Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Santa Maria eerste kweekverslag..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Santa Maria eerste kweekverslag..

    Ja storing zou ook kunnen. Zeker met langere kabellengtes.
    De loszittende kabel gaf ik aan omdat ik dit zelf had gehad, gebeurde bij mij na het verhangen van de reflector. Sindsdien ook alles met eindhulzen voorzien.

    Gz

    Comment


      Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

      Het ziet er weer allemaal keurig uit Greyvol !

      Ik ben ook niet weg van kroonsteentjes, dat moet je even goed "inpakken" .
      Het sprayen met neemolie deed ik ik naast de tent, daarna naast de tent de muur en de vloer afsoppen.
      Met weinig planten ook wel in de tent, bladeren zachtjes omhoog houden en spuiten maar.
      (op het laatst wreef ik de bladeren omhoog tijdens het spuiten, sneller klaar )

      Ik zit diep na te denken op welke zanger ik een crush had, maar kan daar niet opkomen.
      Schijnbaar maakt dat bij jongens meer indruk
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

        Thanx Stemma,

        Gisteren vlekkeloos verlopen, zojuist springen de lampen weer aan, ik hou het goed in de gaten
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

          Vandaag ook weer alles okee! Goed opgestart en geen uitval van lampen

          Zojuist getopt en aan de onderkant het kleine grut weggehaald. De jongste stekken zijn nu net zo groot en dik als de oudere, de oudere waren al eens eerder getopt. Eentje is het kleinst en die beweegt ook wat door de binnenkomende lucht. Denk dat ik die omwissel voor een oudere die al wat groter is.
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

            image.jpg image.jpg image.jpg
            image.jpg image.jpg image.jpg
            image.jpg image.jpg image.jpg
            image.jpg

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            image.jpg
            Plantjes hebben net twee uur zonder licht gezeten, van 6 tot 8 ongeveer en staan nu bijna drie uur weer in net licht.
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


              Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

              Toch niet echt gezond denk ik (stress) voor je plantjes en jezelf ook vast wel wat neem ik aan? Moet toch ergens aan liggen als je dit zo vaak hebt ,eens proberen om een paar dingen uit te sluiten al geprobeerd ?
              Eens proberen om je VSA te wisselen met zen andere als je die hebt ,of je Davin er eens van tussen halen ,andere kap op steken. Zo kan je zien waar je het mee hebt en waarmee niet ...
              Lijkt mij gezonder dan steeds die licht uitval te hebben. Zal wat zoeken zijn maar beter oplossen ... Ze staan nochtans mooi erbij !!


              Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

              Comment


                Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                Tja balen is het wel, en ik kan nu inderdaad beter wat dingen gaan uitsluiten Pothead. Hoopte een beetje op storing omdat de kabels tegen elkaar lagen maar helaas niet.

                De davin heeft al eens eerder raar gedaan en ik denk dat ik die er tussenuit haal. Nu niet meer want ik ga ook een dutje doen en al genoeg stress voor vandaag. Morgen maar weer verder kijken.. Ik vond de plantjes wat sipjes kijken vandaag maar doen het volgens mij nog wel okee. Ze groeien goed en kunnen een hoop hebben in de groei. In de bloei was ik de pineut geweest denk ik, dus morgen maar iets veranderen totdat ik gevonden heb wat het is.
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  Comment


                    Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                    De evsa's en bijbehorende bulben zijn net nieuw. Iets van twee a drie weken oud. Heb geen andere liggen om te proberen helaas. Heb de doos er net ff bijgepakt:
                    image.jpg

                    De oude vsa en 400 watt bulbs heb ik nog wel liggen, maar die kunnen hier niet in
                    Ik heb wel zelf een verloop stukje gemaakt van de kap naar de evsa's. Met 1,5 mm stroomdraad en pc female stekker.
                    image.jpg image.jpg
                    (Oude foto, want hier zitten de kabels dus omgekeerd)
                    Last edited by Greyvol; 12 December 2015, 01:03.
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                      Oorspronkelijk geplaatst door Greyvol View Post
                      Tja balen is het wel, en ik kan nu inderdaad beter wat dingen gaan uitsluiten Pothead. Hoopte een beetje op storing omdat de kabels tegen elkaar lagen maar helaas niet.

                      De davin heeft al eens eerder raar gedaan en ik denk dat ik die er tussenuit haal. Nu niet meer want ik ga ook een dutje doen en al genoeg stress voor vandaag. Morgen maar weer verder kijken.. Ik vond de plantjes wat sipjes kijken vandaag maar doen het volgens mij nog wel okee. Ze groeien goed en kunnen een hoop hebben in de groei. In de bloei was ik de pineut geweest denk ik, dus morgen maar iets veranderen totdat ik gevonden heb wat het is.
                      Je vind het wel ,kan niet anders ,als je dingen kan uitsluiten kom je snel op de oorzaak !
                      Ge vind het wel Grey Don't stress ,is niet goed voor u gezondheid ,ook last van de laatste dagen ze ik ,tis daar niet van
                      T'beste maat ...

                      Comment


                        Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                        Thanx Pothead, ik begrijp je stress heel goed, damn zeg lees het net van je amnees. Zit je ook niet mee en je doet moeite genoeg. Rustig blijven en niet stressen valt dan zeker niet mee. Ik reageer niet veel in je topic maar vind je enthousiasme erg leuk kan het niet helemaal volgen altijd maar dat heb ik bij iedereen wel zo'n beetje hahaha kwartje valt wat later bij die grey is niet zosnel en jetblack meer als vroeger..

                        Heel druk maak ik me er niet over, komt wel goed. Probeer me niet te laten opjagen door mezelf. Het zijn nieuwe spullen dus in het ergste geval zal ik iets moeten vervangen. Vandaag wel de kabeladereindhulsknijpkrimptang gekocht maar te weinig hulsjes. Beetje dom weer twee pluggen en twee kroonsteentjes is 12 hulsjes en niet 10. Achja of ik dat nu morgen doe of maandag maakt ook niet uit.

                        image.jpg

                        Verdomme nog eentje kwijtgeraakt ook, Negen hulsjes, verzin je toch niet, wie doet dat nou? Ben ik zo bezig met dingen en dan schrijf ik het op maar dan verlies ik mijn briefje en in de winkel euhhhh doe maar 10?? Hahahaha
                        Last edited by Greyvol; 12 December 2015, 21:00.
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment


                          Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                          Hahahaha fijne kerel

                          Comment


                            Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                            Ondertussen klapt de Davin eruit natuurlijk, moet mijn grote bek ook houden dat ik me niet zo druk maak, heb nu maar een evsa in de Davin zitten. Dan kan ik op mijn gemak die tweede lamp bedrading pimpen met me mooie zilveren adereindhulsjes en bijbehorende kekke tang. Dan zit dat in iedergeval goed.

                            image.jpg
                            image.jpg image.jpg image.jpg

                            Is dat nou honing met kaneel?.

                            Oorspronkelijk geplaatst door PotHead Sativa View Post
                            Hahahaha fijne kerel
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment


                              Last edited by FlintStoned; 13 December 2015, 22:12.

                              Comment


                                Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                                Het lijkt dat de evsa's in een andere ruimte hangen maar dat is niet zo. Op deze foto's hangen de evsa's er nog niet maar zie je dat het plankje naast de droogkast zit. Wilde eigenlijk de evsa's op de Adjust A wing monteren maar wilde de kabels niet afknippen. Dus heb ze maar op de plek van de oude vsa's zitten. En een stukje eraan gemaakt wat dus niet zo slim is.
                                image.jpg image.jpg

                                Nieuw apparaat en dan meteen de stekker eraf vond ik zonde. Maar is dus niet zo'n slecht idee. Heb er dus wel een stuk aan gemaakt en er zit al een behoorlijke lengte standaard kabel aan. Denk dat ik wel eerst ff bel naar waar ik het gekocht heb voordat ik stekkers eraf ga knippen ivm garantie.

                                Thanx voor de info Flint! En Bongool en Pothead en wie ik ben vergeten

                                Bongool gaf het ook al aan, zal zo de lengte is meten. Maar dat is zeker meer als 1,5 meter. Davin hoeft dus niet naast de evsa, beter dus zo krot mogelijk kabel naar de lamp. Er zit twee meter standaard aan de kabel, lamp kant en ik heb er iets meer als een meter aan geplakt en de andere kant misschien 20 cm. Dus 3 meter voor lamp 2 en 2 meter nog iets voor lamp 1. Veels teveel dus. Standaard kabel die eraan zit is zelfs te lang. Had bij Pothead ook gelezen dat hij zijn vsa op zijn kap had zitten. En hoe ze nu hangen kan ik niet bij de knopjes.

                                image.jpg image.jpg image.jpg
                                Even snel een kiekje, de standaard kabels halen het net niet.

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                Even wat anders, mijn drooghokje en afzuiger zitten niet logisch en het stroomplankje heeft nu ook geen zin meer. Die ruimte zou ik dus als plantruimte kunnen gebruiken.
                                In mijn gedachte heb ik het al drie keer afgebroken en het droogkastje beneden weer opgebouwd. Voorgroeien in die kamer is ook niet zo slim en een simpel tentje beneden ergens voor de voorgroei is nog gemakkelijker ook.
                                Kom daar allemaal wel een beetje laat mee, kamertje dacht ik bijna af te hebben. En nu wil ik het alweer anders hebben.

                                Alles in een keer perfect is ook zo saai ghehehe
                                image.jpg image.jpg image.jpg
                                image.jpg image.jpg image.jpg

                                ondertussen staat een afghaantje er zo bij in de buitenkas
                                image.jpg image.jpg

                                En is die ouwe grey een wietje aan het beoordelen. Heb er nu drie van gerookt en schrijf dan op wat ik ruik en proef. Daar ben ik niet zo sterk in maar bij mij gaat het om het effect! En dat mag er zijn, mijn eigen santa is zeker niet slecht. Maar niet zo sterk, ik ben nog bezig met het rookverslag en wil ook nog wat vapen. Word vervolgd maar dat is me toch leuk. Veel zwetende voorhoofden en vage beschrijvingen..

                                En ik ga dadelijk naar een verjaardag een beetje gezellig doen, ben flink aangekomen en heb de bijbehorende energie ook niet meteen weer opgebruikt. Tuurlijk zijn mijn potjes eigen stash bijna op en duurt dat nog wel even voordat dat allemaal vlekkeloos verloopt om ze weer te vullen. Dus binnenkort gaan we dat cold turkey ook maar weer eens proberen..

                                de eerste prijs gewonnen met de Spiff contest, 24 jaar samen met mijn vriendinnetje, welzijn een heel stuk verbeterd, dus mijn jaar kan niet meer stuk. Wat is er nou precies mee wilde zeggen ben ik kwijt hahaha Sterk spul zeg..

                                Klein topje van een Santa uit de buitenkas:
                                image.jpg image.jpg
                                Last edited by Greyvol; 13 December 2015, 12:59.
                                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                                2016 - Greyvol's buitenkweek
                                2017 - Santa Maria van Space Cees

                                Comment

                                Bezig...
                                X