Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw op dit forum en eerste keer eigen kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Dag 70

    ​​​​Het gaat goed met de Amnesia haze automatic. Erg goed. Ik zie zelfs al amberkleurige trichomen, terwijl de rest nog transparant is. Ik begin me nu toch serieus af te vragen of ik me niet vergist heb in het tellen van de bloeiweken. Omdat het voor mij de eerste keer is dat ik, met een autoflower, kweek, weet ik nog niet zo goed wanneer te tellen. Ik dacht nog zo'n 5 weken tot aan bijltjesdag, maar ik denk toch dat ik mij ergens vergist heb. Kunnen de experts op dit forum misschien raad geven? Hierbij wat foto's. Sorry voor de slechte kwaliteit, want genomen met de camera van mijn gsm.

    Toedels
    Attached Files

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      5 weken zal ze niet halen denk ik, die is eerder klaar. Maar ik zou nog wachten tot de rest milky is geworden

    #77
    Ik vermoed dat ook Takketoelli Het gaat opeens erg hard nu. Ik zal de trichomen goed in de gaten blijven houden. Wanneer moet ik dan gaan "spoelen"? En is dit echt nodig? Ik gebruik de canna bio lijn.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Als ik het goed heb hoef je bij volledige biologische kweek niet te spoelen. Voorzichtig antwoord, ik kweek alleen met minerale voeding. Dan zou ik met jouw planten nu zeker beginnen met spoelen, zo niet al eerder. Spoelen kun je eigenlijk niet te vroeg doen, wel te laat

      Ik hou meestal het aantal bloeiweken aan opgegeven door de zaadbank, dan zit je wel goed

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      spoelen is niet nodig als je bio kweekt, de reden dat men aangeeft een week te stoppen voor oogst omdat het voeding dan voor niks wordt meegegeven -dat heeft tijd nodig voordat het beschikbaar word voor de plant. Dus als je toch echt wilt spoelen met bio voeding dan zou je minimaal 18 dagen van te voren moeten stoppen met voeden. Of het echt veel invloed heeft op smaak weet ik niet..

    #78
    Ik was eens bij biocanna aan t kijke dees week en zag op hun schema wel een weekje spoelen staan , weet niet of dit ook bij biocanna is.
    Zelf nog niet biologisch gekweekt dus weet niet of het uberhaupt nodig is bij biologisch... Als je buiten kweekt in de grond wordt er toch ook niet geflushed
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      In de volle grond wordt ook niet echt bij gevoed.

    • Cleargreen
      Cleargreen commented
      Editing a comment
      Daar zou ik niet zo zeker van zijn Rreppellsteeltjam.
      In de volle grond kan op allerlei manieren bij gevoed worden, biologisch dmv dierlijke mest, allerlei vloeibare preparaten or met synthetisch voeding.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Het kan wel maar meestal is het goeie grond of hij is voorbewerkt waardoor bijvoeden niet nodig is.

    #79
    Attached Files
    Last edited by Brandnetel; 15 May 2019, 16:08.

    Comment


    • kees49
      kees49 commented
      Editing a comment
      55gram

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Tegek hoor! Die toppen gaan nog flink zwellen verwacht ik. Misschien moet je je verwachtingen wat bijstellen!! Naar boven dus, das altijd goed!!

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      55 gram staat genoteerd, kees49
      Gasten 20-30 gram
      Last edited by Brandnetel; 16 May 2019, 20:35.

    #80
    Die gaan lekker
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    Comment


    #81
    Ja, het gaat echt lekker. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van deze haze. Nog een paar weekjes en dan gaan ze om. Daarna nog drogen en curen. En daarna ... Good times !!

    Comment


      #82
      Dag 73 sinds het uitkomen van het zaadje.

      Mijn kruidentuintje staat er goed bij. Inmiddels heb ik de voeding aangepast naar 2 ml canna flores + 2 ml bio boost per liter. Deze week wil ik nog voeden en dan nog een aantal weken spoelen. Ik zie nog geen gele bladeren, op een paar eerste grote oude bladeren helemaal beneden na, ziet alles er nog fris uit. Ik heb begrepen dat dat tegen het einde aan anders gaat worden? Of misschien wanneer ik stop met voeding geven? De toppen zijn in ieder geval mooi aan het zwellen en het einde van deze autoflower begint in zicht te komen. Nogmaals, het valt me helemaal niet tegen voor een huis-tuin en keukenkweek (je mag dat laatste letterlijk nemen ) Hieronder nog wat foto's.

      Toedels
      Attached Files

      Comment


        #83
        HULP GEVRAAGD - HULP GEVRAAGD - HULP GEVRAAGD

        Beste forum leden,
        Ik vind het moeilijk te bepalen of deze plant voor de bijl mag of niet. Daarom vraag ik aan Takketoelli Weske Remco en Flip Hasjkip hun expertise. Wat vinden jullie ervan? Ik zie al behoorlijk wat Amber trichomen. De bloeihaartjes zijn 80% bruin. Wat moet ik doen? Help ...

