Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloeien of niet ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bloeien of niet ?

    Korting op 420shop
    Beste vrienden

    heb 6 zaadjes (2 die het deftig gehaald hebben) gekregen van een vriend de soort kende hy niet mr komt namelijk uit gambia, verklaard dit de paarse stammen. Iemand een idee van soortje ? .Ze zitten momenteel in 17 liter potten ( op de foto ziet u 1 plant). Nu weet ik niet of deze plant al aan het bloeien is. Ben deze week begonnen met om de 2 dagen canna flores terra te gebruiken om de 2 dagen elk 5 liter vermengd met die voeding is dus een bloeivoeding !.mijn grond is gewoon potgrond volgende keer haal ik growgrond in de shop ! Uit pure ontwetendheid heb ik in de groei 2 maal per week groeivoeding gebruikt voor terras plantjes. Plant is een kleine 2 meter en klein metertje breed zijn er nog tips en tricks die ik kan toepassen adhv de fotos die jullie zien.
    Naar mijn gevoel is de bloei te laat om nog van topweer te genieten of vergis ik me ?
    Als het lukt kan ik dan een minimum van 50 gram halen per plant? Heb ook pk13 14 bloeibooster weet dat ik dit 1 a2 weken moet gebruiken als de toppen tevoorschijn komen (dus ook zeker stoppen een week voor de slachting)
    BTW foto is van een plantje dat ik gebogen heb op 40 tal cm voor een 3 a 4 weken en duidelijk meer hoofdtoppen dan derest ben ik fier op trouwens !

    EXCUSES VOOR MIJN NOBERIJ , corrigeer me waar nodig

    dank u groeten orrel
    Attached Files

    #2
    Re: bloeien of niet ?

    u gevoel laat u in de steek, uw grijze massa heeft nood aan een beetje van de 1314topics omtrent bloeien en niet bloeiende planten, boeiende lectuur overigens ..
    google en de juiste vraag kan u vast sneller antwoorden en u hoefde zich helemaal niet te excuseren, u koos ervoor .. leve het vrije denken, al laat ik dat nu net liever aan anderen over ..

    over..je plantjes zelf kan ik enkel mijn achting uitspreken, mooie dingen, leuk buig en plooiwerk maar vooral erg leuke kleuring .. ben jaloers, echt waar ..

    toch maar een poging doen, klimaatsverschil en geduld .. twee tips van de exotische sluier

    Comment


      #3
      Re: bloeien of niet ?

      El guerilliero dank u voor je bydrage . Maar kweet dat by stressplanten waar het klimaat niet goed is de stammen kunnen kleuren, maar kheb toch zo een donkerbruin vermoeden dat het eerder aan de soort dan aan het klimaat ligt. Hoop dat ze tijdig bloeien ! Niemand die kan zien of ze bijna bloeien of ze in hun voorbloei zitten ?


      Mvg orrel

      Comment


        #4
        Re: bloeien of niet ?

        Ik denk dat dat een moeilijk verhaal wordt in ons klimaat als je deze buiten laat.
        Aan het blad kun je zien dat het hier om voornamelijk Sativa genen gaat.
        Die zijn gewend aan kortere dagen, dus duurt het langer voor ze bloei laten zien, deze kan nog wel eens zo hoog worden in de volle grond !
        Ik denk dat je wat vroeg bent met de bloeivoeding, omdat ik nog geen bloei zie, de plant heeft er nog niet veel aan dus er blijft voeding in de aarde achter.
        Zolang een plantje groeit, heeft ze meer aan groeivoeding, je kunt ze met voeding niet in bloei dwingen.

        Paarse stam ligt aan de genetica, anders zou het niet zo mooi egaal overal paars zijn, ik heb dit wel vaker gezien.
        Ziet eruit als een leuk soortje, moeilijke plant, buiten zal ze misschien in december/januari klaar zijn als het zolang zomer blijft.
        Sativa's bloeien vaak ook veel langer. Sommige landrassen kunnen wel 10-20-30 weken bloeien !
        Binnen zou het wel kunnen als je de tijd en ruimte en voldoende HPS hebt hangen, cementkuip, scrog-gaas op 50-100cm boven de pot en een tapijtje weven.

        Het lijkt me een interessant soortje, mooie kleuren, veel werk, maar niet voor buiten in ons landje ben ik bang.
        Stel dat ze volgende week bloei laat zien, moet je daar de bloeitijd bij optellen, en dan is ze klaar.
        Duimen maar dat het maar 10 weken zijn.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: bloeien of niet ?

          20130903_095708.jpgBest ,

          Omdat ik de derde week van augustus nog geen echte bloei kon waarnemen ben ik ze gaan verduisteren op de derde week van augustus nu een weekje dus , van half 9 smorgens buiten tot half 9 s avonds. Als u spreekt over kortere dagen kan kk deze dan beter mr een licht periode van een 10 tal uur geven ? Of doe ik het goed zo. Heb nu nog wat recentere fotos misschien dat jullie kunnen waarnemen of er binnenkort bloei periode kan verschijnen . Heb namelijk niet de mogelijkheid om een binnen kweek aan te gaan . Volle grond is geen optie want ik heb kunstgras . Het is mijn eerste kweekje dus voor mij moeilijk te zien wanneer een bloei periode in aantocht is .

          dank u voor de waardevolle tips en raad

          mvg orrel20130901_132306.jpg20130901_132306.jpg20130901_132306.jpg20130903_095651.jpg20130903_095651.jpg

          Comment


            #6
            Re: bloeien of niet ?

            zonder kijken dacht ik dat de bloei bij een snel type weed over een kleine week zichtbaar zou zijn .. het varieert een beetje tussen 2 en 3 weken na het begin van het verduisteren .. dus echt zien zal er waarschijnlijk nog niet inzitten nu.. al zie ik toch hier en daar haartjes dus het zou wel eens een heel snel soortje kunnen zijn .. je weet het heel zeker over een week

            Comment


              #7
              Re: bloeien of niet ?

              Oke dank je wel nog es een detail foto met de gsm getrokken da kan miss begin van de bloei duiden kenners mogen reageren 20130903_105147-1.jpg

              Comment


                #8
                Re: bloeien of niet ?

                Witte haren duiden op bloei en die heb je nog niet
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: bloeien of niet ?

                  Het duidt op beginnende bloei. Ik zie hier en daar wat witte puntjes verschijnen. Maar zoas Q zegt, kan het goed tot januari duren eer je kan oogsten. Ik heb hier nog een indica die ook nog niet peinst over bloeien. Moet ze zelf weten, maar het dringt wel. Ik wacht het geduldig af.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: bloeien of niet ?

                    Heeft het dan feitelijk nut dat ik hem verduister van 20.30tot 08.30 en u zegt dat het pas kan zijn dat ie in januari misschien geoogst kan worden. Desondanks de koude in de december en januari ? Als ik er zeker van ben dat ik kan oogsten doe ik er moeite voor anders gaan ze mooi de compostbak in.


                    mvg orrel

                    Mvg orrel

                    Comment


                      #11
                      Re: bloeien of niet ?

                      Laat die plant gewoon buiten staan en laat de natuur zijn gang gaan .
                      Plant gaat vanzelf in bloei WANNEER dat zul je vanzelf zien da kan niemand hier zeggen
                      Maar bij de meeste gaat de bloei nu ongeveer klein beetje zichtbaar worden dus vermoed dat bij jou ook niet lang meer duurt

                      Gr Bella
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: bloeien of niet ?

                        Je kunt wel zeker zijn van een oogst, de vraag is enkel wanneer. Dat kunnen we niet zeggen..
                        Als je plant opeens in 6 weken afbloeit dan ben je ruim optijd. Oktober is geen gekke oogstmaand, laat je niet van de wijs brengem door al die autoflowers die al lang klaar zijn. Het feit datje gambiaanse sativa's hebt belooft wel wat rot-resistentie. Dus maak je geen zorgen! Geduld loont

                        ps. dat verduisteren is een slecht idee. Teveel stress voor jezelf en de plant, ook teveel moeite en het gaat vaker fout dan goed.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: bloeien of niet ?

                          Hey,
                          Zelf heb ik geen ervaring met buitengroeien maar heb hierover wel al een paar topics gelezen
                          misschien een idee om te plant 12u per dag af te dekken , dan gaat ie zeker in bloei
                          misschien wel een beetje knutselwerk met zo een grote plant en zal op tijd en stond het nodige werk vergen maar zal wel lonen
                          succes
                          Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                          groe(n)tjes for all

                          Comment


                            #14
                            Re: bloeien of niet ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door RufneckDeuce View Post
                            Hey,
                            Zelf heb ik geen ervaring met buitengroeien maar heb hierover wel al een paar topics gelezen
                            misschien een idee om te plant 12u per dag af te dekken , dan gaat ie zeker in bloei
                            misschien wel een beetje knutselwerk met zo een grote plant en zal op tijd en stond het nodige werk vergen maar zal wel lonen
                            succes
                            Blijf stil a.u.b
                            Lees is even de reacties hier boven waar gaat dat over..?

                            Comment


                              #15
                              Re: bloeien of niet ?

                              Beste vrienden ik val jullie nog eens lastig vandaag merkte ik toch wat meer witte haartjes duiden deze haartjes op beginnende bloei. Mag ik vanaf vdg maximil 14 weken bloei rekenen maximum ? 20130904_161831.jpg20130904_161831.jpg20130904_161831.jpg

                              vriendelijke groeten mannen trouwens aangenaam weertje voor de dames !

                              Comment

                              Bezig...
                              X