Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Buitenthread 2012

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LR2's Buitenthread 2012

En die witte plekken zijn inderdaad meeldauw, zoals ik al eerder zei in dit verslag.
    Ok dat had ik even over het hoofd gezien excuses

Comment

LR2 hoe gaat het daar?
      Krijgen we een update?

Comment

mooie plantjes ondanks de problemen en de bob is ook mooi geworden!
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oke duidelijk
            Ga zo door

Comment

LR2's Buitenthread 2012

Goed bezig, ben wel benieuwd naar al die mooie kruisingen :-p

Comment

Ben zo wat aan het rondvragen: Oogst je met zicht op de pistels of de trichomes?
                Resident in Tenerife, Spanje.
                3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Comment

Vroeger op de pistils; 90% bruin is klaar voor de oogst. Tegenwoordig zoek ik wat beter en zodra er wat amber te bekennen is, oogst ik op het oog: als ik in twee dagen geen groei/zwelling meer zie, dan is het rijp. Maar zo nauw komt het allemaal niet heb ik besloten, gewoon doen wat goed uitkomt. Liever een week te vroeg dan alles vol met rot. Mijn gezondheid is me meer waard dan een perfect wietje. Ieder jaar nieuwe lessen en het belangrijkste is dat je niet alles van iedereen aanneemt. Jij zult 't moeten roken uiteindelijk, en als je zelf tevreden bent dan valt er niets te klagen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Cream Caramel de goede baan op gaat en ik (waarschijnlijk) genoeg (zal hebben) heb om eens grondig het verschil te testen komt een usb-microscoop goed te pas.

CON: Microscoop kost geld.

Maar!, als ik eerlijk mag zijn: van de twee planten die ik al heb gehad is er nog nooit een slecht weedje van gekomen, jup, de ene wat sterker dan de andere maar dat kan ook aan de strain liggen en niet aan de trichomes zelf.
                    Resident in Tenerife, Spanje.
                    3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Comment

Ieder zijn ding natuurlijk. Zonder microscoop kun je het trouwens ook goed inschatten, maar je moet wel met je neus bovenop de plant zitten. Zolang je trichomen milky zijn, kun je nauwelijks verkeerd zitten. Dan is de THC al gevormd maar nog niet afgebroken (wanneer hij amber is).

Comment

We zijn aan het eind van dit kweekseizoen. Dit verslag zit er ook bijna op.

Tijd voor een samenvatting:

Lowryder #2

Breeder: Origineel Joint Doctor, dit is een F2 of later.
                        Prijs: Verkregen door ruilhandel. Azarius rekent 4,50 per regulier zaadje.
                        Genetica: Volgens Jointdoctor: Santa Maria x Lowryder (#1)
                        THC : 12-14%

Cijfers (0/10)
                        - Uiterlijk : 4. Lelijke toppen met veel groot blad, lompe takken en vervelende bladstelen.
                        - Compactheid : 5. Prima, maar mag compacter. (korte afbloei!)
                        - Geur : 4. Ruikt nog als droog gras, sommige gecurede ruiken heerlijk zoet maar niet alles.
                        - Smaak : 7. De santa komt goed terug.
                        - Trichomen : 7. Prima trichomenvorming.
                        - Opbrengst: Goed.

Autohaze x Lowryder #2

Breeder: Origineel is onbekend, dit is een F1 van een collega hier.
                        Prijs: Verkregen door ruilhandel. Onbetaalbaar.
                        Genetica: Lowryder #2 en een onbekende Autoflower Haze
                        THC : Onbekend, ik gok tussen 10-15%

Cijfers (0/10)
                        - Uiterlijk : 6. Deze toppen zijn lekker vol en compact, veel klein blad wat je er makkelijk af wrijft. Weinig takjes en datsoort grut.
                        - Compactheid : 7. Prima, maar mag compacter. (korte afbloei!)
                        - Geur : 7. Ruikt erg lekker fris, maar naarmate hij langer cured komt de haze toch meer naar voren.
                        - Smaak : 8. Als haze mix van de Jetset/Dreadlock, kenners kennen 'm.
                        - Trichomen : 8. Plakvingers en een waas binnen in de plastic zak.
                        - Opbrengst: Prima.

