Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
De toppen beginnen zich goed uit te vullen en zijn al aardig hard aan het worden. Zelfs de kleinste topjes zijn hard aan het worden. De trichomen zijn nog lang niet allemaal amber, nog lang niet. De toppen worden ook steeds groter. Morgen gaat ze hier weer de gehele dag naar buiten, het wordt dan stralend weer.
I love it, when a plan comes together.
Flip Hasjkip had mij hier al voor gewaarschuwd en is nu werkelijkheid geworden. Gelukkig moet ze nog maar anderhalve week, dus maak ik me niet echt zorgen. De bladeren met deze eitjes verwijder ik handmatig. Weten jullie misschien van welk insect deze eitjes zijn?
Mieren in de buurt? Die ook aanpakken. Als je nog iets wilt doen he.
Bladluizen zijn de koeien van de mier, en ze beschermen deze tegen vijanden. Zo op het eind niet te druk om maken nee, maar ik weet wel dat ze verdomd lastig uit de toppen te halen zijn. Plakken enorm aan de trichoompies
Vandaag heb ik mijn mierenlokdoosjes ook weer uitgezet. Ik heb op mijn balkon van drie hoog gewoon een mierennest....huh????
Nee, gelukkig ook geen mieren in de buurt. Ik ken hun relatie tot de sappige, zoete bladluis. Ze zijn inderdaad lastig te verwijderen tussen de toppen. Die zijn zo plakkerig, dat ze geen kant op kunnen. Hoe doe je dat dan, wanneer de toppen gedroogd zijn? Ongetwijfeld rook je er dan een paar op? Bah, vies, zou je zeggen. Maar als je je dan bedenkt hoe roze koeken die lekkere zachte, roze vulling maken .....
Als je nog maar 1,5 week hoeft zou ik mij er niet te druk om maken, komen vast ook weer natuurlijke vijanden langs. Dat is het mooie van buiten kweken.
Het blijkt dus om zwarte bladluis te gaan. Nu is het niet zo dat de gehele plant onder zit. Gelukkig niet, her en der een paar zwarte bolletjes aan de onderkant van het blad. Een paar oplossingen ben ik tegengekomen.
1. Met koude waterstraal wegspoelen. Luizen houden niet van koud+nat.
2. Brandnetel gier maken en mee inspuiten
3. Kaneeloplossing spuiten
4. Lieveheersbeestjes
Of gewoon handmatig hier en daar een beestje handmatig weghalen en me niet al te druk maken omdat ik volgende week in week 14, laatste week zit?
Hopelijk is onderstaande insect a natural born luizenkiller
Ja, die heb ik gezocht in de tuin, maar helaas niet kunnen vinden. Wel een stuk of 5 kleinere lieveheersbeestjes. Die zitten nu op de plant. We zullen zien ...
Nog een goede week en als de trichomen dan de juiste kleur hebben, gaat ze om. Het is ondertussen echt een lekker bossie weed geworden. Ik wil hierbij alvast iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan dit topic en die dit topic van de nodige humor hebben voorzien. RemcoTakketoelliganjagastFlip HasjkipWeskeGreen MambaQnQ en natuurlijk iedereen die ik vergeten ben. Jullie waren de max. Ik ga na de oogst nog een nabespreking geven, dus jullie zijn nog niet van me af.
De luizen verwijder ik met een wattenstaafje en voor de rest is het wachten tot bijltjesdag. Nu ik gestopt ben met voeding, treedt het verval snel in en worden de bladeren geel en bruin. Tja, er is voor de rest niet veel meer te melden, dus ik groet jullie en natuurlijk de ...
Graag gedaan hoor
Maar je hebt het toch echt zelf gedaan, een kweekje volgens het boekje!. Als iemand dat boekje over heeft....hehehe
Ze is nog flink opgezwolle he
Ik ben happy dat ik iets heb kunne bijdragen aan uw mooi
kweekverslag , tis zeker nog niet gedaan leg de kettingzaag
al maar klaar om die bomen om te leggen !!
Zeg die hebben nog al kunnen genieten in't zonnetje zeker !!
En dat vlak voor dat Killlllllllllll-Billlllllllll langs komt !?i
Sterkte , nog tien keer slapen en dan mag je die teven eens goed
onderhanden pakken , laat u maar eens goe gaan dan !!!
Remco Vanaf de pruikjes ongeveer 9,5 week. Dan zou ze nog ongeveer een halve/ hele week moeten bloeien volgens het boekje. Lange bloeitijd, want Amnesia haze (Althans, dat zeggen ze toch. Mij kun je alles wijs maken ... )
T'is eigenlijk heel simpel , de moment ze rijp zijn oogsten ,
al duurt het 12 weken of 13 ....
Niet echt op af gaan over hun beloofde bloei weken , dat loopt
bijna altijd uit , ze hebben tegen mij al is gezegd de moment dat
jij denkt dat ze rijp zijn doe er dan nog maar een dikke week bij !!!
Comment