Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System
Collapse
X
-
16/07/2013 (deel 1)
Mijn water is van 2.0 gestegen naar 2.3.
Dus daarom heb ik de Ec laten droppen. Die heb ik naar 1.5 laten droppen.
Normaal geef ik om het half uur water voor 5 minuten. Ik zal dat vandaag even doen voor 15 minuten als wijze van spoelen.
Na 1 waterbeurt was dit 1.6 al (door voeding in de stenen en leidingen (de leiding gaat naar onder maar om uit mijn tent te gaan lichtjes naar boven dus daar heb ik altijd een kleine hoeveelheid stilstaand water)).
Straks nog eens kijken. Ik wil echt dat de Ec eens daalt op zichzelf zo ik weet die waarde is niet genoeg en zo terug kan opbouwen!
Een voedingscomputer zou zo gemakkelijk zijn en als ik ene op de kop kan tikken tweedehands doe ik dit zeker!Last edited by NewNoobie; 16 July 2023, 19:54.
Comment
-
16/07/2023 (deel 2)
Zojuist een test gedaan met bak 1.
Ik heb voedingswater van Ec1.6 gedaan en dit eens niet recerculerend maar naar mijn 3de bak.
Daar meet ik een Ec van 1.8.
Dus nu zal ik dat water terugkappen met wat extra water tot Ec=1.6+(1.6-1.8)=1.4 en eens kijken of dit op 1.4 blijft te staan.
Ik weet totaal niet waarom die Ec daalde, was dat door mijn lollipop?
Comment
-
16/07/2023 (deel 4)
Pffff zojuist 6 uur in mijn kweektent bezig geweest.
Op aanraden van Elkwazizi heb ik terug wat gesnoeid.
Ik heb eerst van boven wat grote bladen weg gedaan om het licht verder te laten penetreren doorgeen mijn planten. Aan de TSW kant hing dat gemakelijker door de strek die ik had al ben ik ook niet blij met die strek.
Aan de FC4800 kant valt dat niet echt mee omdat ik veel te veel takken heb. Dus na wat bladen te trekken heb ik verder gelollipot en wat uitgedunt (lange en kleine dunne slungels eruit die maar tot de helft van mijn groene zone kwamen). Zoals mij al gezegd is geweest heeft het niet veel zin om toppen te kweken onder mijn bladerdek.
Het is daar al mooi opgeschoont maar van een birdseye view zitten er nog veel (dunne) takken van boven. Geen idee of die nog zullen verbreden en meer buds aan groeien.
Dun ik best even uit van boven ook om andere meer licht te gunnen en van onder ook?
Normaal trek ik bladen zodat de takken elkaar niet raken maar nu zit het te vol.
Elkwazizi wat denk jij verder uitdunnen op mijn bladerdek ook? Denk sinds paar dagen heb ik witte pruikjes.
Fotootjes
image.jpgimage.jpgimage.jpg
image.jpgimage.jpgimage.jpgLast edited by NewNoobie; 16 July 2023, 21:42.
- Likes 1
Comment
-
17/07/2023 (deel 1)
Maar beginnen met het saaiste. Dus vandaag heb ik water gedraait van Ec1.4 pH5.8en dit geledigt in een apparte bak.
Vaststelling de runn off was Ec1.5 ik was er 0.1 naast maar goed zo geraak ik snel op wat de planten willen eten van voedingsstoffen.
Waarom ze plots zo weinig eten is me een raadsel.
Nuja goed terug verlaagd en dezelfde test.
Zeer lage Ec nu.
Bak 1:Ec1.3 pH5.9
Bak 2:Ec1.3 verspringt soms naar 1.2 pH5.8
Ik ben zelfverzekerd dat die morgen gedaald zullen zijn of hetzelfde. Dat ze maar snel meer honger hebben, zou de bloei er voor iets tussen zitten dat ze meer PK willen inplaats van N?
