Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Royal dwarf onder de Belgische zon?!? :)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x Royal dwarf onder de Belgische zon?!?

de herfst treedt in de plant,ze ziet er goed uit, wel ,mag je een beetje meer bloeivoeding meegeven. 1ml extra op 1L water

gr staff.

Comment

Eerlijk gezegd maak ik me toch wat zorgen er zitten beestjes langzaam de bladeren op te eten :s (foto's volgen) maar denk dat het te redden valt... Zou zonde zijn als k het bij de laatste loodjes nog verpest.
      @Stafford THX mate!!! Heb mijn kweekschema erbij gehaald en moest idd al lang wat voeding geven goed dat je me er ff aan doet denken...

Comment

The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Van lente tot herfst is een lange tijd... Het is lang goed gegaan maar de laatste maand is ze voeding voor rupsjes geworden, met stormweer 1 grote tak verloren, maar met het proberen te herstellen nog 2 extra takken afgebroken
          Heb massa stekpoeder op het breekpunt gegooid en in vruchtbare grond gestoken op hoop van zegen anders gewoon de boter in... Gele opgevreten bladeren hare Big Bangheid heeft een "Michael Jacksonske" gedaan from hero to zero en dan ook aan producten zitten, dan krijg je dat ... Denk nog net de oogst te halen. Lesje geleerd, doe mij maar auto flowers hoor!!! Veel meer plezier van
          IMG_00000074.jpgIMG_00000075.jpgIMG_00000076.jpgIMG_00000077.jpgIMG_00000078.jpg
          Last edited by smoking leo; 11 September 2013, 12:59.

Comment

Jakkes wat een ellende, hoop dat je alles onder controle hebt.

Blijven plukken aan de rupsen en op hoop van goede zegen.

Ik kijk mee.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Thx Escargot zal s gaan jagen en er 1tje proberen vangen voor op foto

Comment

Oh ik heb wel een idee

Ik heb dagen lang onder mijn planten gezeten, flinke knots erbij en rupsen geplukt.

Gewoon blijven plukken en op een andere plaats uitzetten, niet doodmaken.
                Er zijn al zo weinig vlinders over.

Ik heb uiteindelijk Capsanem gehaald, achteraf spijt van, met de hand ging prima.

Het zijn wel enorme vreetzakken die beesten.
                Voordat je het weet is je plant flink gehavend.

Comment

Hmm heb maar een drie a vier cocons in de plant gevonde... Gelijk heb je, zou ze zeker ni doden. Is zonde...
                  Maar vreten dat ze doen?! Had graag boter of thee getrokken van bladafval
                  GrtZ

Comment

Ja die cocons kan je laten zitten (als ze niet in de bloem zitten)
                    Daar heb je helemaal geen last van, die vreten niet meer.

De levende kruipsels, die krullen daar moet je op letten.

Ze zijn echt vreeslijk goed in hun schut kleur, gaan volledig op in het blad.

Comment

Escargot dit geloof je niet! Na 2sec jacht had ik al prijs... 1tje van 4mm heb foto genomen maar krijg ze niet online, moet er eerst wat wissen denk ik... Soit, blijf jagen en vermits ik dacht dat 4 cocons 4 rupsjes betekende heb ik er nooit erg op gehad dat ze MASSAAL AANWEZIG waren de eene na de andere plukken, denk 'ben hier klaar' maar als ik met een tak begin te schudden blijven ze eruit vliegen. Nu ben ik niet zo het geduldige type dus ben dan maar met alle takken gaan zwieren, rupsen vliegen eruit (1 van +-5cm en al?) gevolg tak nummer 4 naar de jeweetwel... Zal harde boter worden (misschien best he Hip)
                      Escar kun je dat product ook gebruiken als de plant al in bloei is?
                      Hou jullie op de hoogte want het is kantje boortje... Wish me luck

Comment

Ja dit kan je gebruiken als de plant in de bloei staat het is een parasiet.

En gewoon echt de planten met de hand blijven schoonplukken.

Desnoods ga je er bij kamperen.

Vandaag vang je een honderdtal morgen een 30 tal overmorgen 15 en daarna een hele tijd zoeken voor niets.

De rupsen doen nog niet aan voortplanting dus alles wat je eraf trekt is ook daadwerkelijk weg.

vlinder.jpeg
                        Last edited by Escargot; 11 September 2013, 16:07.

Comment

rotbeesten die rupsen en zo lastig te vinden, had zelf al 2 poppen gevonden onder t blad. Moeite waard op te zoeken, voor mij werkte t goed om gewoon n stoeltje neer te zetten en te observeren je ziet vanzelf wel wat beweging. Succes !
                          sigpic

Comment

Blijven die komen? Mijn plant staat bij wijze van spreken in quarantaine?! Er zijn al vier cocons uitgekomen... Blij voor de vlinder maar toch alle 4 op mijn buds en idd goede camouflage
                            Last edited by smoking leo; 11 September 2013, 19:41.

Comment

nee ze blijven niet komen, het gaat echt minder worden.

De cocon komt uit en er komt een vlinder.

Deze zal niet in de buurt van de plant blijven en dus geen eitjes leggen.

Alles wat je eraf plukt en afvoert is weg en komt niet meer terug.

Ik vind het persoonlijk tot nu toe de leukste bestrijdingsactie in de hele kweek.

Het kalmeert me enorm en ik leerde veel over mijn plant.

Nu weet je het voor jouw volgende kweek, iedere dag een uurtje nemen vanaf hete begin om te onderzoeken op Rupsjes.

Comment

Tja.. Frustratie zeker heb ook veel over mijn plant geleerd... Die moet ik nimeer hebben ik weet, m'n eigen fout ma zal't nog s zeggen VIVA AF'S ieder z'n ding he Escar, de 1 ligt lekker te chillen in Zuid Frankrijk en de ander moet zich haasten in't Stad

Comment

Bezig...