Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Weer een korte update:
De autohaze is voor de 1/3 geoogst. Ik hield de pistils in de bladoksels goed in de gaten, en vandaag heb ik de eerste rot gespot. De hoofdtop (ter grootte van een deoderantfles) is eraf. Ik moet nu met moeite mijn vingers van het toetsenbord sjorren, dus dat is goed nieuws. De trichomen begonnen langzaamaan amber te verkleuren, dus ik denk dat hij rijp genoeg was om van de plant te komen. Ik houdt wel van een wietje-light, bewegen en bezig blijven vind ik wel prettig om te doen namelijk.
En voor de oplettende lezers: als ik iets te vergeven heb, of te ruilen, je ziet het vanzelf op de marktplaats. Ik reageer vanaf nu niet meer op PM's met dat soort vragen. Geen uitzonderingen, behalve de mensen waarmee ik afspraken heb gemaakt. Ben jij daar geen van? Too bad, je hoeft het niet te proberen..
Wat gebeurt er verder in tuine LR2?
Nou jongens en meisjes, er gebeurt veel. Ik kwam vandaag een man tegen, ik had zijn zaad kunnen aftappen, maar in plaats daarvan heb ik zijn kop de grond in gestampt en met wortel en al uit de grond getrokken. Hij stond namelijk geilig te loeren naar alle dames, de smeerpijp. Compost is het resultaat over wat weken.
Ik heb de amnesia voor de derde keer bestoven met autohaze(xlowryder#2) en ik hoop dat er wat zaden tussen komen. Ook de royal dane heeft een beginnend topje vol stuifmeel gekregen. Gewoon, kado.
Alles heeft een flinke laatste mestbeurt gekregen, de pokon Bio fruitmest is niet zo sterk. Geen wonder dat ze beweren dat verbranding van bladpunten nagenoeg onmogelijk is. Vanaf nu krijgt alleen de Mazar verder nog wat groeipoeier om wat hoger te komen. De rest krijgt vanaf het moment dat het nodig is, enkel nog water of water met Canna Flores.
De Amnesia staat trouwens te nat. De dames zijn er zelf niet zo blij mee, of nouja eentje dan. Die begint meteen met gele bladeren te smijten en moeilijk te doen. Terwijl de dame ernaast (in diezelfde pot) nergens last van heeft. Gek dat het zo kan gaan. Maar ja, zoveel vrouwen, zoveel wensen. De een shopt graag en wilt dat je al haar verhalen hoort, de ander geeft er niets om.
Bob, ach bob, kutplant. Heeft vandaag een handvol mest gekregen en nu ga ik er niet meer aan komen. Ik heb er drie stekjes (met wortel) van in de volle grond gezet, misschien wordt dat wel wat. Ach, wie maak ik wat wijs?! Het wordt niks, maar het is goede tuinvulling.
Royal Dane gaat lekker de pubertijd in, puistjes hier en daar en flink wat haar in de oksels. TMV waar hij al lang last van heeft (denk ik, gezien de typische bladverkleuring), lijkt niet erg te deren.
Ik heb nog wat LR2'tjes in de volle grond staan, maar dat lijkt niet veel soeps meer te worden. Tenzij de nazomer prachtig wordt. Die staan nu 5-15 cm hoog.
Ik heb ook nog twee royal frisians staan, die gaan gestaag en komen -als het dames zijn- vanzelf in een grotere pot of in de volle grond terecht. Ik heb er nog niet echt een plan voor, maar zaad ga ik geen twee jaar bewaren buiten de koelkast. Het zou moeten kunnen, maar dan verkijk ik mezelf daar op volgend jaar. Dit jaar deden ze het al niet zo best. Nu weet ik tenminste dat die zaden op zijn
Slecht nieuws gekregen van de boeren gisteren. In de regio zijn ze bezig met proefvelden voor Hennepproductie als veevoer. Daar zou meer 'prik' in zitten zodat andere voeding als mais beter verteerd wordt. Ik heb er de ballen verstand van hoe koeien werken, dus daar ga ik niet verder over door. Er zou nu 2 vierkante kilometer staan.
