Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

31/07/2023 (deel 1)

Bak 1: Ec is op 2.0 gebleven pHvan 6.2 naar 6.4 gestegen heb ik terug laten dalen naar 6.1

Bak 2:Ec is van 2.0 naar 2.1 gestegen heb ik terug naar 2.0 gebracht met 10l water en 10ml green sensation. pH was 6.1 en is gestegen naar 6.3 die naar 6.0 gehaald

Comment

31/07/2023 (deel 2)

Meer bruine haartjes overal geen tekenen van herma of balzakken. Mss teken van overvoeding (Voedingswaterbakken hebben een dagje hoger gestaan en stijgen soms wat na paar dagen stabiel te draaien). Mss die dan toch mar eens verlagen.

Ik wil mijn nieuwe lamp als ik merk hoeveel blauw licht van die TSW2000 afkomt🫤.

image.jpgimage.jpg​​​

Comment

1/08/2023 (deel 1)

Bak 1: Ec gestegen naar 2.1 pH6.3 even te lui ik zal die naar onder halen morgen ochtend.

Bak 2: Ec gebleven op 2.0 pH6.3

Comment

• Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          EC is veel te hoog denk ik, ik probeer zo laag mogelijk te gaan zonder dat ie schommelt, de plant kan altijd extra uit het water halen maar als er teveel inzit kan ie niet minder opnemen

1/08/2023 (deel 2)

image.jpgimage.jpg​​

Comment

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Sweef62 jip het zal de eerste keer zijn wel

• Sweef62
          Sweef62 commented
          Editing a comment
          Succes 😉👍
          Voor het beste resultaat....eerst 7x linksom en dan 7x rechtsom.. en op de maat van de muziek 😁

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Sweef62 bedankt🙂

2/08/2023 (deel 1)

Bak 1: gisteren gemerkt dat de Ec gestegen was naar 2.1. Vanmorgen was die 2.3 pH6.2 ik heb toen water bijgedaan. Ec1.8 pH6.1 heel de dag water laten lopen.
        Deze avond was die Ec2.0 pH6.1 (water van bij mijn planten zal die Ec wat omhoog getrokken hebben).

Vanavond terug water bij Ec1.7 pH5.9 water staat continu aan voor het moment.

Bak 2: stond gisteren stabiel op Ec2.0 maar vanmorgen was die gestegen naar Ec2.2. Ik heb water bijgedaan tot Ec1.9 (ik wou lager maar de bak is vol ik zal morgen wel nog water bijkieperen).
        pH is 5.8. Ook hier staat het water constant aan voor het moment.

Comment

2/08/2023

Bruine haartjes door het overvoeden vermoed ik Ec naar onder gebracht.

image.jpg

image.jpg

Comment

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Het is wat Elkwazizi zegt je zit veel te hoog met je Ec, de planten drinken meer water dan dat ze voeding nodig hebben, daarom stijgt je Ec steeds, ik zou eens naar 1.4 of 1.5 gaan met je Ec en dan zul je zien dat ze op een gegeven moment de voeding gaan gebruiken, later in de bloei kun je de Ec weer langzaam wat verhogen, suc6.

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Corleone1933 bedankt

3/08/2023 (deel 1)

Gisteren even door gedraaid en vanochtend vlug even de waardes gechecket.

Bak 1: van gisterenavond Ec1.7 pH5.9 deze ochtend naar Ec1.7 pH6.2

Bak 2: van gisterenavond Ec1.9 pH5.8 deze ochtend Ec1.9 pH6.1

Ik twijfel ga mijn pompen laten doordraaien nu tot ik vanavond thuis ben.

Comment

3/08/2023 (deel 2)

Vanavond weer bijgeregeld.

Bak 1: vanochtend Ec1.7 pH6.2. Vanavond Ec1.9 pH5.9. Dusja terug afgelengd en om zeker te zijn dat de Ec niet naar boven gaat door restvoeding die blijft plakken in de wortels en leidingen en steentjes heb ik gespoeld tot de Ec hetzelfde was als wat er in gaat en de eun of die hoger was weg gedaan.

Ec1.5 pH9. Ga lager liefste.

Bak 2: Vanochtend Ec1.9 pH6.1 en was gestegen naar Ec2.0 pH5.9.
            Hier heb ik afgeleng tot Ec1.7 pH6.2. Hier heb ik de run of niet gemeten nuja die was niet zwaar omhoog nadat de pomp constant draaide.

Comment

4/08/2023 (deel 1)

Bak 1: op Ec1.5 gebleven (joepie stabiel) pH is gekllommen naar 6.1. Maar dat zijn we al gewoon stijgende pH

Bak 2: Van Ec1,7 gestegen naar 1,8pH6,2 dus het zelfde gedaan met wat we gisteren met bak 1 gedaan hebben gisteren. Doorlopen tot in andere bak Ec vergelijken gedeeltelijk terug doen gedeeltelijk weg tot dat de Ec die eruit komt het zelfde is als wat er in gaat. Namelijk Ec1,5 (springt soms naar 1,6 maar in neem mijn meetwaarde 1,5😁) pH waarde 5,6.