        ​​​​​​​
        Attached Files

        Comment


          #84
          Ze bloeit toch pas een week of 6 ? (sinds 9 april?)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #85
            Hee QnQ, fijn om al zo snel een reactie te krijgen, dat is correct. Ik ben confused omdat mijn bloeiharen al zo bruin zijn en ik al zoveel amberkleurige trichomen zie. Maar inderdaad, ze bloeit ongeveer een week of zes, give or take a few days ... Ik wil natuurlijk niet te vroeg, maar zeker niet te laat zijn met omhakken. In de omschrijving staat 2 weken ontstaan / 2,5 weken vegetatief / 10 weken bloei. Ik zit nu in week 11 dus ...
            Last edited by Brandnetel; 18 May 2019, 09:40.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              2 weken ontstaan ? Ghehe...ze weten van gekkigheid niet wat ze moeten schrijven of een slechte vertaling.
              Bij autoflowers kun je bijna altijd uitgaan van 3 maanden dus daar zit je bijna aan met 11 weken.

              Te laat ben je pas een week of 3 na de optimale oogsttijd dus dat gebeurt niet zomaar.
              Tijdens het drogen raak je zo'n 80% gewicht kwijt dus ik zou ze nog wel een paar dagen geven.
              Hoe dikker hoe beter, maar het ligt er ook aan hoe het jou uitkomt natuurlijk.

            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              Bedankt QnQ Ik ben een stuk minder confused now. De toppen zien er al lekker vet uit, maar als die nog vetter worden, Jihaa, des te beter !! Ik wacht dan inderdaad de 3 komende weken af ... will keep ya informed !!

            #86
            Heyy 6 weken das wel heel snel , te laat ga je zeker niet zijn ?

            Maar inderdaad als je inzoomt op de foto's zijn er al wel veel bruin oker kleurige trichomen
            te bespeuren !!


            Je kunt misschien al eens een topje drogen en eens proeven of dat je al iets voelt !!!

            bud-marijuana-gallery-trichomes_colors_harvest_original.jpg

            👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

            Comment


              #87
              Remco Ik zit nu in week 11 sinds het ontkiemen. Ik zou nog 3 weken moeten, volgens het boekje ... volgens mij zit ik ongeveer op plaatje 3, half cloudy/half amber, maar ik vind dat moeilijk te beoordelen, omdat dit voor mij de eerste keer is dat ik zelf kweek. 6 weken is dus inderdaad heel snel, te snel volgens het boekje. I am confused ... Ik zal eens een topje drogen en dat proberen. Will keep you informed !!

              Comment


                #88
                Ik zou toch nog even wachten....
                Het kan nog weken duren voor dat alles echt helemaal amber is en je te laat bent!!!

                De ingedroogde bloeiharen(de bruine)
                moet je niet naar kijken die had ik in 3e week bloei al ertussen zitten...

                kijk even naar de onderste toppen hoe daar de trichomen eruit zien(beste is meerdere plekken te kijken)
                De laatste weken gaan ze juist goed aandikken en worden ze steviger....

                4,5 weken voorgroei
                dan nog 10 weken bloei
                ik zou proberen om ze zo lang mogenlijk te laten staan.

                ze mogen nog 3 weken zegt bloeitijd zelf probeer zoveel mogenlijk in de buurt te komen van de officiele weken je haalt dan het meeste uit de autoflower zou zonde zijn om nu te oogsten terwijl ze nog wat dikker/voller kunnen worden.

                Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                Comment


                  #89
                  Weske Bedankt voor je reactie. Ik zal zo eens naar de onderste toppen kijken, hoe het er daar voorstaat met de trichomen. Ik vond de toppen al lekker dik maar als ze nog dikker worden, des te beter !! Ik zal de komende weken in de gaten houden. Thanx again !!

                  Comment


                  • Weske
                    Weske commented
                    Editing a comment
                    Graag gedaan...
                    Ja moet je nagaan dat er zeker nog wat extra grammetjes vanaf kunnen komen in 2 a 3 weken

                  #90
                  Wat Remco al zei, je kunt een top oogsten, over een dag of 4 is het rookbaar en dan kan je het effect leren kennen. Kijk naar de trichomen op de calyxen, niet op de blaadjes.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                  • Weske
                    Weske commented
                    Editing a comment
                    Planten zijn pas 6 weken flip zitten net over de helft van bloeitijd die ze nodig hebben

                  • Brandnetel
                    Brandnetel commented
                    Editing a comment
                    Bedankt Flip Hasjkip Ik heb op jullie aanraden een klein topje, met de meeste amberkleurige trichomen, afgeknipt. Ik zal die over een paar dagen eens proberen en mijn bevindingen hier posten. Ik zal ook eens goed naar de calyxen kijken.

                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Ow 6 weken, dan mogen ze nog wel even inderdaad.
                Bezig...
                X