Nuja vanmet ze dalen en gedaan ben met snoeien gaan we over met het duur green sensation product. Volgens mij mogen ze dat nu al omdat ze pruiken hebben maar ik wil niet zitten klooien met dat duur spul en voeeibgswater daarmee weg gooien.
Comment
-
17/07/2023 (Deel 2)
4u bezig geweest met de planten. Ik heb de TSW2000 kant ontbost.
Blij met het resultaat.
Dankzij de stretch staat die nu wat luchtig. Ik heb geen idee nog hoe ik dat aan de FC4800 kant aanpak nu ja goed. Iemand ideetjes? Hulp altijd welkom😉.
Ik hoop dat het super genen zijn mag wel voor die prijs van zaad. Alles wat ik wil ontbossen wil ik deze week gedaan hebben. Fotootjes plaats ik in de volgende post want ik had de melding dat ik geen 5characters getypt had terwijl dat wel zo was.
- Likes 1
Comment
-
Petje af voor je doorzettingsvermogen maar hierna zou ik lekker op steenwol gaan kweken. Dit is veel te veel gedoe.
Vind ze er verder wel netjes bijstaan, op steenwol zal je floreren!
- Likes 1
Comment
-
De planten verzuipen is zomaar niet klaar op steenwol, maar over bewateren kan wel leiden tot overvloedige bladgroei. Dat is sowieso een nadeel van hydro, je hebt meer blad dan bij planten op aarde. Elk voordeel heb ze nadeel. Maar als ik steenwol vergelijk met hydrokorrels vind ik eerstgenoemde alleen maar voordelen hebben.
Minder wateren, dus minder kans op fluctuaties.
Minder onderhoud.
Betere vochtopname = kleiner reservoir.
Geen spaghetti nodig, alleen eb en vloed.
Potten kunnen opgetild worden, ideaal met toppen en dieven etc.
Vorige jaar heb ik hydrokorrels gepakt omdat steenwol zo duur is, maar ik wou wel dat ik die keuze nooit gemaakt had. Toen ik er eenmaal mee bezig was wou ik kostte wat het kost de planten gaande krijgen, maar het was niets dan ellende. Het vat moest groter, de potten moesten kleiner. Elke dag meten en bijsturen. Toen de korrels nog maar weer eens gespoeld. Nee, als ik er aan terugdenk waardeer ik de kwaliteiten van steenwol alleen maar meer. Want na week 2-3 va de bloei als alles gediefd en getopt is, heb ik er geen omkijken meer naar om. Wateren geschiedt automatisch en eens per week vul ik het vat bij en regel dan ook eens per week de pH en de Ec. Verder doe ik helemaal niks aan de kweek. Tel uit je winst!!
-
Hork mja volgend kweekje ga ik al mijn stekjes in startblokken in een sog plaatsen denk ik in startblokken, eenmaal toppen voor nieuwe stekjes.
En een doek en wortelmat plaatsen, ik denk dat idealiter zal zijn om me geen zorgen te maken voor overwatering. En na de kweek die blokken in de vuilbak, geen stenen kuisen en dergelijk.
-
18/07/2023
water. Bak 1 is toch van Ec1.3 naar 1.4 gestegen.
Bak 2 is op hetzelfde gebleven.
Ergens blij dat ik al dit saaie over het water opschrijf zo weet ik 1 wanneer mijn laatste watervervang is.
En 2 dat ze minder begonnen eten na dat ik de Ec te groot gedaan had, als ik zo bekijk is een voedingscomputer gemakkelijk en als ik er ene op de kop kan tikken tweedehands ga ik dat zeker doen. Stel u voor alles in grafiekjes gewoon water bijgieten en maken dat de voedingsflzsjes niet leeg zijn. Nuja eerst wat sparen terug😮💨.
Nuja goed omdat ik bijna van voeding vervang en dat dure green sensation ga gebruiken zal ik eerst een spoelen.
Ik heb water voorbereid 10l per bak met Ec0,8 en pH5,8 en 5,9 die ik eens door de bakken zal trekken vanacht.
Comment
Comment