Comment

4/08/2023 (deel 2)

Meer bruine haren aan de FC4800 kant😖. Hopelijk verergerd dat niet meer de Ec zwaar naar onder gehaald. En wat kan het vochtig zijn in de tent.

Ook die TSW2000 lamp is zo krachtig niet als ik de toppen vergelijk eronder met die wat meer ind de hoek.

Echt hulp nodig met die kwestie is van growlight veranderen gevaarlijk voor hermafrodieten te maken? (TSW2000 naar FC4800) iemand?

image.jpgimage.jpgimage.jpg​​​image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg​​​​

​​​​​​​

Comment

• DerpiE
                  DerpiE commented
                  Editing a comment
                  Kan je die nieuwe lamp dimmen? Hang ze zo hoog mogelijk en dim ze anders, en elke dag paar procent meer licht zodat ze niet teveel stress ervaren.

• NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  DerpiE dat kan

• DerpiE
                  DerpiE commented
                  Editing a comment
                  Dan zou ik het zo oplossen

5/08/2023 (deel 1)

image.jpgimage.jpg​​

Comment

• SteamBoat
                  SteamBoat commented
                  Editing a comment
                  Ligt het aan mij of lijkt het blad haast geel op de foto

• NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  SteamBoat, van de eerste foto? Ik denk dat het de lamp is die maakt dat mijn foto zo is. De onderste lamp geeft denk ik meer blauw licht. Kan ook de calera zijn maar dan had ik identieke foto’/

5/08/2023 (deel 2)

Bak 1: Ec is naar 1.7 gegaan dus 0.2 hoger😡. Die gaan we terug aanlengen. Ik ga toch mijn water eens vervangen ik vermoed dat de voeding sompelweg niet goed meer is als dat morgen nog zo is. Overal zeggen ze om de week voeding vervangen wekelijks.

Bak 2: Ec 1.5 gebleven zoals gisteren hopelijk daalt die terug
                Last edited by NewNoobie; 5 August 2023, 13:06.

Comment

23/08/2023 (deel 3)

Bak 1: Water doorgespoeld tot dat de Ec op 1.4 bleef staan bak1 in bak 3 tot bak 3 water van 1.4 aangaf als die hoger was nu en dan weg gedaan

Comment

6/08/2023 (deel 1)

Mja vandaag geen blauw en groen omdat het allemaal een beetje gemeenschappelijk is. Verbrande punten en vroeger aten mijn planten rond de 2.0 op een gegeven moment 2.3.

Dus water vervangen. Ik heb in geen eeuwen meer plagron A en B gegeven omdat die green sensation mijn ec van mijn hard water (Ec 0.8 0.9) hard omhoog trekt en zolang ze niet meer eten stop ik even met dat met dat green sensation een sublement is. Uiteraard zal ik mijn bakken niet volledig vullen en ik hoe mijn water even aan de kant.

Ik moet dringend mijn growroom opkuisen ook. Blaadjes die afgevallen zijn op mijn steentjes beginnen te schimelen en ik wil niet dat dit overslaat.

daarom zal ik waterstof peroxide bijvoegen aan mijn voedingswater 2ml/l. Als ook zal ik bovenaan de steentjes spuiten dagelijks met dezelfde sterkte.

Nog niets gedaan vandaag omdat het wat laat gisteren was.

Bak 1: van Ec 1.5 eindelijk gedaald naar Ec1.4 ph6.4

Bak 2: Ec1.5 naar Ec1.7 pH5.8🤬

image.jpgimage.jpg​​

Comment

• SteamBoat
                      SteamBoat commented
                      Editing a comment
                      Wacht effe je stopt met de basis voeding om een booster te kunnen geven? Whut je beseft dat greensensation een booster is en niks meer? Als je je je ec omlaag wil hebben haal je de booster weg en niet de basis voedingslijn

• Elkwazizi
                      Elkwazizi commented
                      Editing a comment
                      Bij mij heb ik de EC nu op 1.2, geen enkel probleem hoor

3 weken bloei van 14/07/2023 volgens het schema zou mijn voeding op Ec2.2 liggen! Maar mijn planten eten minder😓. Lager dat is een zekerheid. GS te vroeg gegeven maar zou ik volgende week moeten beginnen volgens het schema. Geven of niet 😑🤔

Comment

• Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Schema los laten, kijk naar de plant.

• NewNoobie
                      NewNoobie commented
                      Editing a comment
                      @Rreppellsteeltjam GS of niet?

• Elkwazizi
                      Elkwazizi commented
                      Editing a comment
                      Exact die schema's zijn dikke zever, zeker als je langbloeiers hebt is dat veel lager. Hoe meer jij erin doet, hoe sneller je opnieuw moet kopen he.
                      GS kap ik er eerst in, dan A+B
                  Bezig...
                  X