Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

montys melange

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: montys melange

CIMG3464.jpgHigh again,

Ze gaan idd als een paar op hol geslagen slakroppen , Moet er wel ook eerlijk bij zeggen, dat ik ze wat beter had kunnen verzorgen. Ze hebben te nat gestaan en een te hoge bodem PH opgelopen geloof ik. Ze hebben nu reeds twee dagen een theetje gehad en zie idd verbetering dus zal idd wel wat aan de hoge kant geweest zijn die PH. Verder is het voeden best een heel gedoe omdat ze allemaal wat anders vragen dus heb er een lijst van moeten maken wie wat wanneer heeft gehad.
    Vanochtend waren de potten nog redelijk zwaar (nat) maar na een lange werkdag trof ik de samenscholing kurkdroog aan en was het veel te warm in de tent. Ik denk dat ik per ongeluk, bij de laatste blik in de tent voordat ik naar het werk ging, de temperatuur instelknop van de fancontroler heb geraakt en verzet waardoor ze dus een hele middag en avond erg hebben moeten puffen.
    Ze sluiten dan hun huidmonden om te voorkomen dat ze te veel te verdampen en hierdoor hun turgor (celdruk) verliezen, zeker omdat ze zo droog stonden. Je kunt dit goed zien aan het naar boven gekrulde blad. De ene heeft er wat meer last van gehad dan de ander maar alle hebben ze vandaag dus een zware middag en avond achter de kiezen.
    CIMG3466-1.jpg

De gefimde toppen herstellen inmiddels aardig en de ondergelegen zij-vertakkingen hebben de gewenste groeispurt gehad die een fim teweegbrengt. Over een dag of 3 zullen ze de topgroei wel weer geheel herpakt hebben , ben eens benieuwd hoeveel toppen eenieder gaat aanmaken.CIMG3465-2.jpg

CIMG3466.jpgCIMG3465.jpg

CIMG3469.jpgCIMG3470.jpgHPI gaat er als ze op 12/12 gaan uit en zal vervangen worden door 250 HPS dus vanaf 12/12 2 x 250 wat HPS. Week twee van de zichtbare bloei ga ik dan over op een 2000 Kelvin, 600 wat HPS op een evsa. Tenminste als ik het met de temp en hoogte red. we zullen zien. Ze zullen dus wel wat gaan strekken in de eerste weken op 12/12 maar das niet zo erg nu zit alles wel heel erg kort op elkaar.

Verder niet veel bijzonderheden.

Grtz

Edit: Na lang op de foto's turen en gluren meen ik wis en waarachtig enig eerste begin van voorbloei te herkennen

CIMG3465-1.jpg
    Last edited by monty; 6 March 2011, 03:57. Reden: Filmke toevegoegd

Comment

Die zien er goed uit monty, alleen de top van foto 2 ziet er raar uit of ligt dat nou aan mij???

Maar ze vullen goed de ruimte op nu.

Ik denk dat ze onder de 600W niet veel zullen rekken omdat die veel meer lumen heeft dan die 2x 250W-ters en ik hoop voor je dat de temp een beetje onder controlle is te houden voor je in dat kleine hokje, of ga je straks een cooltube erin zetten?

Succes!!!!

Grtz

Comment

High again THC-Dude ghehe,

De rare toppen zijn het gevolg van het fimmen.

Bij een fim neem je 80 % van de bovenste groeischeut weg. In feite zit in deze groeischeut reeds de volgende node al opgesloten. Door de fim haal je dus 80 % van het blad van de bovenste node weg maar tevens haal je ook 80 % van de ,reeds in voorbereiding zijnde nieuwe node, die in de bovenste node zit opgesloten, weg.
        Door het sterk verminderde bladoppervlak van de gefimde top zal deze veel minder licht (lees energie) ontvangen en minder snel ontwikkelen. De ingesloten node ontwikkeld daarmee ook maar heel langzaam. Het gevolg is dat de zijscheuten van de ondergelegen nodes een flinke groeiboost krijgen en de zijscheuten van de twee na hoogste node de eigenlijke top inhalen of zelfs voorbij groeien. Deze krijgen nu volop licht (energie).
        De gefimde top ontwikkeld maar traag en stopt een deel van de energie in het herstel van de wonden in plaats van in groei en strekken van de internode. De maar langzaam uitgroeiende en helende halve bladeren van de gefimde node en de ingesloten node stagneren een paar dagen en doordat deze nu veel minder sappen verbruiken krijgen de zijtakken nu de volle mep van de beschikbare sapstroom en ontwikkelen in sneltempo door. Vaak zie je dat zelfs de onderste zij-vertakkingen tot aan de top groeien voordat deze van de fim is hersteld en verder gaat in 2 of meerdere hoofd toppen. Hierdoor krijgen ook deze onderste zij-vertakkingen veel meer licht en geven ook deze nog ruikbare budjes.

Of er na de fim twee of meer hoofdtoppen uitgroeien hangt af van hoe hoog of laag je de fim heb toegepast. Bij een perfecte fim heb je 80 % van de bovenste top-groeischeut weggenomen maar ook 80 % van de hierin reeds opgesloten nieuwe node en nieuwe groeischeut.
        Fim je te hoog dan zal deze nieuwe groeischeut weinig belemmering ondervinden en groeit gewoon ongehinderd uit en enkel de bladeren van de oorspronkelijk gefimde node groeien vertraagd en beschadigd uit. Fim
        Fim
        je te laag dan haal je ook de gehele ingesloten groeischeut volledig weg en groeien enkel de twee zijscheuten door als hoofdtop. Fim mislukt? Ja eigenlijk heb je gewoon heel erg hoog getopt.

Fim
        je precies goed dannemen de twee bovenste zijvertakkingen de rol van hoofttoppen over maar groeien er ook twee zijvertakkingen uit te fim zelf en met geluk ook nog de ingesloten maar in beginsel wel al aanwezige zijvertakkingen zich waardoor er 4, 5 of 6 hoofdtoppen kunnen ontstaan.

Phoe een heel verhaal hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verteld. Zal proberen er ook wat beeldmateriaal bij te verzamelen van hoe de fimmen ontwikkelen hier en of ik het goed matig of slecht heb gedaan.

P.S. Volgens de anekdote komt de uitdrukking FIM van de uitroep "Fuck I Missed" die de ontdekker uitslaakte toen hij dacht dat hij verkeerd getopt had. Later bleek dat deze misser een heel positief effect had en is de term fim
        Grtz
        Last edited by monty; 6 March 2011, 11:57. Reden: taalfoutjes proberen eruit te halen, zal nog wel rammelen van de fouten

Comment

zie er goe uit groeien toch als kool
          wist het ook nie van dat fimmen dus weer wat bij geleerd
          blijft toch goe om jou aan het werk te zijn
          vooral door gaan zou ik zegen
          Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
          laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

gaad lekker daar monty ze zijn goed aan het groejen nu he grt

Comment

Ja monty, voor mij is het duidelijk met dat fimmen.

Ik hoop voor je dat het lukt, zoals je het uitlegt.

Grtz

Comment

CIMG3496.jpgGigh again,

CIMG3476.jpgEven wat Fimmen gefotografeerd zie hier enkele exemplaren. Tevens is goed te zien dat ze flink paars zijn geworden door de stress van als dat gepest maar ook van de warmte en droogte stress, PH schommelingen, te nat gestaan te hebben enz. Ze groeien dus wel als kool maar echt optimaal staat het zaakje niet. Bon, zou ook saai worden als alles van een leien dakje ging.

CIMG3480.jpgCIMG3479.jpgDeze fim heb ik iets te laag gedaan waardoor de ingesloten node bijna in zijn geheel is weggenomen. er is wel nog een heel klein stukje van de groeischeut blijven zitten aan een kant dus waarschijnlijk groeit deze fim in drie hoofdtoppen uit.

CIMG3474.jpgDeze fim heb ik veel te laag gezet en hier is de volledige ingesloten node weggenomen. Gevolg een gewone top op de bovenste node. Dit groeit dus verder uit in twee hoofdtoppen.

CIMG3488.JPGVan nevenstaande fim durf ik nog niet zoveel te zeggen maar daar heb ik hoop op 4 of meer hoofdtoppen.

Nog wat fim impressies voor de inmiddels fimverslaafden onder ons, ghehe.

CIMG3477.jpgCIMG3472.jpg
                CIMG3471.jpgCIMG3481.jpgCIMG3473.jpgCIMG3478.jpgCIMG3475.jpg

@ Vale, jouw dame kon ik niet fimmen deze is gewoon veel te mooi om te verminken,

CIMG3502.jpg
                Attached Files
                Last edited by monty; 6 March 2011, 14:39.

Comment

prachtig kben nu al jaloers grr gezond jaloers g nu ik niet meer kan.
                  keep on the good work man

Comment

Nice monty en bedankt voor het sparen van de Ducky
                    Ik hoop dat ze je rijkelijk zal belonen voor de goede zorg!!!

Comment

tga goed vooruit zo te zien
                      mss wat bedrijfsspionage doen voor eigen belangen
                      sigpic

Comment

CIMG3516.jpgCIMG3509.jpg
                        Last edited by monty; 6 March 2011, 23:36.

Comment

Turbo-wiet....

Comment

Man die gaan lekker hard zeg. Ze lijken het getop en gefim stres te vergeten, zo te zien.
                            Nu de ene wilt graag meer vocht in de lucht dan de andere, lijkt me een bijzondere goed leerschool Indica en Sativa te samen te telen!
                            variatie kweken rules

Grtz
                            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Velly nice montygizzle!
                              Zag net je foto op een pc met veel betere beeldkwaliteit en ik denk dat je gelijk hebt ivm die voorbloei homez. Lichte vergeling al wat beter?

Grtz $iR
                              sigpic

Comment

CIMG3539.jpgCIMG3534.jpgCIMG3531.jpgCIMG3523.jpgCIMG3532.jpgCIMG3525.jpgCIMG3526.jpgCIMG3527.jpgCIMG3522.jpgCIMG3530.jpgCIMG3533.jpgCIMG3524.jpgCIMG3535.jpgCIMG3528.jpgCIMG3529.jpg

High $ir,

De vergeling neemt wat af na een paar boterhammen kaas. Zo dadelijk krijgen ze weer een flink ontbijt, hihi

Op de foto lijkt het me ook de eerste beginselen van voorbloei, in real life vind ik het met het blote oog echter niet terug,

Agjah maar een paar dagen wachten he, geduld siert de kweker, de eerste beginselen zijn er in elk geval.

Staan niet allemaal even vrolijk erbij maar de foto's zijn van net na licht aan en ik was zelf ook nog pas net op dus niet echt scherp geknipt, ghehe.

Grtz
                                Last edited by monty; 7 March 2011, 14:27.

Comment

Bezig...
                                X