Ook deze plant heeft niet zijn volle potentie mogen bereiken. Hij geurde heerlijk, en doet dat nu nog steeds. Ik denk dat dit soort hybrides gauw de markt zullen gaan veroveren. Een lekkere wiet, die (nog) niet te potent is en makkelijk te kweken is. Ik wist in het begin niet wat ik mocht verwachten, behalve dat er haze in zou zitten. De uitkomst is me reuze meegevallen. Dit is tot nu toe mijn favoriet van het jaar. Bij het grinden komt je een dennen-achtige geur tegemoet, die even later plaats maakt voor wat zoeters. Een soort naaldboswandeling in de zomer dus. Rokertje is ook al licht, een enkele keer zwaar op de keel en heeft iets weg van zoetere citrusvruchten. De kamer vult zich gauw met een lekkere wietlucht. De high die hier af komt is gezellig en het blijft lastig om stil te zitten. Voor iemand die bijna alleen blowt in de avond voor het slapengaan, is dit dus een afrader. Blowen voor het slapengaan is sowieso een afrader, want het verpest je slaap-waak-ritme (duidelijk op EEG, alles speelt zich verkort af) maar ik doe het toch, want hij is zo lekker. Overall een 7,5. Deze blijft in het assortiment!

Aantekeningen: goed voeren! Doet het goed in pot, droge voeten. Ook hier, later beginnen met bloeivoeding. Grond luchtig houden doet ze goed. Niet te dicht op elkaar zetten.

Autofem Amnesia

Breeder: Growerschoice
                        Prijs: 20 euro voor 5 zaden
                        Genetica: /
                        THC : /

Cijfers (0/10)
                        - Uiterlijk : 9, voor een buitenwietje zijn dit de mooiste toppen die ik tot nu toe heb gehad.
                        - Compactheid : 8. Volle, harde, dikke toppen.

- Smaak : 9. Erg lekker, goed zoet.
                        Iets wat met Amnesia uit de shop niet zal lukken. Hij houd 't een uurtje goed vol om lomig stoned te zijn, waarna hij snel afzwakt tot een nuchter einde. Als cannaseur zeg ik dat de naam verkeerd is gekozen, maar wel de juiste richting op wijst qua smaak. Prima jointje om aan het begin van de avond een keer aan te steken, en lekker zo af en toe een hijsje van te nemen.
                        Autofem Mazar

Breeder: Growerschoice
                        Prijs: 20 euro voor 5 zaden
                        Genetica: 'Ontstaan uit een kruising met een indica'
                        THC : 'hoog'

MAZARBUD.jpg

Cijfers (0/10)
                        - Uiterlijk : 6, rare sativa-trekjes. Pistils op stokjes die boven de toppen uitsteken, rare vormen.
                        - Compactheid : 5 fluffy.
                        - Geur : 7. Heeft veel weg van bosfruit, doet me denken aan bramen. Erg fris en fruitig!
                        - Smaak : 6. Ik vind hem niet optimaal, niet goor maar ook niet super lekker.
                        - Trichomen : 8. Ramvol, of is dat de meeldauw?
                        - Opbrengst: laag.

Laat ik beginnen met het gegeven dat dit een FREEBIE was. Een gratis zaadje dus. Ik hoor er niet over te klagen, dus ik zal me in moeten houden. Ten eerste zal ik deze soort nooit zelf aanschaffen. De schimmelresistentie en de opbrengst zijn dermate laag dat het niet loont om hem te plaatsen. Buiten dat, is het een interessante kruising om te zien bloeien. Deze plant maakt rare sprongen, van drie-weg vertakkingen (i.p.v twee, zoals normaal) tot atypische topvorming. De plant groeit langzaam, kan goed tegen droge voeten en geurt niet erg heftig. Toprot kwam weinig voor, maar de luizen vinden hem heerlijk. Doet het prima met veel voeding, ook prima zonder. Ik haalde circa 20 gram fluffy toppen van deze plant. In vergelijking met de Amnesia, is dit dus een vliegenpoepje. Al met al, heb ik er geen spijt van dat ik hem een pot heb gegeven, maar ik ben blij dat ik er niet voor betaald heb. De geur is overheerlijk, de roker over het algemeen erg licht. In de kamer ruikt het als de rookruimte van een coffeeshop. Mijn advies is: koop een ander soortje, of zet deze guerilla in de volle grond. Het is, in mijn optiek, de moeite niet waard. Als hij meer zou opbrengen en sneller zou groeien, zou dat al een boel schelen. Hij zat als enige plant in de tuin onder de meeldauw. De hoge schimmelresistentie die aangegeven staat op de website, is een leugen.

