Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Het grootste probleem vond ik de maten, met een grote ruimte heb je daar niet zo heel veel omkijken naar, maar bijvoorbeel die grote bak. pfff heb zo lang gezocht naar een dumabak of deense bodem, maar allemaal 1 meter bij 50 cm of 1 meter bij 1 meter of 80 bij 80. tot ik een winkeltje in dordt binnenliep waar ze deze verkochten voor een paar euro. dat was t moeilijkste te vinden iig. deze bak is 80 bij 40 cm.
33101..jpg
De slang is 10 mm binnendiameter.. deze gaat maar een stukje van een halve meter door de bak naar een verloop, de pompen redden makkelijk 5 meter. kosten maar 13 euro ofzo.
beetje boren in de bak zadat de slang er een stukje in komt. dan komt er iets moois 33102..jpgDeze dingen.. ik had er 2 besteld, dus die ene ligt in het water, beetje nutteloos maar hij leg daar mooi. deze besteld via mattech, zoek op google. kost iets van 7 euro maar is het dubbel waard. niets lijmen of kitten, gewoon aan de ene kant een slang insteken (die is dus 10mm binnen 12 mm buiten.) en de andere 3 tuitjes naar de librabakken. deze zijn 10 mm buitenkant. heb gezocht naar zo'n slangetje van 10 mm en heb deze gevonden in een zaakje waar ze benzineslang verkochten voor brommers etc. bij mattech moet je per 40 meter kopen. op internet verkopen ze deze maat slangen etc ook vast wel.
33103..jpg het frame van hout heb ik een beetje in elkaar getimmerd van dunne latjes, maar daar kan iedereen zijn fantasie op los laten gaan, zolang er maar 3 gaten in zitten voor de afvoer van het overtollige water. Ik heb hem wel zo gemaakt dat het uit 2 delen bestaat, Nu kan ik de gehele vlonderoid eraf halen waarneer dat nodig is. 33104..jpgvanaf het verloop gaan 3 slangetjes naar 3 waterdichte doorvoeringen. deze zitten bij een waterdichte lasdoos bij een bouwmarkt. die zijn wel aan de grote kant, als iemand weet waar je van die kleine kan bestellen, ben j mijn held. weet niet waar. mijn ouwe had er nog 3 liggen gelukkig. 33105..jpgHet water dat teveel wordt gegeven bij vloed loopt door de tuitjes van de librabakken in de grote zwarte bak die schuin staat..
zie foto... het water verdampt in de loop van de dag. mocht er teveel water komen loopt het door het tuitje op de foto naar de volgende foto:
33106..jpgschuif ik er ff iuit en gooi ik zo leeg als t nodig is.
De kosten lol. Het begon natuurlijk allemaal met 200 euro red ik makkelijk maar daar bleef het allemaal niet bij. ik zal ff een schatting maken; heb alles bij verschillende sites besteld, prijzen verschillen enorm.
poederblusser 40,-
bak bodem 7 ,-
3 X libra bak 7,50
fan uitgang 20 ,-
2 x fan ingang 15,-
slang 5 m 17,-
lamp compleet 80,-
hout etc 50,-
folie verwarmings 20,-
pomp x2 25,-
slang + verloopjes 20,-
koolstoffilter 30,-
luchtbevochtiger zodat al die sokken niet meer nodig zijn 30,-
temp hygrometer 10,-
waterbak voeding 5,-
brandmelder 10
---------------------------
376.50 ongeveer
overige zooi die niet perse nodig zijn:
verwarmingsbak 25,-
webcam 2X 50,-
kasje om alles te regellen op afstand 150,-
voeding canna compleet 100 euro
3 X tijdschakelaar 20,-
strax plantjes met dikke toppenOnbetaalbaar
------------------------------------------------
345
damn bedankt eeey, nu weet ik weer wat ik ongeveer heb uitgegeven. inclusief alle onzin dat niet werkte etc wat ik voor niets heb gekocht de afgelopen 2 maanden. Ik heb toch wel 800 euro uitgegeven. het kan dus makkelijk voor 400 als het om alleen de kast gaat dan, en misschien nog wel veeeel goedkoper, maar dit is wat het mij ongeveer heeft gekost. lijkt toch wel aardig op hetgeen wat ik heb bedacht 2 maanden geleden>>> Untitled-1..jpg
Als je iets nodig hebt en je kan het niet goedkoper vinden als dat het hier staat, zoek ik de verzendopdrachten erbij waar ik ze vandaan heb. Het is dan misschien wel 800 euro, maar dat verdient z'n eigen zo terug als het eenmaal gaat dan. al is het puur voor eigen gebruik.
wat een salaris ga ik overhouden strax jaja hoop ik dan
Oorspronkelijk geplaatst door Ready Set GrowView Post
Mooie plantjes! dat vlekje misschien wat meeldauw. als het meeldauw is moet je wat melk met water mengen en erover gaan gieten paar dagjes. Dan gaat die weg.
Dat stretchen kan je niets meer aan doen. moest je het in aarde gedaan hebben kon je het tot de lobblaadjes gaan inpotten maar met die steenwol gaat dat jammer genoeg niet.. Mooi eb & vloed systeempje heb jij daar man! Proficiat !
ik hoop dat je hiermee al een beetj bent verholpen.
Grtz
Komaan je ziet duidelijk dat dit geen meeldauw is, het is gewoon een beetje opgedroogd water. Altijd beetje opletten als je iemand advies geeft dat het beetje correct blijft
Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?
Gast je was goed bezig met je voeding, die planten hebben gewoon te weinig water gehad en achteraf verkeerde ph zeker met kraantjeswater (je kampt met N blokkages daardoor dat vergeeld blad ) Die enzymen hebben geholpen om die opgestapelde zouten uit je rockwoll te spoelen daardoor dat die er nu terug beter uitzien
En zo te zien heb je nog steeds beetje last met je ph of iets te weinig voeding, die bladeren moeten mooi vol groen zien
Oorspronkelijk geplaatst door Smoking FifiView Post
Komaan je ziet duidelijk dat dit geen meeldauw is, het is gewoon een beetje opgedroogd water. Altijd beetje opletten als je iemand advies geeft dat het beetje correct blijft
Uhhmm kan maar proberen te helpen zeker, sorry dat ik er niks van ken maar bij mijn courgetten was het ook zo en dat was wel meeldauw
hoi allemaal, vele malen dank voor de ygenlijk alleen maar positieve reacties Zal het allemaal zo
veel mogelijk updaten.
Het is alleen nog maar de helft, want hoe mooi het er ook uitziet. nu moeten we deze byzondere hobby nog onder de knie krijgen. waar we van tevoren veelste makkelijk over dachten natuurlijk
Smoking fifi, thanx voor je info. Verdomd als t niet waar is maar je heb gelijk over die ph.
Iets wat ik sinds gister op mijn lijsje heb voor dagelijks nakijken: de ph van de voeding.
Deze was toch weer gestegen van 5.8 naar 6.5... door de korrels natuurlijk. 2 van de 3 bakken zijn niet goed genoeg gespoeld van tevoren. Dan kom ik gelijk op hetvolgende
Ik zit hier op het forum, en kan het niet laten dagelijks ff te kijken naar wat er leeft. het liefst smoken we (keukentrapje en ik) de eerste oogst met jullie allemaal. want sinds dat we deze dames hebben staan is het een dagelijkse bezigheid en gesprek. zonder de info hier en reacties oid hadden we niet zo ver geweest. als ready set grow me verteld dat het meeldouw is, is het mijn fout dat ik gelijk water met melk erop ga gooien ipv even afwacht tot er meerdere meningen zijn. zo ben ik helaas geduld is eens schone zaak. iedereen heeft een mening en ik waardeer ze allemaal enorm zeker deze van jou Smoking fifi want jij ziet wat waar ik ph meters enz voor nodig heb. ervaring komt natuurlijk met de jaren. damn spreekwoorden
ik heb zelf al vele malen geprobeerd de dames per ongelijk te vermoorden de afgelopen weken, vooral door hoeveelheid water. het is echt moeilijk om dat zonder eb en vloed te doseren. wat er ook gebeurt we zien het wel (nog 1tje dan) je leert van vallen en opstaan ...... ofzoiets.
vandaag is de luchtbevochtiger binnengekomen van de conrad. Hij is 10 X beter als die van 300 watt. deze is maar 25 watt en blaast meteen koude lucht/stoom naar buiten.
Dus ik was meteen blij, want ik kamp met een groot probleem. de temperatuur.
Ik krijg deze zelfs nu met het luik dicht niet onder de 33 graden. Mijn kamer raam staat dag en nacht open en ik vrees de zomer. de afzuiging en koeling zorgen datie 33 graden blijft IPV 41 graden. maar de afzuiging die nu continue draait zorgt er ook voor dat de luchtbevochtiger een beetje voor jan lul daar mooi stoom sta te blazen.
met alles dicht en de afzuiging uit loop de LV in 10 minuten op van 25 naar 50. Maar met de afzuiging aan wat toch heel belangrijk is, blijft de lv weer hangen op 35%
Is het misschien een idee om nog meer geld te investeren en een cooltube aan te schaffen.
Ik kan niet eeuwig in een kamer waar het lichter is als overdags gaan slapen. Iemand een idee voor de temperatuur
Nog een fototje van vandaag. ph gisteren opnieuw aangemaakt. 5.8... deze was
na de eb en vloed van vanavond weer 6.0..... maar geen 6.5 meer.
de korrels zijn dus bijna goed. dat vergeten we de volgende keer niet meer..
Ik begrijp wat je bedoelt. de circulatiepomp draait 10 minuten per uur dat is niet echt het probleem, Als ik iedere keer de voeding opnieuw moet aan blijven maken met ph min zijn het vast en zeker de luchtbelletjes die het hem dan doen. ik kijk nog even aan wat de waarde van de voeding doet de komende dagen. Heb 1 bak met korrels 2 dagen lang naar ph 5.8 gebracht voor het overpotten, 2 anderen waar dit niet is gebeurt zorgen nu voor een beetje problemen, maar ze hebben het zwaarste overleeft.
Het toevoegen van 1 tiende co2 tablet heeft dus geen nut meer. ik dacht heel lief voor ze te zijn en die ook maar te geven.
Owja: tegenwoordig sproei ik ook af en toe gewoon weer water op de bladeren, met de hps is er geen vorming meer van kalk. het is zo opgedroogd..
Comment