Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

montys melange

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: montys melange

High Again,

Zoals eerder vermeld probeer ik van de door mij gezette soortjes een beetje meer info te verzamelen. Van de Duckfoot X Snowryder kan ik niet veel vinden en mijn Deens sucks nogal vandaar dat ik Vale heb gevraagd of hij me iets meer kon vertellen. Het zaadje is ook met Vale geruild destijds. Dus
    Vale verzamelde op mijn verzoek info over de Duckfoot x Low Snow.

Duckfoot

Ontwikkelt door Wally Duck als guerrilla/stealth plantje vanwege de vorm van de bladeren; eendevoeten afdrukken a.h.w, not the typical MJ leaves
    Als er toppen aankomen gaat ie over op normale bladeren schijnt het, volgens Aussie fora dan. De originele Duckfoot heb ik nog niet gezien in Nederland???

Low Snow
    De lowsnow is een kruising tussen lowryder x snow white, breeder naam wss ene Dragon, die heeft een zaadrun gedaan in juni 2006????
    LowSnow f2 info: AF
    , ca 50-55cm hoogte bij oogst ca 10 - 14 dagen langer dan de gewone Lowryders.

Waarom de Duckfoot met een andere soort kruisen?
    Simpel, Duckfoot heeft nogal een zeer lange weg te gaan voordat deze uiteindelijk klaar is voor de oogst ( in onze contreien zullen deze zaden iets sneller gaan vanwege de lengte- en breedtegraad "dinges".)
    Deze kruising heeft nu zelfs nog een week of 11-12 bloei te gaan volgens Deense growers... onderstaande foto is van 11 week , uit een Deense kweek

p.s
    bij meer info pas ik mijn bericht aan!

Thnks Vale voor deze info. Weer wat wijzer geworden.

Comment

Hier ook nog maar ff reageren....
      Graag gedaan en bedankt voor het verplaatsen naar het juiste topic

Comment

CIMG3289.jpg

CIMG3292.jpgHigh Again,

De bubs is aan node drie bezig en node twee is aan het ontvouwen. Je ziet het blad bijna groeien als je even in je tentje zit te staren. De Durban poison spant de kroon die gaat met zijn super brede blad als een raket. Zal denk ik een hele klus worden om het spul beetje te temmen nu de groei er goed inzit. We zitten nu op dag 11 na ontkiemen en ze hebben flink de pas erin.

Al die tijd hebben de 4,5 liter potten een 5 tal cm in het water gestaan. Doordat er onder in de potten ook een laag van 5 cm hydrokorrels zit kan dit nu geen kwaad. de spruitjes hebben vanaf ontkiemen nog geen gieter gezien. Ze zijn enkel een paar keer per dag gesproeid. Door de capillaire werking van de aarde is de aarde in de potten mooi vochtig gebleven. Misschien zelfs iets te nat. In de waterbak waar de potten op een kleine draadverhoging staan ligt een mistmaker. Sinds het ontkiemen heb ik de bak reeds 4 x met 10 liter bijgevuld. Er is dus heel wat water verdampt wat me lv ten goede heeft gedaan. Mede door de mistmaker natuurlijk maar ook omdat als de lampen uit gaan de warmtekabel aangaat die in de waterbak ligt en me water op 24 graden brengt. Hierdoor blijft mijn pottemperatuur redelijk stabiel ook tijdens de nacht.

Ik heb de twee achterblijvertjes nu ze een beetje op gang zijn nu een plekje onder de hpi gegeven. Kijken of ze de rest een beetje bij kunnen blijven benen. als ze te veel achter komen dan zijn dit twee kandidaten om het microkastje in te gaan en daar op 18/6 te verblijven zodat ik er een paar stekjes van kan halen voor mijn ent experiment. verder zal er een kandidaat als onderstam en "draagmoeder" moeten gaan fungeren. De tai zou geen verkeerde kandidaat zijn. Hopelijk is het een vrouwtje en anders is het als experiment ook best eens interessant om op een mannelijke onderstam een ent te zetten. gewoon om te kijken of het lukt. Zullen wel zijn was weer een beetje op de zaken aan, t vooruitlopen. Hier wat fotootjes.

Grtz

CIMG3286.jpgCIMG3280.jpgCIMG3281.jpgCIMG3277.jpgCIMG3287.jpgCIMG3282.jpgCIMG3278.jpgCIMG3279.jpgCIMG3285.jpgCIMG3275.jpgCIMG3276.jpgCIMG3284.jpgCIMG3283.jpg

Comment

Gaat goed monty, mooie plantjes en soortjes.
          sigpic
          Trixters kweekje

Comment

Durban poison da mag je wel zeggen lekke slatje aant worden ik denk dat ik Durban poison XXX chiesellen kruisen

maar diene Thai gaat zeker zo goe komen hihihihi

Comment

De jonge plantjes zijn mooi aan het ontvouwen, ik hoop dat de Tai en de Santa Maria alsnog de rest wat zal bijbenen.

