Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloeien of niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: bloeien of niet ?

Begin maar te tellen vanaf vandaag 8 weken.
    Beetje laat denk je niet?
    Maar het kan! Ze staat iedergeval niet in de weg en het is een mooie plant dus ze kan staan tot dat ze het begeeft en dat is pas als het overdag vriest

Wat betreft bloei voeding kun je nog even wachten.
    1 a 2 weekjes.

De geur komt nog wel.

Succes
    Last edited by Heribei; 24 September 2013, 18:36.

Comment

Last edited by Escargot; 24 September 2013, 18:37.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Zo staat de plant er hier ook bij, lekker kalmpjes beginnen te bloeien. De rupsen nog een kans geven, evenals de sprinkhanen die inmiddels monsterformaat hebben aangenomen. Heb ik nog een reden om naar buiten te komen. Patience is key. Of hartenjagen, net waar je zin in hebt.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dank u mannen ! Wat een top info is het niet erg dat ik terug over ga op groeimiddel kheb zo al groei bloei groei en nu terug bloei en nu terug overgaan nr bloeimiddel en over 2 weekjes terug groeimiddel . Ik veronderstel dat wat ik doe niet gezond is voor de plant maar zal ze over 4 tal dagen weer groei geven en over 2 weken bloeivloestof . Leuke leerschool hier echt waar !!! Ene pot blijft de grond vochtig na 3 dagen geen regen die laat ik nu ook wat uitdrogen goed idee veronderstel ik !! ???

mvg orrel
          Last edited by orrel; 24 September 2013, 18:57.

Comment

Ik zou in dat geval even een klein weekje alleen water geven.

Laat de plant even op adem komen, niet weer gaan wisselen van voeding.

Waarom, de plant gaat gevoeliger en gevoeliger worden voor stress, water,voeding,licht.

Door stress kan een plant Herma worden (tweeslachtig)

Als dit dan gebeurt heb je dit liever laat in de bloei. (liefst natuurlijk helemaal niet).
            Lekker de plant de laatste restjes laten gebruiken en dan fris beginnen. (met bloeimiddel)

Uitdrogen doe je niet,zuiniger met water,dat doe je. (grond mag, nooit uitdrogen).

Deeneplant heeft dan wat dichterblad dat de gehele pot overdekt, daarom wordt het water naast de pot gedropt.

Comment

Klein updateje , nog altijd geen geur dat verontrust mij een beetje maar wel mooie bloeivorming. Toppen reiken de 2 meter 50. Vertakkingen zijn stevig en flexibel.
              20130928_115415.jpg20130928_115446.jpg20130928_115318.jpg20130928_115103.jpg

groetjes

Comment

Hoe bedoel je dit verontrust mij.

Sommige planten ruiken helemaal niet, toch wordt je er zo stoned van als een aap.

Goed even een klein trucje.

Pak de steel even vast met je duim en twee vingers.

Wrijf even over de steel, ruik vervolgens snel aan je vingers.

Als het goed is, kan je nu toch wel een lekker geurtje ruiken.

Ik schat dat het een beetje ciroen achtig zal zijn.

Als je dan iets langer ruikt,krijg je een idee wat voor soort smaak de plant zal gaan krijgen.

Was je handen voordat je dit doet!

De plant zal pas echt beginnen te geuren in de derde en vierde week bloei.

Hierna zal ze in de ochtend (zeer)vroeg, haar walm flink sterker laten worden.

Comment

Hehe leuke tip !! En indd citroen achtig tot gewoon groenachtig geurtje. Jij toevallig al een idee naar einde bloei van deze plantjes ? Ik persoonlijk denk ook een mooi aantal grammen als ik ga oogsten . 6 a 7 "hoofdtoppen en vele leuke mooie vertakkingen.

Groetjes

Comment

Als jij de aanwijzingen goed opvolgt en niet in de toppen knijpt en wacht tot het bittere einde met veel geduld.

Kan je rekenen op een heel mooie oogst.

Reken dan maar eerder op hele mooie onsjes.

Zijn ze nog gegroeit trouwens,ik zie wel wat geel blad.

Comment

Ja ik denk op 3 weken tijd 10 a 15 cm . Ik dacht vooral bladvergeling omdat 2 weken geleden hun "schoentjes" te klein waren...? . Ik zie dat de plant veel kalmer en beheerster is in de grote potten . Ook doet het zonlicht van de laatste 5 dagen haar wel goed nu. Ook als ik de fotos vergelijk met deze van 2 weken geleden zie ik dat de stengels veel voller zijn. Dus stiekem hoop ik dat de bovenste topjes op de 7 hoofdbudden elkaar reiken en grote hoofdtoppen zullen worden . Kweet niet of het mogelijk is bij sativas?

Heb al een mooi plannetje voor volgend jaar in het achterhoofd;

Zelfde zaadjes binnen ontkiemen en sterk worden en dan overplantenin een lage ong 1.4 op 1.4 plantbak. 1 plantje in een hoek en in de daaropvolgende hoek ook. Dan als ze 1 meter hoog zijn zachtjes aan buigen dag per dag . Zodat de 2 plantjes elkaar kruisen en weer een hoek bereiken. Mooi gevulde bak . Dan 50 cm erboven scrognetje . Dan 70 cm erboven een geraamte waar ik een zwartzeil over kan trekken om vroeger in bloei te zetten.
                      Hehe is nog mr een gedachtje hoor

mvg orrel

Comment

Joh je kunt alle kanten uit, lees heel veel kweekverslagen.

Ook de secties van de trucs en kweektips.

Als de plant nog zo gegroeid is wel groeivoeding bijven geven.
                        De bladeren zijn een beetje geel weg aan het trekken,dit is voedingstekort.

Het is licht, maar toch.

Een sativa groeit tijdens de bloei,je kan bijna geen rekening houden met de voedingsschema's.
                        Geef deze week zeker nog wat groeivoeding mee.

Doe dit volgens de handleiding.
                        Plaats ook even mooie foto's van de toppen.
                        En laat ons zien wat die ruimte is tussen de hoofdtoppen waar je het over hebt.

Ik denk dat wat je vermeld normaal is.

De echte bud gaat zich pas vormen in de derde week bloei, je bent pas einde week 1

We zien eind volgende week weer verder.

Comment

Net groeivoeding gegeven normalitair geef ik ze om de 2 dagen 4 liter per plant ( als het niet regent). Laatse 2 keer gewoon water omdat ik de keer ervoor ( beginnersfoutje )1 maal bloeivoeding gaf. Daarna tip van jou escar om ze wat water gewoon te geven questie geen stress te laten krijgen .

voedingsschema volgen lijkt me moeilijk als ze buiten staat .gewoon weten wanneer overschakelen van groei naar bloei lijkt me byzonder belangrijk en de eerste keer toch niet evident.

Voila dinsdag post ik terug weer !!

Nu de fotos om te zien om de hoofdbudden 1 grote top zal worden of vele kleintjes byeen

20130928_134841.jpg20130928_134910.jpg20130928_134912.jpg20130928_134929.jpg

groetjes

Comment

dit is normale bloei.

Dat zit straks helemaal dicht, en een keerte of 30 DIKKER EN VOLLER.

Comment

Zal ik morgen beginnen met bloeivoeding anyone ???

Thxx

Comment

Als de groei er uit is, ja.

Anders zou ik er pas begin volgende week aan gaan.

Comment

Bezig...
                                X