Ik heb geluk met mijn autoflowers, maar wanneer de hennep in bloei gaat, loop ik kans op een boel verdwaalde zaden in mijn eigen planten. Even goed iedere tak, die ik zelf bestoven heb, markeren dus! Ik ben wel blij dat ik daarvan op de hoogte ben nu. Bedankt boeren!
De update is eigenlijk redelijk lang, voornamelijk omdat ik even lak had aan correct alinea-gebruik, ik houd dus maar weer op!
Die rotte boeren ook altijd pf. En niet even aan jouw vragen of dat voor overlast zal zorgen bij je prachtige harem.
En dan Bob, je arme eigenwijze Bob. Ik hoop dat haar jonkies je gaan verbazen
Leuke update! Leuk om te lezen
Vooral je verhaal over je Amnesia's
En tjaa Bob, zet die maar in de hoek in ze eentje, misschien dat hij dan snapt dat hij net als de andere goed zijn best moet doen!
Daar vraag je me wat B0riis! Ik ben nu hard bezig de warmte te ontsnappen, zoals je misschien weet zitten we midden in een hittegolf. Op de zolderkamer, waar ik nu zit, is het 34 graden. Ik vind het even belangrijker om te gaan zwemmen, dan om kiekjes van de dames te maken. Maar! Morgen heb ik waarschijnlijk alle tijd, en een opgeladen camera. Je kunt dan meer verwachten
DSCF3999.jpgDSCF4002.jpgRoyal Dane in bloei DSCF4025.jpgDSCF4004.jpg Massale wormensterfte door de warmte en water. Bob kijkt weer groei, nog eens geknakt. Hij heeft een handvol Pokon Biovoeding gekregen en lijkt weer lekker te willen gaan. Wacht maar af, dit zal wel weer mislopen. DSCF4003.jpg De getopte amnesia autoflower.
Weinig woorden, veel graden celcius, geen weer om binnen te zitten! Holladijee
Bob heeft gewoon wat liefde nodig Veel tegen praten, beetje knuffelen enzo whaaaa.
Ziet er goed uit de rest. Bijna alle rest, die wormen niet en die gevleugelde creaturen in je carnivoren zien er minder happy uit.
Idd, het gaat lekker! Bob is nu mooi donkergroen, maar blijft kuren hebben hoor.
De Amnesia's staan vol in bloei! De ene wordt paars en de ander is bijna aan het eind van haar latijn. Beiden hebben ze verschillende tekorten (de een N, de ander Ca) dus het is een herfstpartijtje van een jewelste! Ze ruiken heerlijk!
Nu maar hopen dat de bestuiving geslaagd is, en de overige toppen bestoven zijn met autohaze in plaats van landbouwhennep.
Iedere plant in bloei heeft nu een paar van die magisch bevruchte pistils. Een kleine test onder spaarlamp deze winter, zal duidelijkheid geven over wat het is. Het autoflower-gen is recessief, ik zou dus bij een proefkweekje geen autoflower kenmerken terug moeten vinden als het bevrucht is door de landbouwhennep. Mochten ze binnen 21 dagen (op 18/6) toch een geslacht vertonen/ in bloei gaan, dan ga ik er vanuit dat het de autohaze was. Ik laat ze voor de zekerheid afbloeien onder 18/6.
Nu hopen dat we de komende regen zonder kleerscheuren door komen!
Hoe hoog zijn je amneesjes ongeveer nu ? Heb een ook een amnees af staan dat gekke ding tikt 1.35 al aan .
Die mazar is echt niet thuis te brengen als je aan het topje ruikt , ik hou het op bubblegum/ al47 geurtje . Het schijnt een behoorlijk schimmelproof soortje te zijn maar de vooruitzichten zijn vooral nat
Leuk verslag zo lr2 keep on going
Comment