ml calmag

wat geel is wordt nooit meer groen als ik het me goed herinner, maar misschien is de vergeling nog te stoppen..
      IMG_6484.jpg
      Last edited by Alzheimer; 1 June 2023, 17:16.

Comment

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Kan ook vd situatie afleggen, bij bio kweekje bvb kunnen ze geel worden door teveel aanwezige zouten met fijne stammetjes, dit kan weer beter worden door te spoelen met water.

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Bij een calmag probleem kan dat ja.

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        maar zou er in dit geval teveel zouten in de grond kunnen zitten?
        planten hebben de eerste maand geen voeding gehad. alleen water. welliswaar niet afgezuurd en misschien per ongeluk af en toe onthard water.

Howdy Stoners, zijn we weer. een dagje voeding overgeslagen door omstandigheden. nu een kleine liter per dame erbij gemikt:
      per liter daarbij gevoegd:
      1 ml calmag
      3 grow
      3 bioheaven
      3 bloom
      1 topmax
      en afgezuurd tot ongeveer ph6

flink voeding erbij de laatste keren. ik ben er te laat mee begonnen en het is daardoor redelijk droevig gesteld met de kleur van de dames.

de gorilla van het eigen merk blijft achter qua grootte maar heeft wel een mooie diepgroene kleur:

de beschadiging op het blad wordt alsmaar groter , verder lijkt ze wel ok
      IMG_6497.jpg

IMG_6498.jpg

De Gorilla van auto seeds is een stuk groter maar flink vergeeld helaas.:

IMG_6494.jpg IMG_6495.jpg IMG_6496.jpg

En de Sleepy Joe van Anesia:

IMG_6492.jpg
      IMG_6490.jpg

Doel is om minimaal 4x in de week voedingwater te geven in hoeveelheden die voor mn gevoel wat aan de hoge kant zijn maar hopelijk de opgelopen tekorten iets compenseren.

als we tekenen van overvoeding zien dan zal ik zsm minderen. ik heb geen idee welke week bloei ik aan moet houden en ik heb een mix van allmix(klein beetje) light mix ( wat meer ) beiden van biobizz maar beiden ook erg oud aangevuld met een merkloze potgrond. dus ik heb weinig aan het voedingsschema dat ik online vond van biobizz.

We doen maar wat en we zien wel. volgende ronde hopelijk beter

Attached Files

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Ca va toch? Wiet ga je hebben.

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ik hoop het. de slaapwiet is op dus het is zelden zo welkom geweest als momenteel. straks alweer bijna 6 weken op weg en ze zouden volgens de zaadboer over 4 weken klaar moeten zijn. kan het me niet voorstellen.

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Weekje extra of twee, of niet. Afwachten. Soms kan het rap gaan.

de vergeling zet hard door helaas.

van boven lijk het allemaal nog wel redelijk ok:
      IMG_6507.jpg

maar onderste blad is om te janken:

IMG_6506.jpg IMG_6501.jpg IMG_6508.jpg

focus op de toppen danmaar:

IMG_6500.jpg IMG_6505.jpg IMG_6504.jpg

de stand van het blad is wel optimistischer dus ik vermoed dat ze tot nu toe toch iets te droog gestaan hebben of dat de calmag nu zn werk begint te doen.

vandaag een heel klein drupje afgezuurd water erbij gedaan zodat er morgen een flinke plons voedingswater bij kan.

we zien wel. ik weet het ook niet

Attached Files

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Seg ze staan mooi in bloei man , aan da geel kun je toch niks meer doen ,
        t'is nu dat je ze moet verwennen eten hebben ze wel nodig , en hou de
        tensio meters wa in't oog !!! 👍🏼

• NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Beetje N te kort zeker?

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja klopt. van alles tekort omdat ik de ph niet goed had. poging tot herstel is in volle gang

Howdy stoners, zijn we weer. vandaag weer voedingswater gegeven. ruim 2 liter verdeeld.
      per liter water:
      1ml calmag
      2 topmax
      3 bioheaven
      3 bloom
      3 grow
      en afgezuurd naar ongeveer 6

dames zien er opgewekter uit. lamp weer iets verhoogd want ze kwamen wel heel dichtbij. behalve de achterblijver rechts achterin. die ziet er prachtig diepgroen uit maar doet verder ook maar weinig. groeien en bloeien moet ze

moeilijk te zien , foto met lamp aan, maar ze is mooi diepgroen:

IMG_6512 19.15.19.jpg

de sleepy joe:

zij is echt zorgelijk bleek. maar heeft wel de mooiste top ontwikkeling
      IMG_6514 19.15.19.jpg

en de gorilla voorin. qua kleur ertussenin. volgens mij had ze wat last van de lamp zo dichtbij dus nog wat verhoogd.

IMG_6513 19.15.19.jpg

IMG_6516 19.15.19.jpg

ik word weer wat optimistischer nu het blad niet meer hangt en de vergeling in ieder geval niet hard meer doorzet. hopelijk was het toch de Ph die ik vergeten was en is dit nu verholpen.

bedankt voor het meedenken allemaal! echt heel blij mee. morgen krijgen ze waarschijnlijk niks en anders alleen een drupje water.
      Attached Files

Comment

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        tnhx man. ja ik begin er weer in te geloven. potje ouwe wiet waar ik niet op kon slapen, nog eens geprobeerd en als ik twee vullingen vape kom ik wel in slaap, man wat ziet de wereld er anders uit als je weer een paar uur slaapt per etmaal

• Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Dat is fijn om te horen!

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        dank je wel man. vanacht helaas weer geen oog dicht gedaan maar als ik af en toe slaap is het ook al een verbetering.

Howdy Stoners, zijn we weer. vandaag geen voeding en ook geen water. tensio op 60 en de andere op 100. dus morgen weer ff kijken.

wel 1 vraag:

ik heb nog geen enkel blad weggehaald en ik vraag me af of het nog verstandig is om dat te doen? wat meer licht op de toppen en misschien de LV wat verlagen hierdoor? of beter van niet?

het zijn autos dus ik heb het tot nu toe niet aangedurft om er ook maar iets aan te doen.

de sleepy joe:

IMG_6521.jpg
      IMG_6522.jpg

De Gorilla van Auto seeds:
      begint weer wat te klauwen zie ik nu...
      IMG_6519.jpg IMG_6520.jpg

en de eigen merk achterblijver:

IMG_6517.jpg IMG_6518.jpg

Comment

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        niet snoeien tijdens het bloeien lees ik net, dus dat zal wel onverstandig zijn
    Bezig...
    X