image.pngeen foto wat pH en Ec zegt over de planten.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System
Collapse
X
-
19/06/2023Wat een bewogen dagje gisteren. Door omstandigheden heb ik mijn reisje met een dag moeten uitstellen en mss een zege mss een vloek in het topic water.
Gisteren heb ik de bakken ververst. Ik had dit gedaan op een Ec van 1.6 en een pH van 5.5 of dichtbij. Waar het meestal stabiel bleef op staan of licht daalde tijdens mijn kweek.Nu ja dat heeft een tijdje geduurd om liters voedingswater weg te dragen en naar de grow room te dragen op Ec en pH te brengen. Dus die hebben denk ik 4 voedingsbeurten gemist.Ik heb geen idee of het dit was of opdat het wat vochtiger en wat koeler of door de lagere pH is maar…
Wat een honger dat ze hadden! De Ec is gedropt tot 1.3!!!!!!! En de pH gestegen tot een 6.5!!!!!Mijn pH en Ec hebben nog nooit zo veranderd. Mss is dat een zege en gaan de planten nog meer eten en sneller groeien. Volgens het growschema moest mijn Ec al veel hoger zijn… Of ze waren door de gemiste voedingsbeurten uitgehongerd en de Ec zal nu snel stijgen zoals ervoor.
Nu ik heb SteamBoat zijn schema gevolgd en de Ec verhoogd naar 1.7. Ph naar 5.5 herleid.
Plantjes. Ik laat ze even wat begaan heb ik straks mss meer plantmateriaal om te scroggen.
Fotootjes
image.jpg
image.jpg
Attached FilesLast edited by NewNoobie; 19 June 2023, 09:23.
Comment
-
Rreppellsteeltjam zou P stof moeten zijn volgens plagron hun website.
PH MIN
Verlaagt de pH-waarde van het voedingswater
Product informatie
PH Min is een pH-regelaar waarmee je de pH-waarde van het voedingswater kunt verlagen tot het ideale bereik van 5,5 – 6,5. Alleen een voedingsoplossing met de juiste pH-waarde zorgt ervoor dat de plant de voedingstoffen in de juiste verhouding opneemt. Dit heeft vervolgens een stimulerend effect op de stofwisseling, waardoor de plant sneller groeit. GEDETAILLEERDE INFO
Gebruik en dosering
Voor gebruik goed schudden. Voeg PH Min toe in stappen van 0,5 ml per liter water (1:2000) en meet voortdurend de pH-waarde. Eigenschappen
NPK-meststof (0-43-0)
Comment
-
23/06/2023 (deel 1)
Holy shit. Even weg geweest en veel is er veranderd. Ik rond de Ec 1.6, juist voor de reis zag ik een Ec drop dus had ik die herleid naar 1.7. Iemand anders had overgenomen en de meetwaardes doorgegeven.
Deze meetwaarden gave Ec drops dus hebben we de voeding moeten opdrijven en dat tot een 1.9 dus een 0.3 meer!!!!
Vanmorgen terug een Ec stijging gezien maar mijn bakken zijn zeer leeg, de vrouwtjes drinken veel!.
Bak 1: Ec2.4 pH5.7 => Ec1.9 pH5.4
Bak 2: Ec2.4 pH5.7 => Ec1.9 pH5.3
Even doorgeschoten met het zuur nu na paar waterbeurten (ik water 30keer per dag) komt dit wel terug in orde😅
Comment
-
23/06/2023 (deel 2)
WTF. Die zijn gegroeid. Ik moet dringend een tl lamp kopen om stekken bij te houden. Weet iemand het equivalent van zooon led tl armatuur ipv tl? Ik dacht 36w TL maar wat is dat in led? Iemand?
Pffff explosieve groei nog nooit zo hard gezien. Ik heb geprobeerd om te scroggen wat er te scroggen valt maar meer geknakt dan gescrogt😩. Ik heb grote tak diie half geknakt is met duktape geplakt als test.
Ik wil stekken nemen en lollipoppen en dieven vandaag zodat die planten nog even kunnen rusten voor de omschakeling 12/12 maar hoe lang?
Hard snoeien kan ook niet gezond zijn voor de plantjes denk ik?
De 2 kant groeien mooi naar elkaar lol…
Ik weet het even niet meer hoelang wachten/ hoeveel dieven zonder teveel stress te bezorgen…Help!
Vandaag ook nog kijken om mijn passieve inlaten beter af te dichten… pffff
image.jpg
image.jpg
image.jpgimage.jpgimage.jpg
- Likes 1
Comment
-
24/06/2023 (deel 1)
Druk dagje vandaag, stekken kost opzetten. Stekken nemen, ontbladeren en lollipoppen.
Bakjes bijna leeg dus Ec schiet de hoogte in waarom is dat? Nuja goed.
Bak1: Ec2.6 pH5.1 =>+10l water = Ec1.9 pH 5.5
Bak2: Ec2.4 pH5.6=>+~15l water (te zwaar pH downt daarom meer water erbij) =Ec1.9 pH5.5.
Morgen de reservoirs veranderen maar vandaag teveel te doen.
Comment
Comment