Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Het is wachten op de laatste 20 tal. Heb ze wat dieper gezaaid dan normaal omdat ik normaal voorkiem en uitdroging wou voorkomen. Maar ze komen 1 voor 1 boven.
Nee, ze zullen het in die 4 liters moeten doen. Er is geen plaats voor en het was zo al werk genoeg Ik heb nog wat 4 liters extra voor die 12 die in liters staan, moesten daar vrouwen tussen zitten.
Toch had ik minstens een echografie van de ondergrondse zaadjes verwacht.
Dat zou leuk geweest zijn met de kaasblokjes waarin ik nu zin heb door uw vlaggetjes te zien.
Een (oude bong) siliconen slang op een gieter voor hangplanten is handig en licht in uw opstelling.
Maar je hebt ongetwijfeld uw systeempjes klaar.
Onkruidverdelger vullen en de seconden tellen dat die sproeit. Afmeten hoeveel tellen overeenkomen met 250 ml en dan ben ik wsl op een kwartier al rond. Op een paar ml meer of minder zal het niet steken. Eerste twee, drie weken moet wsl gewoon de bodem wat verneveld worden.
Ik was op bezinning. Paar Sannies zijn er al van tussen, daar kwam niet meer uit dan lobblaadjes. Paar zaden van Angel die niks zullen worden, zitten mongolen tussen. De omni's, K1 en de rest zijn wel ok. Geen idee of het aan de led ligt of aan de 4 liters waar ik nu in gestart ben of de grond die ik zelf heb samengesteld deze keer, maar de oudste zijn nu 13 dagen oud en staan veel verder dan mijn vorige rondes. Een aantal heb ik vrijdag al kunnen toppen en die staan nauwelijks stil. De stammen zijn ook dikker en het lijkt erop alsof de onderste twee nodes zich ook gaan ontwikkelen. En dat met 440 watt op 120x240.
Gisteren alles getopt, ongeacht de leeftijd. Het plan was om ze op die grootte over te zetten naar 12/12. Heb alleen schrik dat ze gaan strekken omdat ze nog maar maximum 2 weken oud zijn. Sommigen maar 11 dagen. Heb er foto's van vorige ronde bij gehaald onder 250 watt mh. Die gingen trager. Wsl omdat ze nu in 4 liters staan en de wortels meer ruimte krijgen. Lijkt mij een groot voordeel van cobs. Je kan gewoon direct starten in 11 liters of meer en dan volstaan 4 cobs voor 120 op 120 voor de groeifase. Met hps moet je dan direct de 600 boven halen. Nooit gedacht dat starten in grotere potten zoveel verschil zou geven. En dan zijn het nog maar 4 liters.
Zou toch niet al te lang wachten met omschakelen.
120 bruto hoogte is niet veel, en je hebt ook geen ruimte om veel te buigen.
Als binnen een paar dagen de groei-turbo erop gaat ben je te laat
Tegen het strekken zou ik proberen het licht zolang mogelijk op deze hoogte te houden.
Misschien krijgen ze de neiging om te gaan strekken de eerste 2-3 dagen, maar naarmate ze dichter bij het licht komen zal dat wel minderen denk ik.
Of je laat meteen bij omschakeling alles 5cm zakken, dat zal ook wel wat helpen.
Staan er erg netjes bij zo.
Geniet er nog maar even van, over een paar weken is het vast een jungle
Ziet er verdomd mooi uit zon veld met jonkies, dit soort plaatjes maakte het toendertijd dat ik ook wou kweken ik denk ook dat je beter niet meer lang wacht om die klok om te gooien. Als er niet teveel mannen opduiken ga je het nog flink druk krijgen volgensmij.
wat een heerlijk vooruitzicht al die verschillende soortjes, wordt vast wel een uitdaging maar dat is ook wel leuk. En uiteindelijk weer fijn wat smaakjes en effectjes in de potten dat is ook niet mis.
Als die afgebloeid zijn heb ik iets van een 50 verschillende soorten liggen denk ik Momenteel heb ik ook al keus uit een 15 tal soorten. Oa nog een restantje killing fields van 2 jaar terug. Je eet ook ni elke dag hetzelfde, zou maar saai zijn.
Ik ga wsl straks of morgen de klok omgooien en dan zien we wel. Desnoods gaan we er nog is met de schaar in als de toppen zich beginnen vormen.
Comment