Aantekeningen: nope. Deze komt toch niet meer terug.

Royal Dane

Breeder: in dit geval Damn Nice
                        Prijs: verschilt nogal eens.
                        Genetica: Wie dit weet, mag het zeggen!
                        THC : ?

RDBUD.jpg

Cijfers (0/10)
                        - Uiterlijk : 7. Ziet er goed uit, formaat telt in dit geval zwaar.
                        - Compactheid : 5 fluffy.
                        - Geur : 7. Ik vind hem erg zuur, mijn culinaire homies vinden hem juist zoeter dan de amnesia. Een combinatie van zoet en zuur dus, alsof je een snoepzak lostrekt.
                        - Smaak : 5. Niet zo lekker, erg hard en donker.
                        - Trichomen : 6. Je ziet er niet veel, maar je voelt ze wel.
                        - Opbrengst: BOEM! Maar het is een flinke plant natuurlijk. Toch vind ik de opbrengst hoog genoeg om deze als 'vaste plant' in de tuin te zetten. Een 4 liter volume aan toppen.

En Bob Marley Sativa dan?
                        Breeder: in dit geval Dutchseedsexpress
                        Prijs: verschilt nogal eens. Google maar eens. Gemiddeld 20 euro voor 5 stuks.
                        Genetica: Wie dit weet, mag het zeggen!
                        THC : Vet mega hoog volgens de breeder.

GEEN FOTO. Want dat is hij niet waard.

Cijfers (0/10)
                        - Uiterlijk : 0.5 kut.
                        - Compactheid : 2 fluffy, toppen van 2cm.
                        - Geur : -10. hennep.
                        - Smaak : nog niet klaar.
                        - Trichomen : -5. hennep.
                        Was het dat LR2?
                        Ja, ik heb weinig meer toe te voegen aan dit verslag. Bedankt voor het lezen allemaal! Ook erg bedankt voor de leuke reacties, daar doe ik het voor! Of ik volgend jaar een nieuw verslag begin, dat weet ik nog niet. Ik houd het namelijk niet voor mezelf bij, maar voor jullie. Ik ken het reilen en zeilen van het kweken inmiddels. Dat mag ook wel na 5 jaar aankloten en anderhalf jaar hulp van jullie hier. Ik blijf wel lid hoor, dus jullie zijn niet van me af. Wat wel af is, is deze kous. Hij gaat in gripzakken de kast in en zal me een boel plezier brengen in het komende jaar. Ik gun jullie een zelfde kous.

FIN.

Comment

LR2's Buitenthread 2012

Trof verslag man!

Ik heb met veel plezier gelezen en de nodige dingen mogen leren uit je verslag!

Doe volgend seizoen gewoon maar weer een verslagje, ik zal het anders in iedergeval missen!

Greetz,

xslt66x

Comment

He LR, wat een prachtig einde. Mooi omschreven. Blijft jammer van Bob. Was idd een veelbelovende naam. Maar zo zie je maar dat alleen een naam niets zegt.
                            Ik hoop wel dat je volgend jaar weer wat te schrijven hebt. Ik heb van je verslag genoten in elk geval. Dank je wel daarvoor.

Ik wens je veel rookgenot en plezier de komende maanden. Geniet van de winterstop en volgend jaar weer een frisse start, vol goede moed en nieuwe verrassingen.

Groetjes, Kinky

Comment

Bedankt voor een buitenseizoen vol tips , en krachtig afgesloten met je soortjesverslag .

Comment

Heel erg mooi verslag en toch weer wat lekkers te roken. Volgend jaar weer wat betere soortjes zoeken voor buiten.

Comment

Bezig...
                                X