Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

Hmmm...dat zeg je zo.
    De CO2 tabs zouden in principe moeten helpen om de pH te doen dalen. Zuurstof doet pH stijgen, CO2 doet ze dalen. Het is echter niet zo slim om onbezonnen de ene tablet na de andere erin te gooien, maar ik zou gewoon voortdoen daarmee zoals je bezig was. Ik geef vaak water recht uit het aquarium waar ik CO2 toevoeg om de pH tot op 0,1 zelf te kunnen controleren. Wijzigingen kunnen in een uurtje gemaakt worden. Dat geeft geen problemen en door de optimale kwaliteit van het water heb ik de indruk dat het een gunstige uitwerking heeft.
    Dat de pomp 10 minuutjes per uur werkt is net positief als je beslist om toch die CO2 tabs te gebruiken. Door een constante snelle filtering (bvb filter van 200l/u in watervatje van 25 liter) wordt de CO2 uitgedreven (en zuurstof opgenomen). Tis altijd 1 van de 2...
    Persoonlijk twijfel ik aan de werking van zon tablet, maar baat het niet, dan schaadt het volgens mij zeker niet zolang je niet overdoseert. Je moet altijd in je achterhoofd houden dat de worteltjes gemaakt zijn voor zuurstofopname en ik na al die tijd nog geen bewijs heb gevonden dat de worteltjes ook CO2 opnemen. Toevoegen om toe te voegen raad ik dus af, maar om de pH te controleren... zeker doen!!!

Is het al wat beter met de warmte in je hok?

Grtz $iR
    sigpic

Comment

een cooltube vermindert je licht zeer veel hoor.
      blaas wat meer af ofzo maar een cooltube zou ik persoonlijk niet aanschaffen...

Comment

Bedankt sir smoke alot. baat het niet, dan schaadt het niet. dat is belangrijk, als het maar niet slecht is.
        Voor het mooie zou ik na deze kweek is moeten kijken wat de eb en vloed dan in een lege bak zonder korrels doet aan de ph.

Ready set grow; daar was ik al bang voor, dat zit er dus niet in voor mij. ik ga dan nog maar wat anders verzinnen. voorlopig doen ze het tot 33 graden naar mijn newbie idee heel goed.

Ik heb gelezen dat 1 pil, goed is voor 100 liter. de voedingsbak is maar 17 liter, dus ik snij er een klein stukje vanaf.
        De ph was vandaag 6.0 tot 6.1... dus beetje minder bijstellen..
        De Lv was max 60 minimaal 40 ongeveer.
        De temperatuur was de afgelopen 24 uur max 33 graden en minimaal 20 graden
        Hoop dat het nog even vriest buiten,. dat ik dat dit jaar nog eens zou zeggen.
        Heb het idee dat deze juiste ph waarde van de afgelopen 2 dagen veeeeel invloed heeft.
        De bladeren kleuren al wat donkerder, en het grootste plantje krijgt er ook meer zin in.
        53101..jpg53102..jpg

groeten michel
        Last edited by michel1984; 5 March 2010, 18:54.

Comment

ik vind persoonlijk dat ze er fantastisch uitzien.
          voor een beginneling is dit al een aardige zet vooruit

Comment

Hoy Michel,

Oorspronkelijk geplaatst door michel1984 View Post
            Voor het mooie zou ik na deze kweek is moeten kijken wat de eb en vloed dan in een lege bak zonder korrels doet aan de ph.
            -----> That's some good thinking baby!!! Testrun van min 24 uur zou ik aanraden.

Jammer van de grote temperatuursverschillen... Er ooit aangedacht om lucht aan te zuigen van een plek waar het minder warm is ofwel je afzuig naar buiten te steken zodat je niet steeds de warmte uit de kamer terug in je kast trekt? Ik denk misschien dat daar het probleem zit.
            Zie voor de rest dat je ook weer op het juiste spoor zit qua andere variabelen dus... keep on cruisin'!!!

Grtz $iR
            sigpic

Comment

He sir smoke alot.

vannacht was het weer 33 graden max, maar ik denk dat het puur en alleen mijn fout is. heb denk ik ergens een foutje gemaakt in het volgende. Ik dacht dus dat als ik een iets dunnere slang als 100 mm zou gebruiken voor de aanvoer, dat het niet zoveel uit zou maken kwa toevoer van verse lucht.. Had het idee dat er dan gewoon 3 X zoveel lucht doorheen wordt gezogen.
              Waarschijnlijk is dit dus niet het geval, ook al waait er nu een koel briesje door de kast, echt veel aanzuigen doet ie niet.
              63101..jpg63102..jpg

Ik had hem al die tijd al enigzins buiten gehangen.alleen nu heb ik een iets dikkere slang wat aangepast, op een beetje een Mac Gyver manier maar nu is het even alles functioneel krijgen boven hoe het er uit ziet kijken of dit scheelt
              63103..jpg63104..jpg

De fannetjes zijn wel voor meer als 100 m3 alleen niet te vergelijken met die fan die ik voor de uitgang heb(watervast). die blaast als een gek en kan 200m3 aan. voorlopig heb ik weer een paar opties
              - dikkere slang. 100mm + dan eventueel toch weer een buisventilator.
              - zelfde fan voor ingang van 200m3.. betere aanzuiging.
              - een fan bij het raam bouwen die ook is lucht inblaast
              - Nog een fan om de lamp koel te houden, aangezien ze nu echt als n gek groeien en dat wil ik
              graaaag zo houden. een cooltube verhindert dit waarschijnlijk.

63105..jpg groeten michel
              Last edited by michel1984; 6 March 2010, 12:16.

Comment

Sjiek gedaan... een echte doe het zelver..

Comment

Last edited by SirSmokeAllot; 6 March 2010, 21:41.
                  sigpic

Comment

Bedankt sir smoke alot, nu ken ik weer wat in mekaar gaan vogellen. altijd leuk.

Voorlopig even alles zo goedkoop mogelijk oplossen, en deze kweek neem ik de temperatuur maar zoals die is.
                    Over 7 a 8 weken ga ik wel weer wat verbouwen, dan zal ik jou informatie meenemen.. maar het gaat tot nu toe hard genoeg, ook met 32 graden.

Ongeveer een week geleden vroeg ik of ik al aan de bloei periode kon beginnen. die 2 kleine moesten nog een weekje wachten waarschijnlijk.
                    Dan nu de vraag: Kunnen ze nu dan???

93101..jpg93103..jpg

93104..jpg93102..jpg
                    een weekje wachten vindt ik ook niet erg, maar als ze straks nog eens gaan groeien in de bloeiperiode moeten ze niet te hoog worden.

alvast bedankt. groeten michel

Comment

In hetzelfde hok? Dan zou ik zeggen gaan met die banaan voor het te laat is. De grote planten kun je eventueel verplaatsen naar de zijkant (en hopen dat ze niet voorbij je lamp groeien, eventueel gaan knakken als je dat aandurft) en de kleintjes in het midden met eventueel verhogen indien mogelijk.
                      Zeer lang zou ik niet meer wachten
                      Kun je de slang niet loskoppelen en de lucht gewoon in de kamer laten uitblazen? Dat zal volgens mij al heel veel verschil maken hoor michel.

Grtz $iR
                      sigpic

Comment

ga gewoon wat toppen en fimmen en je komt er wel, plooi ze desnoods.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
                          In hetzelfde hok? Dan zou ik zeggen gaan met die banaan voor het te laat is. De grote planten kun je eventueel verplaatsen naar de zijkant (en hopen dat ze niet voorbij je lamp groeien, eventueel gaan knakken als je dat aandurft) en de kleintjes in het midden met eventueel verhogen indien mogelijk.
                          Zeer lang zou ik niet meer wachten
                          Kun je de slang niet loskoppelen en de lucht gewoon in de kamer laten uitblazen? Dat zal volgens mij al heel veel verschil maken hoor michel.

Grtz $iR
                          He sir.. Michels afzuiging komt direct uit op zn kamer.. daar zit geen slang op. alleen de invoer gaat via een aanvoer buis..
                          Maar de formaat v/d invoer buis is idd belangrijk.. dat komt wel goed..

en Miessssssss... Beter zet je ze in bloei dan..
                          damn wat gaan die dingen bij jou hard zeg.. ik zou bijna gaan groeien onder hps
                          pzzz

Comment

Hallo allemaal.

Alles is sinds gister omgeschakeld naar bloeiperiode. lamp brand van 6 tot 6 en de voeding van canna is goed gemengd.
                            113101..jpg
                            Alleen het toppen fimmen of alle manieren om een plantje te laten stoppen met groeien ken ik niet.
                            Las even terug of ik het durfde ze om te knakken. ik durf alles. als jullie zeggen wat het beste is.
                            Het grote meisje mag nu wel stoppe met groeien
                            Ik heb een foto hieronder met 3 mogelijke plaatsen om haar te knippen of ombuigen. wat kan ik dan het beste doen... LEER MIJ
                            113102..jpg
                            Heb al het een en ander gegoogled over fimmen toppen enzovoort, maar iedreen weet het weer beter ik val dusdanig even terug op jullie en mijn kweekverslag.
                            Thanks again. groeten michel

Comment

Hoy mich,

Heb je ons topic over toppen en fimmen al gecheckt? Beter dan op post 49, met fotoreportage, kan ik het persoonlijk niet uitleggen.
                              Op je foto zie ik 3 lijntjes getekend, allemaal toppen is dat:
                              - het bovenste lijntje is een topping van de bovenste internode
                              - het middelste lijntje is een topping van de voorlaatste internode, maar je houdt op deze manier nog een langer deeltje steel over die toch zal verdwijnen.
                              - en het onderste is eigenlijk hetzelfde als hierboven maar dan met een korter steeltje over.
                              Fimmen gebeurt in de topscheut waar je de internodes (het steeltje waar je de streepjes heb geplaatst, inter = tussen de nodes dus of knoppen in het engels) nog niet kunt waarnemen.

Tussen fimmen en toppen is er eigenlijk weinig verschil, je onthoofd steeds het plantje maar met fimmen kun je geluk hebben...of ongeluk. Een mislukte fim kan een gewone topping zijn of doorgroeien waardoor je verplicht wordt om daar te toppen. Dat zul je wel zien eenmaal je bezig bent. Ik probeer dus altijd eerst te fimmen, maar als dat niet lukt ga ik gewoon over op toppen. Je verliest uiteraard enkele dagjes hierdoor.
                              Knakken vind ik een noodoplossing en supercroppen doe je normaal pas later in de bloei.

Aangezien je plantjes nog heel wat plek hebben langs de zijkant om serieus in de breedte te gaan groeien zou ik fimmen of toppen zeker aanraden.

Grtz $iR
                              Last edited by SirSmokeAllot; 12 March 2010, 01:13.
                              sigpic

Comment

thanks man

heb het nog eens doorgelezen, totdat ik een filmpje tegen kwam over een heel zuiver engels pratende gozer, die vertelde dat je niet te lang moest wachten. dus heb de top er met 2 vingers uitgetrokken.. ging wel aardig denk ik. nu maar kijken wat ie doet
                                toppen..jpg
                                goeden8 en groeten michel

Comment

Bezig...
                                X