Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Atami Wilma 8 11l

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Atami Wilma 8 11l

Tip: op hydro (korrels zeker) minimaal 3x per dag water geven, liefst 5 x per dag 5 min. (dat doe ik altijd)

Dus als ik jouw was, zou ik naar de 3 a 4 x per dag, 5 min doen, dan zullen de rechterplanten zeker bij gaan trekken want die 1ne keer per dag is veel te weinig op korrels.

En als je ziet dat ze bij trekken ff zo houden en dan misschien opvoeren naar 5 of 6 keer per dag.

Dat van die Co2 met suiker water heb ik nog nooit van gehoord, werkt het ook goed of niet??

Grtz

Comment

@THC Dude
      oke bedankt voor de info thc,heb hier ook al wat gevonden op het forum over water geven.
      begin maar met 3x per dag,kan het nog altijd opbouwen.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-kleikorrels.

Zelf denk ik wel dat het wat helpt met de co2 er bij.
      Mijn vorge kweek hadt ik ook co2 in de tent,en hadt een mooi droog gewichtbeter als de keren daar voor.
      Wel alleen als de lichten aan staan krijgen ze het toegediend,want als het nacht is hebben ze geen co2 nodig,dan stikken ze.
      Gzz

Comment

your welcome!!!!

Met korrels kweken is heel anders, dan met steenwol, eurofaom of mapito, die houden veel meer vocht vast dan korrels dan zou je weg kunnen komen met 1 a 2 keer voeden per dag.

Maar met korrels (als je ze niet heb voorgeweekt 24 uur) dan moet je toch echt meer dan die 1ne keer water geven omdat er 90% weer terug de bak inloopt aan voeding.

Anders zou je eens een testje kunnen doen, met een pot met alleen korrels erin, en dan 1 liter water erin kappen en (dan wel een bakje onder je pot zetten) dan weet je precies wat er in de korrels achter blijft, en wat er uit stroomt.
        Daar zul je flink van verschieten.

Ik vind persoonlijk dat je korrels alleen moet gebruiken voor eb en vloed inplaats van in potten, daarin kun je beter met mapito, eurofoam of steenwol kweken. (maar dat is mijn mening), of je moet een pot hebben die een waterreservoir heeft waar je wortels inhangen, zoals die bakken die je vaak in ziekenhuisen en bij de dokter ziet staan.

Ik hoop dat je hier wat aan heb.

Grtz
        Last edited by THC Dude; 2 March 2011, 23:31. Reden: type fout

Comment

Damn kerel...mooi ding heb je daar geknutseld voor die CO2. Megavet en rep+. Had een andere versie maar dit is nieuw voor me.
          Heb je toevallig een linkje voor me?

Grtz $iR
          sigpic

Comment

@ THC Dude
            Ze krijgen nu 3x per dag water,en denk nu zelf ook dat ze het wel lekker vinden.

@ $ir_Smoke_Allot
            Bedankt $ir.
            Een linkje?.
            Van de kweek hier voor?,of hoe je het maakt voor co2 op te wekken met die flessen enzo?.
            Want een topic over hoe je het maakt is er niet,kan ik wel ff doen deze week.
            nieuw 003.jpg
            Gzz

Comment

Wow, dat scheelt nogal 3x water lol.

Grtz.

Comment

@ poff
                Het gaat ze goed af.
                Alleen die rechts voor blijft een probleem.
                Gzz

Comment

KIJK!!!! Dat wil ik zien!!!!!

Das ff een verschil met de laatste foto's.

Die staan er gelijk ff beter bij Piet, nu je meer water geeft. Zelfs die van rechtsonder op de foto staat weer zo als ze horen te staan, met het blad omhoog!!!

Ik zou het ff zo laten en als ze weer wat gaan hangen dan 1 water beurt erbij.

Veel plezier met kweken Piet!!!

En ik ben ook wel benieuwd hoe dat met die flessen en Co2 werkt, net als Sir.

Grtz

Comment

Lookin good PW! Staan er idd veel beter bij.
                    Denk dat je met een homemade CO2 draadje wel een leegte kunt opvullen hier op het JD hobbyforum. Zoek er al een tijdje naar maar raak er maar niet uit. Ben er nieuwsgierig naar maar vraag me af of het voldoende zal zijn in een hok dat meer warmte gaat produceren door de hps, waardoor meer dient afgezogen te worden en dus de CO2 snel weg is. Ben benieuwd naar het princiepe erachter om eventueel een andere toepassing ervoor te vinden.
                    Verrrrry interesting...

Grtz $iR
                    sigpic

Comment

@THC Dude
                      Zit er met de neus boven op.

@$ir_Smoke_Allot
                      Zodra ik tijd heb maak ik ff nog een topic aan,met goed fotos en uit leg,maar het stelt niet veel voor om het te maken die flessen met co2.
                      nieuw 001.jpgnieuw 002.jpgnieuw 003.jpg
                      update 05-03-2011

De fotos zijn van gisteren 04-03-2011 ze staan nu 4 weken in de bloei,waar van al 2 weken met die bio co2,dus we gaan nu week 5 in.
                      de ph zit nog steeds op 5,7 en de ec heb ik nu o 1,7/1,8 zitten,weet alleen niet of het te hoog is de voeding maar denk van niet.
                      nieuw 001.jpgnieuw 002.jpg

vandaag
                      nieuw 004.jpgnieuw 005.jpg
                      Last edited by pietweed; 5 March 2011, 11:11.
                      Gzz

Comment

Hey Piet

De PH mag 0,1 puntje omhoog, naar 5.8 en de ec zou ik ff zo laten, zie geen verbrandje puntjes dus die is goed.

Maar die gaan als een raket man, vooral die foto's zonder licht is goed te zien dat ze het naar hun zin hebben.

Grtz

Comment

@ THC Dude
                          Heb de ph op 5,8 zitten en de ec op 1,8.
                          En ze krijgen nu 4x per dag water
                          nieuw 003.jpgnieuw 012.jpgnieuw 002.jpgnieuw 013.jpg
                          Last edited by pietweed; 7 March 2011, 19:06. Reden: 4 x per dag water
                          Gzz

Comment

Dat gaat lekker bij jouw daar Piet. Zien er mooi en gezond uit nu, het blad mooi omhoog en de toppen gaan ook erg goed.

op de EC van 1.8 gaan ze erg lekker of niet?? Maar zie je ook verschil nu je de PH iets omhoog heb gebracht?

Mooi om te zien dat de plekken die niet belicht worden toch een andere kleur hebben als de rest. Erg apart!!!

En een in het begin niet zo goeie kweek, die toch goed is gekomen, super om te zien man.

Succes verder!

Grtz

Comment

Een echte retro-grow!!! ghehehe
                              Mooi die witte kopjes met dat licht.

Grtz $iR
                              sigpic

Comment

@ THC Dude
                                Ze gaan als een speer nu,kijk zelf maar.
                                nieuw 002.jpgnieuw 001.jpgnieuw 003.jpgnieuw 004.jpg

@ $ir_Smoke_Allot
                                hehehehe bedankt.
                                Gzz

Comment

Bezig...
                                X