Grtz
              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Puik verslag monty!!! Die schatjes worden goed verwend

Grtz $iR
                sigpic

Comment

Yes $ir yes, maak zon verlag altijd met veel plezier en verheug me op elke reactie vraag dan wel niet zo veel, maar een kleine reactie doet ook mij goed. thnks dah je meevolgd we gaan zien, en jah heb nog enkele verrasingen in petto maar daar zal ik later meer over vertellen, stay tuned

Comment

CIMG3314.jpgHigh again,

Gisteravond was me de lamp al uitgefloept voor ik aan foto's maken dacht dus deze update is niet 24 uur later maar 24 + 6 uur nacht.

De bende doet het uitstekend! Ze hebben alle op de Tai en de Santa Maria na hun tweede node mooi ontvouwen en vangen nu volop licht, das grosse waxsen kan anfangen, euh bedoel het grote groeien kan van start. Jullie zullen zien dat het vanaf nu hard gaat. Morgen zijn ze 14 dagen, ik lig dus een dagje voor op wat ik dacht dat er zou gebeuren, mij hoor je niet klagen.

Deze week eens zien dat het echte plantjes worden. Ze zijn nu zaailing af en volop in de pubertijd, weerbarstig en vol energie. Ze weten echter nog niet dat Monty de scharen aan't slijpen is en hun onbezonnen leven weldra gaat onderbreken en ze behoorlijk gaat kwellen en verminken, maar geen nood, wie mooi wil zijn moet lijden, heb het beste met ze voor.

De oplettende kijker zal ook opgevallen zijn dat mijn eerste ware blaadjes hier en daar wat vouwen en bobbels vertonen. Dit is het gevolg van een bom aan licht en eigenlijk te nat staan. De plantjes proberen het bladoppervlak te vergroten om meer te kunnen verdampen omdat ze merken dat ze verzuipen en de bom aan licht stelt hun in staat om dit ook daadwerkelijk te doen, ze maken dus als een gek bladcellen aan, meer dan de nerven kunnen bijbenen vandaar de overgrote bladen op de eerste node en de bobelige "ik pas niet meer in me vel" bladeren.
                    Ik had niet gedacht dat de potten zoveel zouden opslurpen via de onderkant maar bleek dus van wel. Momenteel is het water in de bak tot onder de potten verdampt. Ze staan dus nu net boven de waterspiegel op het draadstel en drogen nu mooi op. Morgen zullen ze wel droog genoeg zijn om eens wat van boven te kunnen gieten. Mondjes maat weliswaar maar wil graag nu nog eens enzymen meegeven en wat bacterial en dat gaat nu eenmaal beter van boven dan van onder.

Gister kwam trouwens ook mijn nieuwe 600 wat HPS bulp, 2000Kelvin (wat roder dus dan de doorsnee hps) aan, waar ik nog stoute plannen mee heb, maar daarover later meer, hihih.

Hier wat pics van de bups.

grtz

CIMG3313.jpgCIMG3301.jpgCIMG3312.jpgCIMG3306.jpgCIMG3303.jpgCIMG3302.jpgCIMG3308.jpgCIMG3305.jpgCIMG3307.jpgCIMG3311.jpgCIMG3304.jpgCIMG3309.jpgCIMG3299.jpgCIMG3300.jpg
                    Last edited by monty; 24 February 2011, 10:43.

Comment

Comment

zo kijk effe een paar dagjes nie en daar zijn ze dan hoor mooi groen
                        nettjes hoor
                        Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                        laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

mooi opzetje monty ben benieuwd naar het resultaat.grtz

Comment

CIMG3335.jpg

High again,

Dag 14 van de kweek. We beginnen aan week drie van de groei. De bende is nade 4 aant aanmaken en node rie aant ontvouwen we gaan lekker voort. De duckfoot x lowsnow heeft zich heel mooi ontwikkeld en lijkt een voorsprong te gaan nemen op de rest . e Tai en de Santa Maria zijn nu ook mooi op gang maar liggen dus wat achter. Verder niet veel bijzonders te melden vandaag. Ik laat de potten nog wat droger komen wat ze zijn nog steeds aan de natte kant

CIMG3320.jpgCIMG3321.jpgCIMG3324.jpgCIMG3322.jpgCIMG3331.jpgCIMG3328.jpgCIMG3325.jpgCIMG3326.jpgCIMG3330.jpgCIMG3329.jpgCIMG3332.jpgCIMG3333.jpg

Mijn Lv Blijft mooi rond de 60 % dus dat zit wel snor de temperatuur heb ik iets laten zakken, of ja eigenlijk heb ik de lamp ietje hoger gehangen waardoor de temp ook wat gezakt is en nu rond de 26 graden bedroeg, de fancontroler iets bijgestuurd nu zit ik weer een graadje hoger. Ik merk wel dat die fancontroler heel nauwkeurig luistert op de stel knop een tikje links of rechts is al gauw een of twee graden verschil maar met wat fingerspitzengefuhl komen we er wel.

CIMG3340.jpgCIMG3339.jpg
                            Last edited by monty; 25 February 2011, 00:18.

Comment

Comment

Drop it like it's hoooooooooot!!!!

Grtz